........... Ku Nan, SHUT THAT GAP ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Ku Nan, SHUT THAT GAP !

Tuesday, December 8, 201533comments


Antara pemimpin Umno yang paling banyak bercakap akhir2 ini adalah Setiausaha Agung Umno, iaitu Yang Mulia Tengku Adnan Tengku Mansor.

Yang mula kata tidak akan ada media masa PAU hari tu , dia lah....

Semalam yang sound Timbalan Presiden supaya Don't Cross The Line , dia lah ....

Hari ini orang yang sama sound lagi - Mungkin ( Timbalan Presiden ) gila kuasa. - Mkini.

Rupanya ramai juga ahli Umno yang berbulu dengan Yang Mulia Tengku Adnan ni dek keceluparan mulutnya. Hari ini Datuk Seri Shafie Apdal sudah sound dia balik -

"Beliau (Muhyiddin) timbalan presiden, anda (Tengku Adnan) setiausaha agung.

"Beliau diundi, anda dilantik... jangan hanya minta dihormati, kenalah (juga) hormati orang lain," - Mkini.

Adeeeh .......

Ni ada satu lagi komen dari seorang pemimpin Umno yang amat disegani di Johor, iaitu Yang Mulia Tengku Putra Jumat ADUN Kempas.

Status FB beliau yang bertarikh 3 Disember lalu memang pedas dan tajam ! Saya terjemahkan lebihkurang -

Boleh tak Setiausaha Agong tolong diam sehingga satu keputusan resmi dibuat oleh Majlis Tertinggi Umno ? Pandangan anda yang tidak bernilai ( insignificant )  itu tidak penting dan mungkin saja disalah tafsir sebagai mewakili parti.

Tugas anda hanya merekod minit mesyuarat dan sampaikan keputusan yang telah dibuat oleh Majlis Tertinggi. Contohnya kenyataan yang Media DiHalang ( Untuk Pau ), ia hanya memberi gambaran Umno itu sering berubah2 pendirian ( flip flop ) sedangkan keputusan Majlis adalah sebaliknya.

For heaven's sake, Shut That Gap ! ( err... gap tu lubang mulut, kan ? )



Bukan saya yang cakap ok ! Tengku Putra siap minta seorang pengomen supaya tunjukkan status di atas kepada Yang Mulia Tengku Adnan dan beliau akan jawab dengan hujah2 yang memungkinkan Setiausaha Agong Umno itu mengosongkan jawatannya. 

Adeeeh .... harap Yang Mulia Tengku Adnan baca ni .....


PS - Sebenarnya saya dah bercadang nak offline buat sementara waktu, tapi beberapa komen Najib semalam mengenai 1MDB dan RM2.6 bil buat saya gatal tangan juga nak menulis. Itu bakal menyusul ......

Share this article :

+ comments + 33 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 7:17 PM

bukan Tengku ye...tapi Teuku...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 8:51 PM

Shut That Gap ?? Buleh la klu nak kata tutup mulut pon.... tapi lebih sesuai kalau lubang yg kat bawah tu... supaya kurangkan kentut yang bau busuk tu.... hehehehe.... teuku... teuku... awak tu SAU yg dilantik.... jd sedor ler diri tu.... jgn jadi saSAU pulak... hehehe....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 8:53 PM

inilah yang dikatakan lebih sudu dari kuah.Tunjuk pembodek 100%.

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2015 at 8:54 PM

tengku?teuku?

tungku dapur lagi sesuai panggil dia...

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2015 at 8:55 PM

Perangai beginilah yg dikatakan lebih sudu dpd kuah, dan hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.

Semua yg dibangkitkan mengenai PM Najib sendiri sprt RM2.6 bilion masuk dalam akaun peribadinya. Mengapakah org2 lain sprt Zahid, Ku Nan, Salleh Keruak dll yg kena jawab? Pelik, pelik!!! Apakah mereka semua ini benar2 tahu akan hal 1MDB dan RM2.6 bilion itu sebelum dikeluarkan oleh WSJ, sedangkan TSMY sbg TPM/Timbalan Presiden UMNO pun tidak tahu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 8:57 PM

Teuku Acheh memang perasan. Buat malu bangsa Acheh la woii. TS Sanusi pun bukan calang-calang keturunan Achehnya tapi tak la belagak metak mcm ular sawa ni. Itu lah perbezaanya antara org sekolah dgn org tak sekolah. Tanya lah si nak ular sawa tu dia mengaji sampai mana.

