........... Isu 1MDB dan Isu Deposit Juta2 Dalam Akaun Najib - Apa Pendirian KJ ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu 1MDB dan Isu Deposit Juta2 Dalam Akaun Najib - Apa Pendirian KJ ?

Sunday, April 24, 201616comments



Artikel kali ni pendek jer, sekadar melontarkan satu persoalan yang tetiba muncul di fikiran sebaik saja baca kenyataan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin atau KJ yang meminta pengundi muda Sarawak tetap memilih BN walaupun menyedari mereka marah kepada pemimpin2 BN.

Bukan nak minta KJ jelaskan apa maksudnya yang orang Sarawak marah kepada pemimpin BN, tapi nak tanya kenapa KJ senyap dalam isu 1MDB dan isu 2.6 bil  4.2 bil  timbunan deposit dalam akaun Najib ?

Pac sudah pun bentangkan lapurannya di Parlimen ..... apa pandangan KJ tentang segala pendedahan yang dibuat mengenai 1MDB ? 

Apakah KJ juga turut mempertahankan segala salahlaku pengurusan 1MDB dan ikut sama senada dengan pemimpin2 lain menyatakan bahawa Najib selaku PM, Menteri Kewangan dan Pengerusi Lembaga Penasihat tidak perlu bertanggungjawab atas 1MDB ? 

Apakah KJ juga setuju Najib selaku pemutus cara dalam segalanya tentang 1MDB tidak semestinya bertanggungjawab atas tandatangannya dalam meluluskan transasksi 1MDB ?

Bagaimana dengan isu deposit yang beratus juta ringgit yang dikesan masuk ke dalam akaun Najib yang mana merupakan isu berlainan dengan deposit yang dikatakan derma 2.6 bil ? Adakah KJ setuju dengan pandangan AG bahawa Najib tidak bersalah kerana tidak tahu siapa yang masukkan duit itu ?

Walaupun tidak tahu siapa yang masukkan duit itu, Najib Rosmah tetap membelanjakan duit2 itu sampai tak ingat dunia ..... apakah itu juga tidak penting buat KJ  ?

Amat menghairankan, KJ selaku Ketua Pemuda Umno langsung tidak memperdulikan semua isu2 itu yang ketika ini hangat dibincangkan oleh rakyat.

Pendek kata - KJ tidak harus playsafe kerana rakyat ingin tahu pendirian KJ seterusnya membuat penilaian ke atas pemimpin muda yang punya potensi besar dalam Umno ini. 

Kita nak tahu juga tahap pemikiran pemimpin muda Umno ini, apakah sama dengan cai2 Najib lainnya yang sudah atau bersuara mempertahankan Najib.

Diharap para wartawan dapat menanyakan perkara ini kepada KJ jika berpeluang bertemu beliau.

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2016 at 10:35 PM

To be honest this is the question, article that I've been waiting for. Di mana kj? Apa maklum balas kj slps laporan pac? Kenapa dia xamik pot langsung? Knp xde reporter xcover kj? As Someone who hold ketua pemuda post He is very irresponsible to youths. Xboleh harap

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2016 at 10:37 PM

Kj nak bunyi bagaimana. Pac pun tangguh bincang hal libra libra, kecil makan besar, hutang yg diberikan. Mana selesai lahi tu. Berani bunyi, telur kj dgn burung pun boleh hilang. Cai mungkin dah lupa sebab dedak dah bertimbun. Pengundi tak lupa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2016 at 10:49 PM

...yang lebih membimbangkan KJ ialah ada cawangan2 Pemuda UMNO yang gagal mengadakan mesyuarat kerana tak cukup korum. dah tak ada lagi orang2 muda yang nak masuk UMNO. UMNO sedang mereput...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2016 at 10:58 PM

Kes kat kbs pun dia tak tau ni kan pulak nak jawap kes bos dia... Lagi la dia tak tau. Yg dia tau nqk popularkan diri dia yg tak popular ruh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2016 at 11:12 PM

Apa nak heran din....baik kj...menteri2...pegawai kjaan...juga jantan2 dlm umno yg perasan bertelo....tapi malang awal2 dah dipicit telor mrk oleh najib & rosmah....sbb masing2 punya sejarah bertelor tembelang....tuu yg Xdaya berbuat apa2....takut gak telor tembelang mrk dibaling oleh najib kt muka masing2...malu beb haru biru jadinya nanti!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2016 at 11:37 PM

Budaya menjawab atau menafikan fakta telah terhakis dlm umno. Setuju? Ini lah yg dituntut najib,setia walau pun membuta tuli. Ketakutan bukan pada najib atau jawatan,cuma takut bayang2 sendiri. Sbb? Semua pun ada SALAH. TAK AMANAH KPD RAKYAT.
Jika mereka benar tolong nafikan kenyataan ini. Ada berani. Satu je contoh....rumah2 ahli politik msia mcm istana....jawatan atau income kecik je...mana dapat semua tu? Tokey2 pun kalah,beb!

