........... Dengarlah Nasihat Najib Ini - Tinggi Imaginasi, Maka Tinggilah Pendapatan ! - What Say You ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dengarlah Nasihat Najib Ini - Tinggi Imaginasi, Maka Tinggilah Pendapatan ! - What Say You ?

Friday, November 27, 201530comments

Untuk pagi Jumaat ini saya rasa baik kita lupakan sekejap hal politik. Serabut juga kepala tak habis2 dengan isu2 politik, isu Umno, isu 1MDB dan isu Najib ..... Lepas Najib, Najib ....  lepas Najib, Najib .... sebenarnya bukan semua perkara berkaitan Najib tu tak betul.

Najib ni pun manusia biasa. Ada buat salah dan ada buat betul. Sesekali tu kita layanlah juga nasihat bernas dari Najib, apatah lagi nasihat yang beliau sendiri telah buktikan kebenarannya.

Jadi kali ini kita janganlah kutuk2 Najib, ok.




Tu dia ..... Najib kata, Jangan hadkan nilai pendapatan yang mampu anda raih. Dalam kepala, kita mesti sentiasa ada satu kenyakinan bahawa pendapatan yang mampu kita capai itu tiada hadnya.

Kalau setakat gaji ribu2, jangan hadkan setakat ribu2 saja ..... tidak mustahil kita boleh dapat BILION-BILION !

“Had itu terpulang kepada imaginasi kita untuk capai pendapatan yang sukar diimpikan,” katanya.

Kalau kita fikir 10 ribu, maka setakat 10 ribu sajalah limit kita ...... tapi kalau kita tidak hadkan kemampuan kita.... omputih kata the sky is the limit, setinggi langit pun kita mampu capai .... tidak mustahil pendapatan kita mencecah BILION-BILION !

Tinggi imaginasi, maka tinggilah kemampuan kita..... cantik tu kan...

So .... what say you ? Good or no good ? Of course good one ... Not zero talk.  Thank You Najib ! 

PS - Tapi saya heran satu hal .... kenapa .... ya, kenapa saya boleh bayangkan anda tersenyum baca artikel ini ? Kita serius la, wei !

Share this article :

+ comments + 30 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 8:56 AM

ikut cakap najib ..pakat semua dapat kencing manis sebab dia suka bagi gula gula pada rakyat malaysia..cakap tak selupa bikin..sudah bikin tak mulih cakap..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 9:00 AM

Boleh pakai kah nasihat Ah Jib Gor ni, bukan kah imaginasi dia juga yg kata 1MDB in bagus utk negara dan menguntungkan rakyat!

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 9:16 AM

Sebab yang bercakap tu si Ahjibgor...PM paling penipu di dunia. Kah..kah...kah...uhuk..uhuk..!! Wekkk....geli ketiak aku weii...

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2015 at 9:25 AM

Kah, kah, kah.

Gunalah imaginasi.

Tentu dapat.
Berkat.

"Aku dah jadi kaya"

Hidup Melayu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 9:44 AM

apa din, mana senyum din ko suka hati je buat persepsi tanpa kajian mendalam. celah mana ko rasa yang apa yang najib cakap yang mampu buat kita tersenyum. MANA ADA !

ni dah tahap mengekek aku ketawa sambil menepuk dahi kenapa aku tak terpikir untuk menggunakan kuasa imaginasi sebelum ni untuk buat duit.

ko nak tau din aku mmg sangat memahami apa yang najib cakap, sebab aku baru dapat derma 2.6 billion dengan hanya mengunakan kuasa imaginasi je. Lepas ni aku nak berangan orang derma 2.6uta trilion... berapa banyak tu din.. ko kira la sendiri. huh bapak kaya aku.

itulah kuasa imaginasi aku ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 10:21 AM

0
0
0
0
0
0
9
Jangan hadkan angka kosong anda keatas. Sky is the limit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 10:32 AM

Tinggi imaginasi cara Bugis tuh memerlukan Daya Pemikiran Penipu yang tinggi!

Maka....

- 1 Juta boleh mejana Utang 42,000 X ganda!
- Punya access kepada tabung-tabung ie. KWAP maka guna kesempatan mengalih dana sebagaimana permainan Domino
- Peluang Tanah reserved yang punya PRIME Value asset didalam genggaman di salai sebanyak dan sebaik mungkin
- Memegang tampuk kerajaan memberi Kuasa mengawal dan mencengkam dengan memberi perintah dan mengeluarkan arahan bagi kepentingan Diri samada Songlap harta benda asal bukan makbapak dia punya, semua boleh!
- Bagi menutup kepincangan atau kerosakan boleh saja keluar arahan dan tekanan dan ancaman untuk memutihkan apa apa saja yang hitam!
- Merubah persepsi menerima Derma atau sumbangan waimah $10, $100 atau 1Juta adalah Rasuah tapi tidak dengan jumlah 2.6 Billion adalah Derma dan boleh Berahsia lagi!

Banyak lagi boleh di senaraikan Kaedah Kelentong demi imaginasi tinggi tahap bugis yang membawa kepada satu aras yang lebih tinggi TAPI.....tak semesti nya Amanah, Baik, Tertib dan Halal!

When Cash is King
Everything will get going

AM

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2015 at 11:00 AM

Asslm Din dn suma muslim yg mmbaca blog ni..
Komen hang pasai najib ni buat aku trsenyum simpullah din..
Lagi kuat simpulan senyum aku bila najib kata fikirkan yg hi-hi...
Itu maknanya dia soh rakyat byr cukai sbyk mgkin bila da dpt bilion2 nanti..spy dia terus2san dikecualikan cukai..jd..bole enjoi 2.6 tu..buat tmbh dosa je pg2 jumaat ni.

