........... PANAZZZZ !! Luahan Berani Mati Hamid Bador Isu Tutup Kes Najib Oleh AG | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PANAZZZZ !! Luahan Berani Mati Hamid Bador Isu Tutup Kes Najib Oleh AG

Monday, February 1, 201616comments



Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Nampaknya tiada keinsafan langsung di dalam hati Perdana Menteri dalam kemelut jijik yang tercetus akibat kelemahan diri beliau sendiri. Saban hari rakyat Malaysia dihidangkan dengan episod demi episod pembohongan oleh agen-agen serta para penasihat beliau bagi menutup jenayah jijik yang menjerumuskan negara ini ke dalam kancah penuh keserabutan. Bukan itu sahaja. Imej negara di arena antarabangsa turut terjejas dengan buruk sekali.



Baru-baru ini Peguam Negara tampil mengumumkan keputusan beliau terhadap hasil siasatan SPRM. Kononnya Perdana Menteri tidak melakukan apa-apa kesalahan bersabit "wang derma RM2.6 billion" dan penyelewengan wang negara dalam SRC. Saya tidak tahu di mana beliau belajar undang-undang  tetapi bagi orang seperti saya hasil siasatan SPRM itu amat jelas menunjukkan wujud salahlaku jenayah. 

Betapakan tidak, dokumen carta aliran keluar masuk wang dalam SRC dan akaun bank peribadi Perdana Menteri yang dipamirkan oleh Peguam Negara itulah yang turut saya perolehi dan berbincang dengan pihak SPRM sewaktu saya masih memegang jawatan Timbalan Pengarah Cawangan Khas 1 dulu. Ketika itu saya aktif membantu Taskforce 1MDB yang ditubuhkan khas untuk menyiasat penyelewengan dalam entiti tersebut. Ibarat sudah terang lagi bersuluh. Mengapa dengan mudah Peguam Negara mengenepikan bukti ini. Bukan sekadar RM42 juta malahan berpuluh juta ringgit lagi digubah di dalam akaun ini dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri. 

Tidak kah Peguam Negara nampak bukti-bukti ini??? 
Berapa banyak dari wang negara ini yang telah diguna untuk menjelaskan hutang piutang kad kredit PM??? 

Cepat sungguh Peguam Negara dapat membaca hati PM dengan mengatakan bahawa PM tidak tahu menahu asal usul wang SRC itu!!! Jika PM menyatakan bahawa beliau tidak tahu wang tersebut adalah 'Public Fund' atau wang kerajaan mengapa sehingga saat ini pun beliau tidak MENGEMBALIKAN SEMULA wang tersebut kepada kerajaan ??? Ingat ya......bukan RM42 juta sahaja tetapi ada berpuluh juta lagi yang masih belum diisytiharkan.



Saya juga ingin bertanya di sini samada wang berbillion billion yang "didermakan" itu sudah dibayar cukai ataupun belum??? Jika belum, saya mohon LHDN menagih cukai tersebut supaya penderma misteri tersebut sedar bahawa di Malaysia ada undang-undang berkaitan dengan "derma" se macam ini.



Wahai Peguam Negara, ingatlah kuasa mutlak yang diberikan oleh Perlembagaan Negara itu wajib digunakan untuk melindungi kepentingan negara. Bukannya untuk menegakkan benang yang basah!!! Kuasa tersebut bukannya untuk digunakan sesuka hati bagi MELINDUNGI JENAYAH. 

Jika Peguam Negara kurang yakin dengan segala bukti yang telah dikemukakan oleh SPRM maka aktifkan semula Special Taskforce 1MDB yang sekarang ini hanya tinggal nama sahaja. 

Saya menawarkan diri untuk sama-sama tampil membantu taskforce ini menyiasat salahlaku pengurusan 1MDB. Saya amat yakin dengan kejujuran Tan Sri Zeti, Tan Sri Abu Kassim, Tan Sri Gani Patail dan saya sanggup berjumpa Tan Sri Khalid, KPN, untuk mendedahkan banyak bukti lain. 

