........... Dunia Penderma Tak Sama Dunia Kita | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dunia Penderma Tak Sama Dunia Kita

Wednesday, December 9, 201569comments


Anda dengar dan nilaikan sendiri.....





KLiK untuk ke Youtube

Share this article :

+ comments + 69 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 2:11 PM

bro din Xboleh view fix please

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2015 at 2:23 PM

@AnonymousAudio recording only

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 2:40 PM

Bangang sangat Najib ni. Apa bukti dia tak songlap duit tu? Dia buat apa dengan 2.6 bilion tu? Yang ramai bangang sangat percaya 'saya tak songlap duit tu' dah kenapa? Pencuri nak mengaku ke cara macamana dia dah belanja duit tu? Tunjuk la bukti kalau ye pun. Setakat pakai air liur je, ramai la penyamun boleh terlepas kalau cuma ckp 'duit saya dapat tu bukan rasuah, saya tak songlap duit tu'.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 2:55 PM

assalamualaikum che din...
ermmm... teringat lagu nirvana...who's man sold the world....kalu di melayukn... siapa jual org melayu...ermmm

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 3:11 PM

Aku dah kata lama dah...berkali2 yg dunia najib nie tak sama dgn dunia kita...dlm dunia kita rasuah tetap rasuah....dunia dia rasuah=derma...dunia kita mana2 kapal belayar sauh mesti dinaikkan dulu...dunia najib terbalik...sauh kena diturunkan semasa kapal nak berlayar...jadi sapa2 yg bijak di dunia kita kena la jadi bodoh2 skit kalau nak masuk dunia najib...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 3:14 PM

Ini suara orang terdesak, biasa suka sorok2 asyik sembunyi sana sini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 3:47 PM

Donia penderma tak sama donia penderma berdekatan dengan.planet of the apes najib kena pegi naik flying sourcer baru boleh jumpa penderma pegawai sprm pun kena book flying sourcer juga sbijik untuk pergi interview penderma.

Cakap lah apa pun najib selagi boleh cakap fakta nya sekarang apa yang datang dari najib orang sudah tak percaya lagi buat orang menyampah lagi ada.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 3:57 PM

Rasa berdarah otak dan telinga dgr ucapan Najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 3:59 PM

ahli umno masih anak2 tadika , bohong dia ckp pada org yg suka dengar crita pembohong----geli aku dengar siap tepuk ,,,ya allah bangsa ku

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:06 PM

Najib kata penderma mana tau pasal akaun umno ni.... tapi lepas tu najib kata dia buka akaun.... jadi... maknanya lepas buka akaun tentulah najib kena bagitahu penderma tu nombor akaunnya... tak gitu..?? jadi daripada dia bagi no. akaun peribadi dia... kenapa dia tak bagi je no. akaun umno?

Dia kata dia dah bagitahu pada bank negara... tapi kalau bank negara dah tahu... kenapa pulak bank negara nak siasat...? pah tu bank negara hantar hasil siasatan ke ag sampai 2 kali pun ditolak...? eemmmm....

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
December 9, 2015 at 4:09 PM

Assalammualaikum Bro Din!
Baik sungguh Pak Arab tu.....
Tak tahulah dia baik dgn Najib dan Umnonya atau baik dgn seluruh rakyat Malaysia.....

Biarkanlah Najib dgn dongengnya itu.....
Yg percaya tu hanyalah mereka yg mungkin dah dapat sebahagian dari duit Pak Arab tu masa PRU 13 lalu, kira-kira l.k. tiga tahun lalu.

Kalau tak ada WSJ kita semua tak tahu pun kisah ini, sebab Najib terima arahan Pak Arab supaya simpan dlm poket sendiri dan jangan beri tahu sesiapa....
Mungkin Pak Arab tu juga arahkan Najib jangan jawab segala soalan mengenai 1MDB dan juga dermanya itu. Dan Pak Arab tu jugak arahkan pecat TSMY dan lantik Zahid Hamidi yg sanggup jadi bayang-bayang Najib.
PM Malaysia dah terjelepok dibawah kangkang Pak Arab? Tak bergerak dan merengak lagi.... Segala-galanya kerana duitttttt...
Kita harap lepas ni Pak Arab tu tolong bantu pulak naikkan ringgit Malaysia yg merudum tu....

