........... PANAZZZZ ! Rekod RM2.6 Bilion Najib DiPecahkan ..... oleh Najib ! Pendedahan Panas Dari Mukhriz | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PANAZZZZ ! Rekod RM2.6 Bilion Najib DiPecahkan ..... oleh Najib ! Pendedahan Panas Dari Mukhriz

Tuesday, March 8, 201624comments


MENGEJUTKAN! pendedahan terbaru dari Mukhriz ketika bercakap dalam satu majlis bersama Ketua2 Cawangan dan ahli2 Umno sekitar Kota Bharu semalam.

Selama ini kita disajikan dengan cerita RM2.6 bilion dan Najib kononnya telah pulangkan RM2.03 bilion kepada penderma, maknanya Najib hanya belanja sekitar RM600 juta je.

Semuanya bersandarkan kepada angka 2.6 bilion. Itulah yang telah diterima oleh Najib ... tak lebih dan tak kurang.

Pernah tak terfikir yang Najib mungkin ada terima LEBIH DARIPADA 2.6 BILION ?

Woooooo...... ni dah jadi cerita lain ni ! Tapi kemungkinan itu tetap ada kan ? Yalah ... selama ini pun Najib tidak pernah tunjuk apa2 bukti pun, contohnya penyata bank yang menunjukkan baki dan transaksi2 dalam akaunnya. 

Dan WSJ pula hanya dedahkan apa yang mereka tahu dan yang menurut mereka, ada buktinya. Itu pun baru ini, angka asal sudah dinaikkan bersandarkan bukti baru yang mereka terima. Dari angka asal US$681 juta kini dah jadi US$1 bilion ! Mungkin saja angka itu bakal berubah jika ada penemuan baru lagi ? 

Segalanya mungkin .... sebab Najib tidak pernah mahu berterus terang ! Najib hanya mengaku jika sudah terkantoi.

Sekali lagi, siapa saja yang tahu berapa sebenarnya jumlah deposit yang masuk ke dalam akaun Najib ? 

Kalau yang RM2.6 bilion itu pun Najib pandai buat senyap, siapa berani kata yang tidak ada lagi deposit lain ?


Tonton dan baca dulu transkrip di bawah -



KLiK untuk ke Youtube.

Saya terkejut apabila dalam satu perjumpaan Pengerusi2 Umno Negeri dengan Presiden Parti. Saya hadir sama dan semua Pengerusi Perhubungan pun ada sama. Dan ketika itu, bila saya tanya mengenai 2.6 bilion ini, Setiausaha Agong Ku Nan pula yang menyampok ( bila ) Presiden tak jawab, dia kata -

Sebenarnya kita banyak menggunakan wang ini untuk PRU13, dia kata .... kita kena belanja banyak nak pastikan kita menang. Tapi dia kata dia tak bolehlah nak kata berapa banyak dia belanja.

Tiba2 Presiden menyampuk dia kata, saya boleh kata berapa kita belanja. Katanya pada PRU13, kita telah belanja 1.5 Bilion Ringgit !

1.5 Bilion Ringgit !

Saya terkejut bila saya dengar Presiden kata begitu, sebab saya kata .. 1.5 bilion dan kita kalah 7 kerusi Parlimen !? Kita tak boleh nak menyamai ataupun dapat keputusan lebih baik daripada PRU12... zaman Pak Lah dulu. 

Dan Ku Nan ni berkata,  You tahu apa, you orang muda lagi... dia kata kat saya. Saya kata orang muda ini telah menawan balik negeri Kedah. Kita telah menyumbang daripada 4 kerusi naik jadi 10 kerusi Parlimen. Dan kita telah berjaya menawan balik hati rakyat Kedah daripada Pas. Jadi jangan nak perlekehkan keupayaan Umno Kedah.

Saya duk fikir balik ..... 1.5 bilion, ke mana pergi duit itu ? Saya tak nampak yang kita dah belanja banyak macam itu. Dan hasilnya tak berapa memberangsangkan. Dulu2 kita tak pernah belanja duit macam itu pun kita boleh menang 2/3.

Satu lagi perkara, yang saya rasa pelik dan hairan .... 2.6 bilion yang dia terima katanya dari derma Arab ... kalau tolak 1.5 bilion belanja PRU13, maksudnya tinggal 1.1 bilion Ringgit. Macamana dia boleh kata dia pulangkan 2.03 bilion balik kat Arab tu ?