Sungguh janggal sekali apabila Peguam Negara bertindak mengarah siasatan kes ini dihentikan oleh semua pihak dan failnya ditutup. Amboi amboi amboi !!! Mudah sekali ya tugas dan tanggungjawab Peguam Negara yang baru ini. Mengapa rendah sangat martabat diri??? Siapa kah yang ditakuti........hantu, toyol, iblis, syaitan, puaka ??? 


Saya CABAR Peguam Negara agar bertindak dengan penuh amanah dan jujur supaya memberikan alasan-alasan untuk membuktikan PM tidak melakukan sebarang kesalahan dalam kes ini.



Menyentuh tentang wang derma RM2.6 billion. Ish...ish...ish... Cukuplah dengan segala pembohongan ini. Mengapa takut sangat nak dedahkan identiti penderma tersebut jika hamba Allah ini benar-benar wujud. Mengapa berdolak  dalik dalam memberi jawapan sehinggakan Timbalan Perdana Menteri pun terpaksa 'masuk daun' untuk 'akun' (slang orang Sabah bagi perkataan 'mengaku') bahawa kononnya beliau telah bertemu dengan wakil penderma tersebut??? 

Sudahlah!!! Jangan perbodohkan orangramai. Fokuskan tugas itu untuk membasmi gejala judi cybercafe dan dadah yang berleluasa hampir di seluruh negara. Sudah berpuluh ribu belia di negara ini yang rosak akhlak akibat ketagihan benda-benda haram ini. Jangan cemar integriti diri sendiri untuk kepentingan politik.



Pendedahan Peguam Negara bahawa sebahagian besar wang "derma Arab halimunan" ini telah dikembalikan  sungguhlah menakjubkan. Sekarang saya ingin bertanya, bolehkah Peguam Negara tunjukkan bukti bagaimana, caramana serta institusi bank mana atau syarikat mana proses pemulangan wang ini dilakukan ??? 

Jika tidak boleh dijelaskan maka wajarlah Peguam Negara segera mengeluarkan arahan kepada SPRM untuk mendapatkan bukti-bukti tersebut di luarnegara menerusi  peruntukan MLAT. Saya amat yakin jejak wang atau money trail ini akan membuktikan bahawa penderma RM2.6 billion itu sebahagian besarnya adalah MITOS yang SENGAJA direka untuk menutup bangkai gajah.



Kepada Perdana Menteri saya ingin menyeru agar bertindak berani sebagai seorang Pahlawan Bugis. Beranikan diri untuk tampil sendiri memberi penjelasan. Bukankah itu salah satu ciri pahlawan??? Sedarlah bahawa diantara sifat2 kepahlawanan jati termasuklah berani bercakap benar....berani menggadai nyawa demi mempertahankan  pertiwi.....tegas melawan kejahatan.....membela orang yang teraniaya..... 

Di antara ciri-ciri PENGECUT pula termasuklah menggunakan oranglain sebagai jurucakap untuk menabur fitnah bagi mengalih tumpuan dari isu ....mengguna harta kekayaan untuk menutup kebenaran......menggunakan duit untuk membeli kesetiaan.....menggunakan agensi kerajaan untuk mengugut dan menggertak pegawai kerajaan......mengikut telunjuk isteri secara membabi buta. 

Sedarlah bahawa sifat2 keji ini dimurkai Allah SWT. Sudahlah tu......sudah cukup kalut keadaan dalam negara masakini. Sampai bila episod penganiayaan ini akan berakhir??? 

Tidakkah ada perasaan keinsafan dan belas ihsan dalam diri apabila melihat negara dalam keadaan begini. Percayalah bahawa orangramai semakin jelik dan meluat melihat telatah pemimpin politik demi pemimpin politik mengeluarkan kenyataan bohong bagi menutup bangkai gajah ini. Kalau kita pergi ke Mekah seminggu sekalipun dosa kita tidak akan terhapus dengan sebegitu mudah.



