........... TS Sanusi - Pemimpin Yang Menyebabkan Umno Kalah Itu Adalah Pemimpin Yang BANGSAT ! ( Video ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TS Sanusi - Pemimpin Yang Menyebabkan Umno Kalah Itu Adalah Pemimpin Yang BANGSAT ! ( Video )

Tuesday, August 25, 201539comments


Orang Melayu akan TERBANGSAT kalau Umno hilang kuasa !

Itulah ayat Najib semalam yang buat ramai orang Melayu rasa nak muntah. 

Serius, beb...  Saya bagi contoh, kalau kita dengar ada orang berkata - Kita kena berjuang mempertahankan maruah bangsa kita ! - dalam hati kita akan berasa bangga. Peeeergh!  Hebat ! Siapa yang bercakap tu ? Dalam otak dah mula terbayang pemiliki suara yang berhati waja, tegas, penuh semangat perjuangan  ....

Tapi semalam .... bagi yang tidak tahu siapa yang berkata - Orang Melayu akan TERBANGSAT kalau Umno hilang kuasa ! - bila mendengar saja suara yang berkenaan, pastinya  .... laaaaa.... dia..

Sebab ramai yang tidak sanggup mendengar sepenuhnya ucapan berkaitan, kita baca sajalah -

"Dalam banyak-banyak perkataan dalam Kamus Dewan Bahasa, ada orang kata, orang Melayu akan tersungkur, orang Melayu akan terkecundang dan ada yang kata orang Melayu akan tertiarap,"

"Saya pilih perkataan orang Melayu akan terbangsat kalau UMNO hilang kuasa. Terbangsat...tidak ada perkataan yang boleh menggambarkan untung nasib yang cukup tertekan, hilang segala-galanya, hilang kuasa, hilang maruah dan hilang masa depan," 


Apakata kita dengar komen Tan Sri Sanusi Junid berkenaan MELAYU BANGSAT ini -



KLiK untuk ke Youtube.


0:37 -   ...  Tapi saya fikir.... kalau Umno kalah, orang Melayu ni dikatakan akan jadi bangsat. Tapi Umno tak pernah kalah .. di zaman Tunku Abd Rahman, Tun Razak, Tun Hussein, Tun Mahathir .. malahan Umno pada waktu itu, BN dapat dua pertiga majoriti ..bermakna waktu itu tak bangsat.

Sekarang ini, ancaman Melayu itu bangsat kalau Umno itu kalah... jadi orang yang menyebabkan Umno itu kalah ialah punca ..yang harus dicari sebagai penyebab kepada bangsatnya bangsa.

Saya rasa bukan bangsa Melayu yang bangsat. Pemimpin yang menyebabkan Umno kalah itu adalah pemimpin yang bangsat !


Sesiapa yang boleh tahan menonton Najib bercakap dan mendengar suara Najib, bolehlah klik video di bawah ketika beliau mengucap ayat TERBANGSAT itu.





bernama

Share this article :

+ comments + 39 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 7:31 PM

Bro Din,

Bangsat bilamana tak ada adalam sejarah dapat kurang 2/3 majoriti parlimen..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 7:42 PM

che din... najib da sot da nie.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 7:53 PM

Yang ungkit perkataan "Yahudi" dan "bangsat" pun dia jugak. Last2 kena kat diri sendiri. Makin spin makin terjerut.

