........... TAHNIAH Umno Cawangan Pusat Bandar Taman Cempaka Kerana Beri Peluang Tun Mahathir Bercakap ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TAHNIAH Umno Cawangan Pusat Bandar Taman Cempaka Kerana Beri Peluang Tun Mahathir Bercakap !

Sunday, September 20, 201545comments


Mulanya saya tak berapa nak percaya kesahihan poster di atas. Yalah... atas nama Umno, jemput Tun Mahathir untuk bercakap mengenai tajuk Kembalikan Maruah Perjuangan Bangsa ! Tapi setelah membuat pertanyaan kepada beberapa rakan, ternyata majlis itu sahih.

Dan wakil dari pejabat Tun juga mengesahkan kehadiran beliau.

WOW ! TABIK kepada  Saudara Syed Saifuddin Syed Harman  !

Sebenarnya tak salah apapun kalau Umno nak jemput siapapun untuk bercakap, apatah lagi seorang Negarawan yang juga bekas Presiden Umno yang telah banyak menyumbangkan jasa kepada agama, bangsa dan tanahair.

Lagipun, negara2 luar cukup menyanjung Tun Mahathir, seperti mana ketika Tun berkunjung ke Jordan baru2 ini. Jadi kita di sini seharusnya menggunakan kesempatan yang ada untuk bertemu dan menceduk apajua pengalaman dan nasihat dari Pejuang Melayu ini.

Mengambilkira kemelut  Tun Mahathir-Najib ketika ini, memang sepatutnya Tun diberi peluang untuk bercakap menerangkan pendiriannya.  Malahan dari dulu lagi kita sarankan MT Umno untuk memanggil Tun Mahathir bagi mendengar pandangan beliau. 

Semoga usaha Umno Cawangan Pusat Bandar Taman Cempaka ini menjadi titik permulaan kepada keterbukaan Umno untuk memberi peluang kepada Tun Mahathir bercakap. 

Share this article :

+ comments + 45 comments

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 8:27 PM

tahniah!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 8:41 PM

Tak perlu bagi peluang dia pecah belah kan umat Melayu kerana agenda peribadi & kroni kroni. Korang tak tengok ke sambutan bersedeh anjuran kroni sepet dia, lansung tak memperlihatkan peradaban Islam & Melayu. Dian India bukan Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 8:42 PM

Tiada kata secantik bahasa untuk diluahkan rasa. Terima kasih dan tahniah kepada penganjur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:00 PM

kena fahami betul betul.. kita bukan nak jatuhkan BN atau umno... tetapi disebabkan sayang kan parti umno kita kena berfikir waras.. kita hanya perlukan pemimpin yang waras, yang memegang amanah dengan jujur tanpa ada kepentingan peribadi...
jelas dan nyata hingga sekarang masih tiada tindakan keatas WSJ dan jika benar maklumat mereka palsu, maka pihak kerajaan wajib saman dan bukan hanya sekadar menafikan, mengecam, mempertikaikan...
umno berada disaat yang genting selagi mana isu ini tidak terjawab... rakyat tertanya tanya... pembangkang terus ambil kesempatan...
negara kita diambang kritikal.. pihak luar bila bila masa nak masuk campur... allahurabbi... semoga kita semua nampak apa yang sedang berlaku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:01 PM

@Anonymous

Ko ni tak ubah macam mamat sakit otak yg suka jadi polis trafik kat tengah jalan tu. Takda sapa yg peduli cuma mengelak dari terlanggar dia je....kehkehkeh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:02 PM

Anonymous 8:41PM sudah tersedak abuk dedak umno adalah hak ahli bukan hak rejim najib sekeluarga, mana2 cawangan @ bahagian berhak menjemput siapa pun selagi ianya tidak menyalahi perlembagaan umno, pemakan2 dedak ni berkiblatkan perlembagaan rejim najib saja apa yg tidak untungkan najib semua tak betul hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:03 PM

Bro Din,
Macam mana nak dapat jemputan? Ke boleh gatecrash je?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:05 PM

Biar dia dr melayu bangsat cam ko dan pondan bugis ko tu...

