........... Jika Ada Bukti, Samanlah ! Bila Dah Saman .... Mengelak Pula. Alahai Pahlawan Bugis... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Jika Ada Bukti, Samanlah ! Bila Dah Saman .... Mengelak Pula. Alahai Pahlawan Bugis...

Thursday, April 21, 201618comments

Mkini





"Perdana Menteri memfailkan permohonan untuk membatalkan saman itu semalam atas alasan tidak terdapat elemen perbuatan salah laku (tort misfeasance) seperti yang terkandung dalam writ saman dan pernyataan tuntutan plaintif," kata peguam yang mewakili Najib, Wan Azmir Wan Majid.

Seperti diduga, Najib akan berusaha untuk mengelak dari terpaksa menjawab di mahkamah. Rakyat ternanti2 untuk mendengar pembelaan dari Najib akan segala dakwaan2 yang dilemparkan terhadapnya dan kesnya diadili oleh hakim, setelah mendengar hujah2 kedua belah pihak, TAPI Najib pula berusaha bersungguh2 untuk mengelak.

Kita dah biasa dengar ayat2 ini dari cai2 Najib - Kalau ada bukti, SAMAN LAH Najib ! 

Bila betul2 ada orang nak saman, Najib pula akan cuba batalkan kes sebelum ia boleh dibawa ke muka pengadilan.

Sebelum ini kes yang dibawa oleh Anina sudah dibatalkan atas sebab teknikal padahal Anina cuma nak penjelasan jer mengenai dana RM2.6 bilion itu. Rakyat tak kisah pun siapa yang menang dalam kes saman itu cuma penjelasan dari Najib itu yang kita nak dengar.

Kemudian AG pula arahkan SPRM supaya kes Najib ditutup dengan alasan yang begitu lemah dan longgar tanpa sebarang bukti dikemukakan. Berjaya lagi Najib mengelak.

Kalau dah di luar Najib tak nak jelaskan, di mahkamah pun Najib takut nak hadap .... habis tu bila dan di mana lagi yang rakyat boleh dengar penjelasan dari Najib ?

Bila dapat duit berbilion2 masuk dalam akaun ...... Najib senyap.
Bila berbelanja sakan tak ingat dunia ...... Najib buat senyap2.
Bila dah pecah lubang, semua orang bertanya ..... Najib suruh orang lain yang tolong jawab. Sampai bergaduh2 orang berdebat bagi pihak Najib tapi Najib tetap juga senyap.

Apakah tidak ada sedikitpun perasaan tanggungjawab di hati Najib selaku pemimpin tertinggi negara untuk tampil menjawab sendiri isu2 peribadinya ?

Dalam kes di atas, bukankah lebih baik soal ada atau tidak ada elemen perbuatan salah laku itu ditentukan oleh hakim semasa perbicaraan sebenar kes ? Biar kita semua dengar dulu segala pertuduhan dan bukti2 yang ada pada Tun Mahathir, Khairuddin dan Anina terhadap Najib.

Jika tidak , selamanyalah segala pertuduhan itu tergantung tanpa penjelasan yang pasti.

Dalam kes saman Najib ke atas Ling Liong Sik, afidavit atau kenyataan dari Tun Mahathir juga mahu dibatalkan oleh Najib atas alasan teknikal yang remeh iaitu Dr Mahathir tidak menyatakan sumber artikel yang dirujuk dalam afidavit yang dipercayainya benar.


Jika tidak dinyatakan sumber itu, maka mintalah supaya dinyatakan bukannya dipadamkan ! Maksud saya, kalau benar Najib mahu menjawab segala pertuduhan terhadap dirinya, janganlah guna alasan teknikal.


BH 31/3/2016

Najib berdarah pahlawan Bugis ? Hahahahaha ..... pahlawan apa kalau terus mengelak apajua cabaran.

Larilah selagi boleh, Najib .....

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 12:59 PM

Saya dah cakap najib ni pendiam sejak kecil lagi penyabar orang.Bertuah sungguh sapa yang dapat jadikan dia menantu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 1:05 PM

Kalau betul Najib tak salah kenapa TAKUT nak naik court? Padahal court itulah satu platform utk dia kemukakan semua bukti2 secara JELAS utk dia TUNDUKKAN dan KALAHKAN Tun Mahathir, dan secara langsung BUKTIKAN Tun yg SALAH.

Di sini kita jadi pelik, kenapa Najib tak mahu ambik KESEMPATAN utk BERSIHKAN nama dan maruah diri??

Kalau betul tak ada salahlaku dan memang ada bukti2 kukuh, bukankah ini masa yg paling SESUAI utk BUKTIKAN dirinya tak bersalah dan dgn demikian juga semua spekulasi dapat diTAMATKAN dgn cara yg penuh BERMARUAH?? Cara yg DIADILI dlm mahkamah inilah baru dikatakan NOTHING TO HIDE.

Kpd yg CELIK, dari sudut inilah kita boleh nampak apa sebenar di SEBALIK TABIR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 1:07 PM

Pengecut punya bugis celup

Bila sembang gegar satu dunia mau saman orang lain lah tapi bila sendiri kena saman sendiri menikus celah ros, apa punya jantan errr betul ker jantan? jalan pun nampak kepit saja.

