........... 1MDB Yang SUCI dan BERSIH ! Hidup 1MDB ! ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

1MDB Yang SUCI dan BERSIH ! Hidup 1MDB ! !

Wednesday, October 14, 201553comments


Peguam Negara baru yang menggantikan TS Ghani Patail menutup sepenuhnya siasatan 1MDB oleh Bank Negara, TS Zeti Aziz. 

1MDB kini ternyata bersih dan tidak menemui sebarang salahlaku.
1MDB begitu bersih sehingga:

-perlu membuang TS Muhyiddin Yassin
-perlu membuang DS Shafie Apdal
-perlu menukar Peguam Negara,
-perlu menukar Timb Pengarah SB Pdrm
-perlu pindahkan penyiasat SPRM ke JPM
-perlu menamatkan Pengerusi PAC
-perlu tempatkan ahli PAC menjadi Menteri
-perlu membubarkan Task Force
-perlu menahan Khairuddin
-perlu menahan Matthias Chang


Inilah kayu ukur 1MDB tidak mempunyai sebarang salah laku.

Copypaste dari KelabChedet FB


Tambahan -

- perlu menghina dan memperlekehkan Negarawan Tun Mahathir yang telah banyak berjasa kepada negara

- perlu menebal muka bila SATU DUNIA sedang memerhati dan mentertawakan negara kita

- perlu mencabar kredibiliti Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Aziz yang sebelum ini dipuji melambung di atas kecemerlangan tugas menjaga kewangan negara 

- perlu ditegur Majlis Raja-raja Melayu akan Separation of Power bila pihak istana bertindak menegur 1MDB

Sila tambah lagi ......

Segala2nya tentang 1MDB adalah SUCI dan BERSIH. 

Biarpun tidak pernah untung walau sekalipun  ........ biarpun terpaksa dibantu dengan wang rakyat ..... biarpun terpaksa bergolok gadai menjual harta dan tanah untuk membayar hutang ...... 

Siapa saja yang mengkritik 1MDB adalah Pengkhianat Negara. Melapor tentang 1MDB adalah sama dengan menSABOTAJ ekonomi negara. Urusan 1MDB adalah urusan Negara.

1MDB tetap DI HATI Najib dan macai-macai nya  !

Kenapa ek ? 

Pahlawan2 1MDB
 

Share this article :

+ comments + 53 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 12:54 PM

pahlawan2 ni pun nk mkn dedak jgk

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 12:58 PM

Khairuddin and Matthias are just pawns send in by the general TDM. They must not expect to have a smooth sailing in the battlefield. You are now taking it for the team, so why bother. You are paid to do it.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 1:08 PM

Tak cukup lagi tu. Tun M tu perlu disiasat & siasat juga semua kesalahan dahulu, puluhan billion babe duit negara di rembat oleh kroni dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 1:12 PM

Tidak pernah dalam sejarah instituasi yg berteraskan kerajaan seperti pdrm, sprm & bnm di serang di kondem hebat semata kerana ingin mempertahankan sebuah syarikat 1mdb, sehingga instituasi kerajaan yg selama ini di hormati segenap lapisan masyarakat dalam dan luar negara di carik2 imejnya bukan saja oleh pemakan dedak tapi juga oleh menteri2 pro najib kerana 1mdb, tidak kah bangang namanya.

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 1:26 PM

Kita cukup sedar di mana hujung dan akhirnya nasib mereka.

Cuma kita mungkin kurang sabar untuk.melihatnya berlaku secepat mungkin.

Kalau kita percaya ia sebesar bangkai gajah, kita juga kena sabar kerana ia agak mengambilmasa untuk reput dan berulat.

Jika hari ini semua rakyat berhenti dari bercakap tentang 1MDB pun, mereka tetap akan alami masalah dan bercakaran serta berbunuhan sesama sendiri.

1MDB suci dan bersih tetapi ia tetap menjadi keluh kesah kebimbangan dan tidor yang tidak lena, sentiada takut pintu diketuk KPN dan AG secara tanpa disangka...ia tidak mustahil berlaku.



