........... TV3 Serang Proton - Apa Punya Bangsat TV3 Ni ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TV3 Serang Proton - Apa Punya Bangsat TV3 Ni !

Thursday, June 11, 201558comments

KEMASKINI 14/6 - Menarik sekali laporan dari Astroawani yang menyanggah TV3 ! 

 Isu teksi: Kualiti Proton bukan isu sebenar

                          ***************************
.

Saya jarang nak layan isu2 sampingan yang digunakan oleh pro Najib untuk mengalih tumpuan rakyat dari isu 1MDB. Sejak 3-4 bulan ini rakyat dihidangkan dengan isu2 yang dikitar semula mengenai apa saja perkara yang boleh di spin mengenai Tun Mahathir.

Sedih bila mereka yang satu ketika dulu bangkit mempertahankan isu2 tersebut bila dimainkan oleh pembangkang, kini suara mereka pula lebih nyaring mengungkit semula kritikan2 yang dulu mereka sanggah. 

Hanya kerana mahu mempertahankan Najib ! ?  Tapi isu yang ditanya oleh Tun Mahathir tidak pula mereka tolong jawab .....  ( takperlah, saya faham - cari makaaaaaan ..... )

Tapi kali ni saya nak komen mengenai spin terbaru yang dilakukan oleh TV3. Sudah 2 malam berturut2 TV3 menyerang salah satu ikon kebanggaan Malaysia iaitu kereta Proton .....  terkejut saya. Sampai ke tahap itu sekali !

Adakah itu yang dimaksudkan oleh penasihat terbaru Najib, Lim Kok Wing sebagai menghapuskan LEGASI Tun Mahathir ?

Adakah Proton itu legasi Tun Mahathir seorang ? Proton itu adalah legasi seluruh rakyat Malaysia dan menjadi kebanggaan negara Malaysia ! Bukan legasi atau kebanggaan Tun Mahathir sorang...

Dan sekarang TV3 pula mengkritik hebat Proton ? ? ?

Apa punya BANGSAT TV3 ni ! Baldi Hell ....

Kalau tak puashati dengan Proton, tukar jerlah ....  memang ramai rakyat yang kini lebih minat kepada kereta selain Proton, tapi itu hak masing2. Tapi tak perlulah nak kutuk habis Proton di media..

Saya percaya orang ramai pun heran dengan cara TV3 ni ... semakin ramai yang mula mengutuk peranan TV3 yang tidak lagi dilihat  sebagai medium penyebar maklumat tetapi kini lebih kepada medium penyebar spin. 

Tidak adakah mana2 pemimpin Umno yang mahu menegur TV3 ? Atau anda juga senada dengan TV3 dan setuju kenderaan nasional Proton wajar dikutuk hebat di media perdana ?

Selepas ni nak serang apa pulak legasi Tun Mahathir ? Nak serang Putrajaya ? Nak serang KLCC ? Nak serang Highway PLUS ? Nak serang KLIA ? 

Bukankah lebih baik jika TV3 guna pendekatan menonjolkan kelebihan Najib selaku PM berbanding Tun Mahathir daripada sibuk memperkecil dan menghina apa saja sumbangan Tun selama ini ?

Kan BANYAK yang telah disumbangkan oleh Najib. Satu bulan tak habis kalau disiarkan setiap malam. Kita ada ...... err .... apanamabenda tu ... errr ..... pokoknya BANYAKlah sumbangan Najib !

Share this article :

+ comments + 58 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 2:38 PM

lepas ni apakah TV3 nak kritik KLIA,KLCC, Sepang circuit, Putrajaya, Cyberjaya, dll..jgn buat orang makin ramai menyampah dgn Najib...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 2:50 PM

Kalau dah ketegak sangat..tunggu je PRU14..penyakit koro ni dah tak leh ubat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 2:53 PM

Err....apa bendanya tu....err....alah, susah tul nak ingat....mmm....memang banyak! Takapalah, lepas tidur ni mungkin ingat balik kot!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 2:54 PM

TV3 memang bangang. dari dulu lagi camtu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 2:55 PM

Aku tukar channel time berita.Menyampah dan meluat adalah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 3:01 PM

