........... HOT ! Sidang Media Terkini Tun Mahathir Jam 12 Tengahari Tadi | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

HOT ! Sidang Media Terkini Tun Mahathir Jam 12 Tengahari Tadi

Sunday, November 29, 201513comments


Berikut adalah sidang media terkini Tun Mahathir yang baru saja berlalu tidak sampai satu jam tadi, diadakan di Hotel Istana selepas tamat majlis Kuala Lumpur Summit 2015.

- ( Soal pemecatan Datuk Hamidah - dengar sendiri ! )

- Muhyiddin selaku Timbalan Presiden kena hadir PAU, dia kena duduk di atas ( pentas ) .... kalau dia nak bercakap, saya harap speaker akan bagi peluang dia bercakap. Kalau tidak, kita tak usah cakap pasal demokrasi lah. 

Kalau cuma nak puji Datuk Seri Najib saja baru boleh bercakap, ini bukan lagi parti Umno lah.

-  ( dulu ) walaupun kita ada krisis dalam Umno pada masa itu, tidak ada siapa yang dilarang untuk bercakap. Ada orang yang nak bertanding dengan saya pun boleh ... dan tidak ada siapa dilarang berkempen. Ini ... saya tidak boleh jumpa dengan ahli Umno, tak boleh jumpa dengan Menteri Umno, tak boleh bercakap dengan orang Umno .... saya ahli Umno !

- ( komen Tun mengenai kebangkitan Ketua2 Cawangan ) 

Kena dengar/tonton sendiri !



KLiK untuk ke Youtube.

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 1:25 PM

Salam hormat,

Jika ayer adalah untuk kehidupan, tenaga adalah untuk ekonomi & informasi adalah untuk pertahanan sesebuah negara maka penswastaan bidang2 strategik tersebut adalah tidak wajar lebih2 lagi diswastakan ke tangan penswasta/negara ASING!!!

Siapa pengkianat bangsa, rakyat & negara sekarang???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 1:37 PM

Salute lah Tun kemas & padat tak terfikir dek akal kita tentang subsidi gas oleh petronas kepada ipp adakah cgn akan diberi subsidi sama & Tun mentioned jika cgn dapat subsidi akan dapat keuntungan lebih yang akan dibawa balik ke negara china.

Tun highlight tentang duit keuntungan akan dibawa balik kenegara china duit negara kita akan mengalir keluar melalui subsidi & charge kepenggunaan eletrik keatas rakyat Malaysia selama berapa lama nak mengalir keluar duit kita ni, selama berapa lama rakyat nak kena tanggung bayar charge pada sykt negara china ni?.

Bila ipp milik taikon duk bising betul lah ada kurang baiknya tapi duit negara masih tetap berputar dalam negara sekarang ipp sudah jadi milik bapak china duit kita mengalir keluar itu yang dikatakan pelaburan yang bagus kot jadah mana, tepuk tangan lah lagi penyembah najib oii.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 4:22 PM

Kali ini saya kena setuju dengan Ah Jib Gor yang parti UMNO ini dia punya. Ia lah kalau dia dah beli dan bela semua ketua2 bahagian dan juga pak2 menteri, dia berhak berlagak macam UMNO ini dia dan bapa dia punya.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 5:36 PM

Salam DT,

Whilst reading your blog, received call from johor, 1000 branch heads pledged suppot fof muhyiddin? Yesterday I heard 63 branches supported najib? Said to be from pagoh parliamentary area? Any truth in this?

Wow, if nos really reached 1000. I re kon before PAU.... a couple of thousand more may emerge..........aamiin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 6:17 PM

UMNO kini adalah United Mohd Najib Organization

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 6:33 PM

Saya warga emas dari kedah, jika Datuk Mukhriz mengikuti blog ini, izinkan saya memberi sedikit nasihat. Bangunlah, lantangkan suara anda. Inilah masanya. Kedudukan dan darjat milik Allah.Bukan milik Najib dan Ku Nan. Inilah pengorbanan besar yang akan dikenang sepanjang zaman. Percayalah Tun berada dilandasan yang betul. Percayalah anda akan menyesal jika masih berstrategi dan play safe.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 7:01 PM

Ano 6:17 ttg singkatan UMNO menunjukan seadanya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 7:32 PM

atau Untuk Mohd Najib Only

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 29, 2015 at 7:43 PM

Ada 2 aje tulah nya. Kalau tun betul pm malaysia akan bertukar dari parti lain. Kalau najib betul,rakyat malaysia akan kekal begini.

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
November 29, 2015 at 7:55 PM

Assalammualaikum Bro Din!
Ramai yg tahu dan sedar bahawa apa yg dibangkitkan oleh Tun M semuanya berasas dan tidak mampu dijawab oleh Najib dan pengikutnya, selain mengalihkan isu dgn pelbagai songeh yg tak berkaitan dgn apa yg diisukan.

Dalam kenyataan kali ini Tun M menimbulkan persoalan apakah Umno kini milik Najib? Menurut Tun M apa yg dilakukan semuanya menjurus kepada maksud Umno itu Najib dan Najib itu Umno. Umno bukan lagi parti politik keramat orang Melayu. Perjuangannya dah beralih kpd kepentingan Najib. Tidak lagi kepada apa yg diasaskan kpd perjuangan yg asal - agama, bangsa dan negara.

Sesiapa yg berakal waras menerima hakikat kenyataan Tun M itu. Cuma mereka yg dah sesat sahaja yg masih tak mahu menerimanya tapi tak mampu menolaknya selain berdiam diri. Mulut jadi bisu kerana lidah dah kelu.

Kenyataan terbaru Tun M itu ternyata sangat mencabar hati budi dan naluri orang Umno yg bakal bersidang beberapa hari lagi. Mungkin, walaupun dihati kecil mereka menerima hakikat apa yg dibangkitkan Tun M itu, tapi kerana dah tak mampu berbuat apa kerana dah termakan budi atau terlah tergadai sebagaimana terjualnya Edra kpd pelabur dari negara China. Dah tak boleh buat apa. Diam ajerrrr.... lerrrrr....
Wallahhua'lam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 30, 2015 at 12:42 AM

Bkn setakat dia punya, Najib adalah Raja Umno skrg..

....................
Reply To This Comment ...................
November 30, 2015 at 12:45 AM

Hasnul Rahman...anda seorang tidak bersemangat dan hanya menyerah sahaja,diam ajerrr ...kalau semua berfikiran macamni .. punah negara

....................
Reply To This Comment ...................
December 14, 2015 at 3:12 AM

Buat en zakaria.

Setakat pembacaan saya pada komen hasnul rahman tu, saya tak nampak sebarang unsur menyerah sahaja.

Budak sekolah pun boleh faham maksud penulisan dia tu.

Post a Comment