........... IACC - Ada Krisis Rasuah Di Sini ! - Najib Memalukan Negara !! Memang Pondan | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

IACC - Ada Krisis Rasuah Di Sini ! - Najib Memalukan Negara !! Memang Pondan

Wednesday, September 2, 201581comments

Presiden Transparency International Dunia, Jose Ugaz dalam ucapan pembukaan di Persidangan ANti Rasuah IACC kali ke 16 di Putrajaya telah menempelak negara tuanrumah yakni Malaysia dengan berkata - Ada krisis Rasuah di sini ! sambil merujuk kepada kes transaksi USD700 ( RM2.6 billion ) yang dimasukkan ke akaun peribadi Najib yang sehingga kini masih belum diberikan penjelasan yang menyakinkan !





Jose also bluntly criticised the recent actions of the Malaysian government — made against the backdrop of the RM2.6 billion issue —  including the sudden replacement of the Attorney-General, the dismantling of a taskforce probing the state-owned firm 1MDB and the arrests of anti-corruption investigators.



"We want to see more progress but that cannot happen while there are unanswered questions about the US$700 million that made its way into the Prime Minister's personal bank account," he said at the 16th International Anti Corruption Conference (IACC) here.



Jose stressed that promises of reform by the government are insufficient, as the pressing need now is for answers.



"That is not what is needed at this time. And promises alone will not restore confidence and trust," he said.



Jose said the two questions of who paid the money and the reason for it and where it went must instead be answered, adding that "one man" could provide these answers, he said in an apparent reference to Najib.



Until then, Jose said any remarks by Malaysia’s government against corruption will not inspire confidence. - Themalaymailonline.




Presidennya, Jose Ugaz berkata komitmen Malaysia untuk membasmi rasuah tidak boleh dianggap serius selagi tiada penjelasan diberikan terhadap dana berkenaan.

"Kita mahu melihat lebih banyak perkembangan, tetapi ia tidak mungkin berlaku ketika soalan mengenai AS$700 juta yang dimasukkan ke dalam akaun perdana menteri belum dijawab," kata Ugaiz. - TMI.



Sebarang kenyataan atau janji dari pihak tuanrumah mengenai usaha membasmi rasuah hanya janji kosong jika isu RM2.6 billion itu tidak diselesaikan. 

Siapa yang bagi ? Tujuan di berikan ? Kemana dibelanjakan ? 

Kita di sini yang dari dulu secara konsisten bertanya soalan2 yang sama telah diserang dengan pelbagai kritikan hebat oleh pro Najib.

Nah, sekarang pemimpin anti rasuah dari seluruh dunia datang ke sini dan mereka juga bertanya soalan2 yang sama .... apalagi pro Najib .... pi lah kritik mereka pula !


Najib ..... anda telah MEMALUKAN nama negara di pentas dunia !!

Kini isu RM2.6 Billion itu bukan lagi isu Umno semata2 tapi sudah menjadi isu DUNIA. Satu dunia sedang memerhati Najib ketika ini.

Kenapa Datuk Paul Low sebagai wakil Malaysia tidak berikan penjelasan DERMA kepada 1000 perwakilan dunia yang hadir itu sepertimana pemimpin2 Umno berikan kepada ahli2 Umno ?

Jawablah yang dana itu adalah derma ikhlas dari seorang Pak Arab sebagai menghargai usaha Najib mempertahankan Islam dari ancaman IS dan pengaruh Yahudi.

Kenapa tak cakap ? Jika alasan itu tidak diberikan kepada perwakilan IACC, adalah jelas semua itu hanyalah BOHONG BELAKA ! 

Ahli2 Umno bolehlah diperbodohkan dengan alasan2 dangkal sebegitu, cubalah beri alasan sama kepada dunia pula,

Mana Rahman Dahlan ? Mana Said Keruak ? Ayuh pertahankan bos anda di peringkat dunia dalam isu Derma RM2.6 Billion.

Oya, MANA NAJIB ? ? ?

Tak datang sebab dinasihati oleh Paul Low ... 

Menteri  di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low Seng Kuan berkata, Najib diminta untuk tidak hadir atas faktor keselamatan beliau sendiri.

“Sekiranya beliau muncul di sini pada hari ini, dia akan datang sebagai pemimpin dan ketua negara.  Persoalannya sekarang, bagaimana pula dengan penerimaan semua pihak terhadap kehadiran beliau?

“Mungkin akan ada yang bersikap dingin (terhadap Najib)… Saya percaya, semua yang ada di sini mempunyai adab dan budi pekerti masing-masing. Mungkin sangkaan saya ini betul dan mungkin tidak. Bagaimanapun kami tetap nasihatkan beliau untuk tidak hadir hari ini,”
- Sinar.



Kenapa risau tentang penerimaan perwakilan terhadap Najib ?

Tidakkah itu juga merupakan satu pengakuan dari Paul Low bahawa Najib sememangnya berdepan dengan masalah integriti di peringkat dunia ? !

Begitu juga Najib .... kenapa tak hadir dan berucap ? Adakah Najib juga sedar satu dunia sedang mentertawakan beliau ?

Bila pahlawan Bugis lari dari menghadiri program Nothing2Hide, satu Malaysia mentertawakan beliau. Kini bila Najib lari dari program antarabangsa yang mana kita jadi tuanrumah, SATU DUNIA mentertawakan beliau.

MALU weh ....... 

Bukan saja Umno yang telah diheret oleh Najib dalam isu peribadinya tapi kini satu negara telah Najib malukan ...... sebab apa ? 


Sebab Najib takut berdepan dengan rakyat untuk menjawab masalah peribadinya !

Najib memang PENAKUT dan layak digelar PONDAN !

Share this article :

+ comments + 81 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 8:19 PM

Hebat pondan bugis ni...1 dunia kenal dia sebagai PENIPU/PEROMPAK/PENGKHIANAT rakyat dan negara....

Mesti kasi masuk guiness book of stout nig....hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 8:38 PM

Najib
Kalau saudara sayangkan Ugama , Bangsa dan Negara , jadi lah seorang yang GENTLEMAN.
Letaklah jawatan.
Saudara seorang pahlawan Bugis yang bermaruah dan sudah tentu sayangkan UMNO dan BN .Sebaiknya saudara undur diri .
Follow the Japanese.