Ada pihak yang berpandangan bahawa skandal 1MDB ini tidak akan ada kesudahannya kerana PM terlalu kuat pengaruhnya hinggakan Presiden OBAMA sendiri akan menggunakan kuasa veto presiden untuk menghentikan siasatan pihak FBI ke atas kes MONEY LAUNDERING di Amerika. Nonsense !!! Kononnya pihak FBI terpaksa menunggu Presiden Obama mengakhiri tempoh jawatan presidennya pada bulan september depan. Nonsense!!! FBI tetap FBI. Pandai, pandai tupai melompat....



Kepada teman2 saya di dalam media arus perdana saya doakan agar datuk/dato semua dikurniakan Allah SWT kesedaran diri serta dibekalkan kekuatan untuk berani berkata benar. Aamiin. Jangan bertindak berpaksikan sesuatu ideologi yang jelas menyimpang dan sempit. Terimalah hakikat bahawa negara sedang dilanda krisis kepercayaan orangramai akibat perbuatan rasuah dan penyelewengan pemimpin tertinggi kita sendiri. Selagi pemimpin terbabit tidak berani berterus terang maka krisis ini akan berlarutan. Ia tidak ada kena mengena dengan ISIS!!! 

Elakkanlah taktik melaga-lagakan orang Melayu dengan orang Cina. Isu penyelewengan 1MDB ini tidak ada kena mengena dengan cubaan kaum Cina nak memalukan pemimpin Melayu. Majoriti orang Melayu sendiri mahukan penjelasan ikhlas dari pemimpin yang bertanggungjawab. Hentikanlah usaha jahat nak "membeli kesetiaan" akhbar SINAR tu. ...dan kita akan tengok dalam masa terdekat ini samada penyakit BODEK ini akan turut dijangkiti oleh FREE MALAYSIA TODAY



Kepada orangramai saya merayu agar tidak terpengaruh dengan pelbagai cerita2 yang menyentuh peribadi pegawai2 tinggi SPRM yang bakal ditonjolkan oleh agen2 jahat tersebut bagi mengalihkan tumpuan. Ia ditimbulkan dengan niat MENGALIH TUMPUAN dan untuk melaga-lagakan pegawai SPRM. Taktik hina ini hanya layak digunakan oleh manusia yang PENGECUT. 

Agen-agen yang mabuk kuasa dan arak serta "giler"duit ini akan terus bertindak untuk menghakiskan kredibiliti SPRM dengan pelbagai cerita dengan harapan orangramai akan meragui keikhlasan agensi ini. Jangan bimbang RAKYAT BUKAN BODOH.  Agen-agen jahat ini sedia mempunyai KECACATAN pada imej dan diri masing-masing. Yang menghairankan saya ialah ada di kalangan PEMBODEK ini pada suatu ketika dulu pernah mendabik dada lantang mengkritik amalan rasuah dan penyelewengan!!! Tetapi dalam sekelip mata buat U-turn 180 darjah. 



Kepada semua pegawai SPRM saya menyeru supaya jangan sekali-kali takut dengan gertakan/ugutan sesiapapun. Pertahankan kesucian peranan dan tanggungjawab agensi. Jalankan kerja dengan niat yang ikhlas demi kepentingan negara. Contohilah integriti agensi anti rasuah negara jiran kita, Indonesia. Para pegawai KOMISI PEMBERANTASAN KORUPSI di negara tersebut berani dan telus bertindak tanpa memilih bulu. Orangramai dapat merasakan betapa ikhlas SPRM memainkan peranannya untuk menyingkap segala salahlaku oleh pemimpin2 negara. Just carry on with your tasks without fear or favour......rakyat tahu menilai di antara yang baik dengan yang buruk!!!. KIPIDAP DONGIBAB!!!



