........... PANAZZZZ ..... Tun Mahathir CABAR Najib Bersoal Jawab Atas Pentas Secara LIVE ! Najib Ada Berani ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PANAZZZZ ..... Tun Mahathir CABAR Najib Bersoal Jawab Atas Pentas Secara LIVE ! Najib Ada Berani ?

Wednesday, June 17, 2015112comments




TERBARU petang tadi bertempat di Yayasan Kepimpinan Perdana,  dalam satu majlis bersama penggiat media sosial politik Tun Mahathir telah melemparkan satu cabaran kepada Najib untuk bersama dengannya di atas satu pentas didepan barisan kamera dan dipancarkan secara langsung kepada seluruh rakyat !

Ia susulan soalan dari salah seorang peserta majlis yang menimbulkan cabaran dari Cikgu Bard agar diadakan majlis Nothing2Hide buat Tun Mahathir pula, dan Tun menjawab -


Yang pertama .... siapa dia Cikgu Bard itu ?

Saya minta DS Najib bersama saya duduk di atas pentas depan TV ....

Najib boleh soal saya tentang apa yang saya buat dulu kononnya saya hilangkan duit, apa semua ..lesapkan duit .. dia boleh tanya dan saya boleh tanya dia ! Sama-sama lah.

Ini bukan soal saya, ini soal Najib. Tapi pasal nak bagi elak daripada Najib, ( .... )  tanya saya. Saya nak jawab ! 

Tapi You jawab sama. Sama-sama kita duduk atas stage ...... semua TV duduk depan tu dan broadcast bagi seluruh negara .....

( kedengaran suara penonton menyebut nama cikgu Bard ) itu Kucing kurap daripada PKR ni ..... bagi tahu kepada dia, saya tak jawab soalan Kucing Kurap.



KLiK untuk ke Youtube.


Nah.... cabaran terbuka buat Najib ! Daripada mengupah orang mengungkit segala dan menyebarkan fitnah kisah silam Tun adalah lebih baik untuk SEMUA RAKYAT jika kedua Tun Mahathir dan Najib selesaikan di atas pentas sama di depan rakyat.

Najib boleh ungkit balik segala dakwaan yang dilemparkan terhadap Tun dan Tun akan jawab satu persatu dan waktu sama Tun akan soal Najib segala persoalan yang Tun duk sebut selama ini dan Najib kena jawab juga .... semuanya di depan rakyat.

ADA BERANI ?

Share this article :

+ comments + 112 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 8:57 PM

satu perancangan yang baik ibarat sekeping kertas bertemu buku(intelektual serta pengalaman). permainan baru sahaja bermula dalam menegakkan maruah.
-luv tun M.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 9:12 PM

Syabas Tun Dr M - vintage statesman. Beliau yang betul betul pendekar TULIN.

Tak payah terpekik pekik satu dunia ada darah pendekar.

Mutu pendekar pada perbuatan bukan setakat bongkak - mulut ngaku gelaran sendirian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 9:20 PM

jgn harap ler panglima bugis hilang telor bukan berdarah sebarangan tu nak sahut
kahkahkah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 9:22 PM

bro full video please

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 9:24 PM

Najib tak payahlah suruh sampah2 nak hentam Mahathir..kah..kah..kucing kurap..memang betul pun,siapa mamat tu nak buat forum ala2 nothing to hide...

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 9:31 PM

Tun M makin kene attack jadi makin hebat.Ibarat harimau yang menyembunyikan kuku dan belang selama ni.Memang konfem ade lagi jurus2 maut yang masih tersimpan rapi yang Tun M seorang jer tahu.Makin salute dengan Tun M.

#padan muka dengan chegu bard.dengan PKR kene gantung,dengan UMNO jadi kucing kurap.Dia patut belajar dengan Ezam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 9:38 PM

HEBAT! HEBAT! HEBAT! Ayahanda dah maju satu tapak lagi. Harapkan sangat pencacai dan blogger bangang dapat kitar dan mendesak pulak Najib menyahut cabaran Tun. Apalah maknanya bertempik dan bersorak dan berbangga kononnya pahlawan Bugis kalau cabaran Tun pun ketar lutut. Apa kata Sharir dan Salleh Kruak? Bukan kah ada baiknya semua pembodek Najib desak Najib sahut cabaran Tun. Biarkan rakyat yang mengadilinya. Ini adalah cara yang baik untuk kita sama sama bersatu. Taklah nanti ada dua kem.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 9:48 PM

Sudah2 lah tun M....jemu,boring,bosan,menyampah dah nk muntah... Anwar tkada je buat bising.. Org dah tau awk tu handal...tk aman malaysia ni.. Tk habis2 nk berpolitik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 9:50 PM

Pahlawan bugis sudah panic, arahkan panglima2 serang Mahathir berterusan...sekarang kena cabar one to one, nasib baik Mahathir tak cakap Najib boleh bawa sekali semua penasihat termasuk omputeh..