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 1:50 PM

Sslam,nampaknya pru 14 bn akan tumbang, nampaknya terpaksa cari bahtera lain yang blh memperjuangkan islam dan melayu. Yang nampak sekarang kalau diizinkan Allah PAS,PERKASA,ISMA BERGABUNG menjadi satu wadah yang berjuang menegahkan kalimah tauhid inshallah ramai orang melayu islam akan menyokong,tinggallah umno dengan labu labunya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 1:57 PM

Nampak sgt TDM and the gang tidak cerdik langsung pasal undang-undang bila Peguam Negara beritahu bahawa Si Khairuddin dan Mathias tu didakwa di bawah Kanun Keseksaan dan bukan di SOSMA...... siapa la penasihat undang-undang TDM tu.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 1:57 PM

luv tun m .

- jika begitu, jangan jugalah guna kemudahan internet ini . kerana tun m yang memperkenalkan rangkaian di negara kita dalam masa yang begitu singkat .

- kalau begitu, kamu jangan lalulah lebuh raya utara-selatan yang tun m bina . tol dilakukan pada zaman tun kerana itu sedikit sebanyak dapat membangunkan negara dengan membuat pembangunan, jalan raya, lampu jalan, sekolah dan sebagainya . walaupun tol itu di swastakan, kerana pada masa itu kerajaan tidak mempunyai sumber kewangan yang cukup untuk membina lebuh raya dari utara hingga ke selatan . andai kamu fikirkan jika pada zaman tun mahu buat lebuh raya dengan menggunakan duit rakyat, sudah tentu cukai akan dikenakan juga akan tinggi kerana kosnya yang besar. sebab itu lebuh raya diswastakan . tol dibayar dengan duit, bukan dibayar dengan nyawa . nampak sangat pentingkan duit dari mengenal erti hidup dan apa tujuan kita dijadikan oleh ALLAH, diatas muka bumi .

-kejayaan tidak datang bergolek jika kamu sendiri yang tidak berusaha untuk berjaya . jika pada zaman tun, kamu seorang kontraktor, rebutlah peluang untuk membangunkan sesuatu kawasan . jika bukan, sekadar baca celup dan sekadar dengar tanpa bukti kukuh, janganlah menghakimi seolah-olah kamu itu sentiasa ada disetiap projek mega pada zaman tun .

-jika kamu kata tun m rembat duit rakyat, berapa banyak kemakmuran yang kamu kecapi sepanjang tun m memerintah. zaman tun m lah, ramai anak-anak melayu dapat melanjutkan peluang pelajaran ke luar negara. pada zaman tun m jugalah kamu dapat membeli banyak barang yang kamu ada pada hari ini dan apa yang kamu kecapi sekarang . kerana pada zaman tun m, barang semuanya dikawal seiring gaji rakyat . zaman tun m jugalah adanya subsidi keperluan hari dan minyak contohnya .

- hamba ingin bertanya, kamu itu pada zaman tun m, bersekolah kerajaan atau swasta? , tak pun pada anak-anak kamu . ALLAH s.w.t , tidak akan mengubah nasib sesuatu umat jika sesuatu umat itu sendiri tidak berusaha untuk mengubah nasibnya sendiri .

- jangan kamu lupa saudara, pada zaman tun m jugalah banyak anak-anak melayu yang berjaya di dalam perniagaan dan sektor profesional kerana peluang pekerjaan bagai cendawan tumbuh pada zaman tun m .

- jangan kamu lupa, zaman tun m lah yang menyelamatkan ekonomi negara dan tun m jugalah yang menyelamatkan ekonomi asia dari soros(serangan mata wang) dan jangan kamu lupa serangan subuh oleh tun untuk rampas balik hak orang melayu dari tangan penjajah .

jangan kamu lupa, tun lalui banyak zaman dari zaman penjajahan hingga apa yang kita kecapi sekarang . entah-entah kamu lahir selepas kemerdekaan dan tahu-tahu sudah ada depan mata .

- jangan juga kamu lupa, pada zaman tun la mata wang negara hampir bersaing dengan dolar singapura sekarang .
kepada kamu, seteruk-teruk mahathir, teruk lagi kamu kerana tidak sedar diri dek untung .

-ini sikap orang MELAYU kita, kerana sedikit silap pemimpin tun m, segala kemudahan yang tun m beri untuk kemudahan rakyat dari internet, kereta nasional, rumah mampu milik, jalan raya, tiang lampu, dan peluang pekerjaan yang terbuka luas untuk orang melayu khususnya termasuk pembangunan yang kamu lihat pada hari ini .


