........... TerimaKasih Najib ! Andalah Bapa Perpaduan Rakyat ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TerimaKasih Najib ! Andalah Bapa Perpaduan Rakyat !

Thursday, October 13, 20167comments

astroawani
Kesian kat Najib bila baca laporan di atas.... jelas otak Najib dah berserabut dan tak mampu nak berfikir secara rasional.

Mula2 Najib bercakap tentang perpaduan nasional dengan mengaitkan ketua pembangkang yang memainkan isu perkauman pada tahun 2008, kemudian beliau bercakap tentang perpaduan bangsa Melayu pula bila mengaitkan seorang pemimpin lama yang membentuk satu lagi parti politik Melayu.

Akhir sekali Najib beri amaran bila kedua pemimpin fasa 1 dan fasa 2 itu sudah mula bersalaman dan berbaik2 ! ?

Seriusli la .... Najib ni bercakap tentang Perpaduan kaum atau tentang Survival Politiknya ?

Bukankah bagus bilamana dua pemimpin yang mewakili ribuan pengikut bersalaman ? Adakah perkara itu dianggap sebagai faktor perpecahan perpaduan hanya kerana tidak melibatkan Umno ? 

Apakah bila Umno terlibat saja baru boleh dikatakan sebagai perpaduan ? 

Parti Melayu ada 5 ..... pemimpin lama itu mahu satukan 4 dari 5 parti itu .... bukankah itu lebih baik dan menunjukkan perpaduan ke arah positif ? Dari 5 menjadi 2 ?

Makanya .... kenapa pihak Najib kelihatan bersungguh2 mahu menghalang keempat2 parti itu dari bersatu ? Bersungguh2 para macai dan balaci melaga2kan kepimpinan parti2 tersebut supaya mereka tidak akan bersatu .... nah, siapa yang tidak mahu melihat perpaduan ?

Sekali lagi, adakah kerana usaha itu tidak melibatkan Umno maka usaha itu harus dilihat sebagai mahu memecahkan perpaduan Melayu padahal yag diusahakan adalah supaya 4 parti itu bersatu tujuan ?

Sebab itulah kita katakan Najib dah meroyan. Najib dah terdesak sampai keliru antara politik dan perpaduan. Bila parti2 pembangkang mahu bersatu pun dikatakannya sebagai mahu memecahkan perpaduan. Bukan saja parti2 pembangkang Melayu saja tapi turut melibatkan semua kaum. 

Pendek kata - Pembangkang mahu menyatukan suara rakyat bukannya memecahbelahkan lagi rakyat. Sepatutnya Najib menyokong usaha itu bukannya menentang !

Tapi apapun kita kena respek juga pada Najib. Najib amat merendah diri. Beliau tidak mahu mengaku menjadi penyebab penyatuan rakyat masakini.

Serius ... kini seluruh rakyat BERSATU HATI memaki hamun Najib ! Dari sekecil2 anak sehinggalah yang tua, tak kira kaum atau pangkat, SEMUA SEPAKAT mengkritik Najib. 

Najib sudah menjadi satu2nya faktor perpaduan rakyat !

Tanyalah orang India, orang Cina, orang Kadazan, orang Melayu .... tanya pandangan mereka tentang Najib .... gerenti semua seiya sekata akan maki. WOW !

Belum pernah lagi ada mana2 pemimpin kita yang mampu menyatukan hati rakyat sepertimana yang Najib berjaya lakukan.

Maknanya, Najib sendiri silap bila menyebut rakyat kita berpecah. Mana ada ! ?  Rakyat kita bersatu ..... terimakasih kepada Najib !

Selayaknya Najib diberi gelaran Bapa Perpaduan Malaysia !


Betuuuul..... tak payah buat muka pelik macam tu lah .... terima sajalah hakikat ini. Tak perlu nak merendah diri.

Teruskanlah memimpin Umno dan kerajaan sehingga PRU14.  Teruskanlah mengelak dari perlu tampil menjawab isu2 1MDB dan RM2.6 bil. Teruskanlah menekan rakyat ....

Oya, teruskanlah juga menyokong secara senyap di belakang Geng Baju Merah. Dalam rakyat mahu bersatu tanpa mengira kaum, geng baju merah pula yang sibuk memainkan isu perkauman. Semua itu akan hanya menguatkan lagi semangat perpaduan rakyat untuk bersatu hati menentang Najib.

Rakyat akan tunjukkan perpaduan mereka pada PRU14 nanti. TerimaKasih Najib !

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
October 13, 2016 at 6:38 PM

MENDOAKAN KEBAIKAN BUAT PEMERINTAH

Al Imam Abu Muhammad Al Hasan bin ?Ali bin Khalaf Al Barbahari ?rahimahullah-dalam kitab beliau Syarhus Sunnah (hal. 113-114),

???? ???? ????? ???? ??? ??????? ????? ??? ???? ???

Jika engkau melihat seseorang yang mendoakan keburukkan pada penguasa, ketahuilah bahawa ia adalah ahlul bid?ah,

???? ???? ????? ???? ??????? ??????? ????? ??? ???? ??? ?? ??? ????

