........... Bicara Negarawan Tun Mahathir Pasir Gudang - Sesi Soal Jawab ( video ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bicara Negarawan Tun Mahathir Pasir Gudang - Sesi Soal Jawab ( video )

Saturday, August 29, 201530comments


Ini adalah segmen terakhir video Majlis Bicara Negarawan Bersama Tun Mahathir di Pasir Gudang yang berlangsung sebentar tadi. Sebelum ini saya telah siarkan

Press Conference yag berlangsung sesudah majlis - KLiK

Video Penuh Ucapan Tun Mahathir - KLiK

Dan yang terakhir ini adalah 2 video sesi soal jawab Tun bersama hadirin.




KLiK untuk ke Youtube




KLiK untuk ke Youtube.

Share this article :

+ comments + 30 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2015 at 8:20 PM

Good luck bro..
Kita punya peranan masing2 demi negara..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2015 at 8:23 PM

Tun dah join Bersih 4

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2015 at 8:52 PM

Bro. .8:23 pm.
Abg polis yg pakai uniform ramai kat sana tu joint bersih jugak ka ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2015 at 9:13 PM

He shouldnt hv join Bershit 4... what a shame...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2015 at 10:24 PM

Saudara Din,sekiranya tiap-tiap weekend diadkan roadshow ditiap Negeri untuk memberi penerangan kapada rakyaat jelata alamgkah baik,walau bagaimana pun berbanyak terima kaseh diatas usah saudara memuatkan viedo-viedo ini dalam blog saudara,.Rasa macam kita ada bersama dalam majlis.Well done!.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2015 at 11:16 PM

Mahu memilih haluan Tun Mahathir kah atau haluan Dato' Seri Najib kah?

Kalau pilih Tun Mahathir tentu saja ramai kalangan sahabat ku masih berhaluan Dato' Seri Najib...
Kalau pilih Dato' Seri Najib tentu saja ramai kalangan sahabat ku masih berhaluan Tun Mahathir...

Sesungguhnya "Perjuangan Melayu Dalam Dilemma Satu Malaysia pun Masih Belum Selesai"...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2015 at 11:29 PM

Abang Din,
Najib Gor itu pendirian diri-nya "rubbish" lagipun dia bertindak secara "garbage". Kalau dia tak mahu undur, Malaysia akan bersampah!

....................
Reply To This Comment ...................
August 29, 2015 at 11:52 PM

Anon 11.16 pm,
apakata kalau tak tahu mana nak pilih buat sembahyang hajat insyaallah dipertunjukkan nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
August 30, 2015 at 12:34 AM

@Anonymous

August 29, 2015 at 9:13 PM

1) Dr M tak "join" atau sertai Bersih malah beliau tak sokong Bersih. Dr M hanya menyokong gerakan rakyat (people's power). Itu saja. Sila rujuk video2 yang dimuat naik di sini.

2) Bagaimana lagi rakyat hendak suarakan supaya Najib letak jawatan melainkan dijalanan iaitu pilihan terakhir yang ada ?

3) Untuk pengetahuan, Dr M tidak memakai baju kuning Bersih dan beliau berada selepas perhimpunan tersebut berakhir.

4) Saya menjadi hairan dengan KDN dan polis kerana tidak bertindak langsung dan membuat tangkapan terhadap peserta2 Bersih yang memakai baju kuning lambang bersih seperti yang digazetkan sebagai salah di sisi undang2. Kenapa tidak tangkap mereka semua ?


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 1:58 AM

Timbang arah haluan yang ikhlas :)

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2015 at 2:34 AM

Bukan sembahyang hajat.. sembahyang istiqarah laa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 3:13 AM

913...u shud b tellin that 2 ur Pondan Bugis instead....dumb dumb

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 7:04 AM

@Anonymous

Permintaan ramai rakyat yang hadiri Bicara Negarawan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 7:10 AM

Secara pemikiran waras, bicara Tun yang dah mencecah 90 tahun masih meyakinkan para pendengar.

Disebaliknya, jika mendengar bicara ahjibgor, rasa nak muntah mirip saperti diktator.

Tuan Din ribuan terima kasih diatas budi Tuan memuat naikkan setiap video Tun Dr M.