Kebolehan meyamun tarbus rakyat saja ada.tv3suku.telurpun dah hilang apa nak cita lg.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 3:10 PM

TV 3 dah jadi penyumpang untuk menjanak Proton, kerana mahu memalukan Ayahanda Tun, TV 3, u are an idiot and cheap skate, we netizen, are not stupid on what you are trying to do, you are really a scumback. TUNGGU nanti PAU 14, ,Insyallah. You TV3 can do your way, but we will do our...way. Nice try, orang dah naik meluat cara TV3.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 3:10 PM

Sumbangan bapok bugis:-
1) jet baru - utk keliling dunia search and rescue telur hilang
2) beg tangan baru - utk mskkan tak kurang drpd 42bilyun chipmore cookies
3) jam_ban baru - utk tunjukkan waktu nak ke jamban trutama bla terserempak ngan tun
4) brim rm80sebulan - yahoo!! blh bli beg tangan cap bersin (ada warranty sampai ge 14)
5) gst - go suck them (the rakyat)
6) free magic show bersama chipsmore "sekejap ada sekejap takde" bersama berbilyun2 biskut ilang7
7) kursus "how to con ur pipel" free - anjuran pondan bugis telur kecut ikat tepi, botak poyo, maslancau go suck them, din keris kontot dll lgi
8) kursus "how to lose your egg in 3months and replace it with rotten squids"
9) kursus "how to get ur partner becoming bigger than rhino without feeding her food"
10) kursus "how to look and act as a smart liar without getting caught"

Dan byk lgi kursus2 dan benda2 lain si pondan bugis ni da buat....
Sila tambah mana yg patut....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 3:31 PM

TV 3 memang teruk. Senang sangat dipergunakan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 3:43 PM

Tengok isu Lah Din.... Memang proton saga atau iswara tak sesuai pun dijadikan Teksi yang nak bawak pelancong Yan beg Besar macam nak pindah Rumah..... Bukan bonet...tengok berapa punya Besar tog gas. Pelancong plak selain jepum yang kakinya pendek.... Kau nengoklah...mat saleh kaki macam nak lepas bahu pemandu..yang arab plak badan macam seladang... Beli yang bawak bini 2. Naka kata kapa Kala TV3 keluarkan siri yang berikutnya..... Teksi Kuala Lumpur haris ditukar ke proton exora...amacam...kau nak kata tv3 serang proton ke?..pedaaaaa... Semua benda nak isu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 3:48 PM

hari hari tun serang 1mdb, ok plak. apa salah tv3 nak betul kan keadaan mcm tun serang 1mdb atas alasan sayang negara, tv3 pun alasan sama , syang proton.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 3:49 PM

tu la lain kali jgn masuk campur urusan kerajaan, masa proton ada pembeli kaya tun halang, suruh kerajaan serah kpd korni dia, nah skang tak cukup duit nak operasi kacau kerajaan pulak, minta nyawa tak d layan terus dendam

....................
Reply To This Comment ...................
June 11, 2015 at 4:16 PM

Bro,
My advise is for Tun to just shut up and let Najib and his cabinet run the country. Now so much time lost attacking each other.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 4:17 PM

TV 3 pun antara legasi Tun Dr. Mahathir, tak sedarkah TV 3 bahawa TV 3 ditubuhkan pun di era Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri, ingatkah lagi TV 3 bahawa mereka ditubuhkan pada tahun 1984, Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri mulai tahun 1981, bulan Julai, 16 haribulan.

Patutnya TV 3 pun serang TV 3 jugalah, kerana TV 3 pun adalah antara legasi Tun Dr. Mahathir juga.

Sekarang dah tak ada apa yang perlu dijelaskan oleh Najib, hanya letak jawatan sahajalah, makin hari makin rakyat marah dengan Barisan Nasional disebabkan Najib yang tak guna inilah.

Asyik tuduh Tun kata RM 42 bilion wang hutang 1MDB hilang, tapi hakikatnya kenyataan sebenar adalah 1MDB telah buat hutang sebanyak RM 42 bilion, dan dari RM 42 bilion itu, sekurang-kurangnya RM 14 bilion tidak dapat dikesan dan jumlahnya mungkin lebih lagi, saya masih ingat lagi kenyataan Tun ini, jadi janganlah TV 3 atau juak-juak belaan Najib nak putar sana sini lagi.

