........... Isu SRC Yang Paling Mudah - Siapa Yang Tipu Rakyat - Najib Atau Peguam Negara ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu SRC Yang Paling Mudah - Siapa Yang Tipu Rakyat - Najib Atau Peguam Negara ?

Wednesday, March 23, 201619comments


Sengaja saya nak ulang semula isu SRC sementelah disebut semula oleh Muhyiddin di Majlis  semalam. Ramai yang masih tidak faham akan isu2 berkaitan 1MDB dan SRC kerana merasakannya terlalu rumit untuk difahami berbanding isu RM2.6 bilion yang terang dan jelas.

Jadi ada eloknya kita pecah2kan isu kepada persoalan paling mudah supaya ramai dapat faham kenapa SRC ini merupakan satu isu. Satu lagi, cai2 Najib suka main pukul rata menuduh fitnah secara umum kepada setiap isu yang kita bangkitkan.  Nah, kita tunjukkan salah satu paling mudah yang semua orang boleh mainkan dan waktu sama cai Najib tidak boleh menepisnya sebagai fitnah kerana bukti yang kita tunjukkan adalah dari pihak sebelah 'sana' sendiri.




Yang SRC International ini ada ditunjukkan oleh Apandi, gambar dia 'tersilap tunjuk' . Diambil media dan diperbesarkan gambar itu, menunjukkan tentang bagaimana SRC International menyalurkan wang dua kali masuk ke akaun PM ....





Gambar di atas itu adalah imej yang dibesarkan sepertimana yang ditunjukkan oleh Peguam Negara.




Jelas ditunjukkan ADA wang yang keluar dari SRC kemudian melalui dua akaun lain sebelum masuk ke dalam akaun peribadi Najib.

Najib dikatakan tidak bersalah atas alasan beliau tidak tahu wang itu datang dari SRC, kononnya Najib menyangka masih ada baki lagi wang derma padahal dikatakan kesemua baki derma sudah dipulangkan setahun lebih awal dan akaun yang wang derma itu masuk sudahpun ditutup.

Tapi Najib dah belanja wang itu. Dan sekarang dah tahu ia datang dari SRC. So GANTILAH BALIK !  

Kalaupun tak nak dakwa Najib tapi Najib dah belanja wang yang bukan miliknya. 

Kemudian timbul persoalan KENAPA SRC masukkan duit itu ke dalam akaun Najib ? Atas arahan siapa ? Kenapa persoalan ini tidak dijawab ?

Dan yang paling tak boleh blah adalah jawapan bertulis yang diberikan oleh Najib di Parlimen baru ini yang menyatakan SRC tidak punya sebarang maklumat mengenai wang itu ! ( KLiK )


Terdahulu, Najib dalam jawapan bertulisnya kepada Parlimen memaklumkan bahawa SRC tidak mempunyai sebarang maklumat berkenaan isu penyaluran dana RM42 juta.


"Isu ini adalah berdasarkan laporan berita oleh sebuah portal yang tidak dapat ditentukan kesasihan sumber beritanya.

"Sehubungan dengan itu dibawah Peraturan Mesyuarat 23 (1) (I), perkara ini tidak perlu dijawab kerana ia adalah satu pertanyaan yang meminta penerangan berkenaan perkara di dalam surat khabar," petik jawapan bertulis Najib mengenai pertanyaan tentang isu penyaluran dana RM42 juta tersebut.


Habis tu, yang ditunjukkan oleh Peguam Negara itu apa ?

Apakah Peguam Negara TIPU  atau  Najib yang TIPU ?  Salah seorang mesti menipu, tak boleh keduanya betul kerana ia bercanggah antara satu sama lain !

Najib juga menulis yang isu itu hanya mainan media ....... habis tu apakejadahnya Peguam Negara tunjukkan gambarajah flow chart / carta aliran wang itu kepada media semasa sidang akhbar membersihkan nama Najib dulu ?

Siapa yang TIPU ..... Najib atau Peguam Negara ?

Fitnah ? Siapa yang fitnah ..... Najib atau Peguam Negara ?

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 7:28 AM

SRC tak tahu ... Najib tak tahu... sapa yang tahu ? AG pulak suruh henti siasatan.. menteri suruh berhenti bertanya dalam parlimen...

mmg tak layak jadi PM Najib ni. bodo sangat.. nak menipu pon tak pandai.

KAH KAH KAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 7:51 AM

Both AG and Najib penipu. Najib tipu tak makan duit haram. AG tipu takde case nak prosecute. Rakyat Malaysia ended up tanggung hutang berbeliyon2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 8:36 AM

Tipah yg tertipu..la pakdin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 8:37 AM

salam

ada orang cakap. hari ni ada berita gempar dari tun.

-jiwa kacau-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 9:16 AM

Untuk jawab sapa yg fitnah, boleh tak kita kata najib buat fitnah kat tdm, dan kuta semua yg mengkritiknya. Fitnah itu ialah mengatakan kita berbohong. Faktanya duit src memang masuk akaunnya tetapi melalui dua akaun yg lain

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 9:18 AM

Kami di Ostolia pun tunggu berita terkini tentang penipuan mega ini. PM yang paling masyhur ketika ini ialah Najib Razak tapi kami sikit tak bangga pun.

Kini Najib terpaksa dibela oleh Penkid pula sebab dia dah hilang telor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 9:36 AM

Lets hope what you said or heard is true anon 8:37am.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 9:37 AM

1. DUA DUA MENIPU..

2. yang bangang ialah penyokong2 dan pemakan dedak najip sebab dah terang2 kena tipu pun masih nak sokong.