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 9:07 PM

Tun M perlu menjawab setiap kritikan yang dilemparkan kepadanya. Dia bukan jenis manusia pengecut yang tak ada teluk nak jawab satu soalan mudah yang berbunyi " Ke mana perginya wang 2.6 Billion yang pada mulanya ada di akaun Najib.....? Berani kerana benar dan takut kerana salah..@Anonymous

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 9:08 PM

@Anonymoushubungi sdr syed di nombor hp tertera di poster

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 9:09 PM

Kena beli tiket Yob. This Is Hi Tea......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:09 PM

8.41
Amboi sedap mulut kata kat orang. Awat hang melayu sangat ka? Apa sumbangan hang kat melayu dan Islam. Taik kuku pun tak dak kot. Pi la mekah atau madinah...hang habaq mai dari malaysia. Tengok apa tok arab tu tanya hang???? Tok Arab cuma kenai Malaysia=Mahathir atau Mahathir =Malaysia.Ha tu baru lah negarawan bukan songlapwan atau "dermawan". Hang ni bengong...agak-agak la nak bodek pun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:10 PM

Si kitul macam kau la yg menyebabkan peradaban melayu islam runtuh...sokong sokong sampai rebah...yang penting masyukkkkkkkk

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 9:18 PM

@Syed SaifuddinTerimakasih kerana sudi singgah dan beri komen di sini :)

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 9:25 PM

DT,
Baru petang tadi sy dengor seorang pemimpin umno, mengaku keadaan politik negara sekarang adalah masalah leadership. Apa yang saya tak faham, beliau kemudian menambah hal pm masalah peribadi dan keadaan bangsw melayu yang dianggap terancam, oleh itu melayu perlu bersatu...tak fahamlah bro din.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:26 PM

Mulut cabul seorang munafik atau kafir yg sanggup memaki Tun Dr Mahathir yg telah diizinkan oleh Allah swt memasuki kaabah Mu kau limpahkanlah taufik dan hidayah Mu supaya dia insaf. Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 9:28 PM

8:41.
apahal ngan kroni sepet ahjibgor yang jadi mastermind songlap wang. ?? Spesis bangang dan rasis...patut sangat kamu jadi penjilat pm kankong

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:30 PM

Melayu perlu bersatu menolak najib. Full stop.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:37 PM

Setuju....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:41 PM

@Anom 8:41pm dah kronik benar dah baik nko masuk facebook najib backup najib kat sana teruk sangat dah fb najib kena balun kaw kaw sama pembaca tak larat dah admin fb delete post kesian kat admin tu hahaha

kepada syed saifuddin setinggi tahniah aku ucapkan diatas keberanian & di harap tuan syed tidak berundur walau setapak dgn tekanan yg bakal di terima.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:42 PM

Najib not alone.Tun memang tau hal ni. Kalau Najib turun ramai menteri kabinet yang terpalit sama dlm kes 2.6b dan 1mdb. Muhyiddin dan Shafie tk terbabit sb tu kena tendang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:44 PM

Ada melayu satu ni yg menyusahkan umno, kalau dia letak jawatan, orang melayu lebih bersatu..kerana dialah politik tak menentu..

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 9:45 PM

Pandangan ke Timur.Di jepun FAIL senang hati letak jawatan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 9:46 PM

Mahathir pergi mekah pun kerajaan arab saudi bukak pintu kaabah bagi mahathir masuk yeop.
Sendiri mau ingat. Maki orang tak tentu arah ditimpa Tuhan bala padan muka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 10:04 PM

Anon 8.41.
Saya terpaksa memberi sedikit amaran kpd anda. Perbaiki diri dan maruah anda yg telah tiada itu. Mengenali TDM secara dekat anda akan tahu siapa beliau dan perjuangan yg beliau lakukan demi rakyat. Saya menulis demi pengalaman saya sendiri bukan cerita mulut orang. Saya amat bersyukur dapat bertemu dgn TDM.
INGAT TU SAMPAI BILA2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 10:18 PM

TAHNIAH Umno Cawangan Pusat Bandar Taman Cempaka....!!! Berani kerana Benar. Baru ada telor....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2015 at 10:32 PM

Dan najib perlu menghormati permintaan melayu ini. Maka turun lah.

