........... GKCM - Ku Nan Tidak Faham Isu Sebenar ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

GKCM - Ku Nan Tidak Faham Isu Sebenar !

Sunday, January 24, 201629comments

Astroawani
Bukan nak memanjangkan isu perbezaan tindakan antara Ketua2 Cawangan dari Teluk Kemang dan Ketua2 Bahagian Kedah, tapi satu penjelasan yang terang perlu diberikan tentang ISU SEBENARnya yang dipertikaikan oleh GKCM.

Mengikut Mkini, Ku Nan berkata -

"Mereka menyuarakan tidak senang dengan ketua perhubungan Umno negeri mereka, tetapi mereka kata terpulang kepada presiden parti untuk menentukan, bukan mereka desak supaya letak jawatan seperti (dilakukan) ketua cawangan.

"Mereka ikut perlembagaan, mereka ada perbincangan dahulu dalam kalangan mereka barulah mereka mengeluarkan kenyataan mengenai kurang senang terhadap ketua perhubungan mereka... itu memang ada dalam perlembagaan Umno,"

Bla bla bla .......

Mengikut kata Datuk Mohd Zin ( video di bawah ), Ku Nan sebenarnya telah SALAH FAHAM tentang apa isu sebenarnya. Menurut Datuk Zin, isunya adalah mengenai PENGGUNAAN SALURAN MEDIA MASSA sepertimana disebut dalam surat pertuduhan dari Lembaga Disiplin kepada mereka dulu.




- 9 Ketua Cawangan Teluk Kemang dikenakan tindakan disiplin kerana mereka telah menggunakan saluran media massa @ mengadakan sidang akhbar bagi menyuarakan ketidakpuasanhati mereka. 

- Ketua2 Bahagian Kedah turut menggunakan saluran media massa @ mengadakan sidang akhbar bagi menyuarakan ketidakpuasan hati mereka

Bukankah SAMA tindakan kedua kumpulan itu ?

Kenapa Ketua2 Cawagan Teluk Kemang dikenakan tindakan disiplin atas tindakan mereka tapi tindakan ke atas Ketua2 Bahagian Kedah dikatakan sebagai TIDAK ADA KEPERLUAN ?



KLiK untuk ke Youtube.

Di manakah keadilan ? 

Itulah yang dimaksudkan oleh Datuk Zin dua hari lepas ( KLiK ) bila beliau mengancam untuk mengadakan demo dan membakar buku perlembagaan Umno kerana jika kepimpinan Umno sendiri tidak akur dan patuh kepada Perlembagaan parti serta bertindak secara pilih kasih, untuk apa lagi dipertahankan perlembagaan itu.

Share this article :

+ comments + 29 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 2:37 PM

sebenarnya kedua-dua kes ni sama je.
1. ketua bahagian kedah berbincang sesama sendiri dulu. ketua cawangan teluk kemang pun bincang dulu.
2. ketua bahagian kedah dan ketua cawangan sama2 pakai media massa walaupun najib sendiri cakap masalah dlm parti patut diselesaikan dlm perhimpunan umno atau mesyuarat.
3. terpulang pada najib dalam isu mukhriz dan terpulang jugak pada najib utk letak jawatan. (lain la kalau ketua cawangan boleh pecat najib).
tapi hukuman kedua2 kes tak sama.
kalau lepas ni ku nan ckp ketua bahagian dah bincang dgn najib/pimpinan tertinggi sblm buat press maknanya pemimpin umno sendiri beri kebenaran guna saluran yg salah selesai masalah dlm parti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 3:09 PM

Ini sama la macam kes air dalam gelas. Sorang kata gelas tu separuh kosong. Sorang lg kata gelas tu setengah penuh. Kalo dok fokus kt perbezaan mmg itulah yg kita akan nmpak.

Yg sama ialah dua-dua kes guna gelas yg sama! Haha..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 3:15 PM

Awat ku nan yg pandai2 buat keputusan sendiri?
Apa fungsi umno wujudkan jwtnkuasa disiplin parti kalo setiap kes disiplin tak diputuskan oleh mereka yg sepatutnya mengikut saluran yg betul?
Baik buang je depa tu semua sbb S\u da boleh buat keja depa!
Pui la ku nan! S\u sndri pn xfhm protokol parti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 3:36 PM

Siapa yang nak percaya cakap ku nan ini?

