........... Salahuddin Ayub - Jika Muhyiddin Atau Mukhriz Nak Jadi PM ..... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Salahuddin Ayub - Jika Muhyiddin Atau Mukhriz Nak Jadi PM .....

Wednesday, August 24, 20163comments


Baru ni ketika majlis Bicara Rakyat anjuran Pahang Bersatu di Jerantut, Salahuddin Ayub ada melemparkan satu persoalan mudah kepada hadirin sekaligus menjawab tohmahan balaci dan macai Najib yang kononnya Muhyiddin dan Mukhriz bertindak menentang Umno Najib kerana mereka tamakkan kuasa, konon mahu menjadi PM ...



KLiK untuk ke Youtube.

Muhyiddin hanya perlu diamkan diri, jangan bercakap apa2 atau tegur apa2 ... insyaallah beliau akan menjadi Perdana Menteri. Betul tak ?

Ini logiknya, kalau orang bodoh nak cakap tansri hari ini berangan2 nak jadi PM, kalau dia diam dalam kabinet, kalau dia mengiyakan apa yang Najib kata dan kuncu2nya, tansri akan jadi PM. Satu langkah saja lagi untuk menjadi PM.

Tun Mahathir boleh beri nasihat kepada anaknya Mukhriz, kamu diam jangan cakap banyak, nanti boleh terus kekal jadi MB Kedah. Dan janji kamu akan jadi pemimpin besar .... kamu diam2 saja. Jangan lawan Umno dan Najib.

..... Kerana mereka ada keberanian !

Logik kan ? Lakukan saja sebagaimana pemimpin2 Umno yang ada di sekeliling Najib sekarang. Tak payah komen apa2 pun tentang 1MDB atau 2.6 ....  Tak pun, tolong jawabkan dengan jawapan2 yang bengong, lagi bengong lagi bagus contohnya menyamakan MO1 dengan YDP Agong ... pasti cerah masa depan.

Kenapa perlu mengambil risiko dan kini, terpaksa bersusah payah hanya kerana mahukan jawatan tinggi ? Sedangkan mereka tahu, untuk kekal dalam kabinet Najib dan untuk mendapatkan jawatan yang lebih tinggi, mereka hanya perlu sabar dan jadi YES MAN saja . 

Tengok macam KJ ... seorang yang berpelajaran tinggi dan bijak, tapi bila masuk bab 1MDB dan 2.6 bilion, ada KJ komen apa2 ? Mustahil orang sebijak KJ tidak ada pandangan ... tapi beliau tahu, demi masa depan yang cerah di bawah Najib, adalah lebih baik DIAM.

Kecuali mereka yang dilantik semata2 untuk menjadi back-up kepada Najib, mereka inilah yang selalu melalak sebab dah memang tugas mereka. Kalau mereka ini diam, alamat hilanglah jawatan !

Share this article :

+ comments + 3 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 24, 2016 at 7:33 AM

Saya tak berminat dengan orangnya, tapi setuju dgn logiknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 24, 2016 at 9:48 AM

Hahahahaha...KJ bijak? Sbb terlalu bijak lah maka kebodohan dan kebaculan kian terserlah!
Mampus ke takde jawatan dlm umno atau kerajaan? Takde benda lain lagi yg lebih mulia utk dibuat?

Jauh dah perjalanan hidup saya tapi tak pernah lagi dengar org sanggup jadi macai secara sukarela. Melainkan dgn habuan! Sudah2 lah khairi,anda mmg tak layak menjadi pemimpin. Menjadi seorang pemimpin anda mesti berani dan tegas. Kalau sekadar penumpang,boleh main jauh2.

Penumpang yg ada dlm kabinet tunggul ni mmg semuanya tolol. Mengaibkan negara serta mencalarkan imej maruah bangsa. Anda langsung tiada nilai. Malah anda lebih hina dari seekor kaldai,mahupun seekor badak! Menjadi pencacai tu lah selayaknya buat anda semua.

Ada anda kisah ttg rakyat? Ada anda peduli ttg maruah? Nak suruh berfikir kalian Mmg tak mampu,jadi bodoh adalah pilihan anda. Walaupun seluruh keturunan anda bakal atau sedang menghina anda. Tapi apa ada kisah kan,janji wang berjuta!

KERANA DUIT JADI BINATANG PUN SANGGUP!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 28, 2016 at 12:07 PM

Bijak di sini maksudnya bijak dlm akademik.wlau bagaimanapun bijak dlm pelajaran bukan jaminan utk bijak dlm hal2 lain.tp dr segi akademik, kj mungkin lebih bijak drp saudara atau anak saudara.

Post a Comment