....................
Reply To This Comment ...................
NajibNazak
September 20, 2015 at 11:47 PM

Terbaik dan setuju

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2015 at 11:54 PM

Kerana sayangkan UMNO/BN lah, Tun M berhempas pulas nak singkirkan PM Najib.

Malangnya, para pemimpin UMNO/BN yang ada hari ini lebih sayangkan PM Najib dpd parti UMNO/BN. Rasa-rasanya orang kampung pun dah tahu mengapa mereka begitu. Kalau tak tunjuk setia kpd PM Najib, tumpullah mata keris masing-masing nanti. Ha ha ha.....!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 12:08 AM

Slm...sya nak tukaq caw cempaka boleh ka? Tmn cantek, cheras ketua besaq dia ckp mcm lalang...opportunis....macam langau...mana ada taik dia hinggap...

....................
Reply To This Comment ...................
September 21, 2015 at 12:26 AM

Hey Anon 8:41..kamu nie jenis anak bangsat yg tak beradabkah? Mana nama sebenar kamu atau kamu memang anak luar nikah yg tak ada pendaftaran sijil kelahiran...????

Dengar sini baik2.....
Mungkin ada segelintir daripada anak3 gampang yang masih belum mengenali dan menyedari jasa yang dicurahkan selama ini oleh bekas Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamed.

Siapakah Tun Dr Mahathir Mohamed jika mahu dibandingkan dengan Anwar Ibrahim maupun Najib yang berfahaman Liberal bersahabat & bersekongkol dgn Zionist Yahudi.

Tentu kita masih ingat Tun Dr Mahathir Mohamed merupakan penggerak kepada negara-negara Islam yang lain untuk membantu Bosnia Herzegovina ketika umat Islam disana disembelih oleh pengganas Serbia dengan mudahnya.

Beliau juga telah bertindak menghantar ratusan komando Malaysia yang dibawa masuk secara sulit ke Bosnia untuk membantu saudara seIslam kita ketika era pencerobohan dan pembunuhan beramai-ramai umat Islam di Bosnia ketika itu.

“Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita,” kata-kata beliau untuk diamati semua.

Beliau juga turut berpakat dengan kerajaan Sultan Brunei pada ketika itu bagi menyediakan jumlah dana yang berjumlah berjuta dollar untuk membeli senjata dan peluru anti kereta kebal untuk kegunaan tentera Islam di Bosnia.

Insan ini juga yang pernah mengalirkan air matanya ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestin.

Tun Dr Mahathir Mohamed juga merupakan pemimpin Islam yang telah dihubungi oleh Yasser Arafat bagi meminta bantuan dan pertolongan ketika diserang oleh rejim zionis.

Dia juga lah yang mempertaruhkan nyawa isterinya,Tun Dr Siti Hasmah menaiki pesawat ke Baghdad membawa bantuan kemanusiaan kepada umat Islam demi untuk melepaskan sekatan Amerika Syarikat. Beranikah Najib sekarang ini menghantar Rosmah ke negara Arab yg sedang bergolak..?? Tapi kalau lawatan melancung ke Australia, Eropah, USA tentu mau sebab boleh shopping sakan dgn duit rakyat.

Tun Mahathir kini dicatat dalam sejarah & diiktiraf sebagai seorang pemimpin kelas dunia yang berjaya meskipun hanya memimpin sebuah negara yang kecil.

