........... Najib Berikan 5K, Anina Tambah Satu Lagi K ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Najib Berikan 5K, Anina Tambah Satu Lagi K !

Saturday, August 22, 201540comments

Najib menggariskan Formula 5K nya di Kuala Terengganu hari ini. 5K itu adalah Jangan Khianat, Jangan Korek Kapal, Kerjasama, Kemampuan dan Kenyakinan.


"Perbezaan pendapat biasa dalam Umno, dalam sejarah kita. Tapi perbezaan pendapat biarlah cara beradab. Orang Melayu ni ada seni dia, seni orang Melayu.

"Ibarat kita sama kita berbalah, jangan kita singkap semua habis barai semua orang tahu. Akhirnya kita akan ditertawakan.

"Tapi kalau kita ada pendapat berbeza, tegur cara beradab. Jaga keaiban kita kerana Islam menyuruh kita menjaga keaiban orang. Jangan jatuhkan dan aibkan orang," kata Najib lagi.


Mengambilkira isu2 terkini yang membelenggui Najib angkara tindakannya sendiri, saya boleh simpulkan kelima2 K Najib di atas menjadi 1K saja, iaitu - Ketaatan Membabi Buta !

Langsung tidak disebut tentang Kewajipan seorang pemimpin untuk mempunyai sifat Akauntabiliti. Semuanya ditujukan kepada ahli2 Umno tanpa sedikitpun melihat kepada dirinya sendiri.

Mkini
Apapun suka saya berkongsi kenyataan/respon dari Wanita Umno Terakhir dari Langkawi,  ( saya minta Anina Saaduddin berikan respon untuk dicatatkan dalam artikel ini ) -


Saya hairan kenapa Presiden Umno yang menyingkirkan Timbalan Presiden dan Naib Presiden dari kabinet menasihati ahli Umno supaya tidak mengkhianati parti.

Yang mematahkan tengkuk dan bahu Umno itu siapa? Siapa yang mengkhianati Umno sebenarnya? Bukan ahli yg mengkritik kepimpinan parti mengkhianati parti, sebaliknya yg mencacatkan Umno itu adalah presiden sendiri.

Bagaimana Presiden bercakap tentang sifat jangan mementingkan diri sendiri jika Presiden sendiri sudah seperti cacing kepanasan menyelongkar SPRM, PAC, AG, PDRM dan semua pihak yang menyiasat isu berkaitan pembabitan peribadi beliau dalam isu-isu 1MDB, derma RM 2.6 billion dan sebagainya? Bukankah itu sifat mementingkan diri sendiri? 

Jika benar Presiden tidak bersalah mengapa gusar untuk disiasat? Biarkan proses penyiasatan berjalan sempurna agar keadilan akan dapat ditegakkan. Adakah Presiden sebagai ketua kerajaan tidak mempercayai kakitangan sendiri? Ketua yang tidak mempercayai kakitangan sendiri adalah ketua yang lemah.

Jika Presiden menggunakan dalih ada konspirasi untuk menjatuhkan beliau, ianya adalah dalih seorang pemimpin yg tertekan dengan kepimpinannya yang pincang. Dalam sejarah negara Malaysia hanya DSN dan DSAI yang pernah mengeluarkan kenyataan rasmi terdapat konspirasi untuk menjatuhkan mereka. Ianya bakal terus kekal dalam tinta sejarah sebuah negara.

Well.... Anina tak sebutlah satu lagi K itu tapi anda semua faham2lah sendiri  !

Bukan Puan Anina saja, saya percaya ramai lagi rakyat baik Umno maupun bukan Umno yang sudah hilang kepercayaan kepada Najib sebagai pemimpin. Najib cakaplah apapun, semua salah ! Semua dah tak kena !

Sebabnya kepercayaan itu sudah hilang. Najib sudah menjadi liabiliti kepada Umno BN. Tidak boleh diselamatkan lagi.

Macam ini Umno BN mahu berdepan dengan PRU14 ? Hancur ....