Tak apalah....
PRU 14 nanti kita harap Pak Arab tu bangi lagi..... sebab kalau dgn duit bayak tu pun Najib atau BN hanya dapat 48% undi, pada PRU 14 tentulah perlu lebih banyak. Kalau tidak, Umno dan BN akan jadi pembangkang ler jawabnya.

Dan kpd Pak Arab tu sepatutnya dia lihat dan perhatikan sekarang ini apakah hasil yg Umno terima drp pemberiannya itu. Tertolongkah Umno dan Najib dimata rakyat negara ini?

Kalau boleh biarlah pada PRU 14 nanti Pak Arab tu tolong undi BN untuk Najib terus berkuasa.
Wallahhua'lam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:09 PM

Salam bro din. Benda dah terburai baru nak cerita derma. Sebelum tu mengapa tak diberitahu kepada timbalan dan naib2 presiden. Kalau berlaku perkara macam ni bolehlah timbalan defend kaw2. Kalau apa2 berlaku kepada najib,guana,wang dalam akaun peribadi dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:11 PM

ada surat la pula. but where the h*#l is that letter from the donor?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:15 PM

Jangan marah marah.... Itu tan sri...sudah warning sama tub n Tsmy Jgn cuba jatuhkan Najib... Betapa melayu dihina

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:21 PM

Kalau bank negara dah tahu... kenapa lepas duit masuk kemudian tutup akaun dan duit dibawa keluar entah ke mana? kenapa lepas tutup akaun duit tak terus masuk ke tabung umno kalau betul duit tu untuk umno ?? Sepatutnya kalau betul bank negara dah tahu... tak payah la tutup akaun... terus je lah kaannnnn..... yeelahh.. kalau dah tak salah... kenapa nampak mcm takut.... pelik kan.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:44 PM

Kalaulah betul pak arab tu nak umno menang dan terus berkuasa, islam menjadi tunggak malaysia... kenapa pak arab tu tak tonjolkan diri setelah negara jadi haru biru disebabkan isu ni? campur lagi pandangan serong negara luar terhadap malaysia? pak arab tu tak kecik ati ke tengok keadaan mcm ni... yelah... niat murni suci ikhlasnya di pandang serong oleh rakyat malaysia sendiri...??

Kata negara pak arab tu takde undang2... pakai undang2 sendiri... kalau mcm tu undang2 duk bawah tapak kaki pak arab tu lah... takkan dia tak rasa marah bila najib jadi bahan sendaan.... sedangkan org yang cuma dilantik jadi setiausaha agung umno pun terlebih sudu dari kuah... inikan org yang undang2 ditapak kaki sendiri.... patutnya dia datanglah ke malaysia jernihkan keadaan dan disambut meriah oleh najib dan konco2nya... kita pun buleh tumpang sekaki sambut dari jauh.... ini tak... pak arab senyap sunyi sampai sekarang walaupun negara dah tunggang langgang... nak umno menang konon... nak islam tunggak negara konon.... hampeh...

yang pasti pak arab ni pun mungkin biol bagi derma dalam tempoh masa kemelut 1mdb.... bagila sebelum 1mdb wujud kee... atau selepas 1mdb diketahui bermasalah keee.... baru la rakyat tak kaitan derma pak arab ni dengan 1mdb.... tak gitu...??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:46 PM

AIKKK.. DULU MASA PECAH BERITA AWSJ & SARAWAK REPORT, NAJIB KATA FITNAH DAN AKAUN DIA TAK WUJUD, NAJIB BERMEGAH2 DGN SOKONGAN DRP ULARMAK HARUN JIN..