....................
Reply To This Comment ...................
January 24, 2016 at 3:37 PM

Haha..bagus2.. contoh yg sesuai.. 👍

....................
Reply To This Comment ...................
January 24, 2016 at 3:44 PM

Bukan ke su umno tu pun bangang juga lebih kurang menteri merapu tu dia buat pengumuman ikut bontot je itulah umno dia tak fikir apa2 janji sokong ampu president podah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 3:51 PM

sama dgn kes ap sepanggar dan ketua pemuda perlis gunakan media massa dan fb.

pun kena gantung hak.tapi kedah beza,diorang pro presiden.

maka mereka terkecuali.

maklumlah,presiden kan mcm ulama syiah boleh ampunkan dosa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 4:27 PM

Apa nak diherankan.. UMNO kan Untuk Macai Najib Only. Macai dia buat apa pun ok..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 5:09 PM

Belum pernah ada setiausaha agong umno sebebal tengku adnan tengku mansor. Belum pernah! Dan belum pernah ada presiden umno yang kena control umno selain dengan duit. Sendiri cari pasal. Presiden yang pakai duit untuk dapat sokongan tak layak jadi presiden. Elok la masuk dalam kain mak.

Pasal apa tak ada pembesar umno yang tak gemok macam badak? Agaknya dedak najib berkhasiat tinggi. Ke memang semua gangster umno pelahap tak boleh control nafsu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 5:22 PM

Kalau pebuatan sama tapi menerima hukuman tak sama maknanya lepas ni mana-mana negeri lain dibawah UMNO , ketua bahagian atau cawangan atau pemuda atau puteri dibolehkan membuat usul tak percaya melaului pc dan usulkan presiden gugur MB atau KM yang mereka benci..... amacam setuju.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 5:27 PM

Could anyone inform readers what is/are academic qualification(s) of a political animal that goes by the name of ku nan?

Trying to size up his intelligence and or IQ

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 5:34 PM

Kalau betul la DSMM tu dah lama takde sokongan cam si Bashah tu cakap dia patut bawa je hal ni waktu PAU dulu jadi takde la Ku Nan tu pening kepala nak putar perlembagaan umno. Buat cara gentlemen kalau ikut ucapan penyamun. Nampak sgt apa yg jadi kat Kedah ni strategi politik yg tak sampai sebulan pun rancang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 6:14 PM

Pusingla selagi boleh.
Apa ingat kita rakyat M'sia ni bodoh ke?
Tak tau ke org ada common sense nak pikir.
Dia org ingat kita nak terima bulat-bulat apa dia org cakap.
Kami ni tunggu dan lihat je kebodohan demi kebodohan yg ditunjukkan
Pembohongan demi pembohongan yg dipamerkan.
Penafian demi penafian yg dibuat.
Alasan demi alasan yg diberi.
Kezaliman demi kezaliman yg dilakukan.

Dah macam satu rejim pulak.
Rakyat M'sia bukannya bangang, bukan biul, bukan sewel.
Ini ke parti yg kita nak sokong di PRU14 nanti?
Maaf aku dan family dah hilang 200% kepercayaan.
Kami rela pangkah lambang lain.

Wassalam dari aku rakyat M'sia yg tak bangang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 6:38 PM

Bro Din,
Kalau Mukhriz dipecat memang nampak satu kejahatan di situ tapi kalau MukHriz terus berkhidmat ditakuti sokongan kepadanya macam peruntukan kewangan negeri, kelulusan sesuatu projek atau tindakan, kerjasama dari pemimpin yang lain terutamnya di Kedah dan jugak termasuk yg kita tahu siapa......serta bantuan-bantuan perlu yang lain akan DISEKAT secara senyap-senyap. Dengan secara tak langsung karier Mukhriz dalam politik perlahan-perlahan akan dilumpuhkan. Lepas tu akan dibuktikan kononnya Kedah tak membangun, tak ada perubahan, Kedah mundur, Kedah gagal ditadbir dengan baik. Walhal mereka dah SEKAT kiri kanan depan belakang atas bawah.

Kami rakyat dah tau dah taktik ni. Ini perjuangan untuk rakyat atau untuk pemimpin? Sebenarnya kami nampak bentuk permainan yang dimainkan sekarang ni. Kami ni rakyat Malaysia tahun 2016, bukan rakyat Malaysia lepas perang. Rata-rata kami semua berpelajaran, educated. Minima pun SPM bukannya darjah 6. Pemegang degree pun dah macam anak ayam ramainya. Bukan kami tak tau tengok wayang politik zaman ni. Tinggal lagi kami tak boleh nak bersuara secara langsung. Kalau bersuara nanti takut kena dakwa dan ditangkap. Jadi tunggu sajalah suara kami melalui kertas undi PRU14 nanti. UNDI ADALAH HAK RAKYAT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 7:21 PM

