........... Besan DAN Menantu Najib Rosmah Di Saman Tak Bayar Duit Handbeg ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Besan DAN Menantu Najib Rosmah Di Saman Tak Bayar Duit Handbeg !

Friday, November 20, 201535comments


Ingatkan nak komen sikit hal lawatan Obama, tak pun komen artikel terbaru JMD mengenai 1MDB ( Sebab kenapa 1MDB tidak berjaya IPOkan Edra ) tapi rasanya berita mengenai janda cun di atas lebih menarik !

Peeergh !
Kebetulan pulak nama Najib terpalit .... lagi la menarik. Rupa2nya besan Najib ! Pandai Najib pilih besan ....

Besan Datuk Seri Najib Razak, Maira Nazarbayeva dikatakan cuba mengugut untuk mencederakan seorang ahli perniagaan dengan memetik hubungan anaknya dengan Perdana Menteri Malaysia, lapor akhbar The New York Post.

Memetik kenyataan saman Mahkamah Persekutuan Manhattan, laporan itu menyebut Maira dituduh mengambil dua belas beg tangan jenama Hermes yang bernilai AS$400,000 atau kira-kira RM1.7 juta tanpa membayar.

Wanita Kazakhstan itu dilaporkan memesan beg-beg berkenaan daripada daerah perniagaan Samilor pada 2014 dan 2015.

Apabila Presiden Samilor Bella Belkin mengugut untuk mengambil tindakan undang-undang, Maria didakwa mengugut untuk mencederakan ahli korporat dan keluarganya.

“Kamu kenal anak saya! Beliau adalah menantu Perdana Menteri Malaysia. Saya akan cederakan awak dan keluarga awak jika awak saman saya,” beliau didakwa berkata.- Mkini.

Tak mungkin lah besan Rosmah tak mampu bayar handbag Hermes itu ! Setakat RM1.7 juta jer ..... impossible !

Bukan ke besan Rosmah ni juga yang menaja segala perbelanjaan perkahwinan terbesar abad ini anak mereka yang antara lain termasuk kos beli bunga RM3 juta ?

Begitu juga kos penerbangan rombongan kawin ke Kazakhstan dan segala perbelanjaan mewah kenduri kahwin di sana .... berjuta2 tuh !

Apalah setakat sedozen handbeg bernilai RM1.7 juta ?

Ni berita asalnya dari NYPost


Yang tak boleh blah itu adalah ayat gertak dari si janda cun ini terhadap pemilik kedai yang menyamannya -


“Kamu kenal anak saya! Beliau adalah menantu Perdana Menteri Malaysia. Saya akan cederakan awak dan keluarga awak jika awak saman saya,” 

atau seperti dilapor NYPost -

“You know who my son is! He is son-in-law of the prime minister of Malaysia!” Nazarbayeva allegedly raged. “I will hurt you and your family if you sue me!”

 Peeergh ! Hebat !! Gerenti ketar lutut taukeh kedai tuh .... tapi saman tetap saman hehehe ..... 

Terbayang di fikiran .... sebenarnya apakah imej Najib yang ada di fikiran besannya itu ? BESARNYA pengaruh Najib sampai taukeh kedai di kawasan ternama New York itu pun mahu digertaknya menggunakan nama Najib !

Kali pertama atau dah biasa buat ?

Kalau ada yang kata cerita saman itu fitnah, nah, baca ni -


KLiK

Nama yang disebut sebagai defendan yang tak bayar duit handbeg itu adalah -

Maira Kurmangaliyeva (aka Maira Nazarbayeva) and Daniyar Kesikbayev (aka Daniyar Nazarbayev)


Errr ... Cukuplah setakat ni...

Share this article :

+ comments + 35 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2015 at 7:49 PM

dia salah sebut, kalu dia sebut ahjibgor, tentu tokey tu hantar bil kat wan em dibi atau kat umnu. kurang pun dia hantar bil ke putrajaya. pembantu khas fl bolen settel itu bil. kasi panas , kasi bakar. dah lama sejuk

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2015 at 7:53 PM

Habis lah, kesian anak Naji Dan sosma

....................
Reply To This Comment ...................
November 20, 2015 at 8:03 PM

Alamak menantu sapa tu aduhshhh malunya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2015 at 8:13 PM

besan najib mahu kahwin orang malaysia? silakan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2015 at 9:25 PM

Apa yang di tunggu lagi .. fuad zarkashi .. rahman dahlan .. salleh keruak .. akan mengambil tindakan utk menbayar bil bil yg tertinggak .. hu hu hu ..

....................
Reply To This Comment ...................
November 20, 2015 at 9:27 PM

Ia disalahguna oleh besan dan tidak wajar persepsi buruk dilemparkan kepada insan2 mulia seperti Rosmah atau Najib.

