........... Rahman Dahlan Bercakap Tentang Maruah ? Antara Tun Mahathir Dengan Najib .... Siapa Yang Tidak Bermaruah ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Rahman Dahlan Bercakap Tentang Maruah ? Antara Tun Mahathir Dengan Najib .... Siapa Yang Tidak Bermaruah ?

Thursday, October 29, 201529comments

Rahman Dahlan minta Tun Mahathir bersara dengan bermaruah ? Satu dunia pun tahu yang Tun Mahathir dah lama bersara jadi apa maksud Rahman dengan BERMARUAH ?

Adakah kerana Tun berterusan mengkritik isu 1MDB dan Derma RM2.6 bilion maka beliau dianggap sebagai tidak bermaruah ?

Adakah kerana tidak ada jawapan yang memuaskan dari pihak 1MDB dan Najib sendiri selaku Menteri yang bertanggungjawab dalam kes 1MDB menyebabkan Tun Mahathir meminta Najib meletakkan jawatan kerana kredibiliti Najib sebagai PM sudah tercemar teruk, maka beliau dianggap sebagai tidak bermaruah ?

Tidak Bermaruah kerana Berani Bersuara Menentang Kemungkaran ?

Tidak Bermaruah kerana Berani Menyuarakan Pandangan Majoriti Rakyat ?

Well.... bagi saya Rahman punya masalah dalam definasi MARUAH !



TMI


Kerana bagi Rahman, mempertahankan satu isu besar yang melibatkan dakwaan pecah amanah wang rakyat berbilion ringgit tanpa beliau sendiri mengetahui kebenarannya, adalah satu perbuatan yang penuh bermaruah.

Begitu juga dalam mempertahankan kewujudan RM2.6 bilion dalam akaun Najib yang satu dunia memandang sinis akan alasan dangkal yang diberikan kononnya ia merupakan satu derma dari orang yang tidak mahu dikenali, apakah itu penuh Maruah ?

Bagaimana dengan kes Najib yang LARI dari majlis yang dibuat khas baginya untuk beri penjelasan mengenai isu 1MDB, hanya kerana mahu mengelakkan diri dari bersemuka dengan Tun Mahathir yang dituduh sebagai tidak bermaruah itu, hadir untuk bertanya soalan ? Siapa yang punya Maruah dan siapa yang Tidak Bermaruah ?

Apa cerita Maruah bila seorang Perdana Menteri LARI dari berdepan dengan perwakilan dunia dalam sebuah majlis berkaitan anti rasuah kerana isu 1MDB dan Derma RM2.6 bilion sedang hangat diperkatakan oleh mereka ? Maruah seluruh rakyat dan agensi2 kerajaan yang bertanggungjawab membanteras rasuah diperlekehkan oleh perwakilan dunia di dalam negara kita sendiri ... dimanakah keberanian pemimpin dalam mempertahankan Maruah kita ? 

Banyak lagi contoh2 yang boleh diberikan berkaitan Najib kalau mahu berbicara tentang Tidak BerMaruah dan jika dibandingkan dengan Tun Mahathir yang sehingga kini masih disanjung dunia dan masih diberi penghormatan tertinggi di mana saja beliau pergi di dunia ..... siapa yang Bermaruah dan siapa yang Tidak Bermaruah ?

Ya, saya percaya Rahman Dahlan punya masalah dalam memberi definasi BERMARUAH.


                                          ********************************

Mungkin Rahman ingat semua cerita di atas sudah lama berlaku dan rakyat Malaysia mudah dan cepat lupa, bagaimana dengan cerita semalam ni -

Mkini

Adooooooi MALUnya ....... tidak pernah berlaku lagi orang yang digertak siap dengan dateline untuk disaman kalau tidak tarik balik kenyataan dan disusuli permohonan maaf, selepas lebih dua minggu dateline berlalu, dia pula yang merayu-rayu supaya di saman !

"Saya juga hairan mengapa beliau mengambil masa yang sebegitu lama (untuk menyaman), tetapi saya akan terus bersabar," 

Dan Rahman Dahlan bercakap tentang MARUAH ? ? ?

Share this article :

+ comments + 29 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 12:03 PM

Rahman Dahlan jangan cakap pasal MARUAH. MALULAH.
Kenapa orang Sabah beriya2 defend NAJIB. MALULAH.
Jawatan Menteri tetapi cara berhujah Rahman MALULAH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 12:03 PM

Rahman Dahlan jangan cakap pasal MARUAH. MALULAH.
Kenapa orang Sabah beriya2 defend NAJIB. MALULAH.
Jawatan Menteri tetapi cara berhujah Rahman MALULAH.

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2015 at 12:06 PM

His brain is out of order...