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 10:21 PM

Mengharapkan ada org2 mt umno yg dapat memujok najib supaya berdebat dgn Tun utk mencari kebenaran jika apa yg najib terangkan kpd ahli2 umno tempohari adalah benar sekiranya mereka inginkan maruah umno dan mereka tidak tercemar kerana isu 1mdb ini sebenarnya bukan masaalah umno tetapi masaalah najib kerana ahli2 umno pada mulanya tak tahu menahu ttg activiti 1mdb jadi ini lah masanya ahli umno bersuara utk mencari kebenaran dan Najib juga harus akur dan jujur terhadap ahli dan parti sekiranya Najib ingin kekal sbg PM ...tak payah nak tggu laporan AG atau PAC kerana laporan akan menyusul kemudian dan kita dpt bandingkan adakah penerangan Najib dan laporan yg dibentangkan adalah sama dan benar.

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 10:24 PM

kipidap Tun M!!!

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 10:24 PM

@Anonymoustak suka berpolitik ya...... janganlah klik blog politik !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 10:25 PM

Mamat tu ingat nak jadi hero tapi jadi Kucing Kurap... hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 10:31 PM

@Josefharryssaya rasa apa yg tun cadangkan bukan berdebat tapi lebih kepada soal jawab. Tun tanya, Najib jawab...... Najib tanya, Tun jawab....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 10:34 PM

Anu-war dok baik2 dalam jel ya, rehat2 lah sambil buat ibadat Ramadan ni..mana tau kot2 putera buguih jemput jadi memanda depang belakang?

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 10:34 PM

Maaf bro ..saya faham..typo error

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 10:37 PM

Menarik..teringin nak tengok live 1 lawan 1 😅

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 10:38 PM

please stay away from Tun and Malaysia..ape kene mengene LGBT ngan 1MDB..??? kan jauh tuh...tun bercakap soal 1MDB,tuk pengetahuan awk,duit awk pn ade dlm tu tau...xnk tau ke najib watpe ngan duit tuh??? haiyaa...fikir dalam2 meyh...

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 10:45 PM

Tu baru PEMIMPIN TULIN. Berani kerana benar.....nah bersemuka lah jib jika kau benar juga dan jika anda masih jantan sahut lah cabaran TDM itu....ni yg rakyat nak dengar dan menilai.
TDM tetap selamba.....kan senang.
Ada bran jib ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 10:51 PM

Tu dia mahaguru politik dah bukak gelanggang. Mahaguru Tun M bersedia nak sparring one by one sama Pendekar Bugis Ah Jib Gor. Beradu tangan kosong jer tanpa perlu membawa apa-apa senjata. Harap supaya Pendekar Bugis berkeupayaan untuk menepis dan menangkis setiap serangan mahaguru. Pendekar Bugis kena berhati-hati sebab mahaguru ni kalau ikut rekod tak pernah tumbang dalam gelanggang. Rasanya hanya satu serangan jer dah cukup untuk menumbangkan lawannya. Tak perlu pon nak serang bertubi-tubi. Ibarat seorang guru silat blackbelt 22 tahun nak berlawan ngan pendekar blackbelt 6 tahun. Macam dah tau jer keputusannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 11:09 PM

Ciss..pahlawan bugis kononnnn! Pirahhh! Buat malu kaum bugis saja!
Kita tgok, apa spin cai umngok dan jibby lepasni. Kita org umno lama sgt dh tunggu saat ni. Ayuh umngok, aku cabar sama nada dgn tun. Sesiapa takleh jwp soklan, sila berenti dr menyalak lps ni. Jibby takleh jwap, sila berambus dr kerusi pm! Aku dh tunggu lama dh ni..nk buat pulut kuning tunai hajat jibby get out!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 11:11 PM

Tak payah lah.Nanti najib terkencing dalam seluar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 11:17 PM

Kejap ya.Nak kena minta kebenaran Rosmah dulu. Lagipun telur dia simpan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 11:29 PM

Tak perlu debate DS Najib. I voted for you to administer the country. Not Mahathir.

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 11:34 PM

Din.....
Ramai betul yg marah ngan najib ni.....
Skrg TDM dah cabar bersoal jawab....mintak live ke seluruh negara.....mau pengsan najib ni din !
Belakang2 bising,mari depan2 apa mcm tengok ?
Rasa2nya tak jadi kenyataan din sbb najib bukan takut cuma tak berani....hahaha
Tapi saya mintak sangat2 jadi !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 11:40 PM

Errrr... nnnanti sat... rasa mcm terkuchil nak terkeluar.. eh nak terkencing pulak kot!, - (dipihak najib) hih hih hih....