Jangan lah ikut perangai Anwar Ibrahim. Skandal demi skandal pun masih ingin jadi pemimpin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 8:44 PM

weiii ... marah pondan .... tak pasal pasal diorang kena samakan dengan Najib.

Kata Najib pengecut, takde telur, bacul dll ........... Kenapalah UMNO ni bengong sangat nak pertahankan sibacul ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 8:45 PM

Ini petunjuk pada pengampu Najib bahawa dia harus disingkir. Mereka memandang rendah pendapat Tun hanya kerana Tun kini tiada kuasa.

Mereka boleh terus syok sendiri namun tinggal masa kapal yang dikembangkan layar dan labuhkan sauh akan TENGGELAM.

Satu dunia sudah bau busuk bangkai gajah yang tidak boleh ditutup nyiru.

ray

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 8:58 PM

Sekiranya Ah Jib Gor masih tak nak meletakkan jawatan, aku akan boikot PRU14 nanti. Lantaklah DAP nak perintah pon. Peduli apa aku. Apa tak bengangnya aku bila slogan 1Malaysia lebih kurang sama jer ngan Malaysian Malaysia tajaan DAP. Buktinya, kalau kasi mandat kat Ah Jib Gor sekalipon, sama jer, kaum kiasu masih tetap untung. Macam takde beza jer. Undi BN ke, undi pembangkang ke, kaum kiasu tetap dilebihkan dan melayu dibiarkan merempat di bumi sendiri.

Sekarang aku nak tanya, apa untungnya undi BN sekiranya Ah Jib Gor kekal sebagai PM ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:02 PM

Maka jadilah najib seorang pm msia yg takut. Takut kesana takut kesini. Takut apa2 yg berwarna kuning.

Aku bayangkan kalau rosmah pakai underware warna kuning.....haha...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:09 PM

Sekarang kapten kapal telah mengemudi kapal ke lautan yang berombak ganas dan dilanda dengan ribut taufan. Sebelum kapal karam, saya nak cadangkan kepada krew kapal supaya ikat kapten kapal ketat-ketat ngan tali dan ramai-ramai menghumbankannya ke laut. Sama ada kapten kapal tu benar-benar bersalah atau tidak, kita serahkan soalan itu untuk dijawab oleh jerung-jerung yang sedang kelaparan. Apa-apa hal, selamatkan kapal dulu. Soal sama ada siapa yang layak dilantik sebagai kapten kapal atau tidak. Itu boleh diselesaikan kemudian. Kapten tak penting, yang penting kapal.

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2015 at 9:10 PM

Berani krn bnr, tkut krn slh..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:13 PM

Mesej hari kemerdekaan versi Ah Jib Gor ialah bila India cakap Bahasa Melayu, Cina cakap Bahasa Tamil dan Melayu cakap Mandarin. Maka, itulah yang dikatakan sebagai perpaduan kaum. Secara tersirat, Ah Jib Gor nak supaya sekolah vernakular kekal sampai bila-bila selagi beliau kekal sebagai PM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:17 PM

Mana blongang2 dan tukang2 komen penjilat ajib?
Korang cpt2lah berhujah dengan para perwakilan tu.
Depa tgh fitnah ajib tu...kalau kitorang yg tanya..korang tuduh fitnah..nah skrg tunjukkanlah kehebatan korang..

Dan kepada ajib...patut la hang tarik diri sebab takut nak jawab soalan para perwakilan...dengan ketua bahagian umno kemain lagi hang kononnya explain bagai...

Amat memalukan!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:20 PM

Wooo.....malu wei ada pi em pondan.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
September 2, 2015 at 9:24 PM

Sampai satu dunia tahu pasal duit rm2.6b masuk akaun Najib tapi Ketua Polis Negara nak siasat Tun Dr Mahathir ....

Ya Allah! Kau selamatkan tanahair ku ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:39 PM

Setuju yop, jangan jadi cam Nuar Jubo, langsung tak tahu malu,zero maruah and kredibiliti. Beliau sebenarnya bukan pondan jenis lelaki lembut, tapi pondan jenis hati busuk lagi gila kuasa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:40 PM

Ayoyo...banyak malu la ini cerita..Kasi satu malaysia malu woo...Pm banyak takut mali laa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:42 PM

bila lebih pembangkang dari pembangkang anwar dalam penjara tersenyum riang apek kit sial tersenyum sumbing

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 9:49 PM

For so long it should have been noted by all in Malaysia that you-know-who is a liability to Malaysia. But until today many different sections of the Malaysian society including Umno-BN, the civil service and the elite behave as if it is business as usual! But, it is not - and the world outside attending the conference on corruption has made that very clear. Perhaps the clarity now is more than one can get from the continuing drop in the value of the ringgit, the running away of foreign investors, the sliding down of the share market, etc.? Is you-know-who really more valuable than Malaysia and its future? Do those people who still on the side of you-know-who or who are still keeping their silence really think that Malaysia could fool the world by behaving that it is business as usual? Has not there the realization among money that if you-know-who can get away with his current predicament, he and the people around him shall bring Malaysia to greater abomination and worst downfall? Are we waiting for unimaginable retributions from Allah swt to then realize the very right thing to do - when parties such as Tun Dr. Mahathir/Siti Hasmah and Bersih 4 (to mention just two) have shown the way?

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2015 at 9:52 PM

Mohon ahli umno membawa kes ini ke mkt utk dibincang...bkn takan memalukan negara...umno sbg tunjang kerajaan laaaaaaagi malu..jgn dok heboh nk pecat org lain tp diri sendiri lbh kotor dari segala kotoran...jgn ada kes berpilih pilih...maruah parti dah di robek dan diranap oleh presiden tp umno masih mengagungkan najib...hingga tk boleh nk tegur tk boleh ckp tak boleh bincang...tk pyh la polis pgil tun ke sapa ka...kalu khalid abu bakar masih ada maruah buka kertas siasatan dan siasat najib...undang undang tidak kenal pangkat...sultan pun ada undang undang...kalu buat salah sultan dibicarakan d mahkanah khas...persoalannta...mana maruah igp sprm ag bnm etc...tp yg penting maba maruah mkt..menteri tmbln menteti...jgn nnt bila pihak luar dpt buktikan sesuatu...maka berkokok lah zahid nazri rahman etc...utk menturuh najib resign...ni dia tahap pemimpin umno...sayang satang umno...nahib..u must leave..u r no more asset tobthe party n the nation..leave najib..u buat u tanggung...tk malu..org anisasi anti raduah dunia dah bercakap..tgu ape lg...just keave..aku malu berketuakan penyamun...