Bagi diri saya, in syaa allah, saya yakin bahawa tindakan saya ini tidak menyalahi mana2 undang-undang negara. Sebagai seorang pegawai polis saya telah mengangkat sumpah untuk menjalankan kewajipan saya dengan sebaik2nya bagi memenuhi kehendak Akta Polis. 

Peranan dan fungsi utama saya adalah untuk mengesan dan mencegah jenayah. Undang-undang itu sendiri mengatakan bahawa seseorang itu tidak boleh menyembunyikan sebarang maklumat mengenai perlakuan jenayah. 

Jika KPN mendapat arahan dari langit Putrajaya untuk menangkap saya maka saya redha. Hati ini semakin redha apabila mengenangkan Hari Polis 25 Mac depan semakin hampir. Masih kuat lagi semangat di dalam hati ini untuk menyanyikan lagu POLIS SEDIA BERKHIDMAT. Sewaktu dalam lokap nanti saya akan kumandangkan lagu keramat ini.



Semua manusia mempunyai harga untuk dibeli dan dikompromi. Begitulah kata orang tua-tua dulu. Harga bagi diri saya ialah........mengaku sajalah dan bertaubat. 



Sudahlah tu.....



Salam hormat dan GONGXI FA CAI



ABDUL HAMID BADOR
1 Feb 2016

Copypasted dari APANAMA

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2016 at 11:27 PM

Sungguh malang. Malaysia mempunyai Attorney General setaraf
PAK PANDIR

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 1:34 AM

Bentuk penulisan tidak mencerminkan sikap dan pemikiran Pegawai Kanan Polis

Betulkah ini tulisan Hamid Bador?? atau tulisan budak pejabatnya atau mess-boy???

Tulislah dengan mengemukakan fakta bukan sekadar tuduhan tanpa bukti atau hanya sebagai andaian sahaja ..takkan tak pernah mengemukakan Intel. Statement???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 2:40 AM

Anon 1:34 AM

Press conference by AG - did it measure up to be from Attorney General - a man of high office? Don't need to deliberate what has been said by Apandi, the world of reasonings counter his arguments, does that mean the rest of the world are adversaries for the sake of just being argumentative? Just look up MACC's Penal Code on CORRUPTIONS is a plain and basic that NAJIB can be nailed!

The major blunder by Apandi when he flagged and hail the 'money-trail' flowcharts and revealed even more evidence (EXTRA 33 Million!) that has not been publicly acknowledged before!

And, a clear cut situation with straight up case for prosecution yet, pre-judicialed by an AG, not in a Court of Law?

Dude, Datuk Ahmad Bador need not be formal but the message is CRYSTAL CLEAR man!

Apandi tried to be formal and authoritative but only projected 'CONTEMPT' and his own sillyness in trying to fool the people but himself looked so bloody fool!

MLN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 3:35 AM

Sebelum ini segala TUDUHAN yang di lempar oleh pembangkang tentang First Lady kita yang di kasihi Kak Ros,tentang gaya hidup nya dan juga kejayaan dan kekayaan anak nya si Riza Aziz,kita fikir adalah semuanya fitnah yang di reka oleh mereka.

Rupa rupa nya suami nya terpaksa mencuri duit kerajaan yang menjadi HAK milik kita untuk menapung gaya hidup MEWAH mereka. Yang SEDIH nya kekayaan negara yang mereka CURI ada lah yang di KUMPUL di masa era pemerintahan DR M. Dah lah KEBAS duit rakyat kemudian menuduh Dr M ini iri hati kerana tak dapat project jabatan dia dll.

Untuk menutup mata kita dari melihat apa dia telah mencuri, itu lebih kurang RM18,000,000,000, dia memberi RM1,000 setahun sekali kepada kita dan yang paling miskin 20kg beras sebulan.