Najib kalau tak mau letak jawatan, tak apalah biarlah sampai hujung tahun hadapan, sampai pemilihan UMNO, maka ahli-ahli UMNO sendirilah yang pecat Najib dalam pemilihan parti, itu pun kalau ahli UMNO sayangkan partilah, kalau nak menjadi pak turut secara bodoh, semoga ahli UMNO yang menyokong Najib itu gembira sepuas-puasnya dengan kejatuhan UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak.

Fikirkan guna akal, kalau menjadi pak turut, sampai ke mampuslah bodoh itu di bawa. Sedarlah diri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 4:18 PM

Betullah kata anon 3:46. Bila Tun serang DT tak kata apa... TV3 pilih isu teksi proton... Dibangsatkan terus. Senang cakap tuan Admin ni nak kata mereka aja yg bijak pilih isu. Dia kata Tun tegur demi negara.... Low classlah DT. Kalau kita tegur dia kata menegak benang yg basah. Atau Din marah sebab dia memang bersarang dalam WAJA dia sambil berblog kira penyokong kental proton lah tu. Aku oun bawak proton gak.... Tp nak tambah sikitlah.... Dlm dia kata anak melayu ramai dalam proton tu yg aku sendiri akui.... Korang tau tak.... Yg paling ramai bawak cerita buruk tentang proton adalah anak melayu yang kerja dalam proton sendiri.... Pergilah tanya.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 4:22 PM

Lepas ni harapnya Proton haramkan kenderaan keluaran Proton dijadikan teksi, malahan harapnya Proton buat permohonan kepada Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) supaya menghalang dan tidak membenarkan mana-mana kenderaan Proton dijadikan sebagai teksi, sebab pemandu teksi sendiri menuduh itu dan ini kepada kenderaan Proton, maka tak payahlah buat teksi, orang lain yang tak jadikan Proton sebagai teksi pun naik kereta Proton ok saja.

Meskipun begitu harapnya Proton jangan patah semangat, jadikan kritikan jahat oleh juak-juak Najib sebagai satu cabaran untuk menjayakan Proton sebagai perusahaan automobil terkemuka di dunia.

Kepada Najib dan juak-juaknya janganlah naik kenderaan keluaran Proton lagi, nanti anda mungkin mampus atau cedera parah dalam kemalangan, al-maklumlah, tuduhan anda semua kata kenderaan Proton ini tak bagus, dah kata tak bagus tu tak payahlah gunakan kenderaan Proton lagi, gunakanlah kenderaan asing yang dibanggakan oleh anda semua itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 4:25 PM

Kejayaan ah jib gor menurunkan harga kangkung merupakan satu.kejayaan epik di pentas dunia..obama sendiri terlopong melihat begitu berjayanya ah jib gor menurunkan harga kangkung yg tak dapat dilakukan ileh mana mana pemimpin politik dunia.
Manakala derma berpuluh puluh juta ringgit utk SJKC adalah drpd hasil pemikiran yg memerlukan tahap dewa utk mendapat idea..bukan senang utk kita mendapat PM yg berdarah merah merah hijau ini..hmmm

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
June 11, 2015 at 4:26 PM

Najib tak pedulikan bangsa dan negara lagi dah. Siapa pernah dengar Najib mengaku dirinya Melayu? Najib cuma mahukan jawatan PM. Itu saja.

Yang paling buatkan aku marah selain dari keangkuhan Najib adalah sikap berdiam diri ahli-ahli UMNO. Aku tinggalkan UMNO sebagai protes kepada sikap liberal Najib dan KJ. Kalau perbuatan aku dikatakan pengecut kerana tidak protes terang-terangan kepada parti, bagaimana pula sikap berdiam diri ahli UMNO yang tak bersetuju dengan Najib sekarang? Sampai bila nak tunggu sebelum Najib diberikan pengajaran? Mesyuarat cawangan dah hampir selesai dibuat. Tinggal mesyuarat bahagian yang belum dilakukan. Melainkan ahli-ahli UMNO yang tak bersetuju dengan Najib menjadi perwakilan, suara menentang tak akan kedengaran. Menjadi perwakilan juga tidak menjamin usul tidak percaya kepada Najib dapat diketengahkan pada mesyuarat nanti. Ketua dan setiausaha bahagian yang pegang kuasa menentukan usul yang boleh perwakilan bahaskan. AJK disogok dengan projek kelas F terus akan jadi pak angguk.