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
September 2, 2015 at 9:56 PM

Assalammualaikum wmt,
Lari atau cabut kerana takut hadapi kenyataan!
Itulah anggapan para peserta Persidangan Anti Rasuah IACC kali ke 16 di Putrajaya itu.
PM Malaysia ada masalah rasuah.

Kalau dgn rakyat Melayu negara ini bukan main berani lagi. Cakap berapi-api menegakkan benang basah. Tapi ketika berdepan dgn pemimpin 'gerakan anti rasuah antarabangsa' terus kecut. Lari lintang-pukang sembunyikan diri entah ke mana.
Menurut sumber yg boleh dipercayai Najib dan Rosmah ada program di Ipoh mulai esok hingga Ahad ini.

Memang memalukan! Ucapan yg sepatutnya dia sampaikan tak jadi kenyataan. Perasmi diganti dgn Menteri di JPM. Kenapa tidak Zahid Hamidi saja yg ganti selaku TPM yg begitu tegas dan garang membela Najib? Jawablah segala soalan yg bakal ditimbulkan oleh perwakilan persidangan IACC itu. Maknanya, TPM baru itupun cabut dan tak berani berdepan pada peringkat antarabangsa. Jaguh kampung rupanya PM dan TPM kita tu.

Jelas dan nyata isu 1MDB jadi perhatian dunia masa kini. Kalau tidak masakan Presiden IACC menyentuh mengenai isu USD700 yg disimpan dlm akaun peribadi PM yg masih tak mampu dijelaskan oleh PM Najib.

Sekarang mereka masih bersidang. Apakah pihak berkuasa polis akan memanggil Jose Ugaz, Presiden Transparency International untuk disoalsiasat dari mana sumber dia berani meluahkan 'fitnah' (meminjam ungkapan juak-juak Najib) terhadap PM Najib di negara dan ditempat tinggal PM Malaysia itu sekarang?

Alasan kononnya PM Najib dinasihat supaya tidak meresmikan persidangan itu kerana 'keselamatan' sangat melucukan. Memalukan dan memburukkan negara sendiri.
Apakah negara ini dah tak selamat? Siapa yg tak selamat? Najib atau negara?
Gara-gara PM Najib, nama baik Malaysia yg terbina selama ini tercemar diperingkat antarabangsa kerana sikap 'bodoh sombong' pemimpin-pemimpin sekarang.

Ini bukan isu kecil lagi. Dah jadi isu dunia.
Kpd mereka yg datang bersidang dari seluruh dunia itu, PM Malaysia bernama Najib terlibat dgn kes rasuah dan salahguna kuasa.
Wallahhu'alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 10:15 PM

MALU NYA NEGARA KU!

Ini #Nothing to Hide Part 2, International level.
EH PahlaWang2 semua mana? Tak berbunyi pun.

MALU NYA

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 10:15 PM

Saya cabar KPN yg hebat tu pegi tangkap Jose Ugaz tu kalau dia berani kerana hantam sebegitu di malaysia dah la Malaysia yang jadi hos konferen rasuah tu
Kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 10:19 PM

Kita tunggu apa Utusan nak tulis esok... puji ah jib lagi ke?

malu.. malu..malu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 10:27 PM

Malaikat dlm kubur boleh di beli ke

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu kampung
September 2, 2015 at 10:32 PM

Sesuatu yang boleh kita sama-sama fikirkan akan kesannya kepada Najib nanti :

http://www.reuters.com/article/2015/09/02/malaysia-1mdb-swiss-idUSZ8N0YQ02D20150902

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2015 at 10:34 PM


Hebat Doa 1M....makbul sungguh.
Doa rakyat yg mahukan kebenaran mula terjawab satu persatu


....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2015 at 10:53 PM

Woi Khalid Ketua Polis Negara! Cepat keluar Waran Tangkap! Ini sudah melampau. Tuduh terang terang. Ada bukti ke? Ini nak jatuh dan rosak sistem kerajaan berparlimen Malaysia. Penjara 20 tahun. Woi KPN cepat Tangkap jangan tak tangkap!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 10:54 PM

Din....
Paling best sanggup cik din anggap najib PENAKUT yg melayakkan beliau d panggil PONDAN@BAPUK. Hebat tu title beliau....Hahahahahaha......mampu gelak je.
JGN BERBOHONG UTK BERKUASA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 11:00 PM

Uihh najib kan ke hero dunia??
Org ameno ckp najib pembela agama bangsa dan negara..

bagi aku najib ni taik segala najis yg busuk!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 11:14 PM

@10.15....
KPN tak hebat mana jgn silap.....sama je mcm kita2 ni...beza nya beliau tak cerdik dan tak pandai buat kerja. Itu je....tapi twitter mmg cekap......Hahahahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 11:15 PM

En najib bukan pembela.....PEMBELOT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2015 at 11:35 PM

Apa ? Najib dinasihat supaya tidak hadir?... makan nasihat la pulak si Najib nih... nasihat pulak dari cicak mengkaru g je? Yang nasihat besar dari tokoh seperti TDM, dia boleh buat pekak...?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 12:02 AM

salam,
ucapan jose tu akan mendapat maklumbalas daripada penjawab ahjibgor. bagi menteri nazri, teguran jose tu bagus untuk malaysia kerana pelancong yang mempunyai kesalahan rasuah akan lebih ramai ke malaysia, bagi menteri perdagangan, ini akan meningkatkan lagi minat pelaburan haram ke malaysia, menteri komunikasi berkata bahawa malaysia bebas kerana tuduhan itu tidak benar kerana pm malaysia sangat amanah, air liur sebagai bukti. menteri dalam negeri berkata, jose tidak dapat maklumat tepat kerana tidak mempercayai kata tpm malaysia yang telah berjumpa dan melihat sendiri cek tersebut pada tahun 2013. beliau tutup mulut kerana amanah dengan janji untuk tidak memberitahu sesiapa sehingga dilantik menjadi tpm. ag baru kata, ianya tidak berasas kerana siasatan masih dijalankan tetapi lambat kerana mengikut jalan baru yang lain. sekarang perhatian lebih kepada mendakwa orang yang menyertai bersih dan penganjurnya kerana keselamatan dalam negara lebih penting daripada siasatan terhadap 1mdb dan 2.6b derma. mktu pula akan mendakwa jose telah menghina orang melayu dan cuba menuduh melayu rasuah. ahli umno akan bersorak girang kerana akan mendapat baju merah percuma dan berjalan di kuala lumpur secara percuma.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 12:06 AM