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2015 at 12:18 PM

Mungkin orang seperti Lester Melanyi juga adalah yang bermaruah mengikut Rahman

....................
Reply To This Comment ...................
Razlan
October 29, 2015 at 12:35 PM

Kita kena bersimpati dengan Man Dahlan ni. Dia dahlah kena pikir macam macam benda mengarut untuk mengampu bos dia, sampai sanggup memalukan diri sendiri. Tapi dia tak malu, sebab dia tahu dia hanya ada kurang tiga tahun lagi untuk buat apa yang patut sebelum dia, dan pengampu seangkatan dengan dia akan jadi "Mr.Nobody".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 12:40 PM

Biar bodoh asal bermaruah. Tak guna pandai tapi tak bermaruah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 12:47 PM

itulah melayu tuduhan yg dilempar tanpa disertakan dgn bukti pun masih nk dipercaya klau betul tunjukkan bukti baru rakyat percaya ada brani kaa....

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
October 29, 2015 at 1:20 PM

Assalammualaikum wmt,
Bro Din!
Tindakan Tun Dr. Ling 'merayu supaya dia saman' oleh Najib itu lebih BERMARUAH jika dibanding dgn orang yg menyalak nak saman, tapi bila sampai masa, SENYAP.

Kepada Rahman Dahlan, kalau nak tahu erti dan makna MARUAH, maka hayatilah apa yg dilakukan Tun Dr. Ling tu. Beliau merayu supaya disaman demi maruah yg dipertahankannya kerana mendesak PM Najib berundur dari jadi pemimpin Malaysia.
Wallahhu'alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 1:49 PM

Biarkan nanti Rahman Dahlan dipecat oleh pengundi di Kota Belud dengan penuh 'keanjingan' dalam PRU 14 kelak, Tun Dr. Mahathir dia berhujah dengan fakta, bukannya suka-suka cakap. Tapi macam juak-juak belaan Najib seperti Rahman Dahlan ni, dalam isu USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion dalam akaun peribadi Najib, ada ke Najib atau juak-juak atau pecacai belaannya jawab apakah wang itu derma untuk UMNO atau untuk kerajaan? Malahan pasal apa walaupun kata derma untuk UMNO, derma untuk kerajaan, pasal apa masuk dalam akaun peribadi Najib dan tak ada satu sen pun wang berkenaan di masukkan ke dalam akaun UMNO atau akaun kerajaan? Kerajaan dan UMNO ni tak pernah ada akaun bank ke?

Percayalah semua, tak ada mana-mana juak-juak Najib akan mampu jawab soalan ini, malahan Najib sendiri akan muntah darah kalau nak jawab soalan ni, sebab soalan ini akan membongkarkan bahawa selama ini Najib fitnah UMNO dan kerajaan kerana nak larikan diri dari tindakan undang-undang di bawah kesalahan pengubahan wang haram.

Najib fitnah UMNO dan kerajaan kononnya wang itu derma kepada UMNO dan kerajaan, tapi tak ada hatta satu sen pun diserahkan kepada akaun kerajaan atau akaun UMNO, malahan Najib siap bawa lari baki USD 650 juta a.k.a. lebih kurang RM 2 bilion ke Singapura, apahal Najib belanjakan wang derma untuk UMNO atau untuk kerajaan sesuka hatinya dan bawa lari wang berkenaan ke Singapura?

Inilah buktinya Najib selama ini membohong rakyat Malaysia dan sanggup fitnah UMNO, sanggup fitnah kerajaan kerana nak lepaskan diri dari dakwaan jenayah pengubahan wang haram, inilah jawapannya.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 1:54 PM

Sejak Ah Jib Gor jadi PM, moral dan intergriti sudah lesap. Budaya America yg Tan sri JJ bawak balik ke Malaysia di guna oleh Ah Jib Gor banyak. Contoh President Executive power yg Ah Jib guna utk luluskan 1MDB dgn tandatangan nya saja. Sama juga dengan undang2 di mana di guna utk lindung 'white crime' mcm di Wall Street,dimana orang yg hancur economy dan menipu 'public' terlepas dari 'prosecution'.

Tugas si Rahman ni adalah utk melindungi oleh yang melaku kesalahan dlm kerajaan dari di ketahui oleh rakyat. Hanya di Iceland penjenayah white crime di dakwa,iaitu sebanyak 26 orang yang menghancur ekonomi negara. Di sini Ah Jib Gor di sanjung dan di jilat hingga kilat!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2015 at 1:56 PM

Bior le dia menikmati jawatan dia sekejap. Lepas pru nnt dia tau le maksud sebenar maruah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 2:00 PM

Maruah definasi rahman dahlan! Derma versi SPRM! Penerangan versi Arul Kanda! Pusing2 lah, Najib masih tidak bermoral! Malah telah berkembang seluruhnya berserta menteri2nya!