Sampai bila nak harapkan Tun M hunus senjata dan korbankan diri demi memastikan Najib dapat diturunkan? Dayus jadi ahli UMNO kalau masih berdiam diri sambil melihat Najib rakus cuba menjatuhkan maruah Tun M. Nak tunggu PRU 2018 nanti baru nak bertindak? Masa tu dah terlewat nak selamatkan UMNO. Maruah Tun M sehingga 2018 akan terus cuba dicemar.

Saudara Din berjuang melalui blognya. Ahli UMNO yang lain berjuang macam mana? Duduk diam samalah macam gelaran yang selalu ahli UMNO ajuk-ajukkan kepada Rafizi - PONDAN!!!!.

p/s: Tak payah nak tunjuk garang pada aku. Kalau betul garang, tunjuk pada Najib.

....................
Reply To This Comment ...................
June 11, 2015 at 4:28 PM

Tu dia .... orang Lim Kok Wing sudah keluar ..... 1MDB nak disamakan dengan Proton pulak..... hahaha ... nak layan malas. Teruskanlah TV3 serang proton tu ... blogger2 Lim Kok Wing tak nak serang sama proton ? Pemimpin2 pro najib ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 4:34 PM

najib tak sivik punya olang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 4:36 PM

@Anonymous

Mengapakah kenderaan Proton sebelum ini tak ada masalah sangat pun? Malahan kalau anak Melayu yang kerja Proton sendiri yang membawa cerita buruk pasal Proton, sila tanya mereka, apakah Tun Dr. Mahathir yang suruh buat kenderaan proton itu secara buruk atau pengurusan Proton yang bermasalah atau pekerja di proton sendiri yang mengkhianat.

Ini bermakna pekerja di Proton sendiri yang buat kerja tak betul, kalau kenderaan bermasalah, puncanya adalah pekerja itu sendirilah, buat kerja yang tak betul, malahan kalau tak mau kerja di Proton, maka lebih baik letak jawatan, pergi kerja di tempat lain, kerja dengan Proton, tapi buat kerja cincai, lepas tu burukkan Proton pula, tak malukah orang sebegini?

....................
Reply To This Comment ...................
June 11, 2015 at 4:48 PM

Kalau NHK burukkan toyota,Honda,Fuji motor,kompem Kena letak jawatan,Kena malukan kaw2 punya,perform harakiri.CEO media prima Pengkhianat negara. Jeremy clarkson Top gear pun x pernah kritik Kereta british oo,aston Martin dgn mclaren dia puji cirit2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 5:26 PM

Porah tv3...ingat hebat sgt ke? Dah lama aku x tengok tv3..2x5 jg

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 5:27 PM

Salam..
Sebelum ni, dan utk sekian lamanya, takde pun masalah yg timbul pasal kesesuaian Proton Iswara dijadikan teksi.tapi sejak kes 1MDB (mungkin..? dan hampir pasti)
Namun idea Exora pun bagus jugak dan perlu diketengahkan..
Jadi, mereka bleh pilih nak naik Iswara atau Exora

PS: apakah penasihat baru nak menjatuhkan Proton..?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 6:00 PM

Proton ada sumbangan kpd ribuan rakyat malaysia, rezeki org Melayu tp 1MDB yg tu apa din sumbgn? Bangang punya najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 6:20 PM

X yah crita banyak...sapa ada honda city, vios, almera bak bawa datang kasi lawan persona....time konar x boleh kurang dari 140km....