Daripada 1.1 bilion naik jadi 2 bilion ? Benda tu saya ingat budak kecil pun boleh faham. .. yang angka2 ni semua tak betul.

Bohong punya bohong .. dah jadi bertimbun2, kita pun dah tahu yang mana benar dan yang mana tak benar. Tapi yang saya ingat, lebihkurang 100%  tak betul !


                                                 *******************************

1.5 bilion sudah dibelanjakan  ....... campur 2.03 bilion yang dipulangkan ... maknanya jumlah yang ada dalam akaun Najib adalah - RM3.53 bilion !

eh, bukan RM2.6 bilion ke ? 

Bukaaaaaaaan .... sekarang dah jadi RM3.53 Bilion ! !

Peeeeeergh ! Tabiklah Najib ! Rekod derma paling tinggi diterima dalam sejarah peradaban manusia yang dipegang oleh Najib dipecahkan sekali lagi oleh dirinya. Apakah rekod itu bakal dipecahkan lagi ? 


Segalanya mungkin dengan Najib ..... 

PS - Bukan saja tidak pernah ada satu bukti pun yang kita nampak tentang akaun Najib ini, Najib sendiri tidak pernah mengaku ada mengembalikan semula baki wang itu walaupun ketika bercakap kepada perwakilan Umno semasa PAU baru ni. Perkara itu hanya timbul bila disebut oleh AG bulan lepas.

Duit RM42 juta yang masuk dalam akaun sendiri pun Najib tak tahu dari mana datangnya .... tapi tetap dibelanja sakan. Bila orang dakwa datang dari SRC, Najib pulak yang minta orang itu buktikan ! Takkan Najib sendiri tak tahu ?

Berapa banyak lagi yang masuk dalam akaun Najib ni ?

So .... bersandarkan gelagatnya sendiri, macamana nak percaya Najib ni ?

Share this article :

+ comments + 24 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 7:47 AM

Bukan duit kau yang dia gunakan apa yang kau sibuk berapa billion pun. Guna pun untuk UMNO nak Selamatkan bangsa yang tak sedar diri macam kau ni. SEMUA nak, berjuang tak nak, Hati busuk, pedengki, kaki fitnah, kaki cucuk sana sini.

Suruh jugaklah Tun M, Mukriz, Mokzani tunjuk bank akaun mereka anak beranak, berani? Petualang bangsa, pengkhianat! Patutlah Allah Tarik balik kuasa MB kau..sekarang dah official jadi kaki fitnah!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 7:58 AM

Mungkin sebab tu lah Swiss AG cakap yg disonglap ialah 4 Bilion (Dollar!)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 8:45 AM

Patut la dia kerek sangat orang kata apapun dia buat dek aja buat muka poyo tidak pernah sekalipun dia risau ringgit jatuh rupanya duit dia berkepok2 lagi sapa buka mulut disumbatnya duit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 8:47 AM

Bapak Mukhriz pun terima derma semasa jadi PM. Kenapa Mukhriz tak cerita Tun M buat dengan duit itu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 8:47 AM

Hukuman tembak sesuai untuk pengkhianat negara.

....................
Reply To This Comment ...................
March 8, 2016 at 9:23 AM

Bro

Tak guna cakap lagi...

Najib...cuba ko jelaskan kepada rakyat sama seperti ko jelaskan pada ketua-ketua UMNO ko...sampai mereka percaya dan menyokong ko habis-habisan. Kalo ko dapat menyakinkan mereka kerana ko berterus terang..apa bezanya ko cakap yang sama dengan rakyat...munkin kami akan percaya kalo ko sendiri yang cakap...

SUSAH KE?....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 9:59 AM

Jadi Confirmed la ya yang semua pemecatan yang dilakukan oleh PM USD1 Billion adalah untuk menuop mulot dan dibantu oleh mereka2 pemakan dedak yang mengelilinginya!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 11:19 AM

Selamatkan UMNO? Tapi bukan membantu ore Melayu kan? Apatah dana Tabung Haji orang miskin pun tidak di kecualikan oleh Jibby. Dia mahu sapu utk tutup lobang gigantor 1MDB projek monyet tamak halobanya!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 11:26 AM

Melayu bodoh buang akal dan maruah.. bkn sebab duit engkau pemimpin boleh buat sesuka hati..
Duit 2.6B maybe duit arab walaupun belum terbukti.
42 juta dari src duit dari siapa?
Nk mnyokong pun gina hujah yg bernas. Hujah bdk2 sekolah ni simpan utk perbualan cacai najis yg bodoh saje

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 11:26 AM

Masuk akaun dia ke?
Ada bukti?
Derma 2.6B betulke derma umno?
Ada bukti?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 11:36 AM

tapi pemakan dedak najib tetap percayakan dia din...licin dimakannye dedak tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 12:48 PM

Jeng jeng jeng. FBI telah keluar subpoena untuk goldman sach leissner untuk disoal siasat.