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2015 at 11:45 PM

Sekali sekala serabut dgn orang bersorak2 dlm dewan nih..nk dgr tun bercakap pon x clear. Kesian yg duk jauh yg hanya sekadar tengok dan dengar melalui video nih..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2015 at 11:52 PM

Pada adat manusia kita akan berani jika kita benar dan takut jika kita bersalah dan memberi berbagai alasan utk tutup malu.Kita boleh menilai seseorang berdasarkan itu.Anda buatlah penilaian sendiri.Syabas Tun,I am with u & u r d real warrior!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:26 AM

Dah lah che det, zaman kamu dah habis, beri peluang najib tahbir negara. cukuplah bertaubat lah, banyak banyak buat iabdah janganduk bertelagah. usia dah lanjut ingatlah pada allah banyak banyak, takut nanti tak sempat bertaubat usia kian lanjut. orang seangkatan ramai yang dah pergi.cukuplah tu. jangan ingat kita sihat sepanjang masa, allah nak ambil kita bila bila masa sahaja

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:45 AM

ini lawak... hahaha...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:56 AM

itu memang benar, islam juga menyuruh tegur benda yang salah dan adanya bukti kukuh untuk di tegur. tetapi tun M , membuat semuanya itu kerana sayangkan negara yang pernah ia bina untuk keselesaan rakyat. agama itu agama, politik itu politik. kita ada akal jadi imbangkan agama dan politik . tun dr mahathir itu tahu selok belok politik sepanjang ia mentadbir. apa salahnya seorang datuk menegur cucu membuat kesilapan?. tak salahkan menegur perkara yang salah walau sudah berusia?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:59 AM

haha...xleh tahan tun ckp chegu bard kucing kurap...kah3

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 1:06 AM

Hallo bro rasa kalau nak membodek jgn menyusahkan rakyat.kami sebagai rakyat Malaysia nak jugak tahu mana pi duit 1MDB tu.cakap darah pahlawan T.M ajar soal jawab pun tak berani puuii..Ada hati nak mengaku pahlawan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 1:16 AM

gaya mutu keunggulan berjati diri bersemangat waja itu ayahanda tun..Nampak mcm dah kurus..kalo boleh bila ayahanda tun bercakap sambil berdiri tolong ada yg berdiri dekat ngan ayahanda bkn sangka buruk cuma perihatin...Nampak kurus sgt...tenkiu ayahanda tun n lebiu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 2:03 AM

najib kena chack mate.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 2:14 AM

Title kucing kurap Akan kekal pada mamat ni sampai akhir hayat..penangan TDM pahlawan melayu sejati MUO

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 2:25 AM

Steady Dr M,you da man! Tak payah ada darah bugis dan bukan keturunan darah raja tapi berani kerana BENAR!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 2:27 AM

tak kan dia nak punya laa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 2:50 AM

Tobat lahum....jib...jib...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 3:16 AM

najib tanya tun mesti jawap
bila tun nak tanya...najib kata ooo keselamatan saya tidak terjamin...saya pergi dulu...connntoooh aje

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 3:21 AM

tun xnak debate tun pelawa sesi soal jawab...itu je...jgn lari tajuk bro

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 4:06 AM

kucing kurap.. kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 4:46 AM

Only your vote counts? What about many others that didn't vote for your self proclaimed "pahlawan bugis"? Last i checked Mahathir always secure 2/3 of parliment seats. Your "pahlawan bugis" even did worst than sleepy pak lah. What say you????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 5:16 AM

Yg bodek2 sgt semata2 jaga periuk nasi sendiri pikir2lah terutama dlm bulan puasa ni,halalkah 'rezeki'tu.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 5:26 AM

Mcm lah TDM ni tak tahu pasal agama dan hukum Allah pulak. Apa yg anda fikirkan ? Beliau berjuang demi kebenaran agama bangsa dan negara....apa anda ingat ALLAH tak tahu ? Siapa yg beri TDM KEKUATAN menentang salah laku dan penipuan terancang ini ?
Dan KAMU menyokong segala SALAH LAKU ini ?
KAMI ingin tahu hal sebenar bukan putar belit yg menhancurkan negara d masa depan.....
ANDA mmg layak sebaris dgn najib ....menerima balasan setimpal atas kelalaian anda.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 5:32 AM

Apa anda ingat TDM ni tak ada ugama dan pegangan ke ? Allah lebih tahu perjuangan beliau menentang kerakusan dan segala bentuk penipuan yg sedang seluruh negara hadapi. ANDA suka d tipu ? Sbb tu ALLAH beri beliau kekuatan menentang salah laku ini....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 6:42 AM

TUN cikgu tu bukan ada dip.guru gelar je, sbb tu perangai setan
budak hingus nk lawan tunm , budak GOMBAU TUN , takda guna hompong

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 7:23 AM

TIPs .. pendekar kerala tak de keris lembing cokmar ..cuma dia mahir batang cangkul jer dia bolih melompat di gelanggang yang tidak rata .. pendekar bugis ada keris tapi masih tersimpan
sebab simudin belum habis tempoh acara mencium keris tersebut .. ini menyebabkan langkah pendekar bugis bagai kan kena hand brek .. mama Ros tak dapat membantu sepenuh nya sibuk dimana nak sorok kan barang-barang bernilai dikuatiri kene songlap ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 7:33 AM

Yahudi pun tun selamba je jawab dan hentam depan tv...

Inikan pula ajib?