"BODOH LAH SAYA KALAU NAK CURI DUIT RAKYAT KEMUDIAN SAYA MASUKKAN DALAM AKAUN SAYA SENDIRI..” katanya Najib.

(*Maaf gunakan abjad besar.. sakit hati saya dgn kebodohan delegasi2 UMNO menerima klentong Najib bulat2)

https://jebatmustdie.wordpress.com/2015/12/09/jawapan-jawapan-yang-tidak-betul-dari-najib-razak-mengundang-masalah-sendiri/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 4:54 PM

I cant open the rrecording. Can anyone upload on other medium pleaseeee

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2015 at 5:37 PM

Saya ingat2 lupa cerita lama semasa di sekolah rendah dulu. Begini selepas diolah:
Hj Bebal Al-Arabi mengorek lubang dalam tanah di kawasan rumahnya dan menanamkan peti mengandungi wang. Lepas itu dia mencacakkan papantanda yg berbunyi 'Di sini Tidak Ada Wang'.

Seorang lelaki yg bangang dan bangsat nampak semua apa yg dilakukan oleh Hj Bebal Al-Arabi.
Setelah Hj Bebal Al-Arabi beredar, lelaki itu mengorek lubang tanah berkenaan dan mengambil peti yg berisi wang itu.
Sebelum beredar lelaki itu memadamkan tulisan Hj Bebal pada papantanda dan menulis, "Duit di sini saya, Ajib Rojak, yg ambil untuk dermakan kpd orang kampung kita."
Semua rakan penyokong Ajib Rojak percaya yg dia tidak bersalah.
Kah, kah, kah....!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 5:41 PM

Pru13 pak arab bagi derma 2.6 billiyon pada najib pru14 tentu berbelas billiyon pak arab akan bagi derma sebab pak arab ni sungguh bermurah hati dunia dia lain betul tak najib?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 6:06 PM

Ini semua cerita hikayat dongeng. Surat boleh di reka dan backdated, "pak sanggup" di kalangan tok arab boleh di wujudkan dengan bayaran tertentu.

"Sudah bagitahu bank negara" ayat tergantung dan setengah masak. Kalau seseorang buka bank akaun tentulah kena bagitahu bank nagara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 6:56 PM

entah la din. hari2 dok riuh pasal 2.6 bilion tu. tak tahulah duit tu asalnya duit siapa. duit pak arab ke atau duit dari dalam negara sendiri. yang agak boleh dipercayai walaupun bukan 100% sebab disebut oleh sprm ialah duit tu duit derma pak arab. kalaupun duit tu duit najib songlap dari mana2 tabung, aku tak pulak rasa dompet aku terkurang sikit. aku masih boleh makan roti canai petang2 sambil minum kopi macam biasa walaupun duit dalam akaun najib bertambah 2.6 bilion. berlapang dada dan senyum walaupun kena bayar gst dan kenaikan harga benda2 yang lain. hampir semua naik kecuali GAJI je....hahahaha.... aku lebih suka ketawa walaupun terpaksa daripada duduk mengutuk itu ini begitu begini kerana akhirnya jika pemilihan pemimpin, yang dipilih itu tetap juga jenis memboncitkan perut sendiri seperti yang sebelumnya. din, tolong bagitahu aku kalau2 aku terlupa, siapa agaknya pemimpin yang agak2 boleh diharap untuk kesejahteraan rakyat seluruhnya tanpa memikirkan langsung tembolok sendiri dan kroni. ada din?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 7:09 PM

Maksud dunia lain yang disebut oleh Najib itu sebenarnya adalah dunia bunian. Dalam dunia bunian pun ada pelbagai bangsa termasuklah Arab.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 7:24 PM