                               ***********************
Pandangan ikhlas dari Mukhriz - 

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir hari ini mencadangkan pemilihan parti Umno yang dijadualkan tahun depan tetapi kini ditangguhkan, perlu diadakan mengikut jadual asal.

Katanya, lebih baik pemimpin parti yang tidak lagi dikehendaki disingkirkan ahli parti, berbanding ditolak pengundi pada pilihan raya umum akan datang.

“Saya harap perwakilan hari ini akan menyokong cadangan ini. Saya bercakap begini kerana saya sayangkan parti. - TMI.



Share this article :

+ comments + 40 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 9:25 PM

Salam Bro...
Tertinggal satu lagi K..... KELENTONG!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 9:26 PM

Kencing sampai hancing.. perbezaan pendapat ?.Pendapat apa?. Rakyat bukan nak tahu pendapat ..orang nak tahu kebenaran duit bilion2 tu.. pasal 1mdb.


Orang nak najib jawab soalan
Orang nak najib jangan menipu
Orang nak najib letak jawatan

Tu je.. pebezaan pendapat celah kangkang mana ?

Patutlah menteri menteri salalu bagi pendapat/persepsi. dia ingat kita nak pendapat

Nak beradap macam mana lagi najib oi.. hang tak paham bahasa

Kah kah kah

Bangang tetap bangang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 9:33 PM

Ada lagi satu K yang tak masuk dalam formula tapi sekarang ini berlaku dengan berleluasa...Orang Kelantan dan Terengganu paham sangat dengan K yang satu ni..........KAUT...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 9:45 PM

Teerrrrbaik dari dt.!! Terjujur dari mukhriz... umno tak perlu kepimpinan sekarang... cantas semua, ganti baru....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 10:06 PM

Rasa malulah juga membaca coretan puan Anian yang bagitu tepat jatuh atas batang hidung president parti yang dikatakan keramat ini.Sangat setuju dengan paparan beliau.bila tengkok dan bahu dipulas apa akan terjadi pada bahagian yang lain.Jadi pupet yang dikendalikan oleh sesaorang.Bila kena tiupan angin terlantor saja ke kiri atau kanan dan belakang depan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 10:06 PM

Untuk makluman kepada ibu bapa....tahun ni peperiksaan bentuk objektif tak boleh guna pensil 2B. Kena guna pensil 2.6B 😜😜😜😜
Kat mano dapek pencil 2.6B ni aku carik meghato kodai tak do yo..
Tak jual....nnt ada org akan derma je 😁😁😁

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 10:07 PM

Terbaik Mukhriz.Either you or him die now or both you and UMNO surely die this coming PRU14....and he is laughing all the way to the bank with his Billions....jawapan dah terang tak payah bersuluh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 10:47 PM

err..tak meloya ka org yg dengaq tu....musti penyokong tegar najib munafik tu..maaplah tersangka buruk...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 10:50 PM

salam,
itu 5k yang ahjibgor kasi ikut fahaman presiden. tak ada ke yang tepuk tangan waktupresiden cakap. kalu ahli punya fahaman pulak, k itu ialah kencing ahli, kelentong ahli, dan apa-apa k yang tidak setuju dengan presiden. memang presiden hanya suruh ahli yang bertanggungjawab terhadap parti, tapi pemimpin kaut dan rosakkan parti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 11:04 PM

Bagi rakyat pula, definasi 5k adalah;

K- Kebas duit rakyat
K- Kaut duit negara habis-habisan
K- Kelentong
K- Kuku Besi
K- Kaya raya Nacheat & Family

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 11:23 PM

Kita bercakap mengutuk membenci cara pm mengurus negara tapi sampai bila kita nak tunggu? Kenapa sehingga ni tiada langkah pasti supaya pm diturunkan dari jawatan? Nak tunggu usd1 = rm5?
Yg paling menghairan dah sah pm menghancurkan ekonomi tapi semua orang masih dlm peringkat bercakap2 sahaja. Bertindak masih jauh lg.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 11:24 PM

Umno perlu ada pemilihan tak perlu tangguh lagi....

