........... Jawapan Tun Mahathir Bila Ditanya Tentang Himpunan Aman Dan Pandangan Tun Tindakan Terbaik Kerajaan Isu US DOJ Kes 1MDB | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Jawapan Tun Mahathir Bila Ditanya Tentang Himpunan Aman Dan Pandangan Tun Tindakan Terbaik Kerajaan Isu US DOJ Kes 1MDB

Friday, July 22, 20162comments



Petang tadi saya berkesempatan bertemu Tun Mahathir dan saya tanya dua soalan yang banyak diperkatakan ketika ini ekoran kes US DOJ  Kes 1MDB di mana Tun jawab dengan ringkas -





KLiK untuk ke Youtube

Soalan pertama berkaitan sokongan Tun terhadap usul buat Himpunan Aman Rakyat, Tun jawab -

Saya tak pandai nak buat/bawa satu kumpulan demonstrasi tapi kalau dia buat, saya harap kita semua keluar ramai2. Kita sokong.

Saya sendiri sebagaimana tahu, Bersih 4 saya hadir. Tak pakailah baju kuning ....

( apa yang dilaporkan ) bukan ayat saya sendiri, tapi ayat Ambiga. Ambiga kata dia nak buat, saya boleh masuk ...

Saya tak akan urus perkara ini, tetapi kalau ada, saya akan menyertai.

( Belum tetap tarikh lagi kan )  Belum. Tak ada perancangan pun.


Kepada soalan apakah tindakan terbaik bagi pihak kerajaan Najib dalam kes US DOJ Kes 1MDB. Tun jawab -

Tindakan yang terbaik ialah Najib buang dia punya Apandi sebagai Pendakwaraya ganti dengan orang yang bebas daripada Najib punya kongkongan.

Share this article :

+ comments + 2 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 23, 2016 at 6:18 PM

Dah baca apa Rocky tulis? Sama je dia dengan ex DAP tu... sickening

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 23, 2016 at 11:34 PM

Rocky ni dah jatuhkan taraf dia sama dengan salleh kerak.

1mdb had rwfused to avail its bank statements to Auditor General and PAC. Attorney General really could compel 1mdb to surrender the bank statements. That did not happen ? Si tua bekas transparent international ni baru tiba di Malaysia ke ?

Kita rakyat Malaysia nak berita lain pulak la..dah muak dengan berita 1mdb ni bertahun tahun. Mintak DOJ ni cepat sikit file criminal suit and extradite Malaysian Offciial No.1 ni to the US. Boleh tutup ni cerita. Tutup umno sekali la..bersubahat dengan penyamun

Kita boleh tanya rocky ni di mana pergi nya logik journalism dia.

Post a Comment