Boneka Yahudi.
Bangsat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 8:23 PM

Maaf kalau saya panggil Najib Bangsat. Dia yg macam meminta-minta dipanggil begitu.
Ingat penjualan 2 plot tanah yg dijual begitu murah kpd 1MDB.
Bila swasta jual pula dibeli dgn harga berlipat mahal. Penjualan tanah di Pulau Pinang.Adalah pihak yg untung beratus juta senang2 saja.
Rasanya org Melayu PP yg diminta keluar dari tanah yg diduduki puluhan tahun, kalau diberi sebahagian kecil dr keuntungan tersebut mestilah rasa sungguh bersyukur.
Malangnya apa yg kita ada cuma pemimpin bangsat yg cuma tahu ambil keuntungan sendiri, langsung tak fikir survival bangsa Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 9:40 PM

Bro Din,
Memang betullah. Sekarang ni apabila muncul saja wajah dia tu kat tv, cepat-cepat tukar channel. Bila terdengar saja suara dia di corong radio, cepat-cepat tukar stesen. Kalau bukak surat khabar, ada kisah dia, terus tukar halaman.
Dah tersangat meluat dah.

Daripada,
Ahli setia UMNO yang sayangkan parti tetapi meluat dengan Presidennya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 9:49 PM

Kalau dia tak bangsat masa pru 13 yg lepas bila BN gagal dapatkan 2/3 majoriti dia tentu sudah letak jawstan.
Tak pernah terjadi. Malah dgn bangga dia kata umno menang besar. Besar punya bangsat.

....................
Reply To This Comment ...................
Tai-pan Jr
August 25, 2015 at 9:59 PM

As'Salam... Bro DT n Sahabat3 sekalian..


"Pemimpin yang menyebabkan Umno kalah itulah pemimpin yang bangsat"

-Tepat sangat3 statement ni! Betul2 'sharp-shooter'! Plain n simple.. :-)

-Syukur Alhamdulillah masih ada lagi veteran UMNO yg bergeliga n waras seperti Tan Sri Sanusi Junid ni..

-Moga Allah AWJ sentiasa pelihara veteran3 di Malaysia.. Jasa2 mereka tak mungkin kita dapat nafikan..

***Ameeenn**



"The AhJibGo Factor"



"Discussion Is Dead"
"Diplomacy Is Dead"
"Democracy IS Dead"


Oh MalaysiaKu... Tanah Tumpah DarahKu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 10:15 PM

Kita semua sayangkan UMNO tapi bukan Presiden yang bangsat ni.. Sedarlah najib. Ahli2 UMNO dah hilang kepercayaan kat kau. Berani kalu kasi open itu online poll..dah jadi penglipur lara najib, zahid dan sekutu2 nya. Tiap2 hari create skrip apa nak jaja kat mesyuarat UMNO atau kat press.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 10:17 PM

Yang bangsat tu najib, bukan umno dan bukan melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 10:53 PM

"berjuang sehabis teh" brother Din...

Pahlawan Bugis sudah ucap satu perkataan pada Melayu. Bak kata dialog dalam filem PGL versi 2005 "aku tidak gentar dengan Melayu..." (Raja Majapahit),

"Saya kata, orang Melayu akan terbangsat kalau UMNO hilang kuasa" - Najib.

Agak biadap & sangat tak sesuai ungkapan itu, lebih-lebih lagi ianya diucapkan oleh PM Malaysia. Nampak sangat beliau macam sangat-sangat terdesak/taksub untuk terus berkuasa till tak sedar apa yang dikatakannya.

Again, meludah kelangit then singgah semula ke muka sendiri. Bangsat kah Melayu Kelantan tanpa Umno berkuasa in Kelantan ini selama lebih 20 tahun ini...?

Memang kita kena akui, Kelantan lambat membangun. Persoalan jelas sini, dulu kan BN yang pegang Kelantan, then maju sangat ke Kelantan masa dalam BN...? Or maju sangat ke Sabah ini selama dok bawah BN untuk lebih 50 tahun ini...? Antara Sabah & Kelantan ini negeri mana yang lebih baik dari segala segi...?

