........... Lawak Sekejap Dengan Adnan Yang Perasan Berdarah Pahlawan Islam Acheh ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Lawak Sekejap Dengan Adnan Yang Perasan Berdarah Pahlawan Islam Acheh !

Monday, March 14, 201621comments


Memang lawak guling2 pecah perut beb !

Ku Nan berdarah PAHLAWAN ISLAM ACHEH ! ? ?

Hahahahaha .......

Ada hati nak tumpang nama pahlawan Islam ...... hahahahaha ......

Malas nak komen banyak, orang yang lebih layak kalau bercakap tentang salasilah orang Aceh yang berada di Malaysia ini adalah Tan Sri Sanusi Junid. Kalau Sanusi baca ni pun, rasanya mahu sakit jantung orang tua itu dek sebab gelak kuat sangat....

Apapun kisah dari Ku Nan, dan jika benar pun beliau bernama Teuku, ia tidak memberi justifikasi kenapa beliau menukar namanya dari TEUKU kepada TENGKU.

TEUKU di Acheh TIDAK SAMA dengan TENGKU di Malaysia.  Orang yang punya nama pangkal Teuku di Acheh tidak sama dengan orang yang punya pangkal nama TENGKU di Malaysia.

Jadi bagaimana si Adnan ini boleh sesuka hati menambah gelaran namanya menjadi TENGKU Adnan ? Benarkah beliau memang dilahirkan sebagai Tengku atau Teuku dan tercatit di surat beranaknya ?

Adakah ini kategori Ciplak atau Menyamar ?


"Saya kata saya bukan Tengku Malaysia, saya berketurunan dari Acheh,"

Kata Tengku Adnan, nenek moyangnya dari Aceh adalah pihak yang memainkan peranan penting membawa Islam ke Malaysia.

"Lihat kembali sejarah, yang hilang Tengku Nyak Abu. Inilah cucu dia yang perjuang Islam. Dan datuk, nenek saya tidak pernah tunduk kepada Belanda," katanya.

Bagaimanapun beliau tidak menjelaskan dengan lebih lanjut siapakah Tengku Nyak Abu dinyatakannya itu.

Tengku Adnan juga berkata ada pihak yang bertanya mengapa beliau kuat.

"Ada yang bertanya kepada saya mengapa saya kuat? Kerana darah itulah yang mengalir dalam urat saya. (Perdana Menteri) Najib (Abdul Razak) mempunyai darah Bugis saya mempunyai darah Acheh," katanya. - ( KLiK )


PS - Saya tanya pada seorang yang berasal dari Acheh mengenai gelaran Tengku ini. Katanya, TENGKU di Acheh adalah satu gelaran yang diberikan kepada golongan ulama ( bukan pejuang atau pahlawan ) dan ia diberikan kepada individu yang layak. Gelaran itu BUKAN diwarisi.

Sementara Teuku atau Teku memang merujuk kepada golongan bangsawan. Tapi menurut rakan ini yang masih kuat hubungan dengan keluarga di Acheh, beliau tidak pernah dengar nama Ku Nan dikaitkan dengan mana2 keluarga bangsawan di Acheh.

Satu lagi, pernahkah Ku Nan dipanggil balik ke Acheh untuk bermesyuarat sesama golongan bangsawan sebagaimana lazim dilakukan mereka ?

Nama Tengku Nyak Abu juga tidak pernah beliau dengar sebelum ini. Mungkin Ku Nan dapat berikan salasilah nama keluarga bangsawan yang diwakilinya untuk dibuat pengesahan apakah benar beliau itu berdarah bangsawan.

Orang2 Acheh di sini masih kuat hubungan keluarga dengan mereka yang di kampung dan tidak menjadi masalah untuk dibuat semakan akan salasilah keluarga Adnan ni.

Dah alang2 jawab, kita selesaikan perkara. Biar jelas duduk perkara. Adnan pun pasti tidak mahu orang ramai terus memperlekehkan nama keluarganya... kan ?

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 14, 2016 at 5:03 PM

Beto tu Bro!!!

Pahlawan Bugis la Pahlawan Islam Acheh la!!!

Tapi otak sumua Bengap sbb banyak sangat makan asil dari PM USD1 Billion!!

Macam Sial!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 14, 2016 at 5:05 PM

Ku Nan ni berdarah PELAKON BANGSAWAN adalah!!!

Sebab pasal NaN ni lapar pulak.. Nak gi cari Roti Nan cecah Kima pon baik Bro!!!

....................
Reply To This Comment ...................
March 14, 2016 at 5:28 PM

CONFIRMED. Ku Nan(g) pahlawan Aceh dari Elm Street. Cuba perhatikan. Siapa lebih handsome - Ku Nang ke Freddy Kueger??

