........... Imam Muhyiddin ..... Pemimpin Lain Bila Lagi ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Imam Muhyiddin ..... Pemimpin Lain Bila Lagi ?

Sunday, February 21, 201619comments

Biasanya kita jarang nak tanya siapa yang jadi imam solat berjemaah di surau atau mesjid kerana kita anggap tok imam yang dilantiklah yang biasanya akan mengetuai solat. Tapi bila suara tok imam itu kedengaran lain dari biasa, kita akan bertanyalah .... siapa imam ?

Oooooh .... JKKK ( contohnya ! )

Peeeergh..... otomatik respek datang pada JKKK .... sebab memang jarang sangatlah ( bukan tidak ada ) seorang pemimpin masyarakat atau politik mahu jadi Imam. Kita dah terbiasa dengan pengasingan tugas dan tanggungjawab antara pemimpin hal2 berkaitan agama dan harian. 

So .... kalau seorang pemimpin itu dapat melakukan keduanya, memang hebatlah !

Cuba sekali lagi tanya soalan di atas tu ..... Siapa Imam ?

Oooooooh ..... Tan Sri Muhyiddin  ( contohnya ! )

Peeeergh ..... Ganaaaaaassss ......

Tapi itulah pengalaman mereka yang sempat hadir untuk solat berjemaah Zohor semalam di Surau Taman Intan Duyung , Teluk Kemang bila yang menjadi imam adalah Muhyiddin sendiri. 

Respekkkkk ........



Nak bagi cukupkan pakej sebagai pemimpin yang dekat pada rakyat,  selepas selesai sesi ucapan, Muhyiddin ambilalih tugas menyeduk nasi kepada para hadirin dan seterusnya ikut sama makan berjamaah bersama rakyat.


Jom sama2 kita aminkan doa oleh Imam Muhyiddin -




KLiK untuk ke Youtube.

Tak sabar nak tunggu Najib pemimpin tinggi lain ikut sama contoh yang ditunjukkan Muhyiddin ....

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 21, 2016 at 6:25 PM

Ikut contoh taat kepada isteri, beri isteri kad kredit shoping unlimited. Tu baru ikut contoh najib.

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2016 at 7:04 PM

Macam macam cara buat nak dapat perhatian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 21, 2016 at 7:45 PM

sebelum PRU dulu kita bagi tau depa suruh tangkap blogger pembangkang dia orang tak ambik port .. siap nak mansuh akta hasutan lagi

la ni, nur jazlan syor akta untuk blogger, media dalam talian
http://www.bharian.com.my/node/126690

tak lain tak bukan hanya kerana 1mdb & 2.6 bilion.

jaga2 la din :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 21, 2016 at 7:46 PM

Sdra Din,

Saya tersenyum membaca komen Persatuan Ulama Malaysia, ahmad awang, fathul bari dan mufti tamyas berkenaan dengan hasrat mahathir untuk bersumpah depan dan atau dengan Al-Quran.

Saya berpendapat sememangnya orang yang hendak bersumpah itu atas nama Allah swt. Disamping itu, mereka akan menjunjung Al-Quran dan melafazkan sumpah tersebut dan disaksikan oleh para pegawai agama atau masjid.

Saya sungguh terharu dengan saiful dan lihat apa telah terjadi pada anwar ibrahim. Sebaliknya najib telah juga bersumpah dan lihat apa telah terjadi pada dirinya viz 1MDB dan RM2.6 bil. Bukan saja beliau tertekan, seluruh rakyat menanggung bebanan kerajaan pimpinan najib.... lihatlah matawang, ekonomi, keamanan, keselamatan kita terganggu dsbnya.

Wallahuaklam

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2016 at 9:16 PM

@Rosli Ibrahimwell.... ada pemimpin suka buat senyap2, bila kantoi mulalah nak mengamuk pada sesiapa yang bertanya. Sorang2 dibuangnya sebab banyak tanya, satu negara dapat malu lagi... hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 1:37 AM

Kalau nak ikutkan sangat kata para ulama hari ni, sebut nama Allah dalam toilet pun haram. Abis tu, klu takdirnya kita diserang sakit jantung masa dalam bilik air dan perkataan pertama yg datang dalam kepala ialah nama Allah (sbb dah terbiasa berzikir), takkan haram lg kut, kan?

Begitu juga soal bersumpah dgn junjung Quran ni. Mmg benar, Rasulullah tak ajar. Bukannya depa tak faham, kita junjung Quran kerana itu buku yg mengandungi ayat-ayat Allah. Tak junjung pun takpe. Pegang aje pun takpe. Kalau sekadar lafaz aje, sifat orang yg tak takut pada Allah ni, mereka main lip sync ajer laa. So, lebih baik kita suruh pegang supaya mereka ambik serius dgn apa yg dilafaz.

Mmg benar apa yg Anon 7.46 pm tulis, despite tegahan dr para ulama, kita dah nampak kesannya. Saiful kini bahagia dgn isteri dan anak, ada kerja. Yg sorang lg tu, kemana?

Dan najib?
Bukankah perkara yg disangkanya selamat (sbb berjaya disembunyikan selama 2 tahun tanpa terhidu langsung), kini bukan saje pecah di Malaysia, tp di seluruh dunia.

Jangan main2 dgn nama Allah.


p/s: Dalam Umno, hanya segelintir aje pemimpinnya yg selalu jadi imam solat. Selain Muhyiddin, Pak Lah dan Jamil Khir adalah antaranya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 3:57 AM

Kalau najib jd imam aku bkn makmunnye. Benci gila2 kt najib

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 4:04 AM

najib ada Najib club, mu ada? Haha. TSMY perlu lebih tegas itu je. Siapa2 yg knal beliau inperson pls ask tan sri to watch hitler speech video.. May Allah protect us?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 6:53 AM

Persoalannya, kenapa takut dengan ada hamba Allah yang nak menegak kebenaran atas nama Allah dan menjunjung AlQuran?