Sangat betul pandangan Tan Sri itu, kita yang dib.....tkan oleh Pahlawan Bugis ini. Pada ahli UMNO, sila la baca sejarah penubuhan UMNO, siapa pengasasnya, kenapa pengasasnya tinggalkan UMNO. Then anda andaikan la sendiri dengan hati yang bersih, siapa pahlawan & siapa pembelot... Baca laaaaaaaaaaaa.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 11:00 PM

Haram jadah....bangang....terbangsat. Mestikah perkataan ini keluar dari mulut seorg pemimpin? Bahana kuasa yg kian jelas memakan diri.....kenapa en najib ni terlalu angkuh sombong dan riak? En najib....anda 62 bukan 26 paham? Makna nya liang lahat kian hampir lah tu.....bertaubat dan sedarlah bahawa Allah Yg Maha Berkuasa...bukan en najib.
# HAKIM MAIN MATA DGN MALING

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 11:21 PM

NAJIB akan terbangsat jika tiada sokongan Melayu. Tanpa Kami orang-orang melayu maka jadilah UMNO dan pemimpinya sebangsat-bangsatnya.. merayu sekeping undi.

Kepada orang melayu dan bumiputera adakah anda mahu Pemimpin begini..ugut dan mengungkit tak sudah sudah ??

Bangang tetap bangang

cakap guna otak .. bahalol (din dah cari dalam kamus tak jumpa perkataaan yang sesuai untuk kebangangan yang terlampau seperti ini.. mohon dilepaskan komen ini)

kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2015 at 12:06 AM

KeBANGSATan bangsa melayu adalah berpunca dari pemimpin yg BANGSAT!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 12:09 AM

Najib Najib ... 2015 dah beb .... terdesak je guna melayu ...... tapi sebab dia bukan orang kebanyakan ... konteks nak guna pun tak reti ......

Zahib.... bangang bangang mamat ni pun, pandai la juga guna teknik nak tipu orang melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 12:49 AM

Simple jer...
Masalah:
Melayu bangsat = umno kalah
Umno bangsat = Najib dan kabinet mangkuk
Penyelesaian
Najib dan kabinet mangkuk dibuang = umno hebat
Umno menang = melayu hebat

MASALAHNYA SELAGI MASIH ADA NAJIB DAN KABINET MANGKUKNYA MAKA BUKAN SHJ MELAYU, SELURUH MALAYSIA DIBANGSATKANNYA...OLEH ITU RAKYAT MESTI BUANG KEPALA SEGALA BANGSAT KAT MALAYSIA NI IAITU NAJIB DAN KABINET MANGKUKNYA!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 1:02 AM

Aku rasa ada kut Anon 11:21 PM

Sebab Kencing pun kasar, TerBangsat lagi kasar, tapi bila aku komen tiada KEMALUAN dimana bahasa itu hanya menunjukkan ketegangan didalam menyampaikan maksud (walau aku tidak elaborate-sebab rakyat dah bijak bezakan dan tidak ada niat literally diatas perkataan KEMALUAN tuh!) ketika article 5K tidak dilepaskan...aku tak heran lah tapi tiada KEMALUAN membayang kan sudah lupus,

-Harga Diri, (dah tak ada hormat rakyat)
-Integrity, (he did not do as he preached)
-Kebenaran, (technically always lying giving spin to a straight questions)
-Maruah, (dah di gadai dengan bersikap kuku-besi mencantas segala nya dengan kuasa yang ada ie. TPM, AG, BNM, MACC, SB etc)
-apa apa lagi boleh tambah....

Itu yang aku tambah antara 5K Bugis-Lanun yang dia tidak ada dari garisan (list K Jiwa Kacau) K yang konon akan memperkasakan UMNO?

Sebelum 5K Bugis-Lanun, Anina sudah hentam dia habis habisan dengan KENCING yang menyerlahkan kemarahan yang tidak tertahan lagi bukan dari ahli UMNO saja tapi juga rakyat jelata!

Tuh yang Bugis-Lanun panas keluar ancaman melayu akan terBANGSAT seperti keadaan yang cukup sama dimana dia keluar kekata HARAM JADAH, BANGANG....