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2015 at 2:20 PM

Rahman Lesteri bermaruah setinggi tong sampah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 2:44 PM

Siapa contoh golongan yang berjimat cermat... masuk tol x payah bayar,makan semua tanggung,pakaian free,jet free,masuk hospital free,bershoping free.bila sentisa free habis duit2 rakyat diorg sapu..rakyat disuruh berhemah berbelanja..beban la bro din.. gst ,kos sara hidup,mkan,pakaian ,berapa banyak cukai2 lagi...kenapa kita dapat pemimpin mcm ne... pemimpin macam ini kah yang memahami rakyat.Rakyat banyak bersabar,jgn sampai rakyat hilang sabar..

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2015 at 3:01 PM

Macamana la si Man Dah Lan ni boleh jadi menteri....?? Pening arrrrrrrr.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 4:10 PM

Dahsyat betul sindrom Mat Melan ya..sampai semua menteri kebinet kayu dijangkiti sindrom mat melan ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 4:22 PM

Kejap bubar Pac,kejap tukar kan pegawai sprm, kejap acc peribadi, kejap putera Arab,pecat tsmy dan shapei apdal,amik plak keruak bodoh..Org cina x sokong pun jilat balik.Tu ada maruah ke bro?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 4:59 PM

Engkau ni baru keluar dari gua ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 8:06 PM

Terlalu malu saya membaca apa yang dipaparkan oleh blog DT ,macam mana seorang menteri mengeluarkan kenayataan tampa berfikir panjangkah?.TDM tu dah duduk diatas puncak gunung dan anda baru nak mula panjat gunung,nampakah apa yang ada disekililing anda dalam radius 100 meter.Tentu bukan semua boleh nampakan?,itulah perbezaan antara anda dengan TDM.Fahami apakah ada kebaikan dengan teguran TDM itu,guna akal jangan guna emosi untuk mengeluar kata-kata.Banyak sangat menteri sekarang ini melalak dengan tidah menggunakan akal.Tuan-tuan sekarang lebeh pentingkan kekayaan keluarga dari mewakili rakyat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 8:29 PM

Tak sabar nak tgk muka
Najib & kuncu2nya muncul lepas kalah PRU14 dikejar wartawan

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2015 at 8:39 PM

He he.mmg sah baru kuar Dari gua..GI bertapa carik Ilmu tarek duit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 8:49 PM

Dia ni bijak......tapi tepaksa bagi statement bodoh! Please don't tell shit just to defend somebody who is in deep shit! Atau secara lebih kasar......don't sell your soul to the devil!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2015 at 9:14 PM

assalamualaikum che din...slamat mlm... biase laaa tue che din...rahman dahlan ni jenis pemakan dedak , dpt plk dedak grade a.... ape lg kuat laa bunyi... pd die yg mkn dedak ni pling brmaruah...mklom laa ade susur galur pang5 bugis kn.. mohd najib al bugise...
pencuri paling bermaruah...choii

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 30, 2015 at 1:04 AM

rahman menang ahli mkt umno atas ehsan perwakilan sbb mmg nak bg dia menang termasuk lah perwakilan yang menyokong tun M.. harap rahman tak lupa itu semua..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 30, 2015 at 1:33 AM

Bermaruah yg dimaksudkan okeh Rahman Dahlan ialah, najib dan macainya akan hina dan jatuhkan legasi Tun M dgn cara hook atau crook sehingga hilang maruah Tun M. Kalau Tun M senyap maka Najib tak akan teruskan kerja gila tu.

....................
Reply To This Comment ...................
October 30, 2015 at 10:15 AM

Bukti dah banyak lah bodo.. kalau tak cukup bukti takkan orang luar pun berani masuk rumah kita maki kita. Kita kalau butakan mata tulikan telinga tutupkan hati memang la tak nampak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 30, 2015 at 12:07 PM

Najib dan kamu lah Rahman orang yang tidak mempunyai maruah. Kerana kamu boleh dibeli dengan wang ringgit? bermaruah kah kamu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2015 at 9:53 PM

Asalammualaikum,
Isu RM2.6B, ni pelik sedikit. Saya dan ramai lagi rakan sekampung dan mungkin semua penduduk luar bandar di Malaysia susah nak percaya, itu duit derma. Mungkin ada yang berani kerat jari untuk mempercayainya. Tapi menteri 2 berani pula buat kenyataan tentang kebenaran derma ni. Adakah ini petanda kiamat dah dekat !!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2015 at 2:59 PM

Maruah?..ada lagi ke maruah org2 atau pemimpin spt Rahman nie?

Klu dilihat air muka pemimpin2 yang bersungguh2 & bermati2an mempertahankan 1MDB ni, cukup jelas 'kekeruhan' nya. Tak dapat dipastikan samada terlalu tinggi hujahnya yg mahu disampaikan atau terlalu bodoh alasan yg mau diketengahkan bg menghalalkan segala 'derma' tersebut.

Post a Comment