........... Kenyataan Justo Akan Bongkar Fitnah Terhadap 1MDB dan RM2.6 Bilion ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kenyataan Justo Akan Bongkar Fitnah Terhadap 1MDB dan RM2.6 Bilion !

Tuesday, December 15, 201520comments

Di bawah adalah sebahagian dari reaksi Najib pada 3 Julai sejurus meletup pendedahan oleh WSJ  mengenai RM2.6 bilion yang masuk ke dalam akaun peribadinya.


Let me be very clear: I have never taken funds for personal gain as alleged by my political opponents – whether from 1MDB, SRC International or other entities, as these companies have confirmed.



It is now clear that false allegations such as these are part of a concerted campaign of political sabotage to topple a democratically elected Prime Minister.


At no point have those making these allegations offered any evidence. All we have heard is that these allegations are based on leaked documents and unnamed investigators. Not once has the source of these documents ever been shown, neither have the documents themselves been provided for verification by lawful authorities.

As we now know, a number of the documents on which recent allegations have been based were reportedly doctored. The person who was leaking these documents is under investigation by authorities overseas for attempting to extort and blackmail his former employer. This says a lot about the reliability of the documents, and those who are using them to damage our government and our country.

Those who continue to mount these attacks should be prepared to face the consequences of their actions. These gutter tactics - in some cases criminal tactics - to overthrow the government will fail. Where appropriate, they will be met with the full force of the law.


Antara lain , Najib merujuk kepada seseorang yang sedang disiasat di luarnegara ( ketika itu ) atas dakwaan cuba memeras ugut bekas majikannya. Dan menurut Najib, beberapa dokumen yang dijadikan asas kepada dakwaan WSJ itu dilaporkan sebagai telah diubahsuai dan orang yang sama dipercayai membocorkan maklumat itu. Makanya kesahihan dokumen2 itu boleh dipertikaikan.

Orang yang dimaksudkan itu adalah Xavier Justo. Beliau didapati bersalah oleh mahkamah Thailand dan sedang menjalani hukuman 3 tahun penjara.

Hari ini PDRM sudah pun bertemu beliau untuk diambil kenyataan - TMI




Ya, semoga kebenaran terungkai akhirnya !  

Kenyataan dari Justo bakal membuktikan segala dakwaan yang dilemparkan oleh WSJ dan Sarawak Report selama ini adalah bersandarkan maklumat yang telah diubahsuai. Kita akan dapat bandingkan yang mana satu maklumat yang asli dan yang mana satu palsu. 

Akan terbuktilah nanti betapa selama ini 1MDB telah difitnah dengan begitu teruk sekali. Syarikat untung difitnah sebagai rugi !

Akan terbukti juga bagaimana 1MDB telah difitnah konon tidak mengikut prosidur padahal semuanya dilakukan mengikut SOP yang sepatutnya. 

Dan kelibat Jho Low ..... semua itu adalah fitnah ! Jho Low tidak pernah terlibat dalam 1MDB. 

Begitu juga dengan segala fitnah yang dilemparkan terhadap Najib. Dakwaan kononnya RM2.6 bilion dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib ...... semuanya adalah fitnah !

Sama-sama kita nantikan pendedahannya .....


PS - Apakah status kenyataan dari Justo itu ? 100% boleh dipercayai ? 

PS2 - Saya copypaste status dari FB GKCM yang menyebut laporan mereka mengenai RM2.6 bilion @ akaun Umno sedang disiasat oleh Pendaftar Pertubuhan ( ROS )

Hahahaha ..... kenyataan Justo akan buktikan semua itu tidak wujud !! Padan muka ....

 
OFFICIAL STATEMENT GKCM

Selasa 15disember 3pm


Pada hari ini lebih kurang jam 12.30 tengah hari tiga orang ahli GKCM telah dipanggil oleh pegawai penyiasat daripada Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk diambil keterangan daripada mereka. 

Ini adalah berikutan dengan laporan yang telah dibuat oleh mereka kepada Pendaftar Pertubuhan pada 8 Disember 2015 di Pejabat Pendaftar Pertubuhan Putrajaya. 

Laporan ini adalah berkaitan dengan dana RM2.6 billion yang telah dikatakan diterima oleh Presiden UMNO tetapi tidak dimasukkan dalam penyata kira kira UMNO pada tahun 2013 dan 2014. 

Adalah diharapkan agar satu siasatan yang menyeluruh dan telus dapat dijalankan oleh ROS terhadap laporan yang telah dibuat bagi menyelamatkan nama baik UMNO.

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2015 at 9:21 PM

Habislah punah ranah ROS dah buat siasatan UMNO bakal diharamkan, kerana kebodohan penyembah2 najib mempertahankan najib dan menghalalkan perbuatan dia mengheret sama UMNO dalam masalah peribadi dia, bangang!.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2015 at 10:13 PM

Jangan pegawai ROS pula kena pecat atau diugut udah lee.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 12:25 AM

Sama2lah kita doakan agar pegawai penyiasat ROS sentiasa dalam lindungan Allah dalan menunaikan tanggungjawab mereka.

Kami insyaallah doakan dan pegawai2 berkenaan hendaklah YAKIN DENGAN ALLAH.

....................
Reply To This Comment ...................
December 16, 2015 at 1:34 AM

Siapa yang pergi menjalankan soal siasat keatas Justo ??? Adakah macai-macai Khalid Abu Bakar ... KPN Malaysia ??? Bolih percaya ke siasatan itu ....????