Apa apa pun prerogative is yours DT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 1:08 AM

hadoiii...umno nie punya la ramai ahli, hampa pakat2 la soh presiden hampa nie berenti bercakap boleh dak...lagi bnyk dia nie bercakap lagi melalut dan merepek ja yg bnyk kluar, bukan nk bagi oghang suka, tambah meluat lagi ada la....skrg da mula melilau satu negara dan smua tmpt nk habaq nk bercakap...la baghu nk kalut sal bangsa...pandai plak, sblm nie dok melilau kerap kat luar negara ja....ada ka pikiaq sal bangsa? sal negara? pada ahli umno yg kata 3 juta tue....lau hangpa x mo tengok umno lingkup, hangpa kena pakat2 la tarik presiden hangpa nie turun cepat, biaq la dia nk melalut apa kat parlimen pekan ja da la...tang lain sapa pun tak layan dan nk dengaq percakapan dia dah, sampai anak2 muda yg tak boleh mengundi pun da meluat gila bila presiden hangpa nie bercakap....fikir2 la no

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2015 at 1:34 AM

@Anonymous'Bangsat' ini baru diiktiraf OK, sebelum ni tak dilepaskan. Mcm 'Bangang' dulu, sebelum di OKkan oleh Presiden Umno, saya tak luluskan. Transformasi la katakan...

....................
Reply To This Comment ...................
eri
August 26, 2015 at 2:02 AM

bijak...bijak...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 4:04 AM

Kite kena terima yg najib ni mmg dah ditakdirkan untuk jadi penghancur ape yg bangsa kite ade selama ini..Saya percaya bahawa di akhir zaman ni akan berlaku bermacam2 kerosakkan..dan ini salah 1 darinya..buat 3juta ahli yg dikatakan najib setia menyokongnya..buat lah sesuatu..kerna 3juta ahli ni lah yg mampu mengubah segalanya..tak perlu lah nak joint venture ngan bangsa lain nak gulingkan die.dgn 3 juta ni dah cukup untuk bgi tau kat najib jgn main bangsat dengan bangsa melayu..Tun Razak Exchange dinama kan semperna nama bapak najib tun razak..anak bangsat jenis ape sanggup busukkan nama bapaknya sendiri untuk kepentingan peribadi or bini..jadi jangan percaya lah cakap najib tu bilang 3,000,000 sokong die..die tipu sebab saya ahli umno tak sokong die jadi pemimpin parti dan juga kerajaan..jadi tinggal 2,999,999...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 5:42 AM

Sama la kita, padahal dia bukan kenal pun kita kan. Betapa meluatnya pd dia. Jika UMNO kalah dialah bangsat yg jd punca kekalahan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 5:50 AM

Wahai pi em aka presiden parti melayu.

Apa yg saya nampak skrg ialah kamu..org2 sekelliing kamu dan kroni2 kamu yang membangsatkan rakyat negara ini. Bukan melayu sahaja...bumiputera sabah sarawak cina india sikh org asli semua terbangsat akibat kepemimpinan kamu.

Terima kasih

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2015 at 5:54 AM

Setuju dgn u bro...bc lah buku teks sejarah tingkatn 3...ada siapa pgasas umno..ada tujuan2 umno ditubuhkan...ada semua cite yg bro sebut tu...sakit mnanah tinge dgo LANUN BUGIS ni punye ckp...mmg yg mybbkn UMNO kalah lah nti terBANGSAT...tp bkn org MELAYU ...pemimpin UMNO itu sendiri automatically BANGSAT..