-belajar-belajarlah berterima kasih .

ikhlas- luv tun m

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 2:04 PM

Yang aku heran pasai apa muka mamat2 pahlawan tu sumer sama je. Dulu mamat2 pecah bata kat tengkuk kelolaan ikan hangus sekinchan pun muka macam tu jugak. Sumer muka tengik. Mesti kaki kelab dangdut pakai cicin batu bonjol penuh jari, spek hitam, simpan misai baca Kosmo langgan URTV.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 2:10 PM

Kan aku dah komen terdahulu yang mereka ini saje buat Malaysia kelihatan lagi pariah dengan adegan LAWAK ALA-ALA SAMSENG FILEM TAMIL... NAJIB-NAJIB BOL LE BOL CHA E LEH CEPAT LAH GOOOOO.

CIK SINGH DEET

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 2:13 PM

Jangan risau. Aset melebihi liabiliti. kata barua barua 1MBD

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 2:21 PM

di tahan bawah sosma didakkwa bawah kanun keseksaan undang2 baboon mana datang ni hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 2:57 PM

Sempena maal hijrah ni, elok la mahathir pun belajar-belajar erti berhijrah.
Belajar-belajar la erti bersyukur dan belajar-belajar la terima kebenaran.
Niat kena betul. Barulah tidak kelihatan mulut kata lain, akal hati kata lain, perbuatan pun lain.
Mudah-mudahan, mahathir akan dapat balik ketenangan dan dapat balik fikiran yg waras.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 2:57 PM

Penahanan khairudin & mathias di bawah law mana masih misteri...
Nmpk mcm after thought & cuba baiki kebodohan sendiri
Adakah ini bermakna polis blh tangkap sj dulu, reman simpan lama2 kemudian br decide mana yg blh? Itu law mana?
Sampai skrangpon xtau law mana depa kena arrest...
Shh...jgn bgtau macai najib..depa wajib bodoh..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 3:04 PM

Muka pun muka penyangak,samseng semua dalam gambar.

....................
Reply To This Comment ...................
zakir
October 14, 2015 at 3:20 PM

Anony October 14, 2015 at 1:57 PM lagi la tak cerdik. DITAHAN dan DIDAKWA pun dia tak dapat bezakan. Memang sedih la tgk ngok2 yg sokong membuta tuli je apa yg pemerintah buat. Sekurang2nya zaman Tun M dulu diberi kebebasan utk lawan di mahkamah. Ni jgn kata lawan la, belum pape dah kene tangkap. Org2 yg kene ISA dulu sekurang2nya diberi hak perbicaraan dan akhirnya lepas. Ni sekali dgn lawyer2 kene tahan. WTF??!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 3:23 PM

bila 1mdb di istiharkan bersih, sedar lah pak din bahawa selama ni pak din dan konco2 telah membuat fitnah terhadap seorang pemimpin, dalam islam ape ye hukuman nya tak pe semoga allah akan membalas nya, kepada yang sayang sangat dengan tun m, betoi dia membuat kebaikan tapi jgn lupa kejahatan dan kejahilan dia semasa memerintah, salah satu nya apabila ugama islam di hina, dialog yang paling popular keluar dari mulut dia, islam potong tangan, islam potong, potong potong. inilah negarawan yang paling disayangi. setiap kali keluar dari mulut dia aku berdoa semoga allah memberi balasan setimpal dengan ape yang dia lakukan. kini terbukti allah panjangkan usia dia supaya dia dihina diakhir usia dia.

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 3:26 PM

TS Zeti dianugerah Gebenor Bank Terbaik Dunia banyak kali. Tun M pula Negarawan & Pemimpin Terbaik Kelas Dunia (World Class).

Najib, Zahid, Pandi & Khalid...APA ADA.......??????

....................
Reply To This Comment ...................
krenggge
October 14, 2015 at 3:30 PM

Anon 1:50PM
Perkara ini sudah dicadangkan sejak dari tahun lepas. Mesti bina satu landskap baru di mana semua NGO-NGO Islam mesti bergabung dan bergerak sederap. Kita turut mencadangkan TSMY supaya berani berubah dan membuka jalan itu (mengembalikan sokongan orang melayu yang benci dengan perangai UMNO dan pengundi atas pagar) sebab kita terhidu dia akan ditendang dari kerajaan pada suatu hari nanti (2015 baru dia sedar dia dah pun kena tendang).

Malangnya PAN yang membuka jalan tersebut tapi saya percaya orang UMNO & atas pagar tidak tertarik dengan PAN kerana diaorang tahu sapa punya master mind di belakang PAN.
DAP semakin licik memecah belahkan undi orang melayu untuk mencapai cita-cita jesuit mereka.