Kami amat amat menghargai jasa Tuan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 9:50 AM

"He" should have resign much earlier but he did not..with all the lies and scandals surrounding him..he still want to be in power...what a shame.

rakyat tak mau hang dah..turun lah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 10:14 AM

Abg Din,cuba hang nasihat sikit kat Sdr.Rocky tu.Jangan la cam tu perli kat TDM pasal dia kat Dataran semalam.Mmg dia dah declare tak sokong Bershit tu. Journalism pergi ke longkang dah si Rocky ni.

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2015 at 11:01 AM

@Anonymouskenyataan Tun bahawa demo adalah pilihan terakhir dan Bersih bukan pilihan terakhir dibuat hampir 20 hari lalu. Pelbagai perkara berlaku dalam tempoh itu yang memungkin Tun berubah.

satu perkara yg dapat saya rasakan dari luahan Tun di JB, beliau kecewa bila semua usaha dipatahkan oleh Najib secara kotor. All legal avenues have been blocked illegally.... so how?

Secara jujur, saya juga terkejut dgn kemunculan Tun di Bersih tapi bila difikirkan .... jika melalui demo itu dapat mengumpulkan suara rakyat ..... why not ? Setakat ini Bersih masih clean tanpa insiden buruk. Kita menentang Bersih kerana insiden2 buruk yg dikaitkan dengan demo2 sebelum ini. Kalau kali ini benar2 Bersih ..... ?

Adakah peserta bersih menentang kerajaan atau menuntut Najib turun?

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2015 at 11:05 AM

Satu pertanyaan yg bermain dimindadari semalam - Apalagi cara yang ada untuk mengheret Najib ke muka pengadilan ?

Yang menyiasat pula disiasat dan yang mengadu pula di serang...... apa lagi ruang yg ada ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 11:49 AM

Apa yg dilema? Najib sudah menyalah guna kuasa, melanggar undang2, tidak bermoral, memberi rasuah, menipu dan pada pendapat saya sehingga peringkat treason!
Malang kalau masih dalam dilema!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 11:58 AM

@dinturtle

walaupun terpaksa menelan kembali prinsip sebelum ni.

bagaimana nak lawan jika undang undang sendiri telah dicabul oleh pembuat undang-undang ?

tiada cara lain selain becakap dan meluahkan perasaan dijalanan. (Demo ya bukan bersih4)

Logiknya sama ada demo atau menyokong najib dua dua akan membawa kesan atau mungkin kerosakan kepada agama bangsa dan negara.

tapi gunakan akal untuk memilih yang mana satu beri kesan yang kurang mudarat kepada negara

melihat dari situasi ini.. pada saya jika najib terus memegang jawatan sabagai PM negara akan terus huru hara dengan demo dan mungkin lebih teruk lagi.

jika TUN M tidak turun ke himpunan bersih sekalipun BERSIH tetap akan diadakan

serang adalah kembali kepada najib.. pilihan adalah ditangan najib sama ada nak terus berkuasa atau membiarkan negara terus huruhara.. bukan saja politik .. ekonomi juga tak menentu

apa pilihan najib ? jika dia pilih untuk terus berkuasa bermakna dia adalah PM paling tak guna dalam sejarah malaysia..

sebaliknya Najib boleh dilihat sebagai PM yang bertanggungjawab jika dia melepaskan jawatan

UMNO boleh mainkan peranan desak Najib dari dalam untuk lepaskan jawatan. semoga dipermudahkan







....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2015 at 12:01 PM

Kepada Tajul,terima kasih kerana memperbetulkan tulisan saya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 12:27 PM

Boleh din Tanya datuk Hamid bador!!!!bukan manusia calang2 tu!!!kihkih

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 12:42 PM

Bersih kli nie xberapa hype ke media kerajaan xhypekan?
Dlm firasat sy najib xkan amik pot sgt psl demo nie. He will go on as likeable n winnable canidate. He is self proclaim warrior. Cuma Allah boleh tlg mlaysia

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2015 at 12:53 PM

Terima kasih brother Din...

Saya dah dengar all video yang diupload. Pada tahap usia 90 tahun, ucapan & ulasan Tun langsung tak lari tajuk, tak mengangkat tangan menunding jari telunjuk pada hadirin. Even Tun memang amarah but Tun tau meletakkan amarah ini kalah pada kewarasan & sifat Tun. Syabas & my salute to you Tun Mahathir...

Tak seperti Pahlawan Bugis & Angkatan Pang-6 nya yang bersikap "Harangue-Haranguing" = mendesak disukai...