X smua proton teruk dan x smua honda, toyota, nissan atau yg lelain tu bagus

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 6:21 PM

Aku tambah ckit...sape ade merc e250 baru pun blh bawa test skali...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 6:44 PM

Jika di buktikan tan sree tuan punya institut pereka kreatif LIC sedang menaraju gerakan hapusa legasi Tun Dr Mahathir, maka sahih lah kaum pendatang adalah tongkang turun tokong superkiasu yang memang mengikut gerak geri hegemony PRC yanah besar cina, di segala pelusuk rumpun melayu melalui cerobohan pengairairan pantai Sarawak dan pulauan .
Semua berlaku dengan pengetahuan supermoron clueless nincompoop everything to hide darah bugees suami rolly polly sinophobic blu ocean strategy..
Akhir zaman pupus lah Melayu,yang kekal ASEANSIA kacukan ajib.
arjuna waspada
changkat lobak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 7:20 PM

Vios kalau jadi teksi pon boleh lingkop,tong gas berat 50 60 kg, tayar kecik , bearing kecik. Exora kalau terlebih beban, naik bukit pon boleh rosak maaa. Proton awak punya pintu saga blm terok la ,cari la orang jepon jadi ceo.

....................
Reply To This Comment ...................
June 11, 2015 at 7:27 PM

Hahaha.. Betul tu, TV3 patut serang TV3 jugakla.. Well said bro! Tahniah

Hidup Tun!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 7:42 PM

Proton bg pendapatan, 1mangkukdb kasi joli duit rakyat. Proton ada produk, 1mangkuk produk air liur. Proton ada ribuan pekerja, 1mangkuk ada penipu bekerja
Jelas bezanya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 9:05 PM

1MDB x leh jwb, alih isu ke Proton pulak. Lps ni tv3 interview org2 yg tak puas hati dgn kualiti berita tv3, tv3 kan ditubuhkn hampir sama time proton. Tunjukkan bhw apa yg tun tubuhkan x bagus.

....................
Reply To This Comment ...................
June 11, 2015 at 9:11 PM

Dr M ada bnyk legasi yg ditinggalkan. Proton, klia, menara kl, menara klcc, jambatan pulau pinang dll. Malah saat2 memorable spt sukan komanwel, ucapan menghentam yahudi ,rampasan guthrie dari penjajah dll. Rancangan masa depan yg hanya dpt direalisasikan hanya selepas bersara spt jambatan pulau pinang ke2, angkasawan pertama dll. Proton telah menjadi kebanggaan dan legasi kepada malaysia umumnya. Dgnnya,puluhan ribu rantaian pekerjaan kepada rakyat.
Jikalau ingin musnahkan proton,tak perlu momokan kecaman dlm tv atau apasaja. Hanya perlu kurangkan duti dan cukai. Proton musnah sikit demi sedikit. Tapi kerajaan najib tak akan buat begitu. Kerana klu bab duit,najib akan utamakan terlebih dahulu sebab duit ini legasi kepada najib. Lihat saja 1mdb, gst, kenaikan harga minyak, jualan sukuk terlebih faedah dan jualan tanah luarbiasa. Tapi dr M juga mempunyai legasi yg gagal. Legasi itu adalah waris pimpinan yg gagal. Najib adalah paling jelas adalah legasi dr M yg paling gagal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 9:40 PM

Saya suka Proton. Tidak ada masaalah besar. Saya menggunakan Proton Saga, Iswara hingga Waja. Lepas itu saya tukar kereta Jepun kerana ada wang lebih sikit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 9:51 PM

Sekiranya takut sangat dengan pertanyaan TDM yang tidak terjawap hingga hari ini,lebeh baik hampa saman dia sekiranya terdapat kesalahan yang telah dilakukan.Mungkin dengan cara ini hampa boleh tutup semua apa-apa yang telah dilakukan olehTDM,mungkin jambatan Pulau Pinang boleh diruntuhkan?.Jangan terlalu bongkak nanti apa yang diguggong pun akan terlepas.Bala yang telah terjadi dalan 2 tahun kebelakang ini tidak mengisaf kita semua,roh-roh yang tidak berdosa telah dizalimi.Guna akal fikiran sikit jangan terlalu ego.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 10:26 PM

@Esa Adam

You mean stop telling the truth and let najib and his 'chicken' cabinet run the country aground? well let me tell you 1Macai an advice - jump ship now.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 10:31 PM

Bad news 😰

Fitch and Moody down graded Malaysia to BBB. The value of ringgit tdy dropped to £: 5.8011, USD: 3.8045, SGD: 2.8022, Euro: 4.2233 n Aussie: 2.9089. Be prepared coz the worst has yet to come.😓😓😓
One financial analyst wrote :
👇
FOREX : Our Ringgit is gone case alrdy.
Todays sellin for £: 5.8011,
USD: 3.8045,
SGD: 2.8022,
Euro: 4.2233
Aussie: 2.9089 to RM1.
Be prepare for the worst cos the worst has yet to come.