Confirm ajib kecut punya...no balls at all

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 7:40 AM

You voted for him..?

Why dont you pay gst alone? We should not be gst-ed coz we dont want him anymore. Oh..dont ask us to go to the bulan..we are malaysian..not alien..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 7:45 AM

Anon 12.26am

Alangkah baiknya jika nasihat itu ko tujukan kpd ajib dan flom..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:01 AM

Dengan cara ini baru kena buku dengan ruas.Pengtahuaan sesaorang akan bertambah dengan membaca pekara-pekara yang berfaedah.Jangan dok pertikai benda-benda yang tak berfaedah,macam pakaian ahli sukan yang nampak lurahlan,Ini tentang negara mesti tahu punya.Usaha yang baik,jika boleh masukan sekali bekas kpn TS Musa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:17 AM

Kucing kurang selalunya akan datang kepada sesiapa jua yang pemurah kasi makanan. Campak jer makanan senyap ler tu. Tu pon sekejap jer senyap. Pastu mesti mengiau lagi nak makanan sampai ia betul2 kenyang. Si pemberi makanan yang pada awalnya begitu pemurah, akhirnya pasti akan rasa rimas jugak apabila diganggu berulang-ulang kali.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 8:24 AM

Semoga Allah merahmati usaha ayahanda Tun M. Buat PM Najib, beranilah kerana benar. Takut itu sebab salah. Kalau bukan untuk rakyat at least plg penting tunjukkan kebenaran anda untuk anak cucu cicit anda sendiri jgn dikutuk sebagai keturunan penyeleweng rakyat pulak. Tak kesian keturunan sendiri ka? Tolong upgrade status roti kosong tu okay!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:24 AM

Sungguh luarbiasa,...si polan tu meraih gelaran tertinggi dikalangan ahli pembangkang !!!

Di anugerahkan pulak oleh seorang negarawan terulung merangkap pemimpin yang dihormati seantero dunia...!!

CIKGU BARD SI KUCING KURAP .....wow !!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:28 AM

MANA NAJIB BERANIII,..NAK MAMPUS DIA !!

bak kata Pak Lah, tun mahathir sentiasa ada jawapan untuk setiap jawapan !

....najib boleh tercekik lidah sendiri dibuatnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:35 AM

Classy ... #burnAnonymous

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:37 AM

Cis pendekar bugis yang memalukan nasib baik aku jawa......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:43 AM

Pelik...knp tunggu dh tua baru citer taubat n ibadat? Apa yg Tun M buat selama ni x termasuk ibadat ke? Jgn disempitkan hakikat ibadat itu sekadar atas sejadah dan bertawaf keliling kaabah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 9:36 AM

Saya setuju. sesiapa yang sokong Najib. tak payah masuk blog ini. Nanti tak pasal-pasal muka jadi merah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 9:47 AM

Kalau bende yang di buat secara sembunyi dan senyap, ini lah akibat nya!...bila dah menjadi masaalah dan dapat di cunkil baru lah tersedar, dan membawa bermacam andaaian, "lain yang di soal, lain yang di jawap", buat style US, open debate, you jawap depan2, bukan memberi penerangan!..both side will get fair chance!...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 10:15 AM

betullah cara TDM tu..mana ada salahnya.nak tahu tentang kebenaran ada had umur ke..ilmu pun di tuntut sampai liang lahat....senang cerita BERANI KERANA BENAR ...TAKUT KERANA SALAH..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 10:18 AM

Ini adalah contoh Cyber Troopers yg menjadi alat propaganda Ling Kop Wang dlm usaha memperbaiki imej Jibby.. malangnya usaha ini tidak akan berhasil...kebenaran tetap jua menang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 11:10 AM

Latest CHEDET...last point No. 12, superb!!!

12. Is 1MDB a strategic development company? What has it developed – nothing. Even TRX is all fence and nothing else.

Now seeing more and more HARD questions are being asked by Tun M and, the insinuation is even harder to swallow.

Its the reason why Tun M is still sharp and bugis-degil is just no match! For the sake of the country please just go away bugis!


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 11:47 AM

Isu 1mdb ni adalah isu rakyat malaysia.. Bukan umno

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 11:53 AM

Setuju...klu blh Din imbau kembali waktu tun hentam usa/israel dll lagi termasuk temubual di hardtalk...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 11:58 AM

Aiseyy bro- jgn le sebut panjang umur ke pendek umur. Siapa yg tahu? Kalau begitu Najib berenti la cepat sementara ada umur!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:02 PM

Anon 12:26, aku rasa hang yg kna taubat...apa hang ingat usia lanjut ja ka kena taubat? Hang ingat masa hang masih panjang ka? Xde sapa tau masa mereka.
Penipu adalah tetap penipu...agama mana pun x suka dan x ajar menipu. Dan kalau da terang2 tau dia menipu, berenti sokong dan mohon maaf kpd smua terutama kepada Allah swt

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:07 PM

balaci najib kalau nak baca blok si dinturtle sila sediakan ubat darah tinggi ngan ubat lemah jantung !

kot-kot kena strok kang sapa nak jawab....!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:12 PM

Aritu kan beria ia duk kata tun macam2...la ni tun da buka gelanggang mai la datang dan habaq kat tun dpn2...time ni la blh bagi tau seluruh negara keburukan tun...cuma kalau palawan xde teloq tu boleh soal, tun pun akan soal...jadi sama rata la...