Tentang kehadiran Tun berdua sebentar senja semalam menjenguk 'Bersih' ini, Tun tau la apa yang beliau lakukan itu. Saya sendiri pun berada disana atas niat saya sendiri.

Dulu : "Bila kita berada diluar-negara, mereka bertanya daripada mana kita datang? Apabila kita menyebut kita dari Malaysia, mereka menyebut Malaysia No.1"...

Now : Mereka bertanya, what's happening in your country...? Saya tak dapat jawap kerana saya merasa malu."

"Kita ambil hak kita, tapi kita tak rampas hak orang lain."- Ini la prinsip Tun yang jadi sebab utama macamana Tun berjaya perolehi 2/3 dalam Parlimen.

Bab kata Tun, brother Din & pada kita yang lain ini juga mengeluh pada perkara yang sama. Setakat hari ini, memang kelihatan seolah-oleh all menghala jalan yang Pahlawan Bugis acukan. Namun, kita belum tewas tahap gaban lagi. Macam dalam permainan badminton, smashing yang berterusan maybe mampu buat lawan kita tam mampu kembalikan bulu tangkis.

MERDEKA tetap dihati kami, terutama MERDEKA dari HARANGUE Pahlawan Bugis & Pang-6 nya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 1:08 PM

che din .. dlu demo bersih anwar ibrahim yg rakus....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 1:21 PM

Bro DT,

Tun M did mentioned if thousands went to make police report then it could be a game changer. Ten of thousands or better still hundreds of thousands, then the Police would be OVERWHELMED and could not sit idle as the whole country will be watching!

And not only the country, we can break Book of Malaysia Records and even Guinness Book World record while doing a service to the country. So, when the world is watching what do you think Bugis will do, whilst he will starts to shake at the knees terribly!

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
August 30, 2015 at 2:10 PM

Tuan Din tak perlu terkejut dengan tindakan "genius" Tun Dr Mahathir.

Tengok sekarang satu dunia tertumpu kepada apa yang Tun Dr Mahathir dan agenda beliau menyelamatkan Malaysia dari dimufliskan oleh PM diktator. Habis agenda jahat Bersih untuk menjatuhkan kerajaan Islam tenggelam.

Sekali lagi saya ingatkan kepada semua bahawa Tun Dr Mahathir TIDAK menyokong agenda Bersih.

....................
Reply To This Comment ...................
ahmad albab
August 30, 2015 at 2:19 PM

Assalam Bro Din.
Masih ada ruang yg belum diisi iaitu dimana ahli umno majoriti masih belum memunculkan gelombang sebenar penolakan pada pentadbiran presiden mereka.sekiranya gelombang penolakan ini muncul In Sya Allah perubahan akan berlaku.yang dinantikan hanyalah siapa akan mengepalai gelombang kebangkitan itu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2015 at 2:33 PM

Soalannya....apa objektif anda??? Kalau objektif anda utk pondan bugis turun....maka bersih bukan 1 masalah!!!

Alasan niaga terganggu itu dan ini TAPI apa akan jadi kalau duit makin jatuh, ekonomi rosak, niaga pun kena tutup??? Utk peniaga2, maaf tapi apa yg bersih buat pun mungkin akan menguntungkan kamu jika ekonomi kembali baik dan duit naik...
Yang penting NIAT kita utk bebas dari PENIPU/PEROMPAK/PENGKHIANAT negara!!!

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2015 at 4:16 PM

Salam bro,
Aku sokong diadakan solat hajat seluruh negara bagi merungkai kekalutan yang berlaku.
Setiap rakyat Malaysia dan mereka yg cintakan keamanan, sayangkan Islam, bangsa dan negara, eloklah melakukan solat hajat ini.
Bukan susah pun, 2 rakaat, buat di rumah sendiri. Tak perlulah nak bersesak2 menyusah dan mengotorkan diri dan minda, walhal Allah telah siapkan senjata utk org mukmin iaitu solat dan berdoa.
Kita makhluk yg lemah dan kerdil ini, belum tahu adakah apa yg kita perjuangkan ini semuanya benar sedangkan dgn anak bini dan diri sendiri pun, ada masanya kita melakukan kesilapan dan kezaliman.
Oleh itu, aku minta, kita COOL DOWN dan jauhilah musuh kita yg amat nyata, syaitan.

Post a Comment