........... Dulu Kutuk Sekarang Julang .... Rahman Dahalan Apapun Boleh ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dulu Kutuk Sekarang Julang .... Rahman Dahalan Apapun Boleh !

Wednesday, July 22, 201521comments

Utusan

Saya dapat link artikel Utusan tahun 2006 di atas dari SINI. Dilaporkan Pergerakan Pemuda UMNO hari ini mahu kerajaan menggantung permit penerbitan Sarawak Tribune dan Ketua Pengarang akhbar itu meletakkan jawatan berikutan penyiaran karikatur Nabi Muhammad s.a.w. yang menimbulkan kemarahan umat Islam seluruh dunia.

`Sekadar meminta maaf dan memecat penyunting yang terlibat menyiarkan karikatur itu tidak mencukupi, Ketua Pengarang akhbar tersebut perlu meletak jawatan. 


``Kementerian Dalam Negeri perlu menggantung penerbitan akhbar berkenaan serta melakukan siasatan menyeluruh dan sekiranya penyiaran karikatur itu dibuat secara sengaja maka permit Sarawak Tribune perlu dibatalkan,''

Marahnya Pemuda Umno dengan Sarawak Tribune dan editornya kerana telah menghina Nabi Muhammad .....

Tapi itu DULUUUUUUUUUU ......... betullah orang kata, dalam politik tidak ada kawan atau lawan. Kawan sekarang boleh jadi lawan esok dan begitulah sebaliknya .... semuanya bergantung kepada situasi dan kehendak semasa. Apapun boleh !

DULUUUUUUU ..... hina Rasulullah -  kita kutuk hentam bagai nak rak ....

SEKARANG ........  hina Sarawak Report - kita julang, puji dan tatang ......muuuuaaaaah !

Yang menariknya, rupa2nya si Rahman Dahalan pun ada dalam gambar di atas tu !!!

Oooooooh.... patutlah sekarang Rahman nasihatkan kita supaya tumpukan kepada mesej yang cuba disampaikan. Soal mamat tu pernah hina Nabi Muhammad, itu DULUUUUU ......  sekarang dia dah jadi aset Najib.

Dulu lain, sekarang lain. Apa pun boleh ......

Tak reti dah nak komen apa lagi ...

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
July 22, 2015 at 4:10 PM

Dia tu islam liberal, apa nak herannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 4:23 PM

Umno dengan pas sama sama jual agama tapi lebih untung nampaknya berpihak kepada umno!!!!!kalau mcm tu saya putar din turtle....500 500 500

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 4:36 PM

Wang besar,wang besaar,waang besaaarrr....hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 4:36 PM

Orang kerajaan Malaysia ni mmg tak tahu malu. Rahman Dahlan terang terang xboleh dipercayai. Website lain banyak yg ada kandungan yg merosakkn xdisekat. Sirul tu yg dlm kes bunuh boleh terlepas ke Australia..tony pua yg duk ckp ttg 1MDB xleh kluar negara...parah Malaysia ni...dari sistem pentadbiran, polis nya, immigresennya, bank negara pn...

....................
Reply To This Comment ...................
July 22, 2015 at 4:56 PM

Nasib Rahman Dahalan pun boleh jadi macam Tun M.Tengoklah macam mane kem Najib hina Tun M.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 5:32 PM

Kan si serawak tribune tu lbh sayangkan negara. Tdk sanggup bersekongkol dgn pengkhianat utk merosakkan Malaysia, maka itu dia mendedahkan kerja² pengkhianatan golongan ini. Sekurangnya biar pihak polis siasat dakwaannya tu. Bukan nk sanjung dia pun. Mungkin ada benarnya. Manusia ni kn sentiasa berubah. Hari ni jahat , esok dia jdi baik plak. Yang hang gelabah puyoh ni mengapa Din. Awat hang loklak sangat ni. Aku tau sebab hang rasa malu sebab mensensasikan maklumat² yg tdk sahih kebenarannya sebelum ini. Agak² sapa lbh berkredibiiti. Hang kaa.. Atau dia?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 5:54 PM

salam,
bab pusing dan tukar arah memang tak boleh tahan dengan ahli politik sekarang. masa mereka tengah stim hingga hilang mata hitam, maka segala yang melawan arus akan dimaki hamun, diludah, dipijak, dilempar tahi, dibabikan, dicerca sampai hilang dunia. tapi bila bertukar arah, maka dulu yang mereka maki hamun tu dah jadi kawan baik. kalu bang non kutuk dan kritik tdm, maka bang non sekarang sebersih kapas. kalu lim kit siang puji ahjibgor dan memburukkan tdm, maka lim kit siang jadi khalifah baru umno. so, penyokong bn, kita tak ada apa-apa pun, kerana pemimpin umno sekarang tak seperti dahulu. ikut arus rm perjuangan mereka, bukan lagi agama, bangsa dan negara. mulut ajer cakap kerana telinga seronok nak dengar, praktikalnya serupa dap dan pkr ajer. tu pasal, pusing-pusing.