Swiss bank dah bekukan duit yg berkaitan dgn 1mdb. Aku harap akaun najib dan rosmah yg lain pun turut dibekukan. Najib kata cash is king kan. So sekarang ni tanpa cash najib boleh buat apa? Sebelum tu bank singapore pun bekukan akaun najib. Padan muka....kita saksikan sampai bila najib boleh bertahan.

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2015 at 12:18 AM

Percayalah najib tak akan sesekali berundur dalam keadaan yg memalukan diri dan keluarganya.Bayangkan namanya tercatat dalam sejarah negara sebagai satu2nya PM Malaysia yg terpaksa meletak jawatan atas kesalahan rasuah dan salahguna kuasa.Seluruh kaum keluarganya dari generasi sekarang dan akan datang yg membawa nama baik bapanya iaitu AllahyarhamTun Razak akan terpalit sama menanggung aib .Berat tanggungan najib.

Harimau luka yg terkepung dan diasak ke tebing dan tidak ada jalan keluar lain, tidak akan menyerah kalah begitu saja melainkan akan menerkam sesiapa saja yg berada di depannya sebelum mati.

Saya tidak pasti apakah masih ada 'laluan selamat' untuk najib berundur secara terhormat untuk menyelamatkan sisa2 maruahnya.Tapi penyelesaian secara jalan damai dan 'win-win' mungkin masih boleh dicari.Semakin lama semakin terbelit masalah yg membelenggu najib dan impaknya melantun kepada kita semua.

Persoalannya siapakah yang paling layak untuk menyelesaikan kemelut politik yang semakin meruncing ini dengan cara win-win?Majlis raja2?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 12:41 AM

Dalam masa yang singkat sahaja Najib berupaya menunjukkan bukan sekali tetapi 2 kali yang dia adalah pemimpin negara yang "confirmed" pondan dan kedi.

Mungkin sifat inilah akan menjadikan UMNO sekarang terjangkit dengan sindrom Najib. Di atas pentas UMNO berhadapan dengan pengikut2 nya yang "setia" Najib terpekik2 macam orang tak waras tetapi apabila di-pentas dunia buah pelir terus masuk ke dalam perut. Bagaimana pengikut nya hingga ke saat ini masih pertahankan Najib? cuba teka kenapa dan mengapa??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 2:25 AM

kah kah kah kah kah

Ini lah contoh Pahlawan kita!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 2:54 AM

Pm di nasihatkan tidak hadir atas faktor keselamatan..Apa punya bodoh nak mampus punya menteri.Sekuriti punya ketat pun takuut..Sia2 ada Tpm menteri kdn.Harap menteri2 kaki ampu tlg komen Pm x mau dtg.

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2015 at 3:11 AM

Ahaiii
Tgk jawapsn Salleh Keruak kat MYKMU
Lawak bangang betul bro...


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 3:26 AM

UMNO/BN adalah satu nama perniagaan yg gerenti untung habis habisan.. apa tunggu lagi, jom ramai ramai terjun join dia orang.. huh, depan RAKYAT cakap mcm2 tapi kat belakang hanya tahu songlap aje.,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 4:08 AM

Ahjib - Teloq hang dah pi mana ??

"MALU 1 MALAYSIA"

Habis jahanam negara kita!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 5:22 AM

Jika najip dapat cari cara win-win sekalipun...ia tidak akan pernah menghapuskan segala peristiwa yg berlaku ini dlm ingatan kita.

Baby baru lahir bolehla kot...tapi sejarah hitam ini tetap akan dikenang oleh majoriti rakyat Malaysia esp genX dan genY...

Ia akan mengambil masa berpuluh tahun kalau nak dilupakan pun..eg...anak tanya...ayah..apa tu GST? Maka salah satu jawapan yg mungkin dikatakan oleh si ayah ialah...GST tu cukai barang dan perkhidmatan. Dulu si PONDAN yang laksanakan. Disokong oleh menteri2 BANGANG. Walaupun majoriti rakyat tak setuju...depa laksanakan jugak. Memang BANGSAT depa tu...

Sape pondan tu ayah?
Ayah : Bla bla bla......

Haaa...tak ke haru? Dalam kubur pun kena sumpah seranah dek rakyat...

Hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 5:32 AM

Sudah2 la bt fitnah. Kan najib ada hal di ipoh mcne nak hadir? Itu lg penting. Rakyat di utaamakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 7:21 AM

Elleh...bukan sebelum ni dia dah dijadualkan berucap ke? So maksudnya jadual dia dah fix utk acara tu..tp sebab aura pondan dah meletup...maka sengaja cari jadual lain..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 7:26 AM

Mmg salleh ni seorg yg bangsat. Tu je mampu dia jawab? Tu bukan jawaban......tapi bro gaji puluh ribu tu! Bangang

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2015 at 7:27 AM

Kira ok skit la...ada yang lagi teruk...ada yang jual agama...ada yang jual air..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 7:29 AM

Hehehe..
.
Ini bukan fitnah !

Ini betul betul ! ! !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 7:31 AM

Hal apa di ipoh? Tak boleh tunda?

Memerangi rasuah bukan ke lebih utama? Tak takut indeks rasuah negara naik?

Apa ko fikir rakyat suka rasuah?

Rakyat kena banjir...main golf. Balik pun naik burung komersial. Burung mewah sape yg guna? Rakyat kena gempa bumi..pegi arab. Cukup dua peristiwa tu je rakyat tahu dia tak dahulukan rakyat pun.