Kalau teloq masih x jumpa, sya ada banyak teloq ayam kat rumah...grade A lagi....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:13 PM

geng penyokong najib memang out la, tau nak tibai xde fakta langsung nak backup najib.
TAPI, bagi Anwar live bersoal jwp xde yg brani pulok?? kene muka sendiri tun. smua yg hang buat kne balik kat hang skarang...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:19 PM

Sampai kucing bertanduk pun Najib tak kan berani nak berdebat dengan Tun. Dia cuma berani naik stage bila depan dia penuh dengan orang pegang sepanduk "I Love PM" je.. Buat malu keturunan Bugis je Najib ni. Both Pendekar Bugis dan Lanun Bugis pun tak sepenakut dia.. Liat betul nak lepaskan kuasa. Apa tak nya takut kena prosecute sebab banyak sangat buat corruption!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:19 PM

@Anonymous

bangang betul ler dia ni... mmg la masa TDM dh habis tp ko tengok tak ape najib buat kat negara.. pentadbiran paling haprak yg pernak aku lalui... segala macam musibah dah berlaku wlpn baru 6 tahun berkuasa... nk tgu habis tempoh 3 tahun lg..tah2 Malaysia hanyut dijual klu pun tk hancur di telan bumi... nilai RM pn da mcm hampir hancus... sikit lg sama mcm duit jepun perintah malaya... itu la legasi ahjib gor...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:33 PM

Ha..ha. ..memang patut pun..layak sesangat..Cikgu tu buang la..tukar Bard PKR-SI KUCING KURAP YANG KOLOP.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 12:34 PM

Nak tau umno skrg goyang ke tak simple je...baru2 ni si penipu ada bg kata 2 kpd kabinet dapurnya. Skrg bg kata 2 juga kpd smua ahli umno la!!! Siapkan borang penamatan ahli d smua cawangan dan bahagian...

Kat situ umno blh tau org suka tau tak umno ni lagi..

ahli akar umbi umno memang banyak dah meluat dgn umno...nak bukti? Siapkan aja borang tu dan declare kata dua tu dalam tv/radio/suratkhabar...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 1:29 PM

Cis...pndekar bgis knon Kne sru face to face kli ni xtaw brani ke x, telur pon sru rosma yg sian ade hti nak glar dri tu pndekar bgis ble jln la bat mlu bgis je. Kte kje kras siang mlm cri duit mkn alakadar je sbb nak byr die lgie, die plak sdap duk gyang kaki ngn pontianak ksayangan nya mkn burger kat umah. Ni ke yang ko kte syang rakyat siksa rkyat ade la. Klo x sbb pnipuan njib ayahanda x tegak & bsuara cam dlu. Umur da brpe tpie allah msih kuatkan pmkirannya mcm org mudah beranih xpnah gntar dri hentaman nie bru pndekar sejati. Seorang lelaki yg d geruni d sluru dunia ayahanda tcinta i always with you...even im bugis...

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 3:16 PM

nampak sgt tun tak da kelas. hari pertama dah nak mula bergaduh. tak boleh control nafsu marah, suara pun terketar2. kot duk atas pentas, meroyan macam org gila pulak nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 3:24 PM

@kiasfansurihari pertama apa dik?

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 3:36 PM

sori bang. hari pertama puasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 3:43 PM

Aku harap penyokong2 Tun di sini ikhlas menyokong Tun,jangan pula jadi batu api yang akhirnya hanya akan menyusahkan Tun.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
June 18, 2015 at 4:40 PM

Anon June 18, 2015 at 12:13 PM, Bila Tun Dr Mahathir diajak Anwar berdebat ?

Rasanya hanya yang penakut saja ajak orang ramai2 sokong dia macam Anwar masa zaman reformasi tu. Cerita sebenarnya dia penakut nak menerima hakikat yang dia salah. Sebijik macam Najib sekarang ni. Buat roadshow untuk tagih sokongan ahli2 UMNO yang tak tahu hujung pangkal pun mengenai penyelewengan yang berlaku di depan mata.