....................
Reply To This Comment ...................
July 22, 2015 at 6:01 PM

@AnonymousGelabah ? Makin bersemangat ada la .....

apapun... MUAAAAAH ! hahahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 6:32 PM

nampaknya macai x peduli apa2 dah.... yg penting najib menang. Mungkin itu dah kata putus... bersiap sedialah...

....................
Reply To This Comment ...................
July 22, 2015 at 6:45 PM

Semuanya pasal Najib tak nak letak jawatan. Mamat ni memang ahh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 7:58 PM

Najib mmg tak leh jadi PM lagi sebab banyak sangat tengkorak dalam almari...,ekor dah kena pegang kot.Apa pun,bangkai dinasaur ni yop! Susah nak cover dah satu dunia dah stink!! Kesian jugak kat Zeti tu terpalit sekali.Rm pun dah jatuh paras kritikal,tak lama lagi kita mungkin eksport org kita jadi bibik kat Vietnam pulak...sedih!!

....................
Reply To This Comment ...................
July 22, 2015 at 7:59 PM

Bajau mudah lupa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 8:02 PM

Hang kut mangkuk tak tau maklumat sahih....yg dia p kaitkan manager stesen bas wat per??? Bingai tul la hang ni ooi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 9:12 PM

Hehehehehe...
Mgkin dia sayang negara tidak sayangkan agama Islam....apa boleh buat
Mcm tun n najib....sayangkan kuasa dpd sayangkan negara...hehehe
Sorang buat kotor pemimpin negara di luar negara...sorang lagi lembik nak tangkis segala fitnah yg ada...
Akhirnya....rakyat dan blogger naik gila...
Hehehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
July 22, 2015 at 9:41 PM

Assalammualaikum wmt,
Inilah yang dikatakan 'Matlamat menghalalkan cara'.
Sementara pepatah Melayu menyebutkan 'Orang yang sedang kelemasan akan memeluk apa saja, waima tahi sekalipun untuk dijadikan pelampong'.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 11:19 PM

Kata mahu cari kebenaran. Maka kita kena lh bijak untuk membezakan yg benar atau yg palsu. Kenyataan polis Thailand yg mengatakan maklumat yg dipunyai justo tidak sama dgn apa yg menjadi rujukan dan yg disensasikan pembangkang. Ini menunjukkan maklumat itu telah di ubah suai. Mcmna kita nk buat penilaian sekiranya maklumat yg sedia ada tiada kesahihan nya. Bagi rakyat yg inginkan kebenaran, tidak akan menyokong atau menentang membuta tuli. Ada akai ke kita ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2015 at 11:58 PM

bagi orang UMNO skang.. betul salah lain kira yang penting sokong bos dulu.. pas ni kalau najib jatuh harap puak puak yang konon konon sokong ikut sekali masuk gaung.

UMNO BAHALOL

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 23, 2015 at 12:19 AM

sharizat jalil dipaksa letak jawatan utk bersihkan imej umno kerana skandal berjuta ringgit tetapi skandal berbillion ringgit 1mdb najib seperti kebal, double standard atau mahu campur tangan?

....................
Reply To This Comment ...................
July 23, 2015 at 1:17 AM

alahai...mcm2 hal...sabor je la hadap semua ni..dh takdir jd rakyat malaysia..hihi..
tp nk ty satu hal la...agak2 PRU nanti Umno menang ke?
pdpt sy....mesti diorg menang punye..sbb kuase kat tgn diorg,leh je diorg buat ape saje tuk tukar kputusan..klu serahkan kat pmbangkang..lagi naya byk tembelang akan pecah..kan kan kan..

....................
Reply To This Comment ...................
July 23, 2015 at 1:19 AM

haha...xnak g vietnam!!! haha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 23, 2015 at 1:55 AM

Lawak belaka team najib ni lawak menjahanamkan negara.tungula....lrt sudah terbakar tu mmg tak ada yg mati sbb amaran saja.najib tu bingai amaran.gunung bergegarpun selamba pergi kenduri d arab saudi.aku harap 1msia berdoa kali ini kalau ada yg mati biar najib.sampai bila org lain nak kena sbb dia yg buat jahat.walaupun org lainpun ada yg secara tak sengaja sokong dia buat jahat.tolong negara ku ya Allah hapuskan pemimpin yg kianat sblum beliau menghapuskan negara kami.apa nak buat dgn penjilat dia tu ya.harap mereka sedor.

Post a Comment