Beliau juga bukan hanya berjaya memerdekakan negaranya dari semua segi, tetapi turut berusaha memerdekakan negara-negara lain daripada belenggu falsafah pembangunan yang dijana dari barat yang jelas muflis idealistiknya. Ini diakui oleh mendiang Nelson Mendela. Tun Mahathir adalah juga juracakap bagi negara membangun, Asia & negara2 Islam. Beliau sehingga hari ini masih terus dijemput ke forum antarabangsa bagi mendapat buah fikirannya. Pandangan & ucapannya menjadi tajuk berita di seluruh dunia. Beliau sentiasa diburu & amat disenangi pemberita2 tempatan dan luar negara.

Najib apa ada...asyik melarikan diri & sembunyi nenghadapi kentataan.

Pastinya kebanyakan daripada kita juga apabila berbicara mengenai pemimpin negara ini, sudah pasti sebak dan berlinang air mata kerana jasa yang dicurahkannya sudah pasti tidak mampu dibalas. Sebut saja pemodenan pembangunan negara dari landskap, monumen, lebuhraya, keretapi letrik, komputer, litar lumba dunia, pelabuhan, lapangan terbang, putrajaya, dan banyak lagi...pasti nama Tun Mahathir tak akan lekang dan akan kenang sepanjang zaman.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 1:56 AM

-luv tun m .

- maaf kepada pemilik blog, kenapa tidak siarkan komen saya pada tajuk yang sebelum ini tentang khairuddin itu?. saya tulis panjang lebar dan ingin baca balik pada malam ini tetapi hampa. tiada langsung komen yang saya tulis itu disiarkan. mungkin terlepas pandang atau atas-atas sebab tertentu. mungkinlah... .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 2:08 AM

Klu xda Tun M, sapa yg berani nk dedahkn angkara Kak Mah... Jd kita perlukn org spt Tun M utk btulkn Msia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 7:41 AM

Semasa mesyuarat MT baru2 ni, masuk dan keluar ikut jalan belakang, tak mahu berdepan dgn penyokong2 Muhyiddin & Shafie. Dari situ kita boleh tafsirkan karakter Najib, berbanding Mahathir keluar dipintu utama selepas Anwar dipecat walapupun dinasihat meguunalan helikopter di atas menara bangunan. Berani buat berana tanggung, tapi yg ni emmm...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 8:32 AM

@Othaman Ahmad ahjibgor asyik pakai kondom. lain tarak kondom juga dia pakai, semua waktu dia pakai kondom. tanpa kondom lagi tak ada alat lagi kat dia tu,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 8:35 AM

Maaf, melayu umno sekarang adalah umno melayu rasuah

IGP sekarang tak dapat bezakan antara tugas seorang IGP dan seorang IGP angguk2, geleng2, tunduk2.

It takes infinity for malaysian enforcement agencies whilst it takes a month or so for external enforcement agencies to determine the 4 Ws and 1H before confirming there is case or not against melayu umno rasuah

Pemimpin korup umno tak tahu beza antara sapa pemimpin dan sapa kerajaan ......sungguh malang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 8:46 AM

Setuju benor dengan Othaman Ahmad. Tun M - Bapa Paling Berjasa Kepada Malaysia. Najib Razak - Bapa Kemaluan Besar Malaysia cum Bapa Rasuah Sedunia. Najib dan Anwar tu sekapal. Dua-dua korup. Dua-dua tak guna, perosak bangsa dan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 11:26 AM

Star of Soekarno:Pada 27hb Sept 2015 TDM akan menerima bintang 'Star of Soekarno'jam 7 malam di Hotel Borobudur Jakarta Pusat.Saya telah di maklumkan oleh Ibu Rachmawati Soekarnoputri(Ketua Yayasan Pendidikan Soekarno/Universitas Bung Karno)TDM akan dapat status TAMU NEGARA waktu beliau berada disini(Jakarta)dan diberi kawalan Pampres(Pengawal Presiden Indonesia)beliau akan mendarat di Halim Kesuma Perdana pagi 27 Sept.Kalau ada waktu saya undang atas nama Keluarga Besar Soekarno utk hadir pada waktu dan hari tersebut utk meraikan TDM.

