........... LIVE Hanya Jika Arul VS Pua, Orang Lain Tak Boleh - Salleh Keruak | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

LIVE Hanya Jika Arul VS Pua, Orang Lain Tak Boleh - Salleh Keruak

Wednesday, November 4, 201520comments

Ingatkan malas dah nak layan drama Debat Arul-Tony, pakat tunggu jer waktunya nanti samada jadi atau tidak debat itu. Tapi membaca kenyataan Salleh Keruak di bawah ini, memaksa saya komen juga barang sepatah -
TMI
 "Tiada lagi (tawaran). Tawaran hanya untuk 2 individu, Pua dan Arul. Apabila salah seorang mereka menarik diri, tawaran siaran langsung tiada lagi"

Macam tak percaya pula ..... saya cek di portal lain pula -

"Ini bukan soal pengganti, ini bukan antara Pakatan Harapan, DAP dan 1MDB ... ini adalah di antara Tony dengan Arul Kanda. Jadi tidak berbangkit soal pengganti oleh kerana ini adalah dua individu yang telah mencabar satu sama lain," jelas Salleh. - Astroawani.

"Bukan menarik balik. Oleh kerana tidak ada perbahasan diantara mereka (Tony dan Arul Kanda) lagi, maka dengan sendirinya tidak ada lagi siaran langsung. Bagaimanapun, saya katakan ini tidak bererti RTM tidak akan mempunyai slot untuk forum-forum tertentu," kata Salleh, di Parlimen di sini hari ini.


TIDAK ADA siaran langsung kalau debat bukan antara Arul dan Pua. Kalau Arul berdebat dengan orang lain (contohnya Rafizi), maka tidak akan ada siaran langsung oleh RTM. Atau kalau Pua berdebat dengan orang lain ( contohnya Najib ), juga tidak ada siaran langsung.

Siaran langsung itu hanya eksklusif buat Arul dan Pua saja.

Ini bukan lagi soal mahu beri penjelasan kepada rakyat tentang isu 1MDB tapi ia sudah menjadi satu isu peribadi Arul dan Pua.

Dan saya hairan apakah niat Salleh selaku Menteri yang berkuasa atas RTM semasa beliau memberi persetujuan siaran langsung itu sebelum ini ?

Benarkah persetujuan siaran langsung sebelum ini diberikan atas dasar kepentingan umum atau ada agenda lain ?

Rakyat mahu dengar Arul selaku wakil 1MDB bercakap tentang isu2 1MDB .... rakyat tak kisah pun samada lawannya adalah Arul atau orang lain. Rakyat cuma mahu tahu maklumat tentang 1MDB. 

Tapi Menteri pula lebih kisahkan tentang SIAPA yang berdebat bukan isu perdebatan !

Apa sebenarnya yang Salleh mahu rakyat lihat secara langsung kalau Arul berdebat dengan Pua ?

Apakah kerajaan tidak lagi mendengar apa kemahuan rakyat dan menganggap rakyat harus terima saja apa yang disogokkan oleh kerajaan ?

Ada yang kata semua ini cuma lakonan saja..... sebagai usaha mahu mengeluarkan Pua dari PAC. Entahlah ..... apa yang pasti, dek sebab 1MDB ini, kerajaan dah jadi macam orang bodoh je pada mata rakyat ! 

Tindakan2 dan kenyataan2 yang tidak rasional dan pelik dari kerajaan merupakan sindrom nyata penyakit 1MDB.

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
ted manoff
November 4, 2015 at 7:04 PM

Lawak...kalau kt indon takdenya syarat 2 megarut nii..jauh beza dgn malaysia..ntahapaapantah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 7:08 PM

sudah agak dah, tak jadi.debat taktik konon nak tunjuk 1MDB tak ada masalah dan berani berdebat...plot drama agak sama di mainkan cuma pelakonnya orang lain tapi pengarah yg sama. Masa siasatan 1MDB dulu macam nak rak tup tup tergendala..nampak sangat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 7:24 PM

ini lah taktik kotor dan jijik yg di lakonkan oleh rejim Najib, sangat jelas dulu masa siasatan keatas 1MDB lebih kurang sama ceritanya..last2 terhenti..lepas tu buat statement yg siasatan tidak pernah terhenti. Kepercayaan terhadap rejim Najib sangat terhakis sekali dan meragukan. bangunan polis bukit aman terbakar, Kevin Moralis, Gani Patail dipecat, Zeti di ugut, pegawai SPRM ditukar, himpunan baju merah & macam2 lagi..persepsi orang ramai terhadap ini semua adalah taktik2 yg sangat kotor. Ini semua nak selamat kan 1MDB.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 7:39 PM

lawak kota belud...ko debat dgn Tun Mahadir x boleh live ke?..
nak tanya satu je..BERANI KE?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 7:57 PM

selagi 1mdb berjerebu, semakin selamat menteri kewangan agaknya. mungkin itu yang ada dalam kapla lutut saleh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 8:02 PM

Yang kevin tu biar fakta jelas. Yg lain tu mayb only mayb ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 8:30 PM

Nape debat peribadi antara 2 orang boleh ditawarkan siaran langsung? Tanpa penonton, tanpa soal jawab. Topik tak penting, hanya tawaran untuk 2 orang selesaikan masalah peribadi, namun bukan debat, hanya menceceh depan mikrofon tanpa soal jawab. Lawak menteri najib ambil, biar bodoh asal setia, tapi memang betul, orang bodoh je yg nak pengikut bodoh, takut lawan tokey, macam2 najib ni. Bodoh rupanya menteri kewangan ni, pm pun bodoh, penasihat 1mdb pun bodoh gak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 8:52 PM