1 dan 2 = tak ingat halal haram ke? berkat ke kasi makan harta haram kat anak bini/suami korang tu????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 9:59 AM

"Baik diam! Simpanlah lidah bercabang kamu di belakang gigimu. Saya tidak rela dicabar api dan maut untuk tikam lidah dengan se-ekor ulat bangang."

- Waliullah

....................
Reply To This Comment ...................
March 23, 2016 at 10:06 AM

2 Pegawai Besar SRC yg hilang tu kena buang negeri ke?... Kenapa tak balik lagi?... AG kata kes dah selesai...tapi SPRM kata masih disiasat... Najib langsung tak tahu apa2... Kita terus dipaksa bayar hutang duit yang Najib dah guna...

....................
Reply To This Comment ...................
March 23, 2016 at 11:37 AM

Mula-mula Najib berkawan, percaya dan hired puak-puak munafik
Pastu start kena tipu,(dengan siapa???..korang agak lah sendiri).
Berlagak kool... (tapi kepala serabut hinggakan pada wajah pun dah hilang Nur).
Lepas tu mula start tak cakap yg betul (bohong la tu)....
Mengaku pahlawan... tapi lari ( lebih kurang macam tipu...pengecut)
Bau tembelang makin kuat...start terminate orang.. hired pulak puak-puak lembu (takde otak tak apa, yang penting ikut jea skrip dan jadi tunggul penghalang)
Dah ada geng.. bukak kelas, buat kursus " Penipu yang berjaya- advance level"... Beginner utk ketua2 bahagian jea. Moto..cash is king kong.
Apandi..., dapat tambah jawatan lagi.

Scene penipuan yang paling lawak...... dah berapa banyak punya SELASA lah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 12:09 PM

Kalau tak bersalah buktikanla dlm court. Yg takut sangat tu kenapa? Kalau tak bersalah tentu semua bukti2 akan menunjukkan diri tu tidak bersalah. Kalau takut maknanya memang salah la.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 12:25 PM

Din, apa pun alasan demi alasan, walau cam mana spin n twist pun, yg pastinya yg batil tu tetap akan jatuh, itu janji Allah. Cuma lambat dgn cepat je.

Kadang2 aku teringat cerita Marcos. Kadang2 tu aku senyum sendiri bila teringat tak terkira beribu2 placard "I love PM" diangkat tinggi masa kempen pilihanraya di Penang dulu......lu pikirla sendiri hehehe....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 23, 2016 at 1:04 PM

Semalam hari Selasa kenapa tak saman2 jugak WSJ tuuuu?? Tak pelah kita tunggu Selasa depan pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
March 23, 2016 at 2:55 PM

Bro

Najib...Perdana Menteri, Menteri Kewangan, Punahsihat Esekutif 1MDB...aka Pembohong, Korup, takdak teloq, takdak maruah, penjarah harta negara...OTC (Otak Tak Center)
Najib pemimpin pilihan kerana rakyat memilih beliau atas janji rakyat didahulukan....

Apandir..."Liar" Laywer belaan Najib. Beliau yang menurut perintah...kalau disuruh cover, dia cover up terus... kalau di suruh bohong, beliau bohong dengan bukti sekali...

Siapa yang bohong?....Rakyat yang bohong sebab tak ngaku pilih Najib jadi wakil mereka....Memberi kuasa untuk disalah guna...mengiyakan cakap Najib....menyokong membabi buta....I" Love PM"...."I respect PM"....

Najib tak salah....Dia cakap tak benar...tak amanah...Penentang Rasuah No#1....belok sana belok sini....kenapa?....sebab dia tak kenal apa itu cermin...

Cermin tu banyak macamnya...
Cermin muka... yang biasa orang siuman tengok muka sendiri...
Cermin mata... untuk bantu penglihatan...
Cermin sehala...untuk orang mengintip....
Cermin gelap...untuk orang menyorok....
Cermin telus...kita nampak orang orang nampak kita
Cermin melengkong...yang kurus nampak gemuk, yang gemuk nampak kurus melidi...
Cermin kanta...gajah depan mata tak nampak..kuman boleh nampak..

NAJIB TAK KENAL CERMIN DAN TAK GUNA PAKAI CERMIN PON!....

SAMA JUGAK AG APANDIR!....
SAMA JUGAK MENTERI-MENTERI UMNO!....
SAMA JUGAK MT dan pemimpin UMNO....

Awas!..kalau memandu jangan abaikan cermin tepi dan cermin belakang....OK!....

....................
Reply To This Comment ...................
March 23, 2016 at 3:14 PM

@Anonymous

Astagfirullah....bangun oi!...Bangun!....bangun!...awat hang mengigau siang-siang ni?....

Itulah tak gosok gigi...kan dah mimpi ulat gigi dan lidah bercabang!....

Bawak-bawak lah mengucap....

Ada mata pandang
Ada telinga dengar
Ada akal pakai
Ada mulut....cakap guna akal

Ada lidah....eeiii geli lah!....bercabang?...

....................
Reply To This Comment ...................
March 23, 2016 at 3:19 PM

Tunggu hari Selasa Najib nak saman WSJ tapi sampai beratus kali Selasa dah tak juga saman WSJ. Hari ini TDM, Khairudin dan Ainina telah menyaman Najib. Padan muka

....................
Reply To This Comment ...................
March 26, 2016 at 12:59 AM

Kedua dua mereka penipu besar plus penyamun tarbus...!!! Habis duit rakyat dan Negara mereka joli kesana kemari,,jika mereka masih Berkuasa maka hancurlah Negara kita yang tercinta ini....!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 27, 2016 at 6:59 AM

Masing2 memegang jawatan tertinggi sesebuah institusi namun'tak tahu' sahaja yg bisa ditutur.plsss GOD help this disgraceful leader said the truth.

Post a Comment