Adios

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2015 at 11:06 AM

apalah korang ni .........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 11:17 AM

I would like Apandi, The AG and Twitter King Khalid to apply najib's logic of "tinggilah imaginasi tinggilah pendapatan" in their approach towards their responsibilities.....

Give a try brothers.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 11:27 AM

aku bukan senyum tapi aku senyum sampai terguling guling ... kalau lah najib bapak dia ni bukan Abd Razak ..dah lama dia jual Bakso tepi jalan dengan pendapatan bersih 260 ribu sebulan ,.. korang kiralah .. bukan susah nak capai 2.6 billion ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 11:37 AM

Saya rasa baik berusaha ikut pesan Rasulullah - manusia yg panjang angan2, akan asyik cintakan dunia. Tengok lah Najib, siksa nak suruh letak jawatan...imaginasi besar!
Sebaliknya- utk rekod lebih baik lah jika kita lebih pragmatik. Maknanya Najib tidak bermoral & perlu dihukum. Termasuklah mereka yg bersekongkol dgn beliau...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 12:01 PM

Najib cakap apa pun dah tadak value orang tak dengar dah apa dia kata biarlah dia cakap dengan kambeng saja

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 12:21 PM

Alhamdullilah Baru sebentar td check bank tiba2 ada 2.7 billon...lebih 100 juta drpd duit derma beliau peroleh dgn berbekalkan imiginasi yang dilaungkan.....Dan untuk pengetahuan najib ini bukan rasuah@derma@mlm.....imiginasi semata2....alhamdullilah sekali lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 12:32 PM

Najib cakap apa pun aku dah tak percaya dah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 12:39 PM

Imagine ade 2.6b dalam account
Ha.. Dah ade org derma...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 2:03 PM

Saya tgh berimaginasi skrg sebab saya percaya method PM saya mesti berkesan...mana tau tiba2 ada jin mana kasi longgok harta karun depan saya....arggghhhhhhhhhh...caya lah...mmg berkesan...mmg ada harta karun terlonggok....ok...dah abis berimaginasi jgn lupa flush jamban tu...orang lain nak pakai jugak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 2:20 PM

Bro din imaginasi ni ayat moden kalu ayat lama kita selalu guna angan2, najib nak rakyat semua jadi mat jenin dengan duk berangan, makin lama aku tengok makin teruk lah najib ni tolonglah sesapa bagi panadol kat najib semakin meraban ntah haper.

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2015 at 2:34 PM

Bro Din Penyu.....
Sebab tingginya IMIGINASI lah sampai ada orang GILA di Tanjung Rambutan pancing ikan dalam baldi......agaknya ah jib ghor pun lebih kurang je kot.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 2:55 PM

Semua yang dia cakap atau buat, semuanya tak betul di mata dan di hati kau ni Din. Bodoh betul la kiranya dia tu...

Tapi, sebodoh-bodoh dia di mata dan di hati kau, dia dapat jugak jadi PM. KAU APA ADA?? SEMBANG JE DERASSS

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2015 at 3:29 PM

@Anonymoushuh ??? macamana yang boleh terasa tu ? Cuba baca artikel di atas satu persatu ayatnya, dan tunjukkan yang mana satu yang saya kutuk Najib ?
Korang ni kuat betullah fitnah !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 4:11 PM

@dinturtleBro Din,mereka ni kuat memfitnah atau pun kuat menjilat hingga kilat, sampai kentut pun mereka kata wangi jew!!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 4:46 PM

Aku imaginasi dapat rmbillion2 masuk akaun aku...wife aku berimaginasi pulak dapat juta2 masuk akaun peribadi entah dari mana sumbernya...harap2 betul2 berlaku la ye tak? Hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2015 at 7:48 PM

Umno dan Najib!! Sungguh meloyakan,dah minta sedekah dkt org srwk, sabah dan Pas untk talian hayat.Dah blh agak semenanjung Umno bungkus dgn jaya nya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 7:56 PM

Ya lah bro din boleh terasa pulak pemakan dedak artikel kat atas mana ada kutuk najib pun artikel bagitau najib nasihat supaya tinggi imiginasi, rendah betul lah taraf imiginasi pemakan dedak ni tentu dia tak ikut nasihat najib hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 8:24 PM

Mau terkincit aku baca sambil berimaginasi tinggi.. perrgghhhh.. x boleh blah. Anyway Mr DT you make my day..

Rohani A Ghani

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 9:03 PM

@Anonymous

Betullah tu... sebodoh2 pm najib pun ada gak duit derma 2.6 bilion... rakyat apa ada... memasing dah macam ayam berak kapur je..... tak cukup makan.... yg duk kat atas bukan main lagi melantak.... huh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2015 at 9:28 PM

Semua otak negatif, cakap apa pun otak tetap negatif, buang masa layan orang otak negatif. Cuba kalau dia yg dpt 2.6b...mesti dia cakap atok dia yg bagi.

....................
Reply To This Comment ...................
November 28, 2015 at 1:44 AM

Salam DT

Najib has nothing to hide abt his imagination so let him imagine and dream as what he want and only time will tell whether his imigination will bring him to heaven or hell....Allah lebih mengetahui.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2015 at 4:39 PM

"Terkejut tiba-tiba ada RM342,044 dalam akaun bank"
http://www.sinarharian.com.my/global/terkejut-tiba-tiba-ada-rm342-044-dalam-akaun-bank-1.456421

Kuatkan lagi imaginasi anda. Tak mustahil tiba2 ada orang masukkan duit dalam kaun anda.

Post a Comment