Rakan2 baik yang memulakan semua bahana ini kini masih bebas. Di mana Jho Low ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 4:44 PM

iskh...iskh..iskh..mcm2 nama jabatan kerajaan kluar statement TAK BOLEH itu ini. PM dan bekas PM xboleh itu ini sbb itu ini bla bla bla ...TEGAS Jabatan kerajaan yg xpernah tau wujud xberfungsi tertiba bernyawa. Oh..ringgit jatuh pn sbb bekas PM. Iskh..iskh... akan kluar macam-macam utk menidakkan. Kami beri fakta, bukti pd institusi yg tertakluk kpd kerahsiaan. ..Mainan kata-kata putar belit penyangak

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 5:04 PM

Penyokong Tun mmg ikhlas. Kami tak mahu umno kalah sebab tu kita tegur Ah jib gor tapi Ah jib gor dia guna segala bala tentera dia serang Tun M. Kalau dulu masa pak lah jadi pm Ah jib gor boleh jatuhkan pak lah tak ada pulak suara2 kata batu api ke...suruh bersatu ke...la ni bula suruh Ah jib gor turun tiba2 kata batu api la...pecah belah la...suruh bersatu la...jadi soalan aku orang yang backup Ah jib gor ni ikhlas ke sokong Ah jib gor? Ke Cash is King?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 5:47 PM

Renungan bulan puasa: Sayidina Ali pernah ditanya - kenapa pemerintahannya tidak sebaik pemerintahan khalifah sebelumnya? S Ali menjawab - sebab khalifah dulu mempunyai pengikut seperti aku, sedangkan aku mempunyai pengikut seperti engkau [suka melawan toke!].

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 6:46 PM

kepada KIASFANSURI, anda ini mungkin orang berada kerana tidak fikir kemana cukai anda disalurkan oleh najib. berkenaan dengan tun mahathir pula, itu penyampaian tun semasa diatas pentas untuk menerangkan apa yang di ajukan oleh penyampai serta pemikir politik yang sayangkan negara dari digadai . tun berhak untuk menegur najib kerana selok belok politik sebagai orang lama memerintah. belajarlah berterima kasih kerana tun mahathir membangunkan negara hingga dunia maju mengenali siapa mahathir dan malaysia . belajarlah mengenang budi sedikit .
-luv tun M.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 6:52 PM

Da 3 pukulan tepat pada muka si pondan menyebabkan dia ilang telor, bisu dan bodoh permanent. Pertama waktu n2h, ke2 waktu samseng taik kucing bersuara, dan ke 3 bila tun mta pondan tanya dia semua soalan tuduhan kata tun pun wat x betul....

Si pondan cuba berlagak macam rocky tapi di boo penonton kerana pukulan2nya lebih lembek dari aswang alee...penyokong2 pondan pula terjerit2 sambil memegang kebawah (cek2 klu telor mereka pun da gugur)...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 6:56 PM

Cuba kalian baca blog dr.mim..
Patutlar umno tak sedar2 kesilapan diorang. Asyik selak kain dap/pas/pkr. Habis aib sesama melayu pun diaorang buka. Kain sdiri haram nk diselak walhal penuh dgn kebusukkan. Bila ditegur ada cai yg memaki hamun menyamakan teguran manusia dgn salakan anjing.
Kalau dh pengampu tak boleh ditegur, apa lar dgn si ketua yg sdg enak dibuai rasa diri pahlawan gemilang terbilang? Langsung tak nak ambik kira teguran tun m.
payahnye kalau dh dapat kepala pemerintah sebegini. Cerdik takleh tumpang bodoh takleh ditegur.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 7:16 PM

Tun M ada agenda tersendiri nak burukkan PM kesayangan rakyat. Tun M bercita cita utk kembali jadi PM. Dato Najib telah banyak menghabis kan duit rakyat utk bagi bantuan BR1M. Tun M mana ada pernah buat macam Dato Najib. Tun M sepatutnya join Hj Hadi belajar agama. Dato Najib berhak enjoy duit rakyat sebagai PM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:18 PM

Dah kalau khalifah MENIPU takkan nak ikut kut...baik ikut ajaran agama dari ikut khalifah songsang

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 8:32 PM

Ni satu lagi komen tak cerdik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 8:55 PM

@kiasfansuri
itu video semalam la dik.
17/06/2015. belum puasa lagi dik.
reti tak tengok tarikh?

budak najib. sama mangkuk je dengan piem dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 9:01 PM

Bank negara nafi dakwaan ahmad maslan chap ayam kata tun m punca kejatuhan ringgit

No. Ruj: 06/15/05 Untuk siaran segera

Salah Laporan Mengenai Ringgit

Kenyataan ini dibuat susulan beberapa laporan media yang kurang tepat dan mengelirukan kebelakangan ini berkaitan dengan Bank Negara Malaysia mengenai faktor-faktor yang menjadi penyebab turun naik kadar pertukaran Ringgit.

Bank Negara Malaysia ingin menegaskan bahawa pergerakan semasa nilai Ringgit dipengaruhi oleh perkembangan global dan dalam negeri. Perkembangan global termasuklah jangkaan pelabur berhubung dengan dasar monetari bank-bank pusat utama serta trend harga minyak mentah dan gas. Faktor-faktor dalam negeri termasuklah kebimbangan terhadap entiti berkaitan kerajaan dan isu berkaitan penarafan. Ketidakpastian terhadap mana-mana isu ini telah menyebabkan turun naik nilai Ringgit. Sungguhpun perkembangan di luar negeri adalah di luar kawalan mana-mana ekonomi yang bersifat terbuka, segala usaha perlu diambil untuk mencari penyelesaian terhadap isu-isu dalam negeri yang sedang dihadapi oleh ekonomi negara. Apabila isu-isu tersebut diselesaikan, prestasi ringgit dijangka kembali selaras dengan asas-asas ekonomi dan prospek pertumbuhan negara yang kukuh.