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2015 at 11:50 PM

Ahli jadi tukang kaberup ngeh ngeh ngeh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2015 at 11:52 PM

5K ye ....

ermiyati dah dapat 10 x 5k.
shahrir dah dapat 200 x 5k
mad maslan dapat 400 x 5k.

najib ada 520k x 5k.

ha. ha. ha.

5k najib yang sesuai.

k 1 - kencing
k 2 - karut
k 3 - kecut
k 4 - kantoi
k 5 - konar

- jiwa kacau -

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 12:03 AM

Najib ada 5 k nak kekal berkuasa! Saya ada satu K saja. K iaitu KITAB. Jika kita bertelingkah maka kembali lah kpd Al Quran dan hadith. Nah, kembali kita kpd Kitab Al Quran. Pasti jawaban akan terungkai. Laksanakan sembahyang hajat adalah saranan saya. Satu negara lakukan secara besar2an d setiap pelusuk masjid. Tubuhkan badan pengurusan utk selama 7 hari.WAJIB en najib dan kuncu2nya tumbang.Itu janji Allah kerana menzalimi . Mana dia ulama2? Nah skrg anda perlu tampil....demi Allah....demi Rasul....demi Agama yg benar ini.....demi Bangsa..serta demi Negara. Bersatu lah....Saya menyeru para ulama yg mengaku anda berilmu tinggi....buktikan kalian menyembah tuhan bernama Allah....bukan pangkat kedudukan serta wang ringgit. 14 negeri nak cari 14 ulama....takkan tak ada? Jgn lagi ada hina menghina caci mencaci. Sama2 kita berserah dan memohon akan kebenaran. DGN SATU NIAT.Jika anda rasa tertindas d zalimi d susah kan serta tipu daya iblis lahanatullah maka d persilakan....mara ke hadapan. Tak perlu turun ke jln raya atau membawa khemah utk bermalam demi nak en najib turun....mereka kata salah malahan d hina lagi dgn membenarkan berbogel dgn syarat d stadium...bila salah Nnt d tangkap, anak bini juga yg susah..sanggup kah kalian d hina? Cuma perlu turun ke masjid saja yg mana tidak menjadi kesalahan langsung. Hampir setiap tempat ada masjid...kenapa jalanraya yg kita tuju? Idea apakah ini? Kita Melayu beragama Islam dan kita ada tempat yg boleh memohon...jika kita beriman! ISLAM ITU HEBAT.
Sprm membuktikan bahawa sembahyang hajat telah mengubah keputusan 2 pegawai yg d tukarkan. Bukankah itu kuasa Allah? Mengapa kita masih buta? Jalan penyelesaian ada d depan mata.
Sekian.
Marilah berjuang bersama2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 12:32 AM

din....najib org melayu ke...kan dia kata dia org bugis...cit ...k lagi satu...kencing unya kaki

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 12:57 AM

Najib, ko bagi la anina ni dua tiga ratus K, bagi dia senyap sikit. orang2 amno ni cuma mau 3-K saja... Kaya, Kaya, Kaya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 2:11 AM

Najib 5K

Kami Kerah Kamu Ke Klinik !


Kata Kata Kamu Kini Karut !


Kami Kata Kamu Kurang Kemanusiaan !


Kepercayaan Kami Kenapa Kamu Khianati ?


Kenapa Kehidupan Kami Kamu Kacau ?


Kamu Kencing Kami Kerap Kali !


Kami Kata Kamu Kepahlawanan Kangkung !


Kehormatan Kami Kepada Kamu Kosong !

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2015 at 3:12 AM

Kalau aku paling sesuai untuk najib ni 1 K je :
- K*M*K

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 3:27 AM

Kalau Najib benar2 sayangkan rakyat....

1. Kenapa kenakan gst kepada orang miskin, oku, ibu tunggal, anak yatim dan pelajar ? Kenapa tak berikan pengecualian gst kepada mereka ?

2. Kenapa gst mesti 6% ? Kenapa tidak laksanakan secara berperingkat-peringkat dari 1%, 2%, 3%, 4%, 5% dan barulah 6%. Gst sepatutnya dilaksanakan sesuai dengan kadar pendapatan isi rumah semasa yang rata2nya dalam lingkungan RM3,000 ke bawah.