Sabar rakyat semua. The truth will prevail.

To macai najib, selamat mendefend berita terbaru ini... hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
March 8, 2016 at 12:52 PM

Kenapa Najib kerap ke Saudi Arabia???. Adakah untuk mendapatkan derma bagi PRU 14???. Atau cuba mendapatkan surat pengakuan atau bukti palsu yang menyatakan 2.6 bilioan adalah derma dari Saudi dan pengakuan 2.03 bilion sudah dipulangkan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 1:14 PM

Lepas ni kita tak yah kerja..kutip derma je

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 2:09 PM

Dah...sikit lg terbukaklah hijab..
Sepandai tupai berbohong akhirnya buah kelapa tertebuk jugak ditemui orang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 3:36 PM

wahahahhaha.......seronok nengok filem Malaysia di ambang 2020....cuba pilih siapa pelakon popular ......Pelakon lelaki terbaik jatuh kepada......? Pelakon wanita terbaik jatuh kepada.....? Pembantu pelakon lelaki terbaik jatuh kepada.....? Pembantu Wanita terbaik jatuh kepada........?

hehehehe......

....................
Reply To This Comment ...................
March 8, 2016 at 5:04 PM

@Anonymous
Bro

Duit sape di bantai?..Najib ternyata seorang PERASUAH...DIA TERIMA RASUAH PAS TU DIA BAGI RASUAH...Kalo inilah pemimpin yang ko kata berjuang untuk UMNO dan bangsa...baguslah ko sorang ikut sama jahanam dengan dia...

Aku rakyat Malaysia tak rela dipimpin oleh kumpulan manusia yang seperti ini....

Bro..ADA MATA PANDANG...ADA TELINGA DENGAR...ADA AKAL PAKAI...ADA MULUT..cakap kalau guna akal!!!....

....................
Reply To This Comment ...................
March 8, 2016 at 5:09 PM

@Anonymous
Tun M memang mengaku terima derma...tapi tak masuk akaun peribadi!...Beliau telah menawarkan supaya akaun bank beliau diaudit... nampak tu bezanya..tak main sorok-sorok..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 5:19 PM

Pemakan dedak.
Mcm ayam je maruah.
Buat hina jadi Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2016 at 6:26 PM

We must not lie....we have to create another lie to cover up the first lie

....................
Reply To This Comment ...................
March 8, 2016 at 7:53 PM

@Anonymous
Hai masih sangsi lagi?...Bukankah AG Apandir pandai tutup kes tu dah tunjuk bukti ari tu...

Ini AG Apandir cakap...bukan calang calang orang Oi!!!!....

1. Duit masuk Akaun Peribadi Najib..."Derma" katanya. Pas tu AG Apandir bagitau lagi balance lebih kurang RM2bil Najib antar balik kat penderma....

3. AG Apandir juga bagitau Najib tak tau menahu yang duit dari SRC masuk dalam akaun beliau. Maknanya memang duit SRC ada masuk.

Pokoknya memang DUIT MASUK. AG (Attorney General @ Peguam Negara, Pendakwa Raya dan juga Hakim)dah pun bagitau...lalu sucikan Najib!....


Wa caya Duit Masuk...tapi dongeng Apandir yang lain-lain tak masuk dek akal.

Anda percaya??????....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2016 at 2:14 AM

Sebab apa pemuda UMNO sayang sungguh pada Jho Low?..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2016 at 2:26 AM

En Din..1mdb beli tanah bernilai RM 1.38 billion di Air Hitam Pulau Pinang sebelum PRU 13..Transaksi tanah tersebut ada kaitan dgn Jho Low..cerita terbaru dengar kata Lim Guan Eng arah tanah tersebut di "kaveat"..
Ada Cik Din dengar cerita ini?.
komen Cik Din?..Tanah tersebut memang bermasalah untuk pembangunan baru.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 10, 2016 at 11:41 AM

xda butang like ek sini ..

Post a Comment