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2015 at 8:57 PM

A man who has nothing got to prove he has something especially for a ball licker.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 9:03 PM

@Anonymous

biasa la tu, kalau dia sedar yang dia tu cuma teuku bukannya tengku takkan dia boleh lupa diri yang dia tu cuma setiausaha yg dilantik. mungkin dia terperasan dengan adanya perkataan agung selepas setiausaha tu kot.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 9:11 PM

@izad12

tungku dapur adnan binti tungku dapur mansor ?? buruk benor bunyinya... hahaha. maaf teuku, gurau jerr.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 9:23 PM

kenapa pulak teuku adnan melancarkan program adinda, kononnya insitiatif terbaharu puteri umno tu?? kalau ikut situasi semasa sepatutnya ketua puteri la yg lancarkan. apa hebatnya setiausaha agung umno berbanding timbalan presiden umno ??!??. tak ke pelik tu...??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 9:24 PM

Woof woof.....u are appointed.
Woof woof.....u have crossed yr line
Woof woof.....wud it be better if there is a fast car speeding
Woof woof.....wich bull dog is underneath tge speeding car

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 9:33 PM

Memang tak sedar diri! Inilah yang yang dikatakan kaduk naik junjung. Memang mangkuk perasan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 9:40 PM

Hahaha kan dah kena teuku bukan sbijik tapi dah berbijik bijik kena kalau main tinju bengkak seluruh muka lah hahaha.

Yang bersuara sekarang zahid di lantik TPM hanya bertaraf naib presiden UMNO dia bukan menang undi Timbalan Presiden UMNO, teuku juga dilantik sorang lagi si saleh keruak nak sembang pasal UMNO padahal dia hanya kenal UMNO hanya pada tahun 1990 tu pun nasib baik Tun M bawa UMNO ke sabah kalau tidak kerana Tun dia sekarang ntah duk dalam parti cap longkang apa pun tatau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 9:50 PM

Maaf...keluar topik sekejap. Bro din, dalam astro awani (urus niaga saham-saham Tenaga Nasional Berhad akan digantung esok, berkuatkuasa 9 pagi bagi membolehkan satu pengumuman penting dibuat). Kenapa ehhh

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2015 at 9:55 PM

Bro lu pun satu, mukaddimah " Antara pemimpin umno yang..."

Dia tu bukan pemimpin, tak ada siapapun pilih dia, dilantik berbekal bodek..

Dia sekadar tahap pecacai...

Tolong betulkan ayat tuan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2015 at 11:22 PM

Bro din,

Saya masih ingat dengan jelas hari-hari terakhir sebelum PRU13. Si pembodek ni calon BN bagi kerusi Parlimen Putrajaya dicabar calon PAS, Husam Musa. Allahyarham TG Nik Aziz bersama big player PKR turun berkempen di Putrajaya.

Kawasan belakang Istana Kehakiman penuh dengan orang ramai yang rata-rata nak dengar manifesto PR. Saya ikut turun malam itu. Masa itu sentimen anti Najib tidak sekuat hari ini.

Selang dua tiga hari, BN terpaksa memohon pertolongan "godfather' UMNO Tun Dr Mahathir untuk berkempen di Presint 9 bagi si pembodek ni. Masa itu saya dapat rasakan suasana panik di pihak UMNO gara-gara ribuan orang pergi ke ceramah PR di tengah-tengah pusat pentadbiran kerajaan persekutuan. Saya akui saya pangkah BN. Takdir Allah si bodek ni menang. Malang sekali dia dah lupakan jasa Tun berkempen untuk dirinya.