Betul, bersumpah ni bukan dianjurkan Rasulullah.

Bagi saya kalau sesaorang itu ikhlas untuk menangkis segala fitnah dan dengki, tak salah. Tak pernahpun orang suka2 nak bersumpah. BERANI KERANA BENAR. TAKUT KERANA SALAH....

....................
Reply To This Comment ...................
February 22, 2016 at 7:15 AM

Zahid Komidi tu mabuk ketum ke apa?. Dia kata masa ada jawatan tak buat apa apa. Bila dah tak ada jawatan baru nak bising macam orang gila talak Dia tak ingat ke Mahyuddin masih ada jawatan bila bertanya hal 2.6 bilion tu dan terus di pecat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 8:01 AM

Alahai TURTLE....ni br nk tunjuk jadi Imam.... Dulu ber"imam"kan Tun M.... Dh jadi camni br nk tunjuk semula.... poorah... DSN dh buat dua U di Pekan, apa citer Pagoh Hub Pendidikan Negara????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 8:35 AM

inilah melayu nampak jadi imam skit percaya abih, kalau elok tak kan anak jadi penyanyi, kalau elok hasmah bertudung tak kan anak jadi tak tentu hala ugama nya, kalau elok boleh jadi imam dan berkhutbah tak kan di tangkap kerana meliwat, pak din tolong terang skit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 8:47 AM

Setuju,.....kalau sayang bini bawa dia pusing dunia,shopping sakan dan makan yang sedap-sedap serta enak-enak.Untuk capai hasrat nurani ini,kena rajin beri dedak kepada mereka yang diternak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 8:52 AM

Esok pun Najib boleh jadi imam,kalau itu yang kamu hendakkan.Soalnya sekarang ialah dia penipu,pembohong,pendusta,dan bangang.Malaysia dalam kerugian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 10:38 AM

hanya dengan menjadi imam adekah itu sudah cukup untuk kita membesarkan besarkan kebenaran si muhyuddin. anwar dulu bukan saja imam malah baca khutbah sekali kenapa jadi begitu, oh kata pasal saiful buat sumpah, kadang pelik gak kata anom, najib buat sumpah rakyat menanggung sengsara sepatutnya kalau najib menipu bala keatas dia dan keluarga nya, maksud nya sekarang najib tak menipu lah itu pasal rakyat menanggung kesengsaraan ini. sepeti yang sirul kata najib tak terlibat dalam pembunuhan altantuya. sebenar nya rakyat telah ditipu awal lagi oleh tun m, pak din dan lain lain lagi. bukan tipu ja malah difitnah, banyak kebenaran kian nyata dalam usaha2 menjatuhkan najib dan umno, tapi orang melayu masih bahlol mcm yang sabu cakap, lebih percaya cakap rafizi isu simpanan tabung haji, cincin rosmah bergurau je, tony pua dalam 1mdb, tian chua dalam serangan sabah, tapi orang melayu masih tidak sedar, aku menunggu saat kejatuhan bangsa melayu dan pada masa itu akan kata padan muka melayu dan aku sekali ha3X

....................
Reply To This Comment ...................
February 22, 2016 at 3:01 PM

Ramai yang sensitif dengan artikel ni hehehe .... saya cuma kata apa yang Muhyiddin tunjukkan di atas adalah contoh bagaimana seorang pemimpin hatus lakukan untuk mendekati rakyat.

Ada saya kata dengan jadi Imam maka Muhyiddin lebih alim ? lebih dipercayai ? Yang pasti, rakyat akan lebih respek .... itu tidak dapat dinafikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 3:10 PM

Moga2 tok imam Muhyiddin berhati bersih, ikhlas dan tawadduk. Jangan macam al-Juburi tak malu2 asyik berimam kepada orang ramai demi mengejar pangkat dan harta duniawi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2016 at 3:43 PM

Yang Lain masih kemarok jadi Imam RM2.6 Billion!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 23, 2016 at 4:00 PM

RAmai rakyat Malaysia yang jiwanya rosak. Mata hati terbuta kerana termakan dedak cap Ajib 2.6. Blion. Soalan pertama ialah dimana kejujuran dan sifat amanah kamu sebagai Pemimpin NO. satu buat negara Malaysia. Itu aje.... Kalau betul banyak cara boleh kamu buat, bersumpah laknat, sumpah sahaja aku.... Lepaskan jawatan sementara waktu dan lantik badan bebas yang paling bebas untuk siasat segala hal berkaitan 1MDB dan juga akaun peribadi Manusia yang bernama MOhd Najib Tun Abdul Razak. Semudah itu sahaja dah boleh bersihkan nama sendiri, isteri, keluarga, keturuanan, bangsa bugis dan terus hingga nama Negara Malaysia. Malangnya apabila anda dalam seribu ketakutan maka adalah perbuatan kamu yang telah menyalahi undang2, maka bertaubatlah, akui kesilapan dan serah jawatan dan tanggung jawab serta amanah kepada manusia lain yang lebih berhak. Begitu mudah jika kita masih ada secebis iman, malang buang negara Malaysia apabila dikuasai oleh golongan munafik yang teramat keji sifatnya.. Bermulalah perjuangan baru buat rakyat Malaysia dalam usaha melepaskan negara ini daripada genggaman si Barisan Celaka Al JIbry Al Malaun...

Post a Comment