Kesian Malaysia punya pemimpin taik minyak yang hotaknya bergeliga menjual kisah2 dongeng. Habis sekalian manuasia baik Melayu, Cina, INdia, Dll dikelentong hidup2 tanpa rasa berdosa. Kalau lu sendiri dah berani menyebut "CAsh is KIng" kepada TDM, maknanya iman si Bugisjib nie dah memang terkoyak rabak. Iman kita seharusnya sentiasa kepada Allah dan segala perintahNYa. Bukannya kepada RM kita bertuhan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 7:25 PM

Apa sajelah Tuan Najib, selagi diizinkanNya punya upaya bercakap, bohong terus jadi amalan harian. INgatlah bila engkau sudah tidak punya apa-apa pada masa itu mungkin pintu taubat juga sudah tertubup rapat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 7:32 PM

Tak percaya NAJIB boleh cakap benda-benda bodoh yang sukar diterima
akal yang rasional. Pak Arab derma Rm2.67 billion. Syaratnya mesti masuk akaun Najib. Lepas tu tak boleh bagitahu sesiapa. Penyap duit tu. Lepas tu pecat mana-mana menteri yang tanya. Lepas tu gantikan AG. Ayoyo...bunyi macam cerita dongeng sangat. Orang bodoh je yang boleh hadam dengan cerita lebai malang ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 7:33 PM

Tersangat betul kata Anina tu..
Kencing...lagi.
Ahli umno Dan rakyat tahu..

Satu perkataan saja yang sesuai.
.... "BULLSh@t".....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 7:44 PM

saya copy paste komen dari anonymous di blog tan sri zam. baca dengan serius tau....

Penderma RM 2.6 Billion dari Negara Arab yang dirahsiakan selama ini sebenarnya bernama Aladdin. Wang tersebut diperolehi oleh Aladdin melalui jin dari lampu ajaib. Walaupun sukar diterima akal logiknya tetap ada memandangkan cerita Aladdin dan Jin Lampu Ajaib telah diterima di seluruh dunia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 7:51 PM

Apa yang dicakapkan oleh Najib The Story Teller itu adalah apa yang Orang Puteh kata COCK AND BULL STORY. Yang herannya perwakilan UMNO boleh terima cerita yang tak masuk akal ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:01 PM

skang ni duit tu kat mana ? duit kat mana ? duit kat mana ? dalam Malaysia, luar malaysia, cayman, singapore ..

Mana duit tu ? duit tu duit sapa ? duit awak kat mana ? dah masuk dalam akaun UMNO ? duit tu buat apa ?

mana ada jawapan .. kenapa semua sokong betul setuju.. pelik orang UMNO ni.

najib cerita tu sama la macam muhyiddin cerita...

kalau muhyiddin kena pecat sebab cerita apa yang najib cerita .. jadi najib pon patut kena pecat jadi PM sebab dedah apa yang muhyiddin cerita. kan ? apa cerita ni ?

hahahahhaha ... aku pun pening apa yang aku tulis. Kalau tak ada apa apa masalah .. kenapa macam ada masalah ?

sapa salah ? sapa betul ?

duit awak kat mana ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:12 PM

saya elak bedarah telinga dan loya2 ni dgn mute suara tv setiap kali dia keluar tv

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:16 PM

suruh gak pak arab halimunan tu byr hutang 1mdb, mansuh gst, bg balik subsidi minyak dan gula, turunkan balik tol dan tmbg public transport
semua tu implikasi dari 'derma' pak arab tu la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:18 PM

mmg bodoh pun
la ni kelentong kiri kanan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:20 PM

betoi tu
kena la ambik kira gst gak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:22 PM

Surat dalam bahasa 'omputih'…" We are not expecting…." pelik betul orang dunia lain ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:24 PM

Kakaka terbukti benar lar dia songlap sebab sekarang duit tu ada dekat luar...

Dengar balik ayat dia, kalau saya nak songlap duit tu simpan di luar la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:46 PM

Di takdirkan Najib sampai masanya dipanggil ilahi..siapa Yg menerima hasil peninggalan itu?



