........... Mukhriz - Bersatu Untuk Kebenaran BUKAN Untuk Menegakkan Kemungkaran ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Mukhriz - Bersatu Untuk Kebenaran BUKAN Untuk Menegakkan Kemungkaran !

Thursday, March 24, 20161comments


Semalam Kumpulan Melayu Berani Bersatu ( MBB ) telah mengadakan satu majlis makan malam santai bersama Mukhriz bertempat di Istana Bambu Jalan Ulu Klang. Hampir 200 orang hadir untuk mendengar ucapan dan pesanan dari pemimpin muda ini. Antara lain, Mukhriz berkata -



KLiK untuk ke Youtube

.... kalau adalah satu pihak yang mempunyai keupayaan untuk menjatuhkan kerajaan BN ini, orang itu tak lain tak bukan Najib Tun Razak namanya. Bukan Kit Siang, bukan Azmin Ali. Sebab kita selalu sebut - Kalau kita bersatu, kita kuat ... takde siapa pun boleh sentuh kita.

Saya masih berpegang kepada kepercayaan itu. Pada waktu yang sama saya tahu bahawa perpecahan dalam Umno ini memang pada tahap yang agak teruk. Dan kita disaran supaya bersatu. Mana2 kita pergi pun, dua2 pihak mana yang tak setuju dengan Najib, mana yang setuju dengan dia pun bercakap mengenai perpaduan.

Tapi nak bersatu ni, mesti ada sebab. Sebaik2nya kita bersatu untuk Kebenaran. Kita tidak digalakkan untuk bersatu untuk menegakkan kemungkaran.

Bagi kita yang beragama Islam ini sesuatu yang kita nak kena peringat diri kita selalu. Kalau dengar orang cakap - Sudah2lah tu .... kita mesti bersatu. Kerana bila kita bersatu kita kuat. Memang bunyi ia sedap. Lagu kita pun Bersatu Bersetia Berkhidmat. Sebelum dapat bersetia dan berkhidmat, kita kena bersatu dulu. Memang kita faham bab tu.

Tapi mesti ada satu sebab yang ..... Mulia, yang menyatukan kita. Janganlah ada sesiapun yang boleh suruh kita bersatu supaya kita dapat mempertahankan seorang pemimpin yang dituduh macam2 seperti ini. Kerana kita pun sama terpalit.

Sekarang ni kalau tanya orang muda, bukan setakat dia marah pada Najib, dia marah Umno. Bukannya dia kata Najib rasuah, dia kata Umno rasuah ! Kerana apa ... kerana Presiden parti kita kata, 2.6 bilion itu duit Umno !


Umno besar, Umno kuat ! Sejak merdeka lagi Umno berdiri megah tanpa dapat dicabar secara serius oleh mana2 parti pembangkang.  Kerana orang Melayu yang menjadi tunggak kepada negara Malaysia, rata2 masih menaruh kenyakinan kepada Umno. Dan selagi kenyakinan itu kuat, selama itulah Umno kekal berkuasa. Tidak ada parti lain yang dapat menggugat penguasaan Umno dalam politik tanahair.

Kekuatan Umno datang dari kenyakinan orang Melayu kepada Umno. Tanpa kenyakinan itu, Umno lemah ...

Itulah yang sedang berlaku sekarang ..... kenyakinan orang Melayu kepada Umno sudah mula terhakis. Umno tidak lagi dilihat sebagai parti yang mampu menjaga kepentingan bangsa dan negara amnya. Umno kini dilihat lebih mendahulukan kepentingan pemimpin2nya dari kepentingan rakyat.

Bukan salah Umno. Umno cuma satu entiti yang dicorak oleh kepimpinannya. Baik pemimpin2nya maka baiklah Umno. Hampeh pemimpin2nya maka hampehlah Umno !

Dan Umno sekarang dipimpin oleh pemimpin2 yang hampeh. Umno tidak lagi meletakkan kepentingan rakyat di depan tapi menjadikan kepentingan survival politik Najib mendahului kepentingan rakyat.

Kesannya - orang Melayu sudah mula hilang kenyakinan kepada Umno. Sebenarnya yang orang benci adalah Najib tapi sebab Umno begitu galok mempertahankan Najib tanpa memperdulikan benar atau salah, baik atau buruk ... maka Umno dilihat sebagai bersekongkol dengan Najib. 

Seperti kata Tun Mahathir, Umno kini sudah menjadi Parti Najib, bukan lagi Umno yang kita kenal. Sebab Umno tidak mahu tolak Najib maka perkiraannya mudah - Tolak Umno jika mahu Tolak Najib !

Ketika ini nama Najib adalah sinonim dengan ..... "Kemungkaran". Rakyat sudah tolak Najib. Terserah kepada Umno samada mahu ikut sama ditolak oleh rakyat atau Umno bertindak bijak dengan menolak Najib terlebih dahulu.  

Pilihan di tangan Umno kerana rakyat sudah buat pilihan. 

Kita akan bersatu untuk mempertahankan Kebenaran, bukannya bersatu menyokong Kemungkaran !

                                 *****************

Ini contoh yang diberikan oleh Mukhriz semalam ..... kenapa diheret rakyat, dalam kes ini rakyat di Air Hitam Kedah kawasan Mukhriz, dalam kemelut politik Umno ? 

Kalau pun dah tak suka pada Mukhriz, kenapa rakyat yang menjadi mangsa bila diketepikan dari peruntukan pembangunan yang menjadi hak rakyat ?




KLiK untuk ke Youtube.

Share this article :

+ comments + 1 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2016 at 6:30 PM

UMNO > JIBNO (Jibby's Incredibly Belligerent Narcissistic Order)

Post a Comment