Untuk berkuasa dengan sifat mencurinya, dia mewujud kan sistem FEUDAL untuk pak2 menteri nya dengan memberi jawatan kepada penarik kereta,orang2 bodoh,kaki pembohong dan juga kekayaan kepada mereka untuk 'mengawal'rakyat bagi pihak dia.

Sesiapa yang ingin menimbul KEBENARAN akan di TINDAS dan sesiapa pandai MENIPU di naikkan pangkat!!!!!

Ini adalah tanda kerajaan ZALIM dan sesiapa yang duduk berdiam diri tanpa membuat apa apa, secara tak langsung menyokong se orang DIKTATOR yang berkuku besi!!!

Tuan Hamid Bador you are a NOBLE man!!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 4:03 AM

Intel?

Kalau aku...aku simpan peluru dulu.

Kalau berani..proceed lah. Kita tengok sape yg kena..hehe

....................
Reply To This Comment ...................
February 2, 2016 at 6:39 AM

Selama ini adakah bentuk percakapan dan penulisan Najib serta menteri2 yg lain dan juga pegawai tinggi kerajaan termasuk AG mencerminkan sikap seorang pemimpin??? Tulisan dan hujah tanpa bukti mereka standard sekolah tadika yg penuh dgn kelucuan dan imaginasi yg tak masuk akal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 7:30 AM

segala2nya seperti tak kena dalam kem Najib.

walaupun dia ada AG, kita ada AG Swiss.

Dia ada Abu Kassim, kïa ada Bahri.

Dia ada KPN, kita ada Hamid Bador.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 8:26 AM

Pemimpin UNO kita dan mereka disekeliling seperti Apandi, khalid, abu kassim dan yang mereka sependapat hidup bertuhankan $, kuasa, pangkat. Tak seorangpun yang pun bercakap benar, telus dan bebas.....

Ini ketua2 dalam negara islam bernama Malaysia termasuk agamawan yang sunyi sepi mulut terkunci. Kalau kisah vape atau khalwat atau tak puasa bulan ramadhan, barulah mereka ini berkokok.....sedih

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 8:39 AM

Magician pun sekarang kurang job. Sebab kat tv ada dokumentari filem cara cara magician buat magic. REVEAL THE MAGICIAN CODE. Sampai bila audience nak kena magic... sepandai pandai tupai melompat.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 8:49 AM

Fakta atau tidak, kita ada akal untuk berfikir. Sila beri hujah, jika berfakta, pembaca akan nilai. Terpulang kpd pembaca bagaimana mereka menilai. Ramai penjilat menulis tanpa fakta kukuh dan burukkan orang. Najib tak diburukkan, tapi fakta telah menjadikan najib nampak buruk. Kalu nak buang buruk yang ada, keluarkan hujah untuk menolak semua yang buruk dengan tindakan. Bukan diam membisu, orang lain jawab.

....................
Reply To This Comment ...................
February 2, 2016 at 9:11 AM

Bagus tulisan ini.....berani kerana benar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 3:58 PM

loud and clear message, Allah willing, the truth will prevail..

....................
Reply To This Comment ...................
February 2, 2016 at 11:54 PM

agk2 Reveal The Magician Code tu boleh pecahkan x magic en bugis..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2016 at 9:16 AM

Kebenaran, bukti-bukti semua boleh disekat tapi Allah Taala tak boleh disekat. Tunggu ajelah, akan tiba hari yg ditentukanNya. Malang sungguh kalau hidup berkiblatkan pangkat, status dan wang ringgit, kalau berkiblatkan Islam taklah jadi macam ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2016 at 1:54 PM

Hamid Bador ni masih dalam service lagi ke? Atau kena cold storage?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 6, 2016 at 12:49 AM

Bagi satu contoh bentuk penulisan yang mencerminkan sikap dan pemikiran Pegawai Kanan Polis untuk kita semua baca...

Post a Comment