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 8:57 PM


Kalau dah ada pak arab dari dunia lain yang baik sangat macam itu, APA perlunya gst, tol dinaikkan Dan kenapa hapuskan pelbagai subsidi. Lantaklah berapa puluh billion pun masuk akaun. Kalau tak menyusahkan rakyat tak ada siapa peduli.
Sekarang ni rakyat dibebankan dengan pelbagai cukai, duit pak Arab derma tapi tak adapun pembangunan (yang boleh dibanggakan). Budget pun macam biasa-biasa saja.. Jadi siapa yang songlap duit itu semua. Mana boleh selalu sangat kencing rakyat..

....................
Reply To This Comment ...................
jawipekan
December 9, 2015 at 9:48 PM

Nampak sangat Najib buat cerita dongeng kepada orang Umno.Katanya penderma mana nak tahu nombor bank akaun UMNO tapi bagaimana pula penderma tahu nombor akaun Najib.Kalau penderma dapat tahu akaun Najib dengan bertanya kepada dia sendiri sudah tentu dia boleh mendapat nombor akaun UMNO dari Najib.Nampak sangat ini cerita kartoon dan masih ada orang UMNO bersorak kerana ditipu.

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
December 9, 2015 at 9:50 PM

@AnonymousAssalammualaikum Bro!
Duit tu dah jadi duit milik Najib. Itu adalah kehendak sipenderma. Kita rakyat bawahan tak boleh tanya dan tak boleh tahu. Mana Najib nak simpan itu dia ikut arahan Pak Arab. Pak Arab tu kata simpan di Singapore, maka Najib simpanlah disana.

Hakikatnya, duit itu sah Najib punya.
Kalau dia mati hari ini, duit itu akan jadi pusaka keluarganya - isteri dan anak-anaknya.
Wallahhua'lam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 10:02 PM

saya pulak terus tukar channel klu muka jibby & para pengampu kluar tv bercakap psl 1 mdb

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 10:12 PM

ketua kabilahr bercerita

....................
Reply To This Comment ...................
rakyat dilembukan
December 9, 2015 at 11:00 PM

Bagi aku, duit 2.6b tu duit 1mdb yg dikonar sana konar sini masuk dlm kocek najib. Titik.
yg lain cerita tu tipu belaka.
Takpe jib..ko mknlah duit tu dgn ros. Bukan duit aku pun. InsyaAllah kubur aku pun tak berjiran dgn kubur ko berdua, seram aku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 11:19 PM

Rasanya..... macam diperbodoh sahaja dengan penjelasan Najib ini, penuh dengan karut marut..... Patut lah orang-orang UMNO Sekarang macam orang bodoh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2015 at 11:20 PM

Tak payah susah fikir segala perkataan kalau jika @ bagaimana dll sebab apa yang najib cakap tu semua kencing tadak value buang masa saja duk dengar seribu alasan najib tu sudah sah najib tu penipu tahap dewa, yang kita mau najib letak jawatan lagi cepat lagi bagus enough explanation cakap pun tak guna.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2015 at 12:09 AM

Kambing2 je yang percaya ada tok arab nak derma 2.6 billion ringgit tanpa sebarang balasan..

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2015 at 1:04 AM

Najib ingat rakyat malaysia ini bodoh sangat...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 1:05 AM

Ke mana perginya 2.6B tu?? Masih wujud lagikah atau sudah luak? Adakah bakinya lagi atau dah licin semuanya? Kebetulan dah ada pengakuan tentang "derma ikhsan" 2.6B tu, kebetulan pula satu dunia dah pun tahu mengenainya dan terlanjur nawaitu 2.6B tu bukan utk kegunaan sendiri tapi bertujuan utk kegunaan parti, jadi kenapa tak dimasukkan saja ke akaun UMNO utk memudahkan wang "derma ikhsan" tadi diguna utk parti dan rakyat? Kita tak nampak pun duit tu. Mana perginya?