Interest rates will increase, so will inflation. Property yield will drop from the average 4.25%. House hold debt, 87% of GDP a challenge! We're near the 1997 Asian financial crisis level. Diversify yr assets!

Much worse than 1997. The cost of livings is much higher now.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 10:44 PM

Yang beli proton selalunya org yang duitnya tak cukup nak beli kereta import. So yang menyalak nak kondem proton tu, ko tukarje là kereta mahal...

....................
Reply To This Comment ...................
June 11, 2015 at 11:09 PM

It will backfire pada Najib..insyallah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2015 at 11:35 PM

Kalau x suka x yah tengok, bila ramai x tengok rating jatuh, bila rating jatuh x kener jual iklan murah, bila iklan murah maka income pun susut n bungkus lar... Tapi sayang ramai melayu yg cari makan situ yg terancam semata mata dia sebab journalism dilacurkan utk politik.

....................
Reply To This Comment ...................
June 12, 2015 at 12:57 AM

24 ribu staf proton tak penting utk BN ?

Jawpan saya mudah ja, memang tak penting. Sebab apa ?
Sebabnya sebelum ini pun memang parlimen shah alam, parlimen kota raja dan kesemua keempat dun dlm 2 parlimen berkenaan telah berada di tangan pas dan pkr sejak 2008. Dan majoriti pekerja2 proton adalah pembangkang. Sampai penceramah2 pas dan pkr pun blh masuk dlm kilang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2015 at 5:03 AM

Anon 3.48pm
Apasal tv3 tak serang 1mbodo pulak? Dari dulu diam je kan? Ada otak tu letak kat tapak kaki awak ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2015 at 5:05 AM

Useless advice. Why dont you ask them do the opposite?

Tv3 to shut up. Najib and 1mdb to clear everything. No more hiding. Ada berani ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2015 at 5:09 AM

Anon 4.18pm

Itu bukti gaji tak berkat dan depa sbg pekerja kat proton tak membawa apa2 makna kat situ pun..mgkn pemalas...tak mesra pelanggan...buat kerja sambil lewa..mananya nak berkat?.dah makan gaji kat situ..depa jugak bawa cerita buruk..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2015 at 8:16 AM

Saga blm mana ada kluar lagi bang..pegi check saga flx tgk..banding balik kualiti.. :)

....................
Reply To This Comment ...................
June 12, 2015 at 8:32 AM

sebenarnya proton memang patut kena kritik. dulu masa jual macam hotcakes tak ingat, salesman sombong, sticker keta yg takde orang mintak pun dia cas and tak bole tanggalkan. tak bole test drive. business model hamper - buat apa buat spare part yang tahan lama. buat aje yang cepat rosak, nanti bole jual spare part baru lagi banyak gamak. sekarang tengok. nak buat enjin pun susah. model baru bole kira dengan jari. harapkan rebadge keta aje. padahal objective is national car. lepas tu harga keta lain kasi naik bagi senang nak jual kat rakyat. perodua pun lagi successful. ape cite proton. nah, sikit pun tak kritik Tun

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2015 at 10:21 AM

boikot berita tv3..biar iklan x masuk baru editor pening kepala..satu lagi kepada pemandu teksi yang komplen tu saya cabar anda tukar teksi anda kepada kereta import..nak tangok mampu x dia bayar sewa teksi dia tue nanti..kalau di fikirkan balik isu ini menambahkan sokongan kepada Tun M dan menghancurkan kredibiliti Ds Najib and The Team..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2015 at 12:46 PM

Hrp2 LKW ni x ada hidden agenda sudahla. Tarnish reputation TM akhirnya tarnish semua pemimpin melayu, pengakhirnya... sendiri mau ingat

....................
Reply To This Comment ...................
June 12, 2015 at 6:57 PM

Saya salah serang pemilik kereta proton..menyeru semua pemilik kereta proton yang lain utk menolak kepimpinan ds najib. Buat kempen ASALKAN BUKAN DS NAJIB SEMUA BOLEH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2015 at 10:53 PM

Mat esa ...you should shut up too. Stop making a bigger fool of yourself. Clearly you are a damn ass.