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2015 at 7:38 AM

2-3 hari ni bro Din x update blog.Biasanya update setiap hari sejak isu 1MDB ni meletus.Saya ingatkan bro Din dah kena tahan dengan POTA sebab cuba menggulingkan kerajaan. :D

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2015 at 9:08 AM

Nilai matawang dijangka akan terus menurun sehingga ke rm4.50 sehingga akhir september ini disebabkan oleh ringgit tidak digunakan sebagai matawang yg digunakan dalam urusan pasaran saham dunia. Nilai ringgit tersandung disebabkan oleh tindakan kerjaan yg mengurangkan export minyak mentah tetapi melebihkan aktiviti menimport. Setiap org harus mengambil langkah berjaga jaga kerana ini merupakan bencana ekonomi kepada semua.. bank negara hanya mempunyai rezab rm101 bilion buat masa sekarang. Hutang kita pula meningkat kepada 580 bilion. Hentikan aktiviti membeli hartanah serta kereta buat masa sekarang. Bencana besar sedang menuju kearah kita semua.
Pakar ekonomi menjangkakan ekonomi malaysia akan hancur/rebah dalam msa 100 hari. Pasaran saham dunia serta nilai matawang akan melemaskan kita semua secara drastik.
Ini adalah kerana keadaan semasa ekonomi dunia yg negetif. Isu isu keselamatan dunia seperti penganas ISIS dan konflik timur tengah. Lebih menakutkan lagi adalah isu di kepulauan Spartly yg mana China, vietnam, taiwan, filifina dan malaysia mahu menuntut hak. Latihan ketenteraan china dan russia akhir2 ini seakan akan ingin menunjuk kan kemampuan serta kekuatan ketenteraan. Ini semua kerana secara tidak langsung ingin memberitahu kepada US supaya tidak cuba untuk berperang dengan mereka.
Krisis minyak mentak akhir2 ini adalah disebabkan oleh lebihan bekalan. Pihak amerika mengepam minyak dengan jumlah yg banyak dengan alasan:-
1) Untuk menyekat ekonomi serta matawang russia kerana russia adalah pengeksport no 1 minyak mentah dunia. Pihak US dan kesatuan Eropah (EU) menyalahkan russia diatas kegawatan di ukrain serta isu MH17 yg tiada kesudahan..
2) untuk menghentikan keganasan. Terutama ISIS yg menjual murah minyak mentah yg diseludup dari syria dan iraq.
Malaysia diburukan lagi dengan ketidaktentuan politik, penyalahgunaan kuasa serta penutupan kebenaran oleh seseorg.
Dunia juga melihat malaysia sebagai dikedudukan no 1:-
1) rasuah dan skandal
2) juara dunia dalam pemalsuan kad kredit.
Oleh itu para sahabat serta ahli keluarga.. berjimat cermatlah dalam membelanjakan wang.. kita sekarang kearah keruntuhan ekonomi dunia. Hari2 yg mendatang akan menjadi suram dan tidak menentu. Perjalanan hidupbkita akan menjadi amat susah dan tidak boleh dijangka. Krisis ini akan 'menghentam' kita semua. Tidak kira kaya atau miskin..

Nasihat drp pegawai bank

Jangan beli rumah/kereta/aset lain dalam tempoh 6 bulan dari sekarang. Ekonomi malaysia dijangka akan gawat pada bulan 9. Duit tidak akan dapat dikuarkan dari bank. Bagi yg ada duit lebih...boleh beli ketika org yg nk jual aset ketika itu kerana gawat. Dijangka potongan ke atas aset boleh mencecah sehingga 30%. Asalkan aset dapat dijual dan dapat pulangan wang (cover bayar loan rumah bulan2 bg org yg mempunyai aset 3-4 biji. Dijangka akan jual 1-2 biji aset). Jika boleh...duit jangan disimpan dalam bank. Simpan cash di mana2 yg boleh digunakan pada bila2 masa. Malaysia boleh diumumkan gawat jika nilai mata wang terus jatuh.