Cuba baca mykmu blog lalang nyamuk yg half past six..
Artikel bodoh,berbelit, yg ade jawapan sendiri dlm tulisannya
Katanya formula selesai kemelut kedah
Katanya najib hanya hadir dlm perjumpaan utk mendengar sendiri dr wakil dr kedah pal isu itu
Konon mcm org tgh...tp kita pon hairan knp die pula lari ikut pintu belakang mcm org yg salah?
Tutup mulut xmo ulas sikitpon sbg org tgh...seolah die juga terlibat berdasarkn tingkah laku nya sendiri
Mykmu kata lg, die Cuba pusing2, katanya nk cr jln penyelesaian isu mb kedah utk kepentingan umno & rakyat...
Akhirnya die sendiri ckp MM dapat sokongan kuat rakyat!
Duhhhh...dah habistu siapa yg mulakan cr pasal ni??
Sebenarnya kedah tgh xde isu,aman, sambutan besday sultan sampailah tetibe ahmad bashah buat pc itu.
Habis knp mykmu nk buang ms canang 'formula' kalo xde apa pon yg bgoyang ttp disebabkn ahmad bashah yg bgoyang sendiri??
Karangan sampah mcm budak x cukup masa exam utk karangan
Die sendiri terbelit lidahnya gara2 nk menipu,tp terckp benda yg benar pulak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 9:04 PM

Keluarga saya dpd datuk nenek moyang saya menyokong parti Kapal Layar. Hingga PRU13 pun kami masih percayakan UMNO dan BN. Tapi nampaknya senario sekarang ni amat berlainan berbanding zaman tok nenek kita dan sudah tersasar jauh dari perjuangan UMNO yg dulu. Nampaknya pemimpin lebih didahulukan dari rakyat. Pemimpin diagung-agungkan sampai yg salah pun dikatakan betul. Kalau sudah salah dan betul pun tak boleh nak bezakan macam mana kita nak letak kepercayaan kita pada mereka?

....................
Reply To This Comment ...................
tengok dari jauh
January 24, 2016 at 9:35 PM

Skarang ni aku tengok, manusia yg ada pangkat depan namanya punyai otak xleh pakai. Bermula pahlawan bugis, turun ke tengkiu nan..semua jem. Buat malu kaum kerabat.

....................
Reply To This Comment ...................
January 24, 2016 at 9:52 PM

suma kn paham, tun m dah lama cakap, umno ni penuh dgn org bodoh. dgn xada pndidikan, depa nk rasa mewah mcmna lg? kn rebut jwtn la utk kuasa dan duit

....................
Reply To This Comment ...................
January 24, 2016 at 9:55 PM

mana depa suma tau psl indeks biasan, sudut tuju, sudut, sudut pntulan tu. depa tau duit masuk sj la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 24, 2016 at 11:29 PM

Hang baca mykmu? Sampah.. Semua makan dedak. Gua tanyer tak leh jawab
Gua challenge tak berani
Last sekali dele gua nyer soklan
Tak yah buang masa
Be quiet n pangkah mase pru nanti
Ekonomi is not good
Menteri pelahap
Penakit
Dan bodoh
Masa untuk lingkup
Masa melayu dah sampai
Nenek moyang kaya raya
Terbakar semua harta benda
Thanks

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2016 at 1:58 AM

Yang kita bimbang kemungkinan (kalau2) nanti Dato Seri Mukhriz akan diletak dlm "Cold Storage", fungsinya dihadkan hingga ke tahap yg rendah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2016 at 2:33 AM

Turunkan najib,naikkan umno.Jika tidak,turunkan najib,turunkan umno.

....................
Reply To This Comment ...................
January 25, 2016 at 3:24 AM

Aku tak tahu masalah puak puak umno semakin hari semakin terlebih cerdik hibgfa jadi tak cerdik.

http://orangkampungkini.blogspot.my/2016/01/aku-dah-nyampah-dengan-umno.html?m=1

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2016 at 4:56 AM

Org2 mcm ku Nan ni la yg merosakan Umno termasukla Rauf dan Mat Maslan tu.Tak blh pakai,mcm kartun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2016 at 5:09 AM

Haru biru,kelam kabut,caca merba,tunggang langgang dan serabut makbut sedang melanda UMNO.Tiada apa yang boleh diharapkan lagi dari UMNO.Hanya dengan mengadakan pemilihan pucuk pimpinan baru memungkinkan UMNO dapat dipulihkan dan diselamatkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2016 at 8:46 AM