3. Kenapa tiada kawalan berkesan ke atas harga rumah ? Sampai bila rakyat nak menyewa rumah sedangkan harga rumah adalah jenis mampu tengok bukan mampu beli.

4. Kenapa tiada kawalan ke atas harga ringgit agar sentiasa stabil ? Lagipun bukan semua benda ada di Malaysia. Nak taknak kita terpaksa mengimport seperti komponen kereta dan makanan. Kita memang tidak ada alternatif atau pilihan lain selain import. Dan sudah pastilah barang yang diimport melambung tinggi harganya.

5. Kenapa tak boleh stabilkan harga petrol ? Kebanyakan harga barang naik adalah berpunca daripada harga petrol yang tidak menentu. Peniaga terpaksa mengambilkira kos petrol bagi setiap barang yang dijual. Walaupun sekadar naik 10 sen, ia tetap memberi kesan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 7:39 AM

Immoral PM bercakap pasal adap! 2K pertama perlu ada perkataan JANGAN dihadapan...kenapa? Sebab sebelum 'jangan' immoral PM dah buat dulu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 9:06 AM

Terbaek ar bro !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 10:03 AM

kekal kuasa kelentong kencing kabberup

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 10:09 AM

Makin pening la mamat bijaN ni. Itu bukan 5K itu 2J, 3K. Aku igt setiap malam mesti rambut tebuan yg bg nasihat kat bijaN sebelum dia tidur.
Kata bini, "alaaa bang, jangan la risau sangat sampai tak boleh lelap mata. Esok abang jawab macam ni ha, macam ni..". Lakinya pula kata, "Oh.. macamtu. Senang je nak jawab rupanya. Bergeliga otok bini abang ni ye. Makin abang sayaaaaaaaang kat Mah ni. Esok abang belanja shopping yaa...". "Cayunk abang jugok. Muah! Muah!" kata bininya sambil mengipas-ngipas lalat di rambut tabuannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 10:09 AM

Najib ni sama betul macam Anwar. Muka tak tahu malu. Selamba aje dua ekor tu nak quote kata-kata agama untuk support kejahatan mereka. Rakyat sakit hati pun dah tak guna. Ahli UMNO sahaja yang boleh nak selamatkan keadaan. Patutnya ahli UMNO boo kan aje si lanun bugis ni. Too bad ahli UMNO takde teloq.. Yang adapun terlalu minority.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 11:12 AM

Najib 2.6 dan isteri tersenyum dgn kata kata Anina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 11:13 AM

Jangan KEMUT

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 11:19 AM

Dan yg paling penting sekali, ahli-ahli umno jangan KENTUT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 12:02 PM

kadang aku pelik gak mengapa berlaku semua tanda soal dalam isu2 semasa terkini, najib, rosmah, 1mdb, 2.6 billion, rm turun, klci jatuh, kejap tukar lepas tu patah balik, tak ke kita hairan, terbaru DEIG, kalau najib terlibat 2.6 billion mengapa pada masa tu gak azmin nak create 30 billion, sepatutnya dia perlu lebih berhati hati. pernah kita terfikir mengapa? aku rasa ini lebih kepada ingin membuat rakyat malaysia leka dengan keadaan, kita seronok memberi pendapat, menghentam orang, memfitnah orang, kita lihak pemimpin kerajaan atau pembangkang biasa je tak terlintas dihati kita mengapa, najib biasa je, rosmah biasa je, zahid biasa je, zeti takde apa ape, azmin lagi biasa, rafizi langsung takde ape2, kita sebagai rakyat marhaen perlu berjaga jaga, bila melihat keadaan ini. aku amat bimbang keadaan havoc ini dicipta bagi memungkinkan satu perkara yang tidak pernah difikirkan rakyat akan berlaku di negara ini. bayangkan kita sebuah negara yang kecil hanya sebesar perkataan 0 didalam peta tetapi kelam kabut nya menjadi berita dunia. kepada rakyat malaysia aku harap kita berhati dan bersedia lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 12:15 PM

Kick out..Najib!