Kena ingat, lipas pun Rosmah takut apalagi perkara lain yang tak masuk akal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2015 at 9:29 PM

Sdr din,
Saya tak dapat bayangkan betapa mewahnya kaum kerabat mereka ni.
Saya bangga ada pemimpin kita yang kaya. Biarlah mereka hidup mewah.
Tapi yang jadi masalah kalau mereka mewah dengan menjadikan rakyat sengsara. "Rakyat didahulukan" dalam semua perkara (gst, tol, minyak dll).
Ahli UMNO perlu sedar, bolehkah diharapkan pemimpin parti yang hidup mewah (kekawan kata "kaya gila") seperti ini, diberi kepercayaan meneruskan perjuangan parti.
Penipuan dan pembohongan dah jadi lumrah dalam parti dan kerajaan. Semuanya kerana RM..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2015 at 9:31 PM

En din...betul gak...beg tangan takleh bayar...taja majlis bejuta2 bleh pulak...siap sewa flight lagi

....................
Reply To This Comment ...................
November 20, 2015 at 10:04 PM

Salam

One of a kind besan of our PM

Maira look what you've done, you make a fool of our beloved PM

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2015 at 10:52 PM

aku tak nak komen lah .. sebab dah terlampau besar Kemaluan negara ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 1:11 AM

In Sha Allah ,nanti ada lah sikit 'habuan' dia dari duit derma $2.6B tu. Kalau dia dah sanggup bergolok gadai berjuta juta untuk perkahwinan anak jantan dia dengan Kak Ros supaya majlis tu meriah dan 'high class' sehingga tak terbayar beli bag Hermes tu, tak kan KaK Ros nak biar besan dia susah jew!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
November 21, 2015 at 2:11 AM

Komen yang ada sebut c4 atau tong simen - TAK LULUS OK !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 7:11 AM

Apalah nasib malang betul negara kita ni oleh kerana Najib.Agaknya sebahagian balasan kat dunia ni..,wallahuaklam.Habis rosak legasi TAR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 7:22 AM

Seronok dapat berita macam ni ye.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 7:25 AM

Apa kau ni Din. Klu nak membenci PM pun biarlah buat cerita baru. Ini cerita lama dan dah basi pun. Aku tau niat kau. Sebagai orang Islam tak sepatutnya kau mengeluarkan cerita yang boleh memalukan orang lain. Mengucap dua kalimah syadadah sikit Din. Ingat kau pun manusia juga.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 8:42 AM

Birds of the feather flock together. Kita punya first family bersama dengan in laws dua kali lima! Memalukan Malaysia betul. Malangnya kita punya first couple betul-betul muka tempe. Shameless!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 9:29 AM

Come on man .... If big boss try to trick and fool the whole nation, mesti terkena karma buruk sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
November 21, 2015 at 9:58 AM

Kemaluan aku bertambah besar dgn kes ni....lega aagh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 10:48 AM

...sebenarnya beliau bermaksud utk menjalinkan kemesraan sebelum pergi makan. Tolong laa dia pun nak cari makan juga...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 11:44 AM

Ayat indah hari ini oleh DT;

""Tak mungkin lah besan Rosmah tak mampu bayar handbag Hermes itu ! Setakat RM1.7 juta jer ..... impossible !

Bukan ke besan Rosmah ni juga yang menaja segala perbelanjaan perkahwinan terbesar abad ini anak mereka yang antara lain termasuk kos beli bunga RM3 juta ?""

komen rakyat marhaen lurus.....

Mungkin besan najib dan rosmah dah takder duit kot?

Komen rakyat marhaen yang ada akal....

Sebenarnya proksi najib dan rosmah yang tanggung perbelanjaan kahwin anaknya tu, Besan rosmah mana ada duit.

Rakyat dah meluat dengan ko najib oiiii!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 11:56 AM

Ini semua fitnah nak memburok2kan najib juga nak gulingkan kerajaan malaysia didalangi oleh mahathir & kroni2nya, para menteri akan buat sidang media beri penjelasan tuntas disamping itu para peguam umno akan mengkaji dari sudut perundangan bagi menyaman peniaga beg hermes dalam masa terdekat ini, manakala surat rasmi dari pmo akan dihantar kepada editor akbar new york post menuntut supaya menarik balik laporan serta memohon maaf dalam tempoh seminggu jika tidak tindakan saman akan diambil, sekian harap maklum.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 12:42 PM

din, menarik cerita ko ni. seronok untuk dibaca dan gembira untuk difahami bagaimana ko cuba membina satu persepsi apa sahaja dosa orang yang boleh dikaitkan dengan najib, maka najib salah. besan najib tak bayar hutan gbeg tangan, dosanya ko palitkan kepada najib. anak najib yang pilih suami, ko katakan pandai najib pilih besan. tak tahulah kot mana perginya hala tuju perjuangan asal ko nak najib bertanggungjawab terhadap 1mdb dan 2.6 bilion tu. ko kena fokus beb, bukan merepek kait sana kait sini untuk bina persepsi buruk kepada orang yang ko tak suka. macam nak tergelak pulak aku ko boleh tersasul kaitkan kes belagak tak nak bayar hutang ni dengan najib. cari beb, korek pasal 1mdb dan 2.6 bilion tu, jangan sampai tergelincir dari landasan. nak singkirkan najib kenalah cari sebab yang munasabah atas kelemahan diri najib sendiri, bukan pasal cerita besan najibpun ko gunakan juga. eleh din, kalau nak cari maklumat baru pasal 1mdb, bersepah din. tak menang tangan ko nak taip dan edit. bukan merepek cerita panjang2 pasal beg tangan....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 1:32 PM

