........... Khas Buat Annuar Musa Yang Bercakap Soal Pemimpin Tidak Bermoral .... Mohon Sumbangan Idea Anda ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Khas Buat Annuar Musa Yang Bercakap Soal Pemimpin Tidak Bermoral .... Mohon Sumbangan Idea Anda !

Wednesday, April 20, 20169comments

Ini satu lagi lapuran yang saya tak sempat nak komen sebelum ini tapi rasa macam kena juga komen sebab kenyataan dari Ketua Penerangan Umno, Annuar Musa ini memang world !

Mkini
“Dia sebagai seorang penjawat awam, dunia tahu dia membeli satu aset pada harga yang tidak munasabah dan dia tidak mungkin mendapat harga itu jika tidak kerana jawatannya sebagai seorang ketua menteri, “

SETUJU SANGAT2 dengan kenyataan Annuar itu.... pemimpin yang menyalahgunakan kedudukannya sememangnya TIDAK BERMORAL !

Tahniah kepada Annuar kerana masih mampu berfikir soal moral seorang pemimpin. Hmmmmm ....

Pemimpin yang tidak bermoral harus diambil tindakan mengikut undang2, dan hukuman maksimum mesti dikenakan jika sabit kesalahan kerana sebagai pemimpin, seseorang harus menunjukkan contoh yang terbaik. 

Pemimpin bukan saja harus bermoral tapi juga kelihatan bermoral. Pemimpin yang tidak bermoral dalam melaksanakan tugasnya harus dipecat ! Dia tidak layak jadi pemimpin jika tidak bermoral @ tidak mampu memikul tanggungjawab sebagai pemimpin.

Hmmmmm ...... Soal moral seorang pemimpin ini pula adalah universal .... tak kira kaum apa, ugama apa, rakyat negara mana  ..... dan parti apa. Juga tidak terhad kepada soal beli banglo murah dari harga pasaran semata2.

Hmmmm ...... lupa la pulak nak tulis apa lagi .... mohon anda sambungkan, ya... harap2 Annuar baca.


PS - Kalau nak ungkit cerita bekas pemimpin yang berkuasa, tak payah lah buang masa ya, sebab namanya pun bekas ... takde kuasa dah. Takut ada yang nak ungkit cerita pemimpin2 lama hingga zaman Kesultanan Melaka ... yalah, mereka semua pun bekas pemimpin juga. No point kan ... So hadkan kepada pemimpin yang sedang memegang kuasa !

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2016 at 8:29 AM

Pak Annuar,

Bila mahu ke pontianak lagi, pak? Kan rakan sekolah dari sarawak ada menunggu untuk ke pontianak.

Kalau bapak mahu beromong pasal isu moral.....baca dan fahami apa itu TIPU, MENIPU DAN PENIPU. Kalau kita kaitkan isu 1MDB dengan isu moral, jelas sekali pak iaitu

1. Pemimpin berikir sebelum bercakap....mereka ini adalah pemimpin berkaliber

2. Pemimpin bercakap pastu baru nak berfikir untuk mempertahankan apa yang dicakap...pemimpin hampeh

Yang sedihnya segelintir pemimpin kategori 1 namun tersangat ramai pemimpin dalam umno sekarang dalam karegori 2.

Contoh pemimpin dalam kategori 2 adalah:

1. Najib and his famous you tube on ciri2 orang munafik

2. Zahid dengan kisah 1001 malam berjumpa tok arab pasal derma

3. Hishamuddin dengan mencabar mat sabu agar buktikan najib beli pak arab

4. Nazri dengan tandatangani dokumen, tok pa dengan jecaman atas proton, azalina dengan usurping power of speaker, aziz kiprawi dengan teori najib pejuang islam, KJ dengan penuh kepercayaan dengan FM of saudi arabia dan....

5. Senators seperti nalla dan lain2 yang suruh tdm minta maaf dengan najib dan rakyat sedangkan rakyat dizalimi sebagai penyelamat hutang yang diinitiated by najib

6. KBUs and branch heads yang mata, telinga dan mulut masing2nya dibuta, dipekak dan dibisu demi maruah pemimpin yang tak bermaruah

Wallahuaklam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2016 at 8:40 AM

Annuar
Noordin
Mara
Bari

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2016 at 9:14 AM

Tak nak komen pasal muka dia....tapi cakap sebijik macam orang hipokret a.k.a munafiq. Kalau dah munafiq apa nak cerita pasal orang lain "tidak bermoral". Cerita banglo ni sama ke dengan cerita 681 "american pies" masuk akaun superboss? Sucker up hipo....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2016 at 10:22 AM

macam samy velu cakap dulu2 la...itu sunduk punya dalam srupa periyok punya dalam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2016 at 10:36 AM

Rasanyer masa dia cakap nie dia xpikir nak selamatkan pak jib dia...dia main bom jer...

....................
Reply To This Comment ...................
April 20, 2016 at 10:42 AM

Salam Bro

Nuar Mosa?...Annuar Musa?...Nuar baju pink tu?...
Ye lah!...mana ada Nuar lain...

Heh!...kalau Nuar Mosa tu...aku tak heran..
Si Nuar Mosa tu umpama kupu-kupu malam dari Songkhla...
Dia akan angkat sape yang bayar dia je...
Jagoh UMNO dari Kelantan yang pastinya PAS tetap kerajaan...

Jangan sebut pasal MORAL dengan si Nuar ni...
Paku dulang paku serpih!...
Zaman ko jadi menteri dulu dulu...putih melepak ke?...

Nuar...
Kamu bukan dari orang orang yang bersih!...
Jangan ko nak mengata orang lain...
Lihat cermin dulu!...

POOOORRRAHHHH!!!....

Pemimpin UMNO pembodek Najib ni...mana peduli dengan moral..
Malahan Maruah diri pon dah tak de...
Hari hari dok usung teloq Najib yang dah busuk tu...

Nuar...bagus ko tanya Dr Vida...apa patut pakai kalau nak putihkan muka?...

Ada paham?


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2016 at 10:55 AM

Cuba ganti orang yang dituduh tu najib..habis semua logik hilang. Tak caya cer try ..kah kah kah.

Logik begini hanya untuk nama selain najib

Mmg dedakian kelas A+

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2016 at 1:40 PM

Minta Annuar Musa ni beritahu pada Najib seperti mana dia komen pada LGE.....jika Pm sendiri dah banyak skandal memang susahlah nak tegur kesalahan orang lain,siapa nak dengar.....dah lama hilang hormat pada Annuar Musa ,salah seorang pembodek Najib yang kurang ajar pada Tun....nak tengok gelagat mereka semua ni bila hari Najib terpaksa turun daripada jawatan Pm.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2016 at 1:46 PM

Assalamualaikum saudara Din.

Saya ingin komen mengenai berita terkini Yahoo bahawa Tun Mahathir mengambil tindakan mahkamah dengan 2 lagi indivudu untuk membekukan harta Najib.

Saya sokong 100% tindakan sedemikian diambil oleh Tun. Tetapi SAYA MINTA TOLONGLAH SAUDARA DIN SAMPAIKAN KEPADA TUN AMBILLAH "MINERVA INJUNCTION" TERHADAP NAJIB, ROSMAH, REZA AZIZ, dan JHO LOW. Mohon mahkamah bekukan semua harta mereka di seluruh dunia.

Saya pohon saudara Din sampaikan kepada Tun.

Najib dan mereka2 tersebut mesti diahar cukup2.



TETAPI SAUDARA DIN SAYA RASA TUN MESTI MENGAMMELANGKAH

Post a Comment