1MDB telah memberi banyak manfaat kepada kerajaan, cuba bayangkan semasa menjual asetnya kepada tabung haji ... berapa cukai yang telah dibayar kepada kerajaan .... sekarang 1mdb akan menjual asetnya kepada tnb ... berapa banyak cukai yang kerajaan akan kutip ... dan banyak lagi aset 1mdb yang akan dijual ... pastinya 1ndb akan membayar cukai kepada kerajaan ... lebih banyak aset dijual ... lebih banyak cukai dibayar kepada kerajaan ... itu tidak termasuk komisyen jualan yang akan diterima oleh orang tengah yang menguruskan penjualan aset ... kerajaan juga akan mengutip cukai dari komisyen itu ... samada melalui cukai pendapatan mahupun cukai gst ... 1mdb adalah sebuah perniagaan yang amat menguntungkan kerajaan ... hanya najib dan kabinet di bawah pimpinannya mampu melakukan urusniaga ringkas seumpama ini yang menguntungkan kerajaan dengan jumlah unit yang tidur terkira ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 8:56 PM

Zaman najib kucar lanar dengan barisan menteri2 beans perlakuan bodoh statement lagilah bodoh ngalahkan budak, punah ranah abis negara nak baiki kerosakan di zaman najib brapa puloh tahun pulak nak kena amik masa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 9:02 PM

assalamualaikum ...che din
selamat mlm... dlu kita tgk drama king dr pkr,pas n dap... hero nye. anwar ibrahim.... laa ni da mnjangkitt kt umno n bn plk nk berdrama king. .. hero pang5 bugese.... hurmmm

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 9:32 PM

Rm2.6b dah bayar cukai ke belum. Kalau dah sila buktikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 10:01 PM

ya betol tu patut 1mdb jual negara terus lagi besar dapat kutip cukai dan komisen

....................
Reply To This Comment ...................
November 4, 2015 at 10:25 PM

Bukan kah Setiausaha Agung Umno pernah kata bahawa 1MDB ialah "the goose that lays golden eggs" or something to that effect. Kalau lah betul, habis tu...? Mungkin itu lah apa yang dimaksudkan terhadap 1MDB, which is to provide the golden eggs to the "interested parties"; i.e. the brokers, the buyers, the seller, the banks, LHDN (if LHDN ever gets to collect tax), etc.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2015 at 10:49 PM

Salam Tuan DT,
- menteri punya mentaliti budak tak cukup umur, tak nak reti bezakan isu peribadi & isu negara/rakyat..
- atau sesaje buat2 tak reti, asalkan dapat menjayakan siri drama jenaka "Cik Wan"..
- agaknya nak bersaing dengan pelawak 3.85
wallahu'Allam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 5, 2015 at 1:21 AM

1mdb dpt pengecualian cukai..baca hansard parkimen yg baru jawapan bertulis najib

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 5, 2015 at 3:52 AM

dari speaker, menteri, sampai pembangkang semua nak main politik... bangsat betul.

PAC panggil la arul kanda selesaikan masalah ni bangang. PUA ko duk dalam PAC cadangkan PAC panggil kanda secepat mungkin dan sapa sapa yang terlibat. Najib tu panggil je.. kalau betul tak de masalah panggil jelah. dah la main wayang nya..

PRU, aku rasa mmg dah tak mengundi.. sokong BN pon bangang sokong Pakatan pon bangang.

Habis satu Malaysia bangang sebab masalah 1 orang yang sangat @@#%@#^&%&^@$#^%@$# (Mencarut)

bodo betul.

....................
Reply To This Comment ...................
November 5, 2015 at 7:24 AM

jibby kan utamakan yg loyal banding yg smart dlm kabinetnya..so apa nak heran..? tahap kesetiaan diukur dari segi kadar statement bodoh2 yg dikeluarkan..eh? sorang dua je ke kabinet Jibby ni? lebih kepada one man show...nak naik cepat, kena bodek kuat bro..

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
November 5, 2015 at 7:26 AM

Assalammualaikum wmt,
Bro Din!
Semoga kekawan jangan marahkan si Salleh tu. Dah setakat itulah kecerdikan dan kemampuan dia, nak harap apa lagi darinya.

Kekawan semua perlu ingat bahawa Salleh tu dilantik ke jawatan menteri kerana kebolehannya itulah..... Kalau dia bijak dan pintar, dia tak akan Najib lantik jadi menteri.

Jangan terkejut kalau akan ada banyak lagi kenyataan-kenyataan tak cerdik dan bingai drpd para menteri Najib mengenai 1MDB. Mereka dah dibodohkan sedemikian rupa..... kesian!
Wallahhu'alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 5, 2015 at 4:44 PM

Kalau di Indonesia, ada satu talk show yang membahas isu-isu seperti ini secara terus dengan orang-orang yang bersangkutan..contohnya talk show Indoensian Lawyers Club TVOne..

....................
Reply To This Comment ...................
November 5, 2015 at 8:41 PM

Menteri ni kelayakan ape... cakap pon tak mcm budak...mcm org bodo je...mana ada mentri yg bagi statement tak pakai otak...camni tak malu ke brani nak pangil diri menteri...ni da tak kelakar, nak cuba kesabaran org ke...suke hati nak berucap je...bile org rasa tak klakar lagi rasa panas tau...ni mentri pakai mulut tak pakai otak ke...kite tak bodo...tapi cukup jantan nak suara kemarahan je...tapi ko jgn wat msia malu suke ati cakap bodo, dahlah beban byk sgt, kite pon tak bising sgt...tapi tak tahan kenyataan bodo mcm ni...rasa nak lempar je...

Post a Comment