Kalau takda rasa malu pada rakyat sekurang kurangnya malulah pada anak cucu darah daging sendiri yang akan menangung aib dan akan dicarut orang sampai entah berapa keturunan diatas perbuatan kamu najib dan nescaya semua ini akan di store dalam lipatan sejarah rakyat dan akan di ceritakan kepada anak cucu cicit mereka bahawa inilah pm yang paling tidak berguna sekali sehingga menyusah dan memalukan rakyat jangan ingat rakyat akan lupa rakyat tidak akan lupa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 1:53 PM

Kita rakyat tertanggung beban 1mdbnya itu pun cukup bersabar tuan. Tidak di ringankan musibah kita dengan dapat pegi shopping besar-besaran.

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
April 21, 2016 at 1:56 PM

Salam Srd. Din,
Saya rasa kita semua ni sebenarnya dah tersilap dengar....
Pada pendapat saya, kita yang seakan-akan terdengar dia mengatakan dirinya Pahlawan Bugis tapi sebenarnya dia menyatakab bahawa dia adalah PakLawak Bugis.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 2:08 PM

Yang kenyang pemakan dedak.
Cash is king, betul-betul di praktikkan oleh pemakan dedak.
selagi cash masyukk... babi pun dikatakan hippo.

Manalah orng bugis nak letak muka. Si Arab pun terpaksa buat dosa kering.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 2:16 PM

Kesian Najib ni, kat dunia lagi dah terseksa jiwa dan raga.
Dah macam masuk dalam pasir sedut..pelan-pelan tenggelam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 3:37 PM

Pahlawan Bugis tak ada teloq.Memalukan Malaysia.Perompak harta negara.Najib adalah cacat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 3:42 PM

Wah molek dan sesuai sungguh nama tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 4:54 PM

Habis malaysia jahanam angkara pemimpin2 yg zalim, pemimpin bermewah tp rakyat kena tanggung pemimpin. Bilakah berakhirnya kes 1mdb ni?kalau.malaysia punya siasatan mmg xboleh pakai sbb siasatan utk membersihkan nama,elok siasatan dr luar fbi ke hongkong ke Singapore ke perancis ke maybe ada Keadilan sbb xterikat dgn pemimpin2 malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 6:30 PM

Kalau Najib batalkan Saman ini bererti 60% menunjukan yg Najib BERSALAH & 40% yg tinggal konon nya dia bersih...Tapi kalau dia berani Jawab dlm Kandang Mahkamah, mungkin 100% menunjukan dia bersih... Peluang utk BUKTIKAN yg dia tak BERSALAH sudah ada didepan Mata skg ini...kalau takut jugak, lebih baik letak semua jawatan lah senang...Rakyat inginkan seorang Pemimpin yg berani dan bukannya Pemimpin yg takut Bini...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 6:46 PM

Siapa pun kalau dah berjaya memperolehi "durian runtuh" RM 4.2 billion akan jadi lebih pendiam(menikus) dan lebih penyabar dari najib..betul?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 7:09 PM

Bukan pahlawan
tetapi pahlawang .. pantang nampak wang dia akan rembat pastu suruh rakyat tanggung apa musibah hasil melalui rembatan tu, cara yang paling nudah adalah rasionalisasi subsidi dan gst ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 7:24 PM

Saya nak kemaskini.
Najib diam dan sabar bila nak sembunyikan kemungkaran yang dilakukannya tapi bila nak hemtam musuhnya mulut dia dah macam pembesar suara.Habis kisah dulukala diungkitnya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 7:29 PM

Najib bukan PAHLAWAN Bugis
Najib ialah PELAWAK BUGIS

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2016 at 8:33 PM

Alangkah dramatiknya kalau masa dalam ceramah politik bila mana Najib yang sedang membesar diri dengan bangga menyindir Tun Mahathir..Tiba-tiba Tun Mahathir naik ke pentas tanpa berkata- kata..Rasa-rasa pucat ke tidak muka najib? Bestkan kalau senario ini betul-betul terjadi..Barulah kita tahu yang mana jantan yang mana betina... bak kata nujum pak belalang..

....................
Reply To This Comment ...................
April 22, 2016 at 12:14 AM

Pahlawan taik kucing

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 23, 2016 at 12:19 AM

Najib belajar dari Anwar.

Kan Anwar Berjaya pusing, putar, mengelak sehingga kes liwat dia tertangguh sebanyak 60 kali? Habis segala loopholes dalam undang2 Negara digunanya untuk mengelak kes dr dibicarakan dalam mahkamah.

Tapi....

Kita semua dah tahu kan kesudahan ceritanyaaa.... dia akhirnya selamat ke dlm Sg Buloh juga.

Yg lucunya, sekarang nih di Pulau Pinang, orang Umno duk tegur LGE supaya jangan duk diam, supaya berani jawab segala pertuduhan.... ironi sungguh...

Post a Comment