Tak sabar saya nak tengok nasib UMNO PRU14 ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 1:01 AM

hahahahahaha...betul tu tuan.
perasan si teuku SAU ni
dia beri amaran jgn melampaui batas...tp dia sendiri saSAU...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 1:46 AM

s/u agong umno dgn s/u kerja umno sama saja..perut dah boncet.. bodek kuat kerja malas.. data keahlian umno sampai sekarang lintang pukang.. asyik berubah ubah spt cakap presiden nya juga.. makan disuap lepastu tidorrrrrr..pi..raaah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 2:19 AM

Teuku adnan,Raof kaki sapu n bodek Umno laa...apapun Umno dah smpai penghujung,jd mcm golkar kt indon tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:36 AM

Nak pakai yang mulia tu.....aku pun nak pakai tengku ke tuku..ke..kutu...

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2015 at 5:35 AM

dia tak sedaq diri menang putrajaya psl undi paksa servant. klu tak, jatuh maruah kjaan persekutuan. ingt lg lps menang tu, laki bini anak beranak siap raya sakan mcm menang 2/3 undi huhu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 7:07 AM

Adnan, Raof, Keruak , Nazri dan Zahid ada lah antara pemimpin umno yg paling Di benci, pengampu Najib dan perangAi mcm samseng..Umno mmg akn sampai penghujung nyawa dlm masa terdekat. Semoga Allah jatuh kan musibah kepada pemimpin2 yg korup, zalim dan me makan harta rakyat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 9:12 AM

Yang mulia? KHAAAAAIKH PTUUUUIIIH! title Tengku pun tak tau mana dia pungut!

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2015 at 9:21 AM

Minat tu kerabat raja atau sultan mana tu pakai nama tengku..atau tengok sebenarnya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 9:54 AM

Anon 11:22 bro, terlalu ramai org mcm lu, cakap hebat2, last last pangkah bn juga..sumer nak cari makan. Tak sabar nak tengok nasib umnu pru14 ni? Lu pangkah parti lain, kawan2 lu akan jadi mcm lu pada pru13 dulu. Giliran dia org pulak nak jaga periok nasi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 10:29 AM

Salam bro, masa itu kawan teman bertugas di putrajaya. Beliau menyatakan putrajaya akan dimenangi calon pr.

Ohhhh baru teman faham rupanya Tun main peranan untuk berkempen untuk selamatkan bn.

Lahabau punya kunang lansung tak kenang jasa Tun@Anonymous

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 11:17 AM

Tuan Well Said!

betul apa yg tuan cakap....kami dahulu tertanya2 siapa dia Ku Nan ni?....apa jasa dia pada Bangsa dan Negara?... kenapa UMNO pilih dia untuk wakil rakyat putrajaya? sebab terus terang sy katakan Tuan....ada benda tentang Ku Nan ni yg kekurangan membuatkan kami terasa dia bukan leader yg kami cari sebenarnya!

harap kemenangan kepada Tun dalam perjuangan yg paling sukar ini!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 11:29 AM

...mcm Kongres di India dan LDP di Jepun...tapi sang penguasa UMNO masih on denial...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 11:31 AM

Biasa lah kaki bodek 100%, ampu jangan tak ampu. Bodoh punya SUA

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 12:26 PM

Apa kena mengena dengan dato' raof pulak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 12:35 PM

Minta ampun dan maaf, soalan saya "apakah orang yang bercakap bohong, berbelit2 apabila menjawab, merapu, lebih sudu dari kuah dan jawapan berbeza2 tanda2 oranv yang memakan duit atau olehan HARAM"?

fikirlah dalam konteks 1MDB dan 2.6 bil, pertemuan dengan pak arab dan cakap merapu walaupun hanya seorang budak suruhan.....renung2 lah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:57 PM

Kenapa la umno yang dipimpin najib razak aka rosmah banyak menyimpan kaki bodek .. kaki polish sampai berkilat.. buat kerja tidak amanah .. hu hu hu

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2015 at 10:07 PM

Teuku ni kenalah bodek "cow-cow" boss dia ..... kalau tidak dia kena halau dari putra jaya olih Lanun Bugis . Silap hari Ratu Montel aka Ratu Minang yg gelek dia ... hai tambah berkerepetlah lagi muka dia ..... cuba Tanya kat Ratu Montel tu mcam mana nak hilangkan kerepet kat muka tu ...????

Post a Comment