Bank Negara Malaysia kekal fokus terhadap peranan dan mandatnya dalam memelihara kestabilan monetari dan kewangan serta menyokong pertumbuhan ekonomi yang mampan. Bank Negara Malaysia tidak pernah dan tidak akan terpengaruh oleh agenda politik tetapi akan terus melaksanakan mandatnya dengan penuh tanggungjawab demi kepentingan rakyat negara ini.



Bank Negara Malaysia
18 Jun 2015

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 9:04 PM

Err.... Mabuk Ketum ke haper ni bro?

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 9:18 PM

kami sluruh sarawak support Tun M..harap la Tun jd pm lg kan best hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 9:34 PM

Tu Mahathir kata yang Najib tak Macam Razak sayangkan orang Melayu dan Negara bangsanya. Sibuk dengan mencanang darah pahlawan bugis pulak, nak sangat lu pegi balik bugis kat indon tu selama2. bersama Kak Ros sekeluarga. 22 Tahun Tun Mahathir jadi PM pun tak pernah nak cakap dia daripada golongan pahlawan mamak ke, Kedah ke, darah firaun ke.. Ke merata dunia Tun Mahathir bangga membawa diri sebagai orang Melayu Malaysia yang sangat cintakan Negara bangsa dan agama Islamnya. Najib terlalu berpolitik untuk popularity semata2. Lagi pun puak pakatan pembangkang dah lingkup bersama2 ke jahanamnya NUar JUbo. KIta kena berani ke depan dan jangan bimbang sangat buat jeee, debat secara umum, untung2 kata para pengampu Najib si Perawan Bugis ni sangat hebat, maka tak heran boleh mudah je patahkan serangan Tun Mahathir secara berdepan dan disaksikan oleh satu dunia. KIra Najiblah paling hebat dalam dunia ini. Pemimpin bangsawan, yang maha perfect bersama isteri maha solehah. Kesian pemimpin yang konon hebat ini sampai terpaksa dipertahankan oleh kucing kurap. Dalam cabinet pun yang dok pertahan beliau merupakan oppoturnis politik yang sentiasa menangguk di air keruh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 9:44 PM

agenda untuk menaikkan anak mahathir , begitu maksud tuan?. anda silap menilai perjalanan politik. sewaktu mahathir menjadi perdana menteri mengapa dari situ ia tidak menaikkan anaknya dalam politik?. rakyat kebanyakkan tahu bahawa tun semasa menjadi perdana menteri melarang keras anaknya memasuki politik dan apabila bersara baru anaknya memasuki parti. jelaskan. atau agenda lain maksud tuan tun mahu berkuasa semula?, anda silap tun sudah berusia dan tiada guna untuk ia menjadi perdana menteri semula walaupun majoriti rakyat masih mahukan tun atas pandangan jauh dan diakui oleh negara maju. kesian... anda mungkin bekas pelajar sekolah kerajaan.. mungkin juga anak-anak anda belajar di sekolah kerajaan semasa zaman tun. tidak tahu erti syukur benar anda ini. parti tidak bersalah, yang bersalah adalah pemimpin.
-luv u M.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 9:58 PM

Tanya Najib soalan ini sahaja pun dah boleh menyebabkan Najib pitam:

Bagaimanakah 1MDB nak menyelesaikan hutangnya yang kini mencecah sekurang-kurangya RM 45 bilion, dengan kadar faedah tahunan kepada bank sekurang-kurangnya RM 2.4 bilion, kalau dikira mengikut bulan sebanyak RM 200 juta diperlukan, kalau dikira ikut hari, maka hampir RM 6.7 juta diperlukan untuk bayar faedah bank sahaja, tak termasuk RM 45 bilion hutang pokok itu? Sedangkan 1MDB tidak mencatatkan keuntungan sejak penubuhannya hinggakan kos pengurusan 1MDB pun terpaksa menggunakan hutang untuk membayarnya.

Bagaimanakah kaedah atau formula 1MDB untuk mencari sekurang-kurangnya hampir RM 6.7 juta sehari bersamaan RM 200 juta sebulan bersamaan RM 2.4 bilion setahun bagi menyelesaikan faedah bank secara tahunan sahaja itu, tak termasuk hutang pokok tau?

1MDB, Najib, Arul Kanda, Shahrir Samad, Tunku Aziz, Nazri Aziz, Salleh Said Keruk serta pecacai dan kuncu-kuncu Najib tidak ada jawapannya, kerana 1MDB sememangnya tidak mampu untuk menguruskan hatta untuk selesaikan faedah bank secara tahunan yang berjumlah RM 2.4 bilion itu melainkan mereka menyamun harta negara untuk digunakan bagi membayar faedah bank tersebut, tetapi tidak mampu untuk menyelesaikan hutang dan faedah bank di tahun-tahun mendatang.