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2016 at 12:41 AM

Steadylah! Berani kerana benar! Tiada apa yang perlu diselindung dan didolak-dalikkan seandainya anda benar atau tidak bersalah. Bersemuka dan berhadapanlah dengan rakyat dalam memperjelaskan isu yang membelenggu diri atau pentadbiran secara terhormat. Mungkin inilah yang cuba ditekankan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin iaitu sebagai pemimpin, Lim Guan Eng tidak sepatutnya sentiasa menuding jari menyalahkan pihak lain setiap kali menghadapi masalah.
http://beliabangkit.blogspot.com/2016/03/berani-kerana-benar-khairy-sekolahkan.html#.Vxz1v9R95kg

Tapi KJ takut nak cakap macam tu dekat muka Mohd Najib kerana dia tergolong sebagai lembu peliharaan. Mohd Najib pun bela KJ kerana minat mereka yg sehaluan - Cash Is King

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2016 at 7:42 AM

mulut dah kena gamm

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2016 at 8:51 AM

Terajang je umno ke laut...dah tak bernilai lg ..

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2016 at 8:52 AM

KJ tak akan beri pandangan sebab baru-baru ini di Kementerian Belia dan Sukan telah pun dikejutkan dengan kehilangan RM 100juta dan KJ hanya jawab "saya tak tahu dan tak sedar ada dana hilang dari kementerian saya" inikan pula nak minta pandangan KJ tentang isu Boss nya,, hai pakai nampak sampai kiamat tiada pandangan punya....!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2016 at 10:04 AM

Graduan Oxford ini memamg mengecewakan. Harapan kita kepada tulus dan ikhlas nya tapi nampaknya ia tak mampu menegakkan suara kebenaran.

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2016 at 11:37 AM

Salam Bro

KJ was not born from pure political breed. He is an opportunist who is also tainted with scandals be it in UMNO and who will forget his role in the 4th floor boys. Ever wonder why he is the son in law of sleepy Dollah?...just wonder!...

KJ ni jenis politikus yang tak boleh nak percaya...Telog dia kejap ade kejap tak de. Jauh sekali dari harapan kita sebagai Ketua Pemuda yang punya kekuatan seperti dizaman Harun Idris...
UMNO telah jauh berubah...tiada lagi singa dan harimau yang mengaum...Harun Idris, Jaafar Albar, King Ghaz, Tun M, Aishah Ghani, Rafidah Aziz...generasi muda UMNO kelihatah longlai...tiada agenda dan tidak menyelami isi hati genarasi muda...

Bukan setakat pemuda UMNO...bahkan UMNO itu sendiri sudah berulat dari kepala...Pemimpin tua UMNO (bukan senior, tapi memang dah beumur)jangan terlalu nostalgik dengan kenangan manis zaman kegemilangan UMNO dulu...itu semua dah berlalu...
Cuba tanya golongan muda masakini...apa yang mereka mahu dan perlukan?...Dah jadi hukum alam yang tua mati dan yang muda akan jadi tua...Kalau yang tua mengabaikan yang muda...mana kan jadi "Patah tumbuh hilang berganti"...

KJ...kau ni macam lalang...isu isu seperti KBS, 1MDB, RM2.6 billion...dimanakah kematangan kamu...Kamu ni tenggelam tumbul...cakap sekerat jalan...
Katakanlah yang sebenarnya...sebagai hulubalang penjaga pintu istana...tegas, amanah dan bertanggung jawab supaya kamu jadi ikutan...jangan setakat hulubalang berlagak seperti panglima.

KJ...kamu graduan dari Universiti tersohor di dunia...tak kan kamu tak bijak?...Jangan berlagak bodoh dan tak tau dalam skandal Najib ni...1MDB dan RM2.6b...Jangan pulak ko tunjuk pandai macam Mat Maslan tu...

Rakyat Bijak Menilai

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2016 at 2:44 PM

Walaupun keluaran oxford ker....al azhar ker....pondok ker....semua itu tidak ada makna andai telor dah kena kepit oleh CASH IS KING! Waima CGPA 4 flat sekalipun serupa jea mcm X lulux SRP....tidak guna sekepeng punnnn....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2016 at 8:18 PM

Benar....dulu saya letak harapan tinggi atas KJ ni sebab saya tengok dia berani bersuara lantang tapi sekarang tak begitu lagi....nampak gaya macam banyak play safe je.

Inilah dunia.....harta, wang dan pangkat lebih utama diselamatkan dari agama, rakyat dan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2016 at 8:20 PM

Sebenarnya dlm kabinet kayu memang semua tak boleh pakai.

Pakat kaleh semua.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2016 at 8:22 PM

Bukan cash is god ke....??

Post a Comment