Adakah doa DAP akan dikabulkan nanti selepas ALLAH murka dengan perangai kaum kita tak habis-habis bergaduh demi kuasa dan wang (bukan demi AGAMA)?

Saksikan. Saya masih merasakan ada nyawa yang akan melayang lalu menjadi sejarah yang akan dikesali & ditangisi cucu cicit kita nanti (dengan perangai mak bapak dan atok nenek mereka - iaitu kita).


....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 3:30 PM

We are not the 'Keciwa' lot but rather 'Flabbergasted' by the govt's sudden manoeuvre over the Kairuddin Abu Hassan & Mathias Chang's arrest. In the first place, were they not arrested under your SOSMA or SOSROSMA or whatsoever... ?????

I thought the days of 'flip-flop' govt are over after Pak Lah left us. Looks like Najib & his band of coyotes are the same fickle minded lot too.

Now let's hear what you gonna say

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 3:36 PM

Ahaiii

Aku suka tengok barisan muka pahlawan la sangat yg keluar kat TV3 suku tu.

Serius.
Lagi ramai puak2 jenis ni keluar, lagi merudum imej Najib.
Serupa la dgn geng Jamal dulu ni.

Teringat pulak kat zaman Pak Lah, ada geng Hindraf mcm ni.

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 3:37 PM

Sdra 1:57 pm...

Syabas....tulisan yg cukup berfakta & berhemah buat kita mengenali siapa dan apa jasa Tun Mahathir.

Salam Perjuangan.

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 3:41 PM

Aduuhh lawak besar tu bro

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 3:43 PM

Ada sesiapa boleh bagi info si Apandi ni.

Aku dapat tahu, semua jawatan yg disentuh dlm Umno dan kerajaan, semua terlungkup.

Betul ke dia pernah jadi calon PRU2?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 3:49 PM

GEMPAQ.. bouncers dangdut buat PC.Sorang tu kaki pukul kat dangdut murahan LAMBADA kat mesjid India .Semua tu takde tolor berani pukul orang mabuk aje di siang hari sembunyi mcm tikus

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 3:55 PM

At the moment, all power is in the hands of Najib. He makes all the decisions. He has cronies in his government that help him with all that is needed for the law to be written and passed. They simply rubber stamps all his initiatives into law. They are bunch of flip-flops guys who are uncertain & doubts on what they are doing.

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 3:58 PM

@Anonymousbagaimana senarionnya kalau 1MDB diisytihar kotor ?

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 4:19 PM

Ahaiii
Anon 3:49 PM.

Patut pun diaorang tunjuk samseng taik kucing.
Bouncer dangdut rupanya.
Memang tepatlah mereka pertahankan perompak besar dan kaki maksiat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 4:46 PM

Hujah berfakta. Syabas

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 4:48 PM

Insha Allah, saya sekeluarga akan undi gabungan INI.

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 4:56 PM

The existing govt is a govern by a single person or group who holds unrestrained authority in using the powers and resources of the state, is not bound by any fixed legal or constitutional rules and whose governance does not answer to the general population or their elected representatives. It is a government that does not allow a nation to determine its own political direction by the mass suara rakyat albeit the Majlis DYMM sovereign Rulers' directive to investigate, settle & take appropriate actions to culprits pertaining debt ridden & troubled 1mdb.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 5:01 PM

Engkau yg tak waras. Najib turun kau terus jadi gila.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 5:13 PM

Hang jer yang hina.
I luv Tun M.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 6:21 PM

Satement bodoh=Najib & rakan2

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 6:45 PM

Salam Perjuangan sdra Adzzam....

DYMM Raja-Raja adalah Raja berdaulat kita.
Nabil & Zizan Raja Lawak.
Kaum India pun ada Rajaratnam.
Najib & Apandi raja apa daa.....??????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 6:53 PM

Apa lagi yg boleh saya katakan jika yg tertulis adalah fakta kebenaran. Tahniah tuan! Saya hidup dlm era Tun yg bagi saya cukup cemerlang memerintah. Yg mengaibkan banyak di simpan sbb itulah sifat2 Tun yg terpuji. Paling penting Tun mmg bekerja utk rakyat. FAKTA