# apa komen abg din? tentang kejatuhan matawang skg?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 9:28 AM

inilah susah nya orang melayu ape saja kenyataan sebagai peringatan untuk orang melayu dimanipulasi. tiada ade sedikit pun rasa insaf, tengok lah melayu di singapura tak rasa macam jadi bangsat ke, tengok melayu semalam di kampung mutiara batu feringgi tak rasa jadi bangsat kah, merayu sambil menangis mana emak kami nak tinggal, mana anak kami nak tinggal dan mane kami nak tinggal. lepas tu ade yang cakap kami orang kelantan tak de umno tak jadi bangsat pun. memanglah tak bangsat sal masih dudok bawah melayu, ape yang kita nak cakap sekiranya umno kalah ade parti melayu lain ke nak jadi pemerintah, pas dah jadi hampeh, pkr memang hampeh, ghb lagi lah macam taik hampeh, bila suruh melayu bersatu hang kata ideologi tak sama. bila cina naik bukan setakat melayu jadi bangsat lagi jadi taik, jadi penyakit, jadi nanah yang kena buang. tentang najib ape yang kita cakap sal dia, 1mdb, 2.6 billion, bursa jatuh, ringgit jatuh, gst, kos hidup tinggi, dari 6 diatas hanya 1 saja melibatkan kita, kos hidup yang lain ade kita terkena tempias, ringgit jatuh kita belanja harian pakai duit us ke, bursa jatuh kita beli saham ke, 2.6 billion dia dapat dia bagi umno ke ade kena mengena dengan kita, 1mdb rugi kita kena bayar ke, gst dia dah kata barang asas tak kena gst, cina menipu kita sejak dulu sebelum merdeka kita kata, semua tak percaya. bukan suruh mempercayai pemimpin, fikir secara rasional sedikit dan rasa bersyukur, orang indonesia hantar duit malaysia rm 2,000.00 ke indonesia dapat 7 juta, dia kata dulu dapat 9 juta. sama lah kita ni macam orang indonesia tak pernah bersyukur dapat cari makan di malaysia kia hanya fikir ape yang kita dapat je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 9:57 AM

Bangsat yg PM maksudkan adalah jdi bangsa yg merempat spt pelarian, miskin hina di tanahair sendiri..jgn spin maksudnya sebab itu pun KALAU kita kehilangan kuasa..sebab tu kita kena pertahankan UMNO!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 10:06 AM

Kalau pemimpin umno kencing org melayu memanglah melayu akan jadi bangsat. Kalau pemimpin umno GSTkan orang melayu memanglah melayu akan bangsat.

Kalau pemimpin UMNO tukar penjawat kerajaan yg jujur jalankan tugas memanglah melayu akan jd bangsat.

Kalau pemimpin UMNO takda teloq diam membisu dgn penipuan yg presidenya buat memanglah melayu akan jd bangsat.

Kalu ahli UMNO dah tahu salah laku pemimpin dan presudennya tapi kecut nak.buat sesuatu, memanglah melayu akan jadi bangsat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 11:21 AM

najib ni bangsatwan. konon konon memahami denyut nadi rakyat.

bukan macam bapa dia. bangsawan tapi betul betul memahami denyut nadi rakyat.

aku pusing pusing internet. jumpa benda ni.

Arab Saudi bagi PBB USD100 juta je sebab lawan pengganas.
Arab Saudi bagi USD100 juta je untuk Palestin.

ini untuk kes sekali bagi sedebuk. berkali kali tu mungkin banyak lah.

datang lagi beberapa soalan dalam kepala aku.
pertama: derma kepada PBB tu, masuk akaun peribadi setiausaha agung PBB tak?
kedua: derma kepada Palestin tu, masuk akaun peribadi presiden Palestin tak?
ketiga: Arab Saudi ni bengong/songsang macam budak budak najib ke?

PBB mengetuai gerakan antarabangsa memerangi pengganas? kita, bagi USD100juta je lah.

Palestin susah, kena bom, kena kepung dengan israel? kita bagi USD100juta je lah.

