........... Tak Boleh Hutang Nak Buat Projek - Tegas Najib ( macam tak percaya jer... ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tak Boleh Hutang Nak Buat Projek - Tegas Najib ( macam tak percaya jer... )

Monday, October 19, 201518comments

Macam tak percaya jer bila baca tajuk astroawani ni ... Tak boleh hutang kalau nak buat projek ?

Sikit pun tak boleh ? Kalau 42 ribu kali modal, boleh tak ?


video


Everywhere I go, people ask for more projects. Saya pergi bahagian, dia minta sekolah. Saya pergi negeri, dia minta hospital. Saya pergi ni, dia minta jalan. But nobody tells me - Datok Seri, I ask for the school, this road.... but you get increase government from somewhere. Nobody says that.

But, WE CANNOT BORROW MONEY JUST TO IMPLEMENT PROJECTS.... then our debt level will go up. Then really Malaysia will become a failed state....


Betul lah Najib ada cakap macam tu !

Eh, bukan ke Najib bangga giler tentang sistem berhutang tanpa guna modal untuk buat bisnes sepertimana baby projek nya 1MDB ?

Bukan sebab takde modal, bukan sebab tak nak menyusahkan kerajaan .... tapi memang itu rancangannya dari awal penubuhan 1MDB lagi.

Segala2nya tentang 1MDB adalah HUTANG. Tidakkah hutang negara telah meningkat dek sebab 1MDB ? 

Itu belum kira lagi kesan2 sampingan ( collateral damage ) dari kegagalan 1MDB. ( artikel mengenai collateral damage ini bakal menyusul nanti )

Adakah Najib sudah mengaku kesilapannya dalam kes 1MDB ? 

Atau ..... Najib hanya pandai cakap jer ? Cakap lain, buat lain. Bila buat pulak tu, senyap2. Bila kantoi dan orang tanya - LARI.

Sumber Video - Astroawani.

PS - Oya, kalau tak reti nak buat bajet dan jaga kewangan negara, lepaskanlah jawatan dan berikan kepada orang yang tahu. Tak perlulah duk jaja alasan2 minta orang kesian.

Sejak kes Derma ni timbul, selalu sangat dah dengar Najib duk mengadu konon susah nak cari dana sebab orang tak berhenti2 minta duit. Apa punya PM ni ?

Apakah semua PM macam ni ?

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 1:11 AM

Menepati ciri-ciri orang yang gagal dalam pengajian.Demokrasi dan politik ini merugikan Islam,bangsa Melayu dan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 1:22 AM

Najib ni meroyan ntah haper ntah sendiri buat sendiri tak paham udah udahlah najib semakin teruk betul dah aku tengok baik pigi ketuk bola golf lah najib kurang2 paham jugak bola tu kena masuk lobang.

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2015 at 1:29 AM

Kalau nak cap saya biadabpun tak apalah sebab saya tak tahan dgn perangai Najib haram jadah munafik. Dulu dia pinjam duit Yahudi untuk tubuh 1mdb, berniaga entah ke mana, dia & isteri serta anak Rosmah joli sakan bagai nak rak..rakyat pulak tanggung beban hutang dia dgn keperitan gst.

Hari ini dgn muka tak tahu ada hati nak ngajar orang jgn berhutang kalau nak berprojek. Harami betul......!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 2:19 AM

Gila meroyan la pulak. Tapi yg hang pi berhutang sampai bergolok bergadai tanah kerajaan (milik rakyat) tu apa cerita..? Harta karun tak nak cari dah..? Kan kat sabah nun banyak lg, bawak la pak kiyai yg terer2 gi tarik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 2:55 AM

PM ..paling lemah ..& kebijakanya ..terhakis hari demi hari... // raakyat jdi mangsa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 5:58 AM

Itulah sifat MUNAFIK.

Cakap lain...buat lain...

Modal rm1juta...hutang billion2 boleh pulak?
Rakyat mintak buat sekolah...buat jalan...buat hospital boleh pulak bagi alasan camtu?

What a real munafiq he is...

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
October 19, 2015 at 7:06 AM

Assalammualaikum wmt,
Bro Din!
Apakah bebalnya PM kita tu merungut sana-sini pasal orang minta duit dgn dia?
Lupakah dia kenapa orang suka minta duit darinya?
Sebagai pemimpin dia harus tahu sebab dan punca sesuatu permasalahn berlaku.
PM apa ni?
Bebal tak sudah sudah....