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2015 at 1:33 PM

Nahib is king of slogan with no effective strategy and actions.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 2:22 PM

Rosak dah reputasi umno, jadi bahan ketawa jerr. Jepun yg lagi bersopan, tunduk hormat kt org, tapi tak de taat membabi buta kt pm diorg.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 2:27 PM

terbaek la DT
org tu yg Kaki Kuat Kencing Karat Keparat..xsedor2 lg

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 2:30 PM

@Anonymous
1. kerajaan kleptokrasi & kabinet kaki kencing
2. kroni & korupsi kebas & kikis kekayaan kita
3. kuarantinkan kritikan & kudungkan kajian
4. kowtow kepada kerbau kangkang
5. kapten keparat kemaruk kuasa karamkan kapal

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 3:35 PM

Akhir kini, manusia telah ditunjukkan segala macam kebenaran, Anwar si pecinta zina dan liwat telah ditunjukkan bukti nyata segala imej rakaman yg 99.9 % tulen. Pas yang konon Islam lalu mengkafir orang lain akhirnya orang Partinya yg berjawatan besar sendiri kata keluar Pas bukan keluar agama Islam lalu membuktikan segala macam dakyah mengkafir itu sebenarnya kelakuan orang yang sesat. Hari ini manusia menegakkan benang basah dengan mengatakan penentangan ke atas kezaliman dan kejahatan seorang perdana Menteri DS Najib adalah satu penentangan ke atas kerajaan dan bangsa Melayu. Yang dikehendaki untuk berundur secara aman ialah DS Najib yang korup bukannya melibatakan kerajaan UMNO/BN mahupun Negara Malaysia.. Pandai betul penjilat Najib untuk mengalih isu, isu peribadi jadi isu Negara...Zahid Hamidi pun semacam bodoh ikut rentak songsang si Najib. Kalau kita perhati betul2 corak dan gaya berpolitik si Najib sama jee ngan Nuar Jubo... Lu soal I Buang, LU ulang I Saman.... hee.. heee.. rasa2 2 orang nie memang sama jenis DNA busuk lah.. itu yang Zahid Midi boleh ngam tu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2015 at 4:01 PM

Hang Tuah: Tiada siapa perlu lakukan apa yang bukan kemahuannya.

Penyangak: Ini perintah ketua hamba, bagaimana kalau ini tugas Datuk Laksamana?

Hang Tuah: Kalau nak menurut, biar pintar. Kalau mengikut, biar pintar.

Babak dalam Puteri Gunung Ledang versi 2005. Awal filem ini terbit, saya memang terpaku pada ungkapan Tuah itu, juga ada kebenaran kata-kata penyagak itu.

Lately ini bila saya teliti semula sejarah itu, then terpegun saya telah berubah kepada termanggu berlandasan penghujung pertembungan antara Tuah & Sultan tentang PGL. Tuah tetap berakal & pintar but akhirnya akui juga kata-kata penyagak itu ada benarnya...

Begitulah senario suasana dalam Umno now, Presiden (Sultan), ahli (Tuah). Akhirnya kedua-dua pihak juga tak dapat miliki PGL (rakyat).

" Saya hairan kenapa Presiden Umno yang menyingkirkan Timbalan Presiden dan Naib Presiden dari kabinet menasihatkan ahli Umno supaya tidak mengkhianati parti."- Anina.


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 24, 2015 at 11:10 PM

terbaik...syabas saudara...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2015 at 5:45 PM

ada lagi
K7 = Kalau aku kaya korang semua boleh belah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2015 at 12:54 PM

ko torbaik la mak jah....

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2015 at 10:32 PM

Anda sebut solat hajat kuasa ALLAH...
Muhyidin tersingkir tu kuasa Allah yg menggerakkan jari najib potong nama dia.
Mahathir pi Kaabah. MUHYIDIIN pi Kaabah. Tp doa dia berpatah balik .ALLAH MAHA BERHAK MENENTUKAN. manusia skrg lg pandai guna agama untuk kepentingan.

Post a Comment