Malaysia tolong PBB dan Palestin? kena bagi berapa eh?
PBB 100 + Palestin 100. kena bagi USD200 juta lah.
tapi diorang ni selalu bayar over the top. power plant rm400juta hari tu diorang bayar RM2b.

kita pun kena kali 2, kali 3, baru tak malu nak bagi duit kat diorang ni. USD200 x 3 = USD600. kita up sikit lagi. kita bagi USD680 juta.

saya putar #MahJib. "Wang besar, Wang besar. derma politik dah jadi derma peribadi".

- jiwa kacau -

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 12:22 PM

Apabila kamu bangsat bermakna antara lain TAK CUKUP DUIT. Siapa yang rembat duit berbelion2 RM tu bukan bangsat tapi YG PALING AMAT TERBANGSAT DAN CELAKA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 1:03 PM

Who the f r u to tell us f no umno lofe will ne miserable for us? WHO D F R U?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 1:22 PM

Hang ni mmg jenis mangkuk bawah tempurung la..g blajar ekonomi, g pasar, g tanya org niaga dan rakyat.

Cakap serupa org xde otak

....................
Reply To This Comment ...................
eri
August 26, 2015 at 3:19 PM

2,999,998 ja la....tolak sy lg sorang...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 4:02 PM

Nampak muka kat tv, tkr channel...dgr suara kat radio, tkr channel...nampak muka kat surat khabar, aku jadikan alas dlm tong sampah...setuju?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 8:40 PM

kalau umno tukar presiden saya harap pemimpin macam Tan Sri Sanusi ni jgn dilupakan..jadikan penasihat parti...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 11:24 PM

Pasal apa melayu sekarang lemah sebab pemimpin umno bangsa bangsat kalau bangsa tak bangsat orang melayu akan lbh maju dari bangsa korea atau cina dinegeri cina

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 11:59 PM

'hang' ni type sembang deras je hujahnya, berpintal pulak jadinya. Siapa yang kata 'jika UMNO' kalah ini? Kan kata itu tetbit dari mulut pahlawan 'hang' sendiri...

Kita nak pahlawan hang tu turun sebelum diturunkan cos ini sahaja cara awal untuk bersih then selamatkan UMNO dari ditumbangkan jika pru diadakan esok.

Hang ni perempuan ke lelaki cos hujah hang bercabang. Persoalan sini 'Melayu akan terb.....t jika Umno tumbang'', bukan persoalan Pas Kelantan itu Melayu.

Tentang gst, betoi ke barang asas semuanya tak kena gst? Mana bukti & contohnya? Sardin, susu, maggie ini bukan barang asas ke? Ini makanan asas orang kaya macam hang ke?

Berkenaan kg.mutiara ini, kenapa masa Umno perintah Penang puluh tahun dulu Umno tak bangunkan at least PPRT untuk rakyat Penang sebanyak yang mungkin? Siapa yang jual tanah itu pada pihak swasta dulu?

Hanya copy paste statement Shahrir Samad tanpa faham impact ringgit & bursa secara indirectly later pada rakyat bawahan seperti saya. Hang tak pa la kot cos sarapan & sekotak rokok seludup hang ditaja tiap hari.

"Sekirannya Umno kalah" andaian hang. Saya jawap cara sedangal hujah hang la yea- "Umno belum kalah"... Hahahahaha.......................m

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2015 at 5:29 AM

Kita ni dok la sembang tapi orang umno tak jugak jauh begeraknya.gst sama kena ngan kita..kena kencing pun 1malaysia...mana pegi jiwa melayu umno yg gah kat dewan pau?ketua umno kamu dah teruk sangat tu.tolong rakyat ni bukan tolong ketua kamu yg songsang tu.

....................
Reply To This Comment ...................
August 27, 2015 at 6:38 AM

Ahaiii
Poning
Mula2 baca mcm aku faham, dah dekat nak abis rasa nak pitam

Tolong la bro din, buat pencerahan kat mamat ni.

Post a Comment