....................
Reply To This Comment ...................
zakir
March 14, 2016 at 6:46 PM

Ku Nan ni layak jd pahlawan Najib je. Sume bende Najib buat, sume dia ikut. Walaupun salah, tetap dipertahankan. Ape ade pada gelaran kalo org dah jelak dan meluat? Kalau benar berdarah pahlawan, sepatutnya malu kpd nenek moyang sbb dah xde 'jiwa pahlawan'. Setakat darah je mengalir tp roh pahlawan xde nak buatpe.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 14, 2016 at 7:13 PM

Salaam cik din.
Jika benar sekali pun tuntutan si polan ni.....beliau lah yg paling dungu di rantau asia! Apa,sumbangan polan ni? Ada.....BODEK,AMPU....janji duit,walau maruah tergadai! Mmg takde maruah pun...dan beliau adalah PENIPU BESAR. Apa nak bangga sangat?
Tapi cik din yg ni FAKTA....polan ni mmg banyak duit,rumah empat tingkat...yg tu tak nak jelaskan ke? Sapa2 TOLONG tanya polan ni berapa % dia mintak share proposal pasal insuran partner saya....hidup lagi beliau. 40%.... kepala bapak dia,kerja bukan dia yg buat tapi nak untung buta je...tak ke kurang ajar tu? Org tak kenal mmg boleh lah beliau jual ubat....saya berani nyatakan....adnan mansur ni mmg tak berguna langsung kpd negara malaysia bertuah ini selain dari menyamun,membodek janji dapat upah...halal atau haram ada dia kisah?
FAKTA.

#waristunkuitam

....................
Reply To This Comment ...................
March 14, 2016 at 7:26 PM

Apa kata bila BN jatuh nanti,mangkok Adnan ni di dakwa menipu,menyamar.. Jgn2 gerila GAM dia ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 14, 2016 at 8:40 PM

hahaha.. bila orang politik suka suka hati je klaim kononya golongan bangsawan.. rakyat kena percaya. bila waris sultan melaka klaim dia kata waris sultan melaka orang politik gelarkan gila.

ku nan ngan waris sultan melaka sama2 gila..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 14, 2016 at 9:37 PM

Ku Nan...we are watching you. Nanti hasil dia akan di terjemahkan dalam PRU 14,bijak ke atau bodoh ke rakyat Malaysia nanti. Tak habis habis kaki auta pemimpin umno. Umno is dead,umno is tombstone.

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
March 14, 2016 at 9:56 PM

Sorang tu Panglima Bugis,
Sorang lagi Pahlawan Jawa
Sekarang ada pulak nak ikut pahlawan jugak.... Acheh pun Acheh la.
Esok lusa mau ada yang declare keturunan Mojopahit pulak ni.

....................
Reply To This Comment ...................
March 14, 2016 at 10:48 PM

Adnan Mansor... Tengku? Piiiirrraahhhh lu..

Tengku Taik Kucing kau Adnan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 12:01 AM

Macam dah jadi satu trend mengaku pahlawan pulak....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 6:46 AM

Inilah hasilnya bila samseng mengaku jadi pahlawan..... paling tinggi pun samseng boleh pergi bila mengaku jadi pahlawan ialah pahlawan taik kucing.

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
March 15, 2016 at 8:04 AM

Kalau tak silap saya la, yang membawa agama Islam ke Tanah Melayu adalah saudagar-saudagar dari Timur Tengah yg berdagang di Melaka. Itu seingat saya la Din.... Dari buku sejarah tingkatan 3 saya dulu. Takde pulak rasanya disebut ada Teuku ke, Tengku ke, Tongkol ke dari Acheh yg bertandang ke Malaya sambil menyebarkan syiar Islam disini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 8:11 AM

Saya rasa kunang ini kena ikut macam p ramlee. Disebabkan P dah di cop oleh p ramlee, Jadi dia boleh pilih samada pi ke, pee ke atau pigida. Buat malu orang putrajaya je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 9:08 AM

Datuk nenek kau tidak tunduk kepada Belanda kononnya,tapi kau hipokrit sokong Najib tunduk kepada Amerika.Kau akan jawab Belanda lain Amerika lain,sebab kau memang bengap,bangang,bangsat dan tak faham bahasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 10:19 AM

Kira semua pahlawan lah dalam geng PM. Pahlawan cekau duit rakyat. Pigilah operate muka sikit. Orang Aceh boleh tahan lawanya. Yang ini... adoi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 12:47 PM

Sia-sia kesialan geng bangsatwan ini ... tipu dana rakyat untuk kembang perut peribadi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 12:50 PM

Jamil, payah sungguh ku nak pilih ... rumit untuk ku menilai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 12:53 PM

UMNO dah jadi fossil akibat terkena deadly virus Jibbijemuanitis Rosmalevolensi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 1:43 PM

Haha geng najib semua self proclaim warrior. Tun the malayan tiger siapa gelar? Itu bezanye

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 15, 2016 at 3:23 PM

Tun M adalah PAHLAWAN Rakyat MALAYSIA..

Post a Comment