Setiausaha agung umno paling bodoh dan haprak dalam sejarah penubuhan parti umno yang dikatakan bodoh kerana dia ingat ahli lain lebih bodoh dari dia, semua tu 100% dirancang oleh najib bersama ku nan dari awal lagi berapa banyak duit di tabur pada adun2 kedah berapa ramai adun yang kena ugut supaya tanda tangan sd cuba tengok muka kunan dengan muka najib langsung takda seri malah kalau tenung ada iras2 apa? kalau muka pun dah macam rupa benda tu sendiri mau ingat lah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2016 at 6:01 PM

Ketua bahagian dengan rakyat mana yg didahulukan? Bukankah rakyat yg menentukan tampuk pemerintahan. Kalu rakyat tak pangkah bolehkah ketua bahagian dapat pertahankan bahagian masing2? Kalau akan datang rakyat Kedah pangkah pembangkang pada seluruh bahagian dan daerah Kedah, dapatkah org2 BN pegang kuasa lagi? Untuk bertahan semua ketua2 bahagian UMNO Kedah kenalah tunduk pada kehendak rakyat Kedah.

Nak tanya sikit, UMNO Kedah ni berjuang untuk rakyat Kedah atau untuk ketua bahagian Kedah? UMNO Kedah nak jaga hati rakyat Kedah atau nak jaga hati ketua bahagian Kedah? Mana yg didulukan? Kalau tak ada sokongan rakyat, parti pun tak wujud. Berdirinya satu-satu parti ialah dengan sokongan rakyat. Kalau rakyat tak sokong bolehkah parti tu beroperasi sendiri? Berani membelakangkan kehendak rakyat ialah satu langkah yg menjahanamkan parti. Ini parti apa yg tak ambik kira kehendak rakyat? Parti birthday atau parti tupperware?

Satu hal lagi, tolonglah berubah, jangan pilih org yg rendah pelajaran, mengipas membodek jadi pemimpin. Ini yg buat jadi caca marba, tonggang terbalik. Dari jawatan yg rendah hingga jawatan tinggi wajib pilih org yg layak dgn kelulusan yg tinggi, amanah dan ikhlas berkhidmat utk agama, rakyat dan negara. Kalau tak macam mana nak bersaing dgn arus teknologi perubahan semasa, bersaing dgn generasi muda dan cara permikiran yg terkini? Tolong buka mata besar2, ini bukan zaman lepas merdeka, ini tahun 2016. Kalau pilih pemimpin yg kelulusannya rendah, mengipas, mengampu je macam mana nak memimpin generasi muda sekarang? Kena ingat generasi muda ni ramai berkelulusan tinggi dgn ijazah ke atas dan merekalah yg akan menyambung hala tuju negara kita. Org sekarang dah semakin cerdik dan bijak. Berkelulusan tinggi, rajin, amanah dan ikhlas tu wajib ada pada semua pemimpin negara. Ingat ini tahun 2016 dah hampir dgn 2020. Para pemimpin semua tolong maju ke depan, jangan gostan ke belakang!!

Selalunya org2 yg pelajarannya rendah memang susah fikirannya nak setaraf dgn org yg berpelajaran tinggi. Org dah naik sampai ke atas, dia masih duk di takuk lama jugak. Bila tak dapat nak ikut jadi setaraf dgn orang yg bijak mulalah salahkan org lain. Bila tak tau menari dituduh lantai yg jongkang jongket. Jangan bawa rentak lama yg dah lapuk, generasi muda yg bijak pandai sekarang ni tak boleh nak terima.

Orang yg bijak tak akan mencari salah org tapi dia akan cermin diri dan cari kekurangan dan salah sendiri dulu.

Jadikan apa yg terjadi di Kedah ni sebagai satu pengajaran dan iktibar utk kita semua.

....................
Reply To This Comment ...................
January 26, 2016 at 8:56 AM

Hairan sungguh laa, setiap hari dan setiap minit bermacam macam kita kata kpd Najib tapi dia buat tak tahuuu jee. Bomoh APA yg dia pakai.
Sepanjang Najib jadi PM ada saja masaalah. Felda, Tabung Haji, 1MDB, Petronas Dan lain lain semuanya ke arah rugi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 26, 2016 at 6:29 PM

Kah3 rupanya ramai berkelulusan SRP,lulus ke tidak,kalau nak pilih pemimpin biarlah kelulusan lebih baik dari kita atau setaraf,ni org bodoh nak pimpin kita,dlm kelas dulu tak layak jadi ketua darjah, tiba2 jadi MB kita,ooh rupanya ramai org bodoh pandai berlakun cerdik,Betul kata mahathir ramai org bodoh dlm Umno,kah3 kena kencing dgn org bodoh!!

Post a Comment