Mulia sungguh hati mu pada pencuri no.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 2:21 PM

Yang kayanya besan presiden. Bukan besan ex wifenya. Pada saya payah kalau nak dijadikan isu sbb yang tanggung besan presiden bukan ex wifenya. Saya cuba besangka baik la. Tapi ternyata besan presiden jauh lg bijak dr najib. Da tau perangai bini mcm hantu diexkan saja. Ada persamaan ex wife dgn bini najib. Najib patut belajar dari besan presidennya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 3:27 PM

@Anonymous
ni crita baru lah bang..18 Nov saman tu
malu..yup negara yg malu..hayati maksud berita tu sedalam2nya...

terer kan, bleh tau niat Din..
satu je jelaskan semua permasalahan dgn nyata atau undur je lah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 3:30 PM

@Anonymous
pastu NYP buat dek je..
pastu loyar buruk plak antar surat "kebenaran minta penjelasan" sambil tanya "boleh kami saman you all"..dgn susunan ayat inggeris yg tunggang terbalik..hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2015 at 3:58 PM

Kah kah kah....lipas pun takut ker,kalau lah lipas tu masuk dlm rambut ...agak agak jadi mcm mana....

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
November 21, 2015 at 7:48 PM

@AnonymousAssalammualaikum!
Taklah seronok, tapi takjub menyaksikan kadha dan kadar Allah sebhanauwataala. Hukum karma mungkin.

Keluarga yg kononnya kaya raya sponser semua perbelanjaan kenduri kahwin anaknya hinggakan mampu sewa pesawat khas untuk terbangkan PM Malaysia dan romgongannya itu, rupa-rupanya tak sekaya mana. Duit beli handbag pun tak mampu bayar. Macam menyamun palak lagaknya.

Agaknya sipolan tu nak lawan Kak Mah yg hebat koleksi handbagnya. Maklumlah besan.... Tapi hampehhhhhhhhhh..... Tak mampu nak saing isteri PM Malaysia tu. Lu sapa?

Bukan saja memalukan keluarga sendiri, keluarga besan di Malaysia pun malu besar.
Kalau terjadi kpd besan orang biasa di Malaysia ni, tak menghairankan.
Itulah hakimatnya.
Wallahhualam.

....................
Reply To This Comment ...................
November 22, 2015 at 12:35 AM

Ramai yg berebut-rebut nak jumpa besan Najib itu untuk selesaikan hutang dan kesnya. Janda muda cantik bergetah sapa tak nak? Tapi apa hal pun Najib le dulu...

....................
Reply To This Comment ...................
November 22, 2015 at 12:14 PM

Semua yang kelilingi Najib perangai macam setan.
Tapi Cik Din hal macam ni pun tak kan lah nak di besar2kan. Bior Najib lemas dgn hal2 macam ni...
Cik Din, fokus pada TPPA tu ke..

....................
Reply To This Comment ...................
November 22, 2015 at 3:46 PM

Sekali sekali bincang luar dari 1mdb x salah....org kata cuci minda yg dah serabut....seronok juga ada tajuk tajuk yg terpalit dgn pm kita.dulu aku ingat kayalah keluarga besan najib kalau tidak tak kan kak mah sudi bermenantu org luar negara.rupanya kaki kelepet juga....menyesal aku

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 23, 2015 at 2:11 PM

Hahaha... kat New York boleh gertak guna Najib kah.
Lucu lah, saya tak tahu nak pandang sudut positif atau nagetif.. Tetapi kalau dah guna nama seseorang yang berpengaruh dan dalam masa yang sama untuk mengertak seseorang setelah menbuat kesilapan. Saya rasa Nama Najib dah cukup buruk. Apatah lagi sebelum ini Najib dah terpelit dengan macam-macam kes pelik kat Malaysia.. Mungkin kerana sebab itu lah nama Najib disebut-sebut....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 23, 2015 at 6:01 PM

@Anonymous Mungkin Najib dan Rosmah kelentong kata Malaysia adalah negara super power no wahid dlm dunia kot?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 2, 2015 at 3:23 PM

Najib tak salah dan berdosa pun...yg salah dan berdosa ialah besannya tu dan ahli2 pemfitnah dan tukang adu domba macam korang

....................
Reply To This Comment ...................
December 13, 2015 at 2:45 AM

Fitnah apebendanya kalau dah terang2 keluar dalam paper luar? Kalau fitnah apa lagi samanla!

Berapa sen kau dibayar untuk berlagak bodoh macamni?

Post a Comment