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2015 at 1:42 AM

@Anonymoussimple dan logik je soalan2 itu kan..... tapi soalan2 itulah yg bersungguh Najib elak nak jawab. Contohnya kes yang Anina bawa mahkamah. Bukan nak saman tapi nak jawapan.

malangnya tidak ada satu orang pun dikalangan ribuan perwakilan dan pemimpin Umno di Pau ketika ini yang berani bertanya soalan2 simple itu.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 1:51 AM

nk aje sy carut kn si najib kaki klentong nie...ade plk yg tpuk tgn...adoiiii ape nk jd...mcm ceritera sek tadika jerr...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 2:21 AM

@hasnul rahman

betul lah kalau dia sedekah kat najib... masalahnya najib cakap duit sedekah kat UMNO , dana politik katanya.. jadi masuk la dalam katung UMNO...

yelah kalaupun pada awalnya dia kata dia nak letak dalam akaun najib (dari cerita najib).. oklah.

Skang duit tu ada pada najib hak najib la pulak masuk dalam akaun UMNO. susah sangat ke ?.

kalau dah habis guna cakap la dah habis.. kan senang ...

kan senang orang nak tanya soalan berikutnya dah habis buat apa ? hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 2:45 AM

Umno ni la ramai sokong..

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2015 at 4:01 AM

Logiknya barangkali Masing2 dah ada saham dalam empunya pakatan berserikat...tu yang tak berani mempersoalkan segala persoalan berkaitan presiden diorang..

Takut bukak pekung sendiri...baik sonyap jo...ikut je..boss terjun..kita terjun..toksah pikiaq halal haram dh..janji DITEPATI hidup senang@masyukkk

Maybe its about time for the critical drastic act..someone is in need to sacrifice for the sake of the nation

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 5:51 AM

Dulu kata tak tahu..takde duit dlm akaun...ini semua konspirasi

Akhirnya mengaku.

Memang penipoo si bijan nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 5:54 AM

Bagi aku.. TIADA penderma. Apatah lagi penderma penderma.

Itu semua duit yang kena siphoned dari 1mbodo tu.

Skrg dok kalut nak cari kambing itam.

Yang backing tu semua adalah saksi palsu...

....................
Reply To This Comment ...................
NajibNazak
December 10, 2015 at 7:20 AM

Yang pentingnya, Najib telah melanggar Akta Pengubahan Wang Haram atau Anti Miney Laudering Act (AMLA) kerana membawa masuk wang dari luar melebihi had tanpa merujuk kebenaran drp Bank Negara.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2015 at 8:36 AM

Syyyyyy....diam diam.....nnt tok arab jaga stg..syyy syyyyy la ni tok arab dok lens tu....syyyyyy...stg dua jaga....biar dia tido tu....jgn buat bising....org dunia belah sana lain dari kita.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 8:42 AM

sapa pulak yang boleh pastikan pemberi tak mahu apa2 balasan?
hanya jaminan Ajib?
period....

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2015 at 10:13 AM

Idiots. Satu pattern dengan army atache kita yang ditangkap di new zealand. Pelbagai justifikasi mengarut keluar..malu rakyat malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Prof X
December 10, 2015 at 10:56 AM

Ok-lah, saya dedahkan. Si Penderma ialah JhoLow bin Aladdin. Puas hati ?!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 11:45 AM

takut2 sok dh terdesak, ambik Pak arab kt Bkt bintang utk jadi kambing hitam...mana ler tahu, sebab Najib pun dh nmpak mengarut wat citer dongeng skrg...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 11:57 AM

...tak berani sebab masing2 (ketua bahagian) pun dh pulun duit tu sorang2....

