........... Tony Pua Bersuara .... Lagi ! Sain Bodoh Pun Najib Kena Bertanggungjawab, ( Temuramah Eksklusif Part 1 ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tony Pua Bersuara .... Lagi ! Sain Bodoh Pun Najib Kena Bertanggungjawab, ( Temuramah Eksklusif Part 1 )

Monday, April 11, 201613comments


Sejak hari pembentangan laporan 1MDB oleh PAC lagi Tony Pua tak berhenti bercakap ! Mujur jugalah kerana jika bukan kerana suara beliau, PAC juga akan dilihat sebagai sudah hilang kredibiliti di mata rakyat.

Laporan PAC jelas menelanjangi 1MDB yang sarat dengan masalah. Tidak hairanlah 1MDB rugi ! 

Memanglah adat berniaga itu ada yang untung dan ada yang rugi .... dan juga yang rugi memanjang tak untung2. Tapi sebagai syarikat yang dimiliki penuh oleh kerajaan yang menjaga amanah untuk rakyat, perlu ada AKAUNTABILITI atau KEBERTANGGUNGJAWABAN.

Perlu disiasat apakah berlaku salah tadbir urus, atau penyalahgunaan kuasa, atau pelanggaran prosedur malahan kita juga tidak boleh menolak kemungkinan berlakunya penipuan atau pecah amanah( jenayah ) disebalik 1MDB sehingga begitu teruk sekali imejnya di persada dunia !

Seperti yang kita maklum, Ketua Pac bersama beberapa ahli Pac lain telah menyatakan bahawa Najib selaku PM, dan selaku Menteri Kewangan dan juga selaku Pengerusi Lembaga Penasihat tidak bersalah di atas kemelut 1MDB, begitu juga pemimpin2 kerajaan lain. Najib tak usah ceritalah ...

Kecuali Tony Pua yang menjadi suara tunggal selaku 'orang dalam' PAC yang berkeras mempertahankan pendiriannya bahawa Najib dan 1MDB BELUM LEPAS LAGI.

Kedegilan Tony dengan pendiriannya walaupun diasak hebat oleh orang Najib menimbulkan minat saya untuk bertemu dan mendengar sendiri penjelasan dari beliau kenapa begitu yakin dengan pendiriannya.

Kebenaran diberikan untuk saya buat rakaman video temuramah itu, makanya saya kongsikan bersama anda. Tonton, dengar dan nilaikan sendiri pencerahan dari orang dalam PAC sendiri akan isu 1MDB dan Najib. 

Memang panasssss.......

Video 1 - Kenapa Saya Tidak Boleh Kata Najib Tidak Bersalah ?




KLiK untuk ke Youtube 

- 1MDB gagal beri dokumen penuh terutama penyata bank luar negeri. Tuduhan ke atas Najib adalah bersandarkan wang 1MDB yang berada diluar negeri. Jika tidak ada bukti, macamana kita boleh buat kesimpulan bahawa Najib tidak bersalah ?

PS - Maksudnya, semua dokumen yang ada terutamanya yang sensitif kepada kes pertuduhan haruslah dikemukakan sebelum kita boleh nyatakan Tidak ada bukti tunjuk Najib bersalah. Mungkin dokumen yang tidak ditunjukkan itu adalah buktinya !

- Akauntabiliti selaku Menteri Kewangan keatas anak syarikat milik penuh Kementerian Kewangan, juga Pengerusi Lembaga Penasihat

- wujud artikel 117 yang menunjukkan Najib berkuasa penuh dalam 1MDB di mana sebarang transaksi penting perlu kelulusan bertulis dari beliau

- Sain bodoh pun kena bertanggungjawab ! 


Video 2 - 1MDB Memang Ada Skandal !



KLiK untuk ke Youtube

- 1MDB memang ada skandal !

- Berpuluh mukasurat dalam lapuran menunjukkan Ketua Audit Negara menegur secara keras pengurusan dan pentadbiran 1MDB

- Kesimpulan laporan PAC sendiri sebut pihak penguatkuasa perlu siasat !

- Pembayaran berbilion2 dolar kepada syarikat2 yang tidak dapat dibuktikan siapakah pemiliknya secara jelas. Contohnya Goodstar, Aabar Investments PJS Ltd

- Sepanjang prosiding PAC, tidak ada bukti langsung diberikan daripada agensi2 yang berkaitan bagi tujuan pengesahan itu

- 1MDB cakap mulut saja, bukti takde !