Jika engkau mendengar orang yang mendoakan kebaikan pada penguasanya, ketahuilah bahwa dia adalah ahlus sunnah,

???? ???? ?? ???? ?? ??? ?? ???? ??????? ?? ?????? ??? ?? ???????

Fudhail bin ?Iyadh berkata, ?Seandainya aku memiliki satu doa yang mustajab (terkabulkan), tentu akan kutujukan doa tersebut pada pemimpin.?

??? ?? ?? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ?????? ?? ???? ?? ????? ???? ?????? ?? ??????? ??? ???? ?????? ?????? ???????

Ada yang bertanya pada Fudhail, ?Kenapa sebegitu? Jelaskanlah pada kami.? Beliau menjawab, ?Jika aku tujukan doa tersebut pada diriku saja, maka itu hanya bermanfaat untukku. Namun jika aku tujukan untuk pemimpinku, maka rakyat dan negara akan menjadi baik.?

?????? ?? ???? ??? ??????? ??? ???? ?? ???? ????? ??? ????? ?????? ??? ????? ?????? ??? ?????? ??????? ??????? ?????????

Maka kami diperintah untuk mendoakan kebaikan pada pemimpin dan tidak diperintah untuk mendoakan keburukkan untuk mereka. Jika mereka berbuat zalim, kezaliman itu mereka akan tanggung sendiri. Namun jika mereka baik, maka kebaikannya akan tertuju pada diri mereka dan kaum muslimin secara umum.

Demikian apa yang disebutkan oleh Al Barbahari rahimahullah.

Rujukan : Syarhus Sunnah, Al Imam Abu Muhammad Al Hasan bin ?Ali bin Khalaf Al Barbahari, terbitan Maktabah Daril Minhaj, cetakan ketiga, tahun 1431 H

Baca selanjutnya: http://www.penaminang.com/2016/10/mendoakan-kebaikan-buat-pemerintah.html#ixzz4MxVwPqcZ
Follow us: @penaminang on Twitter | penaminangfanpage on FacebookAl Imam Abu Muhammad Al Hasan bin ?Ali bin Khalaf Al Barbahari ?rahimahullah-dalam kitab beliau Syarhus Sunnah (hal. 113-114),

???? ???? ????? ???? ??? ??????? ????? ??? ???? ???

Jika engkau melihat seseorang yang mendoakan keburukkan pada penguasa, ketahuilah bahawa ia adalah ahlul bid?ah,

???? ???? ????? ???? ??????? ??????? ????? ??? ???? ??? ?? ??? ????

Jika engkau mendengar orang yang mendoakan kebaikan pada penguasanya, ketahuilah bahwa dia adalah ahlus sunnah,

???? ???? ?? ???? ?? ??? ?? ???? ??????? ?? ?????? ??? ?? ???????

Fudhail bin ?Iyadh berkata, ?Seandainya aku memiliki satu doa yang mustajab (terkabulkan), tentu akan kutujukan doa tersebut pada pemimpin.?

??? ?? ?? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ?????? ?? ???? ?? ????? ???? ?????? ?? ??????? ??? ???? ?????? ?????? ???????

Ada yang bertanya pada Fudhail, ?Kenapa sebegitu? Jelaskanlah pada kami.? Beliau menjawab, ?Jika aku tujukan doa tersebut pada diriku saja, maka itu hanya bermanfaat untukku. Namun jika aku tujukan untuk pemimpinku, maka rakyat dan negara akan menjadi baik.?

?????? ?? ???? ??? ??????? ??? ???? ?? ???? ????? ??? ????? ?????? ??? ????? ?????? ??? ?????? ??????? ??????? ?????????

Maka kami diperintah untuk mendoakan kebaikan pada pemimpin dan tidak diperintah untuk mendoakan keburukkan untuk mereka. Jika mereka berbuat zalim, kezaliman itu mereka akan tanggung sendiri. Namun jika mereka baik, maka kebaikannya akan tertuju pada diri mereka dan kaum muslimin secara umum.

Demikian apa yang disebutkan oleh Al Barbahari rahimahullah.

Rujukan : Syarhus Sunnah, Al Imam Abu Muhammad Al Hasan bin ?Ali bin Khalaf Al Barbahari, terbitan Maktabah Daril Minhaj, cetakan ketiga, tahun 1431 H

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 13, 2016 at 7:31 PM

😊

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 13, 2016 at 7:36 PM

Jgn lak kata...abg tk payung...

....................
Reply To This Comment ...................
October 13, 2016 at 10:20 PM

Bapa Perpaduan tak sesuai sangat....!
Bapa Permusnahan lebih tepat......!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2016 at 12:28 AM

MO1 - Bapa Kencing Rakyat kerana suka sangat hari-hari kencing rakyat


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2016 at 12:30 PM

Hadis sahih ke tu?? Pemimpin yg merompak rakyat mmg le kena maki hamun mana ada yg nak doakan yg baik2..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2016 at 4:54 PM

Nk khutbah, sila ke madjid. Atau kehadapan najib..hah kau khutbah pjg pjg..serabut aku tgok kau merepek meraban kt sini.

Post a Comment