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
September 3, 2015 at 8:01 AM

Assalammualaikum wmt,
Saya difahamkan bahawa pada hari Ahad ini, Najib dan Rosmah akan join majlis 'Berbasikal di Bandaraya Ipoh". Siapa yg nak join boleh datang dan dapat T-shit merah percuma.

Pelikkan?
Kononnya Najib dinasihatkan jangan resmikan persidangan IACC di Putrajaya kerana keselamatan. Bagaimana dgn di Ipoh? Lebih selamat dari Putrajaya ke? Kalau Putrajaya selaku ibu pejabat pentadbiran negara dan tempat kediaman resmi PM dah tak selamat untuk Najib/Rosmah, boleh pulak di Ipoh lebih selamat. Sedangkan di Ipoh itu Bandaraya yg penduduknya ramai kaum cina. Tak takut ke dgn saki baki puak komunis yg ramai di Ipoh? Bukankah mendiang Setiausaha Agong Parti Komunis Malaya - Chin Peng, tu berasal dari Perak, sudah tentulah masih ada saki baki pengikutnya di sana. Inilah contoh memualkan mengenai para menteri yg jadi penasihat Najib.

Oh! Mungkin juga kerana TPM Zahir adalah anak Perak, maka soal keselamatan dinegerinya terjamin. Sapa berani buat hal dgn menteri KDN anak Perak yg selalu berucap dgn menudung jari kpd hadirin tu.

Dari apa yg saya dengar, disebuah institut kesihatan di Tanjung Rambutan, dalam kawasan Parlimen Tambun telah disediakan sebuah khemah yg bagaikan khemah Raja-raja di negara Arab. Khemah itu kononnya khas untuk para jemputan (kekawan) Kak Ros yg akan bermain badminton disitu. Bukan main gah dan mahal lagi persediaan untuk Kak Ros dan konco-konconya hanya kerana nak main badminton.

Duit dari mana tak tahulah kita! Mungkin itu semua didermakan oleh Kak Ros yg kaya raya kerana harta pusaka keluarganya. Pekerja awam di Ipoh seperti DBI, Polis, Tentera dll sangat sibuk sehari dua ni menyediakan kecantikan persekitaran untuk menyambut kedatangan Najib dan Kak Ros. Sedihnya ada yg kata semua itu dibuat oleh MB Zambri yg takut kena 'turunkan' kalau tak sokong Najib/Rosmah. Entahlah! Macam-macam persepsi timbul bila rakyat dah benci, tak suka dan menyampah.

Najib! Najibbbb! Apalah nak jadi dgn kau ni.....
Selagi kau tak turun takhta PM, selagi itulah macam-macam kisah yg dipandang songsang terjadi. Lepas satu... satu... Tak habis-habis menegakkan benang basah. Segala apa yg dilakukan para ahli Kabinet 1MDB, semuanya kantoi, janggal dan mendedahkan kelemahan kalian yg bagaikan tak mendapat restu Allah swt.....
Wallahhu'alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 8:11 AM

Banyak lagi negara yang ada krisis rasuah termasuklah Amerika yang dikatakan bebas rasuah.."Ini semua propaganda penipu" kenapa tak diketengahkan. Ini semua agenda yang merosak negara Malaysia ...malah negara yang negara Jose ni pun ada rasuah yang dia sibuk lebih kenapa .. apa agenda dia? berapa banyak rasuah ang diterima dia sehingga tak tahu hormat bila datang negara orang ... Kita maklum sekarang ni Malaysia ada masalah tersebut tidak dinafikan tetapi cubaan propaganda dan campur tangan seperti ini busuk seperti bangkai ini tidak menyelesaikan masalah. Rasuah boleh berlaku kat mana-mana..bah kan dekat selangor negeri PR pun banyak pemimpin PR terlibat tetapi kena diamkan saja.. SPRM kat Malaysia yang gagal bukan Najib.. sebab walaupun badan bebas pun tak boleh nak uruskan kes rasuah berprofil tinggi kat Malaysia... Kalau SPRM telus dan berani senarai kes profil tinggi kepada awam dan status siasatan. Kita boleh tengok berapa kes sahaja selesai ...yang semuanya tergantung ditutup kerana ada tekanan org atas/kenamaaan dll. Tak kan la sebuah badan bebas boleh tunduk dengan terkenaan seperti ini....Diri sendiri yang bacul nak salahkan orang... Kepada Jose... Ini Malaysia biar kami yang urus sendiri negara kami..engkau tak payah sibuk.. Keluar dari Malaysia...SPRM jangan simpan telor tu untuk kesenangan sendiri...kepentingan diri sendiri ....jalankan amanah...yang diberikan tak perlu pun guna proksi yang yahudi ...untuk selesaikan kes rasuah .kat malaysia....semua dah cukup dan Undang2 yang sedia ada dah mantap.. Jantan skt.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 9:10 AM

Baik bosss. . . OK bosss. . .
Emmmmmmm..... .macam biasa boss.....2.63 billion ada lg kan ?
Ada fulus semua beres boss ! ! !
Dah dapat ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 9:17 AM

Nasihat kpd anon 8:11 am.
Pagi2 buat lawak bodoh ?
Ini macam ka keybord warrior cari makan ? Tulisan jampeh !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 9:55 AM

Memandangkan Jose Ugas telah membuat kenyataan tuduhan rasuah terhadap Najib, adakah KPN akan menahan beliau untuk siasatan lanjut kerana "ingin menjatuhkan kerajaan"? Atau adakah KPN hanya berani dengan rakyat Malaysia sahaja?

....................
Reply To This Comment ...................
aku
September 3, 2015 at 10:13 AM

mesti 8:11 cakap sambil kepala sarung dengan spender kot, buat apa la hang melalak kat sini suruh Jose blah dari Malaysia...rajin la pulak Jose nak bukak blog Din Penyu ni gamaknye nak baca hang merapu...sian kat hang 8:11. ha.ha.ha..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 10:41 AM

Anon 8:11 - Ini contoh rakyat yg bodoh sombong... Dungu!

Apa kaitan plak 'agenda yahudi' dalam hal ni?? 'PM Bugis' ko tuu yg BERKASIH MESRA dgn yahudi... guna penasihat2 yahudi, guna firma2 yahudi, main golf dgn yahudi...

