........... Kreativiti Najib Terserlah Dalam Kes Ini | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kreativiti Najib Terserlah Dalam Kes Ini

Monday, April 11, 201612comments

Artikel kali ni bersifat ringan jer ... saja nak buat bahan senyum malam2 ni. Masih ingatkah anda insiden Najib kantoi sebagai Menteri Kewangan dalam jawapan bertulisnya di parlimen mengenai kewujudan wang tunai USD1.103 bilion di BSI Singapura yang mana akhirnya ditukar kenyatan itu kepada Unit pada bulan Mei ....

Dalam hansard Pac, Arul cuba menjelaskan kekeliruan itu -


Tak perlu nak serius sangat ... kita bukan nak pertikaikan penjelasan Arul di atas maupun cara Kementerian Kewangan yang hanya merujuk kepada laporan media untuk menjawab soalan bertulis di Parlimen ....



... tapi misteri yang kita sering tertanya2 selama hampir satu tahun ini adalah bahagian ini -

" Keputusan untuk menggunakan bank di Singapura bertujuan untuk memudahkan urusan pengeluaran wang memandangkan peraturan yang ditetapkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) memerlukan kelulusan BNM diperoleh bagi setiap transaksi wang melebihi RM50 juta "

Dari mana Najib dapat idea untuk jawapan di atas tu ? Arul tidak sebut langsung alasan sebegitu apatahlagi disebut dalam hansard atau laporan Pac. So .... dari mana datangnya kreativiti Najib dengan jawapan seperti di atas itu ?

"Keputusan" siapa yang Najib rujuk ? 1MDB takde sebut pun ... Kalaupun jika dirujuk kepada kesilapan Arul sebagaimana yang dijawab dalam Hansard di atas, setakat jawap jer wang USD1.103 bilion itu ada di BSI dalam bentuk wang tunai sudah cukup. Ni yang pi tambah2 dengan mengutuk peraturan BNM tu apakehal ?

Adakah melalui pengalaman peribadi kerana dah biasa sangat berdepan dengan karenah BNM setiap kali bertransaksi melebihi RM50 juta ?

Tapi memang kelas otak Najib ni dalam menokok tambah alasan kepada jawapan yang diberikan !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 3:33 AM

Din...lepas ni bolehla guna keputusan PAC tu utk saman WSJ, SR, Time dan 4 Corners ABC.

Dah terbukti mereka semua salah. Sekarang kita ada bukti kukuh utk sanggah fitnah yg dibuat oleh media2 asing yg banyak menjatuhkan maruah Malaysia. Malu kita dibuatnya dgn laporan2 palsu tu.

Mentelah PAC dah keluarkn keputusan sahih ni, bolehlah PM menebus balik maruah negara yg tercalar buruk di mata dunia. Saman WSJ, SR dan lain2. Jangan takut atau ragu2, teruskan saman, kemenangan pasti menyebelahi kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 4:46 AM

PAC's report to me is not thorough and far from conclusive based on investigative principles. Many more questions to be thrown to the witnesses and PAC members appeared to be incompetent. Witnesses and key players were not called such as najib, jho low, cassey, zeti, ambank officers etc if credibility is to be accorded.

The AG Amrin Buang"s report will shed some more insights albeit still lacking the right questions asked on The Final Authority and the key players.

Malaysia Boleh telah jadi Malaysia Leceh

....................
Reply To This Comment ...................
April 11, 2016 at 9:11 AM

Memang tersangat kreatif. Langkah pertama setelah menjadi PM adalah menamatkan kontrak Tan Sri Hassan Merican yang menjadi halangan dalam Petronas

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 10:15 AM

Saya masih ingat...

bila timbul cerita bahawa laporan Audit Negara akan diOSAkan.. rakyat semua bising. Kenapa!?... semua bertanya..

Then AG (Auditor General) Tan Sri Ambrin jawab bahawa Laporan Audit Negara hanya dibawah OSA selagi belum PAC belum bentang di Parlimen. Once dah bentang, Laporan tu tidak lagi bawah OSA.

Tapiiii...... sekarang???

Alasan sekarang sbb boleh menjejaskan siasatan yg sedang berjalan. Siasatan apa? Siapa yg sedang menyiasat? Bukan ke Zeti kata dia sendiri tak tahu siapa yg sedang menyiasat 1MDB atau adakah 1MDB masih disiasat.

Alahai Malaysia ku...

Klau MP lain menipu dalam parlimen, mereka akan dihadapkan ke Jawatankuasa Parlimen.

So... bila nak hadapkan MP Pekan yg dah banyak kali menipu tuh?

....................
Reply To This Comment ...................
April 11, 2016 at 10:24 AM

Jika benar Najib tidak bersalah,,Inilah waktu nya untuk saman mana mana pihak yang kononnya memfitnah beliau,,amacam Dato ada berani tak nak saman,,atau masih kurang yakin untuk saman mereka??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 10:46 AM

Dear readers (especially lawyers)

After reading PAC's incomplete, non conclusive and shallow investigation report, i wish to ask readers with legal knowledge and experience whether an individual(s) could lodge poluce report on the many inconsistencies and or many misrepresentations made by najib and or shahrol and or the auditors etc.? Could the public sue najib and those mentioned above be sued in civil court?

Thank you

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 10:57 AM

Malangnya rakyat malaysia terus ditindas pemimpin2 yg tidak bertanggungjwb.rakyat bekerja nk dpt seribu sebulan pun jenuh membanting tulang tp pemimpin2 guna bilion2 mcm main2 je. Sian rakyat malaysia dahla miskin,kena tipu kena tindas dan terus menerus kena tipu dan ditindas dahulu kini dan selamanya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 12:12 PM

Orang jahat memang kreatif.

Menempel aje pada Adenan Satem, dah di sindir dengan macam-macam masih tidak perasan.
Satu dunia kritik (kecuali yahudi).
Dia dah berjaya melakar nama dalam sejarah tanahair malah dunia. Kalau TUN dgn kes Guthrie (bangga oooo), NajiB dgn 1MDB (MACAM SIAL).

Kesian arwah ada anak macam ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 12:24 PM

Amalan rasuah dalam perkhidmatan kerajaan sekarang ini adalah HALAL,kerana ia dilindungi oleh Akta Rahsia Rasmi.Anda akan ditangkap sekiranya memdedahkan penyelewengan dan korupsi yang berlaku depan mata di pejabat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 4:49 PM

Utk selamatkan imej Malaysia dan demi menjaga kwibawaan kecekapan mentadbir PM kita.....menteri kewangan mestilah dipecat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2016 at 6:37 PM

Din, si Mappadulung was never creative. He's just greedy and cunning but plain stupid.

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2016 at 12:14 AM

Yes too creative so at last he become thief

Post a Comment