Video 3 - Deloitte Pun Kena Tipu ! It's A SCAM




KLiK untuk ke Youtube


- Ada pihak di dalam 1MDB yang bersekongkol dengan pihak di dalam Aabar melakukan penipuan  ( scam ) menipu 1MDB melalui penubuhan sebuah syarikat palsu yang namanya menyerupai syarikat milik Ipic, bagi menerima pembayaran dari 1MDB


- Deloitte tidak menjalankan tanggungjawab mereka sepenuhnya dalam melaksanakan tugas audit dan hasinya deloitte pun turut ditipu.


PS - Panas ? Nantikan lagi pencerahan dari Tony Pua di bahagian 2

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 6:58 PM

wow ... Najib bodo.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 7:51 PM

ALAMAK? Apa sudah jadi ni Abg Din? IPIC dah tak mengaku terima wang berbilion2 drp 1MDB. Mana sudah LESAP wang itu semua?

http://m.malaysiakini.com/news/337408

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 11:59 PM

Terbaik la bro din! Xsabar for part two.

Divide by hate,
Unite by truth.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2016 at 12:04 AM

FBI sedang menyiasat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2016 at 1:16 AM

Bro din interview pac hassan skali buleh? Kalau beliau xnk bro buat2 mcam dungu n pro jibby pls

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2016 at 1:31 AM

Tony Phua betul brilliant guy,,smart thinker

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2016 at 5:37 AM

Memang terbuktilah najip memang bangang. Hehe

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2016 at 7:56 AM

Saya tak sangka bahawa sampai harinya di mana saya boleh end up terhutang budi dengan seorang pemimpin DAP(Tony Pua) yang kelihatan begitu bersungguh-sungguh untuk mencari kebenaran dalam isu penyelewengan 1MDB ini. Secara peribadi, saya memang tersangat anti-DAP but I have to give credits where it's due. Dalam kes 1MDB ini, saya angkat tabik kepada Tony Pua di atas pendedahan dan kegigihannya untuk menyampaikan banyak maklumat (yang mungkin cuba ditutup oleh pembodek-pembodek Najib)tentang scam 1MDB ini kepada rakyat.

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2016 at 8:09 AM

Seriously...dlm bab 1mdb ni...aku tabik spring kat Tony n aku sokong dia.........Dia nak dedahkan penyelengan duit negara......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2016 at 10:41 AM

Percayalah isu ini sgt besar dan tidak akan selesai.fbi juga menyiasat xmustahil yg terlibat akan ditangkap fbi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2016 at 11:43 AM

Tau tak pe...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2016 at 11:46 AM

Tony Pua I thank you for your brilliant thinking. What is right is right. What is wrong is wrong. No one is above the law.

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2016 at 12:02 PM

Salam Bro

Saya belum habis baca hansard lagi...tapi dari mulanya memang banyak yang tak betul dalam 1MDB.

Artikel 117 adalah punca segalanya dan kuasa mutlak dalam apa jua urusan 1MDB.

Berapa banyak duit 1MDB yang tak tau kemana perginya? Lebih USD 4 billion!...
Anda tau mana pegi duit ni?....Penyamun tarbus dan Pahlawan booges dah bagi sama rata....Tak caya?...

Angka ini anggaran je...bukti pembayaran dan kepada siapa kini sedang disiasat oleh agensi penguat kuasa luar negara...ceritanya memang dah tersebar luas...semua orang tau...

Kita bagi OK!...

1. Satu untuk kau...USD 1 bil...Penyamun tarbus Arab dah kena tangkap.

2. Satu untuk kau...USD 1 bil...Penyamun Tarbus Arab dah kena pecat.

3. Satu untuk kau...USD 1 bil...Pahlawan Booges Malaysia mengaku masih tak bersalah tapi duit sah dah masuk.

4. Satu untuk kau...USD 1 bil...Penyamun mata sepet Malaysia hidup senang lenang. Goodstar dan terima duit tu...

Yang selebihnya habuan untuk ahli ahli kecik kumpulan penyamun tu...

Memang lojik kalau kita rumuskan begitu...Follow the money trail bro...follow the money...ini yang PAC tak buat...

Jahanam ko semua penyamun!...Mampos ko!....

Malaysia tanggung hutang dan malu tak terhingga!...

Paloi!...Tuyuk!...
Tak habis habis menipu!...
School high high stupid never finish...
Damned you all!...

Post a Comment