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 6:56 PM

Muka pecah rumah nak pikir masalah2 besar. Tak caya langsung....Mmg lawak.....tapi masyuk tu bro! Sayang rupa ganas otak lembab sampai,yg benar dan palsu pun tak tahu.......ni baru layak 6 jahanam

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 6:58 PM

Alamat nak Mampossss.....modal keciput RM1 juta ada hati nak buat business mega berbilion-billion. Cari modal dgn nasihat Yahudi untuk pinjaman riba dari banker2 Yahudi. Bila duit dah kontang &ada yg kena beku di Switzetland, Hongkong & Spore kerana money laundering, Tanah reserve Melayu pula digadai pada bangsa asing buat bayar riba pinjaman. Business Plan begini, acid bunting tua pun boleh buat, tak payah belajar ilmu Business Studies.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 7:07 PM

-luv tun m .

Salam Perjuangan juga pada saudara .

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 7:15 PM

Dunia & pemimpin Islam luar negara semua hormat & menyanjung Tun Mahathir. Sekor anom Kejora Liberal nie apa hal dia putar belit fakta....kena sembelit sebab makan duit haram pemberian Najib dari tabung riba Yahudi ke.......??????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 7:24 PM

Tahniah saudara/i luv tun m...saya setuju dgn komen anda

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 7:29 PM

Yg isytihar bersih tu org ajib jugak...itupun atas alasan kecuaian bnm. Padahal bnm blm respond lg pun...

Lemah btl la penyokong2 ajib nih

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 7:48 PM

Salam bro Othaman

Najib dgn Apandi ni dua2 Raja Kapur.

....................
Reply To This Comment ...................
October 14, 2015 at 7:52 PM

Ahaiii
Anon 3:23.

Siapa yg dah istiharkan 1MDB bersih?
Nepal cleaner?
Bangla karpet?
Usin Sondol?
Bouncer dangdut?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 8:30 PM

Statement muka pecah rumah mcm ni lah....mana tau perkembangan dunia intelektual...pukul org lembik boleh la. Dah dunia pun iktiraf Tun tetiba ada org kurang cerdik pulak nak bagi pendapat......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 9:21 PM

Kahkahkah...baca kosmo langgan urtv tu mmg ayat klasik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 10:07 PM

108...you know who u really are? A SICK LOOSER...that's what u r...

You're claiming Tun of many wrong doings and yet you CANT do nothing? Last time i checked Tun is no longer PM!!! Why can't u or any1 for that matter do something about it since he has already long retired???
Don't you think that you and all those accusing him are to darn STUPID?

So please keep your stupidity to yourself. Its bad enough to be known as a looser...please dont add up...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2015 at 11:06 PM

sekarang ni najib dah upah pujuang abu sayap versi bugis ker nak mempertahankan urusan negara......ni pahlawan atau petualang.....muka semua mcm macai2 kerja kontrek yg selalu buat rumah tak siap.....

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2015 at 12:43 AM

Satu lagi siri kebodohan yang dihimpunkan oleh mat najip selepas zahid, mat maslan, said keruak, jazlan, kalid kebab, apandi dan lain2 lagi.

Dah la bodoh tak sedar diri tak sedar diuntung pulak tu. Betul la cakap satu cina dulu:

"Orang melayu sangat murah. U bagi dia satu ratus ringgit sahaja dia sudah boleh jadi u punya anj**g"..

Kau ni la salah seorang daripada melayu seratus ringgit tu..

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2015 at 12:45 AM

Dalam.wikipedia ada rasa aku la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2015 at 4:18 AM

Yg foto pahlawan tu elok pi jaga kedai game.Muka kaki pow.Puuiiihh..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2015 at 8:18 AM

Cai najib dh bawak budaya samseng dlm umno dan kerajaan. Buktinya..tuh dua tiga ekor yg kluar kt tv 3suku.
dlu tuduh hindraf tu pertubuhan samseng, lepastu dap penang..skrg cai najib plk. Konon tunjuk hero. Taik kucing! Makin menyampah rakyat tengok adalaa si najib sekor ni. Malang skali nk tunjuk gagah tp salah tempat. Yg tak tahu sblum ni pun dh jd tahu bahwa kaum najib ni samseng rupanya. Aku dlu pn tak tahu, bila tgok tv 3suku baru kutahu rupanya itulah bentuk pejuang d blakang najib!

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2015 at 10:24 AM

Ni bukan 6 Jahanam...ni 6 BANGANG!

Post a Comment