Negara kita ni jadi "tuan rumah persidangan anti rasuah"... "PERSIDANGAN"...
Bila dah nama nya begitu, apa agak2 nya TUJUAN mereka semua datang ke situ?

Datang makan angin? Nak bodek tuan rumah? Nak buat taktau dan tak payah tanya apa2 WALAUPUN satu dunia dah heboh?? Ini persidangan ANTI rasuah la!

Nak ikut cara PM (Pondan Mega) ko tuu?...tutup kes, pecat pegawai, buat muka tembok, mulut bergincu biadap lagi celupar, bercakap bohong, khianati hak rakyat n BANGSA nya sendiri... Macam tuu ke??

Kalau dah tahu 'Pihak2 Barat' ni takleh nak dipercayai, kita ni buat la perangai baik2....ini tidak, kita buat bodo je...dah terang2 'PM ko tuu' ada kes CBT n kes AMLA tapi masih taktau malu lagi...boleh pegi jumpa pemimpin2 dunia sana sini...lepas tuu lagi nak bercakap pasal "nilai2 kemanusiaan sejagat"..."integriti"...."Islam"... TAK MALU KE???

'Transparency International' ni HQ di German....bukan Amerika.... Anon 8:11 ni sah jahil.. otak letak tang lutut..

SPRM BUKAN BADAN BEBAS - Ini fakta!

"Badan Bebas" bermaksud berada dalam kawalan PARLIMEN....BUKAN diurus oleh "Jabatan Perdana Menteri"... Hanya rakyat yg dungu sahaja masih berfikir "SPRM Badan Bebas"

JPM dibawah "kawalan" siapa ye??

Anon 8:11 - Yg ko pegi percaya bulat2 pada AHLI2 POLITIK kenapa?? Tak kira la dari ceruk rantau mana pun...AHLI POLITIK tetap akan bertindak seperti AHLI POLITIK... ini fakta!

Negara dah jahanam tapi masih ada golongan "Buta Pekak Bisu" macam ni... Adoi! No wonder la negara kita jadi macam ni...

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2015 at 11:35 AM

KPN ni ada share juga kut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 12:03 PM

PM Najib WAJIB hadir dan berdepan dengan para perwakilan antarabangsa kerana persidangan anti-rasuah ini merupakan platform /peluang keemasan bagi menjelaskan isu IMDB/DERMA RM 2.6K juta kerana penjelasan beliau akan mendapat liputan SELURUH DUNIA, kecuali.........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 12:10 PM

Sindrom denial ni tak dapat tutup bangkai gajah.....masalah 1MDB/DERMA 2.6K juta bukan isu DALAMAN Malaysia tetapi cross-boundary criminal activities, lagipun tengoklah sekian lama kita "ikut cara kita" apa dah jadi kepada negara tercinta ni?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 12:16 PM

The warrior with no shame - In Malay, "Panglima yang takde kemaluan"!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 12:49 PM

bro din, eloklah jangan keterlaluan dalam melakukan serangan. berhemahlah sikit, jangan main hentam macam orang tidak ada pegangan hidup. kalau transparensy international buat biadab dan menggunakan bahasa 'tak reti bahasa', tak payah la ko ikut. kalaupun najib turun takhta, jangan sangka kerana kata2 biadap daripada para blogger macam ko, tapi sebab dia sudah tidak mampu untuk menjawab banyak persoalan. manusia yang dikerasi, jarang ada yang berlembut, malah akan menggunakan seluruh kekuatan yang ada untuk melawan balik. malah, aku nak tanya, wajarkah najib yang kena tonggeng terbalik menjawab tentang 2.6 bilion dan 1mdb, sedangkan dia ada pilihan untuk berdiam diri. bukankah sepatutnya pihak yang menuduh mengeluarkan bukti2 yang sahih berkaitan tentang tuduhan. sebab itu akhbar cina menyebut najib tak goyah, kerana cara serangan yang sembrono dan emotional. buat cara halus, berseni dan sistematik, najib akan turun juga akhirnya!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 2:14 PM

pondan pun ada telor bah ini kes bukan pondan tapi eunuch telor sudah dikasi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 2:48 PM

anon 12:49pm

JIKA dia jiran rumah sebelah rumah awak..memanglah patut berhemah sikit dalam menghentam dan menyerang..

tapi ajib ni pee em tau tak? jika dia bangang dan bangsat, maka berjuta rakyat akan menanggung akibatnya.

rasanya tak perlu berhemah sangat pun. tun m yang dah menegur dengan baik pun dia bolayan..

awak ni tak serik2 ke kena tipu berulangkali? jangan jadi bangang dan bangsat macam dia dah le...tengkiu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 2:55 PM

Anon 8:11am jawap::::: untuk Anon 10:41am kau lagi bodoh tak faham cuab ubah fakta yang aku tulis....sebiji macam MAlaysiakini....Mangkuk Hayung... Engkau yang bangang tak bertempat...tak faham buat2 faham last2 engkau yang bodoh:::meroyan nampak sapa yang dungu korang ka aku... Pergi la check Indeks Persepsi Rasuah .Antara Malaysia dan Peru siapa yang lebih teruk .Cuba rajin buka laman web .skt...jangan asyik baca Malaysiakini dan Facebook ......Anon 10:41am.....tengok sendiri...ni aku bagi sekali link tengok sendiri ....http://www.transparency.org/cpi2014/results..Score Malaysia lebih tinggi dari 52, Peru score 38.....Indeks cari sendiri dalam web ada....baca jgn tak baca (Cara nak baca data ini yang score paling tinggi yang bagus bukan yang paling rendah) Bagi aku yang bodohnya jose u datang tempat orang kritik masalah orang pada hal diri sendiri lebih teruk .....Siapa yang memalukan ...


....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2015 at 4:10 PM

@Anonymoustransparency international ni pun satu, kenapa lantik org Peru jadi presiden ? Kan dah payah kalau nak keluar kenyataan. Kena ada undang2 sesiapa nak ckp apa2 mengenai satu2 negara, org itu kena pastikan score negaranya lebih tinggi dari negara itu !