Di lihat pada prolog skandal Najib , bolihlah di kategorikan KPN ni " sekapal " je dgn Najib !!!!

Khalid , Khalid .... ekau buat den poning ......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 3:10 AM

Boleh ke ?
Kenyataan Justo ni proof a big fitnah ?

Kalau ROS pun tak boleh bantu bertndak merungkai misteri 2.6 billion ni, Malaysia akan dijahanamkan

Jadi bangsat la
Sebut la lagi !
Tak pernah ada Perdana Menteri pakai perkataan bangsat speaking in public

Apa makna nya ni ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 6:38 AM

Bole percaya ke pegawai ROS....sedangkan AG pun bole kena jual inikan pulak ROS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 7:09 AM

As salam..Berubah lah Dsn dan Umno.Rakyat dah muak dan marah dgn masaalah2 yg membelenggu rakyat.Kami dah menyampah dgn 1mdb dan kes derma2 ni.Kalau betul 2.6b di dermakan untk Umno ok lah,kami x peduli sbb parti pembangkang pun dpg duit derma jgk.Tp jgn masuk poket sendiri sudah lah.Kes 1mdb ni memalukan org melayu sbnrnya akibat tamak haloba dan team yg menguruskan nya semua gagal.Dsn sbg menteri kwgn telah gagal mengawal 1mdb.Mempunyai penasihat2 kwgn dan politik yg gagal dan berkepentingan.Kami bkn x syg Umno tp kami meluat dgn sandiwara org yg ada dlm umno.P.A.U Langsung x mendengar rintihan rakyat.Malu la Umno parti org melayu..Tp langsung dah lari dari matlamat.Dari Mt smpai la ketua Bhgn,semua gagal.Bangulah sblm rebah Umno oi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 7:49 AM

Tak pyh harap sgt.. lagi kan badan kehakiman, kewangan dgn parlimen kena cantas.. setakat ROS ni,celah gigi je

....................
Reply To This Comment ...................
December 16, 2015 at 10:05 AM

Tatacara pengurusan dan pengendalian yang telus atas fakta berani kerana benar sebenarnya sudah memadai dalam menghadapi isu difitnahkan...

Lain lain itu sebagai fakta menyokong

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 11:10 AM

Aku sayang umno tapi tak sayang najib

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 11:59 AM

Patut bawa saksi 4 org...hadi,mustapa ali,nik beduh dgn t.Ibrahim tu baru betul...kehkehkeh..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 12:34 PM

@Anonymous
Tak payah bangun la. Biarkan rebah terus. Lagi cepat lagi bagus.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 1:46 PM

3 ahli gkcm yang buat laporan ke ros akan di tangkap dan sumbat dalam jel di bawah sosma tidak lama lagi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 4:13 PM

Salam..kes 1MDB ni amat meloyakan..segala procedure jadi tunggang langgang..Apalagi yg mahu dipertahakan..Sebagai PM dan penjawat sudah sah tercatat undang2 yg tak membolehkan menerima sebarang hadiah maupun habuan..Apatah lagi ianya melibatkan Duit Ringgit..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 5:14 PM

Salam En Din... satu perkara yg sgt menghairankan saya ialah jika seseorg yg sedang disiasat dua hendaklah digantung/cuti drp bertugas...Jika sesebuah syarikat atau agensi yg sedang disiasat ianya tidak boleh menjalankan sebarang urusniaga. So...kenapa 1MDB boleh menjual EDRA sedangkan ia dlm siasatan...boleh ulas sikit En Din..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 8:01 PM

Sampai la ni bukti psl 1mdb tk ada. Asik asik presepsi.try la bwk proof skali

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 10:16 PM

Presepsi...hai pegi minum air pepsi la brother kasi cuci hati..ade mate tgk..ade telinga denga..ade otak tafsir ok..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 10:19 PM

Alamak bro Din, ditangguh lagi laporan Auditor General kepada PAC. Banyak wayang la 1mdb ni. Kita semua nak dengar kes 1mdb ditutup cepat tak kira la memihak kepada pendekar bugis ke tidak. Kita semua dah muntah belelah sampai dah tak ada apa nak dimuntahkan lagi.

Apa ke payah nya nak bentang laporan 1mdb ni? By now most if not all information would have been available after nearly a year investigating. Unless laporan kena dapat approval EDITOR GENERAL as to not incriminating him la.
Jelas sangat kan ?
And the world is LOL at us for the reluctance of making the finding public by investigation team.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 10:21 PM

Sudah berlambak dah bukti di keluarkan sudah banyak report polis dibuat haram satu pun polis & ag tak ambil action laporan bank negara pada ag sampai 2 kali di tolak hingga ada yang terpaksa buat laporan ke luar negara & tukang lapor pulak kena tangkap bawah sosma nak bukti bana apa lagi kalau najib main cara diktator tak ada ketelusan nak cakap persepsi jugak ker alahai kesian masih duduk dalam gua ker.

Laporan audit 1mdb bagi mac 2015 berita terbaru di tangguh lagi ini berapa kali mau tangguh kalau syarikat lain lama dah kena hadap di mahkamah kerana gagal buat laporan audit mengikut tarikh yang telah di tetapkan nak cakap persepsi jugak ker hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2015 at 11:08 PM

Proof kepala bana ko..
Ko pun da termakan dedak jgak ke.
Bgitu punye byk bukti ko buta ke..
Mana pegi baki 2.6b tu..
Duit apa yg masuk ke acc dia dr src tu pulak..da ttu bkan derma pak arab..
Ko tlg la jwb..

Post a Comment