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2015 at 12:02 PM

Untuk pertama kalinya aku paksa diri aku macam percaya pada Najib.
Teori aku macam ni lah (teori aku k)...
1MDB beri pak arab tu duit, dia jadi kaya serta merta dan terharu dengan kemurahan hargadiri Najib. Jadi sebagai Pak Arab yang telah jadi kaya, dia DERMA kan 2.6 beliyon pada Najib utk jaga UMNO (Najib katalah). Mungkin niat dia baik, sbb nnt bole dapat banyak lagi. Sebab itu Pak Arab ni tak kisah, nak nak buat apa pada duit tu kan? Dan dia pun x nk nama dia di dedahkan. kan Mulia ni. Tangan kanan dapat free, tangan kiri bagi free.
Najib ni terrer tau, Tun pun tertipu. Camne Tun bole back up dia dulu sampai jadi PM. Mana punya pawang di pakai daa...
Setakat mamat dan minah UMNO yang bangang2 tu..celah seluar dalam dia jea dia kelentong.
Dengar Najib bercakap berbanding dgn dengar dan lihat Najib bercakap hasil nya x sama.
Bila dengar aje, mula2 hati aku kata.. nii sembang kedai kopi ke apa?
Dalam persidangan UMNO, dia boleh bodoh2kan bangsa arab dan melayu bole pakat gelak ramai2. Cuba korang translatekan ucapan Najib tu pastu sharekan dgn member2 arab ko.... aku dah buat, terus dia kensel nak g jalan2 cari makan kat Malaya.
Hanya sesekali datang buat Umrah dan urusan kerja, bole kata dia tau perangai orang2 arab. Memang penipu. Dia yang dah kena tipu dengan pak arab masih tak nak mengaku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 1:58 PM

HIKAYAT DERMAWAN

KETUA QABILAH ARAB : Assalamualaikum Ya Akh Najib. Ana banyak
suka sama anta. Ana juga sangat suka sama
AMNO sebab AMNO lawan itu DAESH. Lagi satu
AMNO lawan itu Yahoood. Dalam Quran fun
nama AMNO banyak kali ada sebut. Jadi ana
banyak suka mau derma ini fulus sama anta
betul betul ikhlas funya. Tapi ana mau
kasi ingat sama anta in derma jangan
syakap siapa kasi sebab ana tak mau ini
Ibrahim Al Baghdadi atau itu Benjamin
Netanyahu potong ana funya kepala lah.
KETUA QABILAH AMNO : Aiwa Aiwa Ya Sheikh. Shukran. Anta
jangan takut lah. Ini sorok sorok
punya hal ana punya kerjalah. Ana ada
itu degree Strategic Bluffology
from itu University of Nothingham
lah.
KETUA QABILAH ARAB : Alhamdullah. Ante banyak
banyak bagush lah Ya Akh
Najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2015 at 3:00 PM

Assalam Bro Din,aku ahli UMNO peringkat akar umbi.Aku malu kerana presiden UMNO ni dah macam orang bengong.....lain ditanya lain pulak yang dijawab....

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2015 at 4:51 PM

TSMY ad blog kata dia carut PA***** lebih kurang mcm tu lah kat Ajib nie dek krn x bagi berucap depan H2O katanya... rupa2nya patut pun klu betul tp klu x org lain carut

....................
Reply To This Comment ...................
Mala
December 11, 2015 at 8:13 PM

Banyak kambing2 dlm umno..slh satunya dri Penang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 11, 2015 at 11:58 PM

Ramai nye penjilat tegar dlm audio tu.. Kalau sume bfikir bdasarkan ptimbangan yg betul nescaya xde sape pcaya kisah dongeng rekaan nye.. Tp apabila ada yg disuap dgn cash. Ada yg mlihat sbg opportunity naik pangkat sume nye di iya kan sahaja. Masalah rakyat lansung x diambil peduli. Asyik nk tegakkan benang yg basah je. Kami rakyat doakan semua pemakan rasuah parti ni ditimpa azab yg pedih d dunia.

Yg merana,
Rakyat

....................
Reply To This Comment ...................
December 18, 2015 at 1:25 AM

The man who sold the world

Post a Comment