....................
Reply To This Comment ...................
June 13, 2015 at 12:38 PM

Sdra Mat Esa....

As Muslims, we are duty bound & beholden to Allah SWT to combat any transgressional act detrimental to Islam. Is it not crystal clear that we Muslims should abstain from allying ourselves with our foremost foes.

Padah Akibat Melanggar Larangan Bersekutu Dengan Yahudi dan Nasrani.

Firman Allah taala dalam Surah al-Maaidah, ayat 51 yang bermaksud: "Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim."

Saya berdoa semoga and a tidak termasuk dalam golongan ini sepertimana PKR, Anwar Gay & pemimpin2 UMNO Libreral. Padah dari menerima pakai perunding Yahudi Apco & Goldman Sachs, Idris Jala, Lim Kok Wing, pihak USA/British & Spork oleh Najib....negara hilang maruah, jati diri & menanggung beban hutang + riba.

Sebaliknya, Tun Mahathir sejak dulu tetap teguh/konsisten mengecam tindakan musuh2 Islam... apatah lagi bersekutu dgn mereka.. tidak seperti Najib mengidolakan mereka atas nama Liberalisme.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 14, 2015 at 8:33 AM

Saya sudah menjadi seorang penyokong anda!

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
June 14, 2015 at 9:22 PM

1. TV3 adalah agen pembangkang untuk menghancurkan BN pada PRU nanti.

2. 12,000 orang pekerja PROTON sudah tentunya tawar hati nak undi BN disebabkan usaha gigih TV3 memburukkan tempat mereka cari rezeki.

3. Bak kata Anon June 11, 2015 at 4:17 PM
"Patutnya TV 3 pun serang TV 3 jugalah, kerana TV 3 pun adalah antara legasi Tun Dr. Mahathir juga."

4. Saya juga setuju dengan Anon June 11, 2015 at 4:17 PM. Kenapa putarbelitkan kenyataan Tun Dr Mahathir mengenai 1MDB ? Soalannya ialah kenapa perlu ditubuhkan satu entiti berasingan untuk meminjam sebegitu banyak wang iaitu RM 42 billion ?

5. Saya juga setuju dengan Melayu Kampung....
"Sampai bila nak harapkan Tun M hunus senjata dan korbankan diri demi memastikan Najib dapat diturunkan? Dayus jadi ahli UMNO kalau masih berdiam diri sambil melihat Najib rakus cuba menjatuhkan maruah Tun M. Nak tunggu PRU 2018 nanti baru nak bertindak? Masa tu dah terlewat nak selamatkan UMNO. Maruah Tun M sehingga 2018 akan terus cuba dicemar."

6. Dayus adalah perkataan tepat menggambarkan pemimpin2 UMNO yang tidak berbuat apa2 untuk menyelamatkan parti keramat orang melayu/bumiputera daripada dikuburkan pada PRU akan datang.

7. Walau apa pun yang dicanang sebagai tidak baik mengenai Proton, Proton kekal dalam sejarah negara ini sebagai pengeluar kereta PERTAMA Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 15, 2015 at 11:57 AM

Bro,

Spot on. This is not about Tun M. This is about people money. Melabur dalam Proton tapi merugikan kerajaan. Sama macam 1MDB.

Cheers

The Reading Man

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 15, 2015 at 12:10 PM

Flx lg byk masalah. Tingkap problem. Cvt problem. Break problem. Haishhhh..bengkel proton pon xbleh nk repair...adoyyyy

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 15, 2015 at 12:52 PM

Tv3 program lagi hancur...hope org2 tv3 repair dulu program dia yg banyak membosan kan sebelum nak kutuk proton. Baca berita pun tak sedap..very skema

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 15, 2015 at 1:52 PM

Mungkin leoas ni tv3 nak cadangkan Outra jaya d musnahkan sebab x berkualiti.. Sesuai buat pej baruj kat Pekan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 29, 2015 at 1:48 AM

Terlalu paandai tak bertempat dan jadinya BODOH......

Post a Comment