....................
Reply To This Comment ...................
September 21, 2015 at 12:04 PM

Mahathir mungkin ada kesilapan lampau tetapi langkahnya meninggalkan cucu cucu utk membetulkan kesilapan ketika ini adalah demi memastikan masadepan negara tidak terjerumus ke lembah yang menakutkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 12:27 PM

harap majlis ni tak disabotaj oleh pemimpin umno negeri selangor. ramai yang jadi penyokong setia buta tuli untuk ahjibgor. nanti semua ajk cawangan dan cawangan dilupuskan. lambat lagi tu, ada 2 minggu lagi, macam2 hantu yang akan ganggu untuk menghalang majlis tu. berapa punya ramai dato yang akan buka langkah silat untuk halang majlis tu kerana umno selangor baru jer dapat tepukan belakang bahu kerana kejayaan mengumpul seramai 250000 melayu untuk nyatakan sokongan kepada pemimpin umno ahjibgor kondom. kalu cawangan yang anjur, nampak sangat la akar umbi tak serupa bicara dengan pemimpin bahagian. asyik kbu ajer yang dapat, kcu pun kepingin juga dengar jawapan terus dari presiden umno ahjibgor yang kena tampar 4x oleh orang cina walaupun dah jilat cina.

....................
Reply To This Comment ...................
September 21, 2015 at 12:38 PM

Ingat2lah sdra2ku....Malaysia & Indonesia adalah negara Islam yg telah diporak perandakan oleh puak Zionist yahudi melalui kelemahan pemimpin kita bersekutu dgn bangsa laknat ini melalui serangan ekonomi & hutang riba yg membelenggukan. Keluarga Rothschild (yahudi) yg menguasai bank Amerika & England terkenal dgn slogan, "Conquer them by the Sword or Debt". Najib telah menjerumus kita dalam percaturan yahudi kerana percaya "Cash is King" & dayus ikut telunjuk bini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 21, 2015 at 2:58 PM

Din..aku tengok Abu Bakar pun dah malas nak melayan MyKMU..rasanya tu yang terbaik..aku tengok MyKMU lesu dah..dia org sama dia org syok sendiri....hehehe..rupanya selama ni dia org harapkan org mcm Abu Bakar gak untuk meriahkan blog dia org....

....................
Reply To This Comment ...................
September 22, 2015 at 11:01 PM

Terbaik la othaman ahmad...den sgt2 setuju dgn penerangan ni...terbaik dr Tun M...walaupun sudah berlalu sejarah membuktikan kejayaan tun m memertabatkan agama bangsa dan negara..siapa kah yg masih buta mata hatinya menafikan kebenaran ini kalaulah tidak org2 yg rendah tahap IQnya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 23, 2015 at 11:03 AM

Apa yang Tun marah dahulu, dia buat ari ni... mane betulnya... dia tak perlukan orang kafir utk jatuh kan orang islam... mohon pada Allah bukan mintak bantuan kafir... PAS lagi lama berjuang, mereka mohon pada Allah... PAS bersama kafir nak jatuh kan Islam setakad ni tak berjaya pun..akhirnya redha bahawa berkawan dgn kafir tidak dapat keredhaan Allah...kita patut belajarlah dari situ.... kau orng nak sokong Tun, sokonglah.. sndiri jawab lah di sana... bagi aku... dah diamanahkan seorang pemimpin, selagi mahkamah tidak dapati dia bersalah dan tanda dari Allah yg dia telah menjadi murtat atau syirik,,, selagi tu lah saya sebagai rakyat akan setia dan taat kepada DS Najib.. samalah seperti saya taat dahulu kepada pimpinan Mahathir (ari ni sya terbukti silap) dan Pak lah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 23, 2015 at 11:08 AM

Heran Admin camne leh lepaskan komen 8.32.. sama2 tanggung..sangupkah

Post a Comment