........... GKCM Melangkah Masuk Kedah ! GKCM Sokong Mukhriz !! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

GKCM Melangkah Masuk Kedah ! GKCM Sokong Mukhriz !!

Monday, February 1, 201610comments


Alhamdulillah .... semalam GKCM sekali lagi berjaya meluaskan sayapnya di Utara melalui Majlis Mencari Kebenaran GKCM Kedah Selatan. Majlis turut dihadiri oleh Presiden GKCM, Cikgu Kamarul.

Di bawah adalah Resolusi GKCM Kedah Selatan yang dibaca oleh Puan Norhayati Bt Walat KC Kampung Pondok Labu Hujung, Bahagian Padang Serai, Kulim


- Ketua2 Cawangan Kedah Selatan menyokong penuh kepimpinan Datuk Seri Mukhriz sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Kedah dan Menteri Besar Kedah.

- Kami menuntut janji Presiden Umno yang telah berjanji untuk melantik Mukhriz sebagai MB Kedah jika BN menang PRU13 yang lepas.

- Kami berasa kesal dengan tindakan Ketua2 Bahagian yang tidak menyokong Mukhriz sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah.

- Tindakan itu tidak mewakili kehendak akar umbi Umno di peringkat cawangan.  Peringkat akar umbi merupakan jentera yang menentukan kemenangan BN di Kedah.

- Sekiranya berlaku pemecatan Mukhriz, kami yakin usaha kami dalam menentukan kejayaan BN pada PRU14 akan menjadi agak rumit dan sebegitu sukar.

- Kami menuntut:

1 - Umno bertindak dengan kewarasan bukannya mengikut perasaan
2 - Kedudukan Najib sebagai Presiden dikaji semula agar beliau tidak menjadi liabiliti kepada  parti 
3 - Jangan biarkan sehingga ahli Umno sendiri tidak mengundi Umno pada PRU14 nanti




KLiK untuk ke Youtube.

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2016 at 4:23 PM

Wah.... tak pernah saya tengok ketua-ketua cawangan (KC) Umno membentuk satu persatuan dan bergerak seangkatan dan BERANI bersuara seperti ini.

Syabas!!!

ni barulah demokrasi!

bukannya asyik "toe the line" membuta-tuli...

Nampaknya hanya grass roots Umno yg faham apa maksud "wajib taat kepada pemimpin" seperti yg diarahkan/nasihat oleh Presiden Umno semasa PAU hujung tahun lepas.

Dalam Islam, pemimpin yg kita wajib taat HANYALAH pemimpin yang jujur, amanah dan takut kepada Allah.

Lagi sekali, syabas kepada GKCM!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2016 at 4:36 PM

Syukur Alhamdulillah

BERANI kerana BENAR. Syabas.

Masih ada ahli UMNO yang amanah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2016 at 4:56 PM

yang tak amanah hanya pemakan DEDAK.

....................
Reply To This Comment ...................
February 1, 2016 at 6:44 PM

Maaf la Din, saya kurang yakin bahawa sokongan GKCM ini dapat merubah kemahuan Lanun Bugis yang sedang beraja di mata dan bertahta di hati. Cash is King,sampai ramai yang lupa manusia boleh dibeli tetapi maruah tidak~

....................
Reply To This Comment ...................
February 1, 2016 at 6:52 PM

@adieu1999sekurang2nya ada juga gerakan didunia nyata. Setakat bersuaradidunia watsup je, lagilah tak kedengaran

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2016 at 6:52 PM

Allah hanya brri kemengn bila anda bersatu. Wlwpun akan mengambil masa yg panjang tapi kuncinya mesti bersatu. Tambah keahlian dan mesti bersatu. Awas dgn gerakan individu yg dipasang oleh Geng macai Najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2016 at 10:42 PM

Najib is done....dateline sudah mari...wp 2 tahun lg...silap langkah...terkubur umno ni...naik dap lg bahaya....apa yg ada dlm benak fikiran najib ni sebenarnya ya...ohhhh...ni nak divert isu 1mdb kuk yg hingar smpi level global ni...mukhriz mesti lawan n jgn mengalah dgn plan najib ni...

tengok...jho low cool je lepak kat luar negara...bila duit cina tu nak habis ya....jho low..jho lower cut...angin betul dgn cina jho low ni...yg melayu pm pulak percaya bulat2 je....

2 hari kena block ya blog dt...tp xpa sabor jeeee....tegakkan yg benar benamkan yg palsu....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2016 at 10:58 PM

Mana 3 juta ahli yang sokong si Ketua Penyamun tu, mungkin tinggal takat ketua2 bahagian jee kot... Tahun ini aku merdekakan diri dengan pulangkan balik derma Tok Jib kat aku sejumlah RM 1000 sebab tak perlu gunapun, harap aku pun boleh maki2 kaw2 kat kepimpinan dia sebab tak makan budi dia. Lepas nie dengar kata ramai ahli Umno juga yang atas pagar tak keluar undi kerana politik Malaysia dah mati dengan nafsu serakah kepala pemimpin.. Mngkin lepas nie Malaysia balik ikut pemerintahan Raja-raja Melayu cam zaman dulu kot... Itu TMJ dah mengorak langkah mempersiapkan diri...

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
February 1, 2016 at 11:55 PM

Tahniah GKCM. Teruskan usaha sehingga PM yang tak mengenal erti malu berundur.

Tahniah Najib kerana anda buat satu dunia fikir Malaysia sebuah negara mengamalkan rasuah tegar.

Isu pertukaran MB Kedah merupakan isu yang perlu kita semua ambil perhatian kerana dari sini kita akan tahu apakah kuasa Sultan dapat digunakan untuk melindungi rakyat daripada pemimpin2 yang tiada moral.



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 2, 2016 at 2:39 PM

Mansuhkan sistem politik di Malaysia yang hanya mengundang kehilangan tanah,dan mansuhkan juga penganugerahan pingat-pingat kebesaran kepada rakyat yang tidak membawa faedah kepada pembentukan bangsa yang hebat.

Post a Comment