Hari ini ada 3 org lagi perwakilan bercakap ttg derma rm2.6 bil. Cepat cek score negara mereka !!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 4:56 PM

Bro, kejap jer ni panas dalam Malaysia. Nanti depa ni dah balik mulalah kita disogokkan dengan kata kata 'Negara ini berdaulatlah' 'tak perlu ada campurtangan luarlah' gedugung gedegang nanti Moron mulakan balik perlawanan bangang untuk orang bangang macam dia. Kita ni siapalaaa, bangsat la dikatakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 6:57 PM

'Anon 8:11' ni memang sah2 Penjilat Ahjib ni! Fakta dah terang2 tapi masih bingai...sombong!! Macam 'Kapten Ahjib ko' tuu... menyusahkan orang!

Kita nak jadi 'Negara Maju' tapi dok Banding diri kita dengan 'Peru'... Itu tak dungu ke???
Banding lah diri kita dengan 'Negara Maju' juga... Switzerland ke, Norway ke, itu baru la Negara Maju... Bukan macam skrang, kita pilih ikut suka je..
Macam ni laa 'PM ko tuu' bagi contoh bila nak cakap pasal harga minyak kita.. "Buat perbandingan yg tak kena tempat"

Dah sah2 'Pm ko tuu' membohong, AMLA, CBT... tapi muka tak malu pegi Jepun mengadap Maharaja n Maharani.... Jepun ni negara ada integriti n budaya yg tinggi... Walaupun CEO ke MD ke Menteri ke... TERbuat silap ke, atau SENGAJA buat silap ke... Mereka akan buat "upacara tunduk malu depan public"... TER ke, SENGAJA ke, itu cerita lain.... 1st 'Mohon maaf' dulu, lepas tuu baru cerita pasal hal yg lain...

Tak ingat ke Malaysia pernah buat 'Persidangan First Lady'.... 'First Lady Satu Dunia' ke datang???
Jawap laa 'Anon 8:11@2:55'

Nak bagi contoh pun....biar lah BIJAK....Ini dah lah tak nak ngaku silap....Bodoh Sombong pulak tuu.... Skrang ni cuba nak SPIN SPIN SPIN plak.... Memang muka tak malu macam 'PM ko tuu'...

"SPRM kat Malaysia yang gagal bukan Najib.. sebab walaupun badan bebas pun tak boleh nak uruskan kes rasuah berprofil tinggi kat Malaysia..." - Dah 'boss mereka' sekat, memang lah tak boleh 'proceed'... itupun buta lagi ke???

Ini bukan salah satu contoh dungu ke???

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2015 at 7:02 PM

Tetnyata selama ini kita ada PM Pemalu rupa nya. Sebagai tuan rumah, dia patut terima hormat para peserta. Rupa nya dia seorg Pemalu utk hadir kalo majlis nya seperti itu. Napa tak suruh PM1 mewakili dia..Kak Ros..suka dgn acara ' international ' tuh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 10:44 PM

Memang mangkok la kau anon.. tak faham aku ckp apa...tak ada kaitan najib kau ..aku bukan org ahli umno....buat nak jilat najib... kau yg meroyan ..sbb org umno kot....yg kecewa kot...aku ckp pasal jose peru bahlol tu yg melalut sampai jepun ...fakta apa yg aku pusing lu yang melalut...hampeh..... selagi adamangkuk hayung macam kau msia tak kan maju la...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2015 at 10:52 PM

Cara Anon 8.11 berhujah mengingatkan saya pada telatah anak-anak remaja berhujah.

Bila kita suruh belajar dgn lebih rajin, mereka akan jawab, markah budak lain banyak yg lebih rendah.

Bila kita suruh berhenti merokok, mereka jawab, hisab rokok dah kira baik laa, bukannya mereka hisab dadah...

Aduss.... pendek kata, susah betul nak buat anak remaja faham yg kita nak mereka jadi lebih baik dr pencapaian sedia ada. ....

Agaknya Anon 8.11 ni seorang remaja juga kut..?

Berbalik pada You-Know-Who....

Saya terfikir tentang apa yg sedang berlaku di Syria sekarang. Sebelum Negara tu huru-hara spt sekarang, saya yakin penduduk Syria pastinya hidup macam kita sekarang.... makan bersama keluarga, tengok TV bergelak-ketawa .... pergi sekolah, university ... penuh dgn cita-cita dan impian.

Tp sekarang..... hanya kerana Perdana Menterinya enggan turun 'tahta', jutaan rakyat Syria jadi pelarian. Saya tengok wajah anak-anak yg diheret bersama oleh keluarga... berjalan kaki beratus kilometer.... menempah laluan penuh risiko... dan setengahnya mati bila bot yg dinaiki karam di lautan.

Pastinya.... dulu mereka tidak pernah terfikir mereka akan melalui dugaan Allah yg hebat ini.

So..... bagaimana dgn kita? Anak-anak kita...?

Kenapa susah sangat UMNO nak gantikan dia dgn pemimpin lain yg lebih berintegriti?
Is he the only one that UMNO has right now?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2015 at 1:10 AM

Anon 8:11@2:55@10:44

"SPRM kat Malaysia yang gagal bukan Najib.." <-- Ini bukan statement 'Penjilat Ahjib' ke?

Telah dimaklumkan awal2 tadi... "SPRM bukan Badan Bebas" dan 'PM ko tuu' tahu fakta ini, sebab itu la dia pegi CENGKAM apa2 "Institusi Awam" dibawah "JPM"...

Kenapa 'Kapten ko tuu' buat macam tu?....SEBAB....Nak selamatkan teloq dia la...nak harapkan 'cybertroopers' macam ko ni nak pertahankan dia?? 'taip/karang' pun tunggang-langgang... Lepas tu nak marah2.. Eh jalan lah!!!

'Institusi Awam" tak bersalah....Manusia2 yang 'mengurus n mengawal' itu yang bersalah!


"...tak ada kaitan najib kau .." <-- Aku bukan ahli mana2 parti politik, aku non-partisan...