Sebab orang suka minta duit dan projek ialah kerana selama ini 'kamu' (Najib) suka beri duit dan suka janji projek walaupun ada yg hanya tinggal janji.

Lagipun rakyat Malaysia kini sedang hidup dgn falsafah 'cash is king'.
Segala-galanya duit dan hanya PM Najib saja yg boleh tabur duit macam duit cina mati.
PM sebelumnya mana ada buat macam Najib buat?

Sekarang dah senak....
Duit dah semakin kurang. mungkin dah tak ada pun. Yg ada cuma duit sendiri untuk bekal kalau-kalau terpaksa 'cabut lari ke US' nanti.

Inilah padahnya bila prinsip hidup bertuhankan DUIT.
Wallahhu'alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 7:30 AM

Selama Malaysia merdeka belum ada PM yang merongot tentang pembangunan,inilah pertama kali dalam sejarah.Kalau tak mampu untuk mentabir Negara yang saeloknya lepaskan jawatan bagi yang mampu untuk menjalankan tugas.Bila kesalahan telah berlaku diatas kecuaian kita jangan alih kerugian itu atas kepala orang lain.Cermin diri kita siapa yang memimpin kita dalam hidup ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 7:40 AM

Apa susah..., besannya di Kazahstan sedia menanti kot-kot dia nak cabut lari....??? Munafik gilerr si Najib nih....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 8:10 AM

Jika diberi pilihan sama ada nak mansuhkan BR1M atau menaikkan tol. Aku lebih rela supaya BR1M dimansuhkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 8:31 AM

Apasal la lambat sangat PRU ni.Sedara2 di kampung pun tak tahan dah nunggu nak tendang penyamun2 ni kluar.

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2015 at 8:43 AM

Ramai tak perasan kot, Najib pun gagal Matematik dalam video di atas !

Imagine, 26bil down to 9bil..... which means 15bil deficit. where am i going to find 15 bil deficit ? Shortfall !

26 - 9 = 15 ?

Kan beza 2 bil tuh ..... hai, awal2 dah booking derma 2 bil ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 9:17 AM

Dua bilion tu sengaja diketepikan. Macam main silap mata.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 10:10 AM

@dinturtle
Salam DT,
"hai, awal2 dah booking derma 2 bil "
Tu round-up figure..yg tepatnya 2.63 kot...
- gurau dipagi hari... :P

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2015 at 5:46 PM

`Macam saya kata dulu,kalau kita renong lama lama wajah Ah Jib Gor ni ,dia ada mirip orang 'Down syndrome'. Seriously folks bukan melawak ni!!!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2015 at 7:05 PM

Setiap hari kna sumpah seranah maki hamun dgn rakyat..
tu lah lama2 jadi biol

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2015 at 7:56 PM

Waktu usia dia 23 tahun dia sudah bekerja di Petronas walhal teman2 sekolah dia lg belajar di Universiti. Tun M mendorong dia jd PM bukan kerana dia ada kelayakan Professional yg boleh di banggakan..tp kerana Tun M seperti nya terhutang budi kpd Allahyarham bapa dia Tun Razak ( period )

krg dah jd PM, tidak cukup dgn itu nak pegang jawatan Menteri Kewangan. Kalau 1 + 1 aja tidak tahu jawapan nya macam mana nak jd Menteri Kewangan Tp syukur dia ada pembantu bukan saja di pejabat tapi di rumah utk dia tadbirkan Kementrian Kewangan.

Akibat nya skrg negara ini di belit dengan pelbagai hutang berbiliion2.

Ini lah akinbat nya kalau kita ambil seorang itu utk menjawat jabatan yg tinggi hanya dengan mengikut Emosi kita. Najib juga sama..dia jd Wakil Rakyat hanya kerana Emosi di sebabkan kematian ayah nya.

The Malays tend to use their emotions more than their heads !! ( period )

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2015 at 3:28 PM

En Daniel Noor, the Malays also tend to choose people who "can speak" as their leaders rather than those who can do the job well and honestly.

See: Zahid Hamidi, KJ, Mat Sabu, Ibrahim Ali, Mahfuz Omar, Anwar Ibrahim... (just to name a few)

Post a Comment