...TAPI AKU NI MELAYU... dan bila 'PM Negara Aku' (juga seorang melayu) buat perangai2 mengarut...cakap perkataan2 mengarut...lakukan tindakan2 mengarut...usahakan perkara2 mengarut... AKU RASA MALU! Malu pada bangsa aku sendiri...Malu pada bangsa sedunia...DAN yang paling utama...AKU MALU PADA ALLAH..... SEBAB APA? Sebab dia 'PM Negara Aku'....


Anon 8:11@2:55@10:44 - Cuba ko baca balik apa yg ko sendiri 'taip/karang', ko rasa2 orang lain boleh ke 'faham dengan jelas' apa yg ko nak sampaikan??


Anon 8:11@2:55@10:44 - Sekarang aku pula nak beritahu ko....

"JANTAN skt"

"..Mangkuk Hayung... Engkau yang bangang tak bertempat...tak faham buat2 faham last2 engkau yang bodoh:::meroyan nampak sapa yang dungu korang ka aku.."

"selagi adamangkuk hayung macam kau msia tak kan maju la..."


Nak berhujah tuu biar lah 'cerdik', ini tidak..'bias je lebih'...lepas tu bila orang lain beri komen, ko nak marah2 pulak...cakap orang mangkuk la...cakap orang tak faham la...cakap orang meroyan la... DAH SILAP TU MENGAKU JE LA...lepas tu ko betul kan lah kesilapan ko tuu dan jangan ulangi lagi...INI TIDAK....MASIH juga Bodoh Sombong!
Belajar lah 'merendah diri'....BUKAN NYA merendahKAN diri....

Manusia macam kita semua ni (YA! Kita semua!) bila dah belajar Ilmu tinggi sangat...(tapi Iman n Takwa MASIH kurang/takde)....mula la jadi angkuh....rasa dah terlampau bijak....tak boleh di tegur....nasihat pun "tak masuk".... JANGAN TAKBUR LA!

Anon 8:11@2:55@10:44 - Buta Pekak Bisu.... 'Jenis Manusia' KESUKAAN 'Kapten Ahjib'

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2015 at 10:29 PM

Najib tu penipu... Knp dia tak cakap dri awal 2.6 billion ti duit derma???? Klu betul dia tak bersalah.. Jawab terus..jgn putar alam. Ini tidak.. Lama sgt ke nak jawab? Org menipu ni banyak alasan tau.. Lain soalan lain jawapan...hahaha... Pemimpin mcm najib ni kalau tak dipaksa letak jawatan dia takkn letak.. "Kononnya ikut saluran yg betul kita negara demokrasi"...phuii.. Klu pemimpin mcm najib dipenuhi dengan skandal rasuah dia seharusnya letak jawatan.. Negara luar pun buat mcm ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2015 at 12:38 AM

Najib x dtg.d IACC krana. telonya yg. dah kecut semangkin masuk kedalam dan terus hilang ....... jika ini berlaku , ia amat bahaya, boleh mengancam nyawanya. Maaf yea....!!!! atas faktor ini (keselamatan) .. Najib gagal hadir,... d nasihatkan oleh tuan penasihatnya Zaid.


Jika Majlis lain Najib akan Hadir walaupun x dijemput .... krana telurnya x akan kecut .......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2015 at 12:43 AM

Amat Memalukan Bangsa Bugis ..... Terutama kpd. Panglima2 Bugis Terdahulu ..... Jika ada Panglima Bugis Spt. Ini pd. Zaman Kegemilangan Kerajaan Bugis ...... dah lama di sumbat dlm Lubang Buaya .... sekali Lagi .... Memalukan ...... BANGSA< AGAMA dan NEGARA......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2015 at 1:05 AM

Rasanya aku dah tau utusan/tv3 nak kata apa..

"Bekas pemimpin negara telah mengadakan pertemuan sulit dengan perwakilan2 IACC sebelum persidangan bermula"

Lebih kurang macamtulah kalau lari pun skrip aku ni tak jauh mana la rasanya.

Tak pasal2 aku kena carik utusan pepagi esok tgk apa cerita.

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2015 at 1:10 AM

Hehe.. oghang tompek den kalau ghoman ni ha golar eh "terkesot ke dalam tolo eh"

KJ gerenti torbughai golak eh kalau dio terbaco ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2015 at 1:18 AM

KAHKAHKAH

Inilah contoh penjilat tegar mat najip. Keyword yang biasa digunapakai ialah:

FITNAH

korang kalau perasan keyword apa lagi yg barisan penjilat ni pakai boleh tolong update.

#Fitnah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2015 at 1:22 AM

Ok ni aku dah jumpa keyword kedua yang puak2 penjilat ni pakai selepas FITNAH iaitu:

SPRM GAGAL

KAHKAHKAH

#SPRMgagal

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2015 at 1:28 AM

Huih.. ni bukan stakat spenda skuba atas kpale lg dah.. ni mesti siap dah henjut air ketum 3 ponjot ikat tepi letak straw

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2015 at 1:34 AM

Bukti sahih????

Kau nak bukti sahih???

Duit tu dah terang2 wujud, masuk akaun nama siapa, akaun bank mana, sampai yang empunya akaun dan langau2nya terpaksa bagi berbelas2 jawapan yang berbeza2, ITU PUN KAU KATA TAK ADA BUKTI SAHIH LAGI??

Adoh kes berat ni.. ada sorang lagi pakai spenda skuba atas kpale teguk ketum.. tapi yang ni aku rasa dah henjut setengah periuk air ketum dia bantai..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2015 at 1:40 AM

Ni bukan bdengung dek layan air ketum lagi dah ni. Ni dah tahap mabuk todi dah.

Lantak pegi melingkup la indeks tu berapa pun. Yang kau cuba buat tu seolah2 2 orang tgh terberak saling bertekak pasal taik sapa lagi busuk. Padahal taik tetap taik.

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2015 at 1:47 AM

Bak kata Upin Ipin

"BETUL BETUL BETUL"

Hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2015 at 10:05 PM

jantan sket pun pada sape..?najib ek

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2015 at 10:19 PM

ahahaha klakar betul la..mean kalo indeks rasuah negara lain lebih tinggi boleh la ek kta amalkan rasuah asalkan jangan lebih dari negara lain..hadushai..so contoh ayat yg kte leh guna aku trima rasuah 10rbu takpe sebab dia tu amek lagi banyak 20rbu

Post a Comment