Inilah hakikatnya mengapa Tun Dr. Mahathir minta Najib letak jawatan, kerana Najib sendiri sudah tak boleh nak uruskan masalah 1MDB ini lagi, Najib sudah tiada jawapan, hanya menyeret Najib dan kuncu-kuncu ke muka pengadilan dan diberikan hukuman setimpal adalah satu-satunya penyelesaian yang ada bagi merungkai masalah 1MDB ini, dan negara terpaksa kerugian berpuluh bilion ringgit untuk membayar kesemua hutang 1MDB itu untuk mengelakkan negara terjerumus ke kancah krisis kewangan yang lebih teruk, inilah satu-satunya cara untuk menyelesaikan isu 1MDB ini.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 10:07 PM

Mat pekong yg berpaling otaknya. Buta betul mamat ni.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 10:10 PM

Gelak betul baca pandangan bernas kiasfansuri......mangkuk ayun tu bro....

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2015 at 10:46 PM

Pahlawan Bugis akan menyambut cabaran Tun Mahathir dengan penuh semangat " Thousand Reason To Hide "......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 10:58 PM

buat parti baru

tak bole nak diselamatkan dah umno ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2015 at 11:56 PM

Kucing kurap x sedor diri. Ke kiri di tolak ke kanan di buang...sama bahlol xde telor gak.

Yg sekor lg GAMPANG ZAINAL CAGM lg mau sibuk suruh amek poligraph test...ooi Zainal bebal!!! BAPA KO LAH!!! Aritu kata nak fokus salah laku apsal skrg duk sebuk2 hal tun-najib?? Dasar Penipu Bangsat nya Zainal ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 19, 2015 at 12:00 AM

Ni komen daripada sekoe lagi PENIPU DARI CAGM...

PETALING JAYA: The Citizens for Accountable Governance Malaysia (CAGM) has said that former premier Dr Mahathir Mohamad was a compulsive liar who would only gain the trust of the people again if he passed a lie detector test.

In a statement today, its Chairman Md Zainal Abidin said, “CAGM has studied dozens of video footage on Dr Mahathir and concludes that he clearly exhibits the traits of a ‘compulsive liar’ when answering the media on sensitive and delicate questions.”

They said there was no point in him participating in a televised debate with Prime Minister Najib Razak unless he agreed to undergo a polygraph test, commonly known as a lie detector test.

“Only by undergoing a polygraph test and passing it can Dr. Mahathir make the public trust his words.”

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 19, 2015 at 2:21 AM

Seingat akulah semenjak Najib jadi PM,tak pernah sekali pun keuntungan dan bonus ASB naik melebihi 8%,sedangkan pada masa Tun jadi PM keuntungan dari ASB pernah mencapai sehingga 13%,malah kalau tak silap pernah lebih dari itu.Kini barulah aku faham rupa2nya segala keuntungan yang diperolehi dari perniagaan saham ASB yang dikendali oleh PNB dingap oleh penyangak 1MDB.Dari sini kita semua sebagai rakyat khususnya orang melayu harus berfikir dari hati yang ikhlas tanpa prajudis apakah pemimpin sebegini yang patut kita pertahan kan?.........fikir fikirkan lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 19, 2015 at 9:54 AM

ASN 60% satu waktu dlu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 19, 2015 at 8:43 PM

Ya ,betul ASB pernah sampai 60% sekali dulu.Dari itu patutkah kita cuba melupai dan menidakkan jasa2 murni pemimpin yang banyak berjasa kepada orang melayu seperti Tun ini???........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2015 at 4:16 AM

Tidak mustahil TDM sebenarnya amat faham apa yang berlaku tetapi buat2 tak faham untuk memberi ruang kepada Najib menjawabnya. Perlu diketahui TDM ada pakarnya sendiri yang mampu memberi maklumat terperinci kepadanya. (Harus diketahui semasa era pemerintahan TDM beliau banyak menaja budak2 ginius Melayu secara rahsia dan menjadikan mereka sebagai anak angkat. Mereka akan dirai dan dikumpulkan dan yang terpilih dihantar ke luar negara untuk mendapat pendedahan. Balik mereka akan ditempatkan di satu2 lokasi strategik. Ada yang tak balik dan terus berkerja dengan agensi USA seperti NASA dan sebagainya).

Hanya untuk pengetahuan bagi yang tak tahu. Rahsia ini terus terpendam dan hanya diketahui oleh mereka yang terlibat. Tiada siapa yang akan membukanya. Memang handal TDM ini. Selain bukan kaki mabuk, atau kaki pompuan atau kaki sosial... TDM adalah seorang pemikir yang hebat dan mampu menyerang sesiapa sahaja termasuk Yahudi yang sedang menguasai dunia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2015 at 4:18 AM

Betul...sebab tu dari awal lagi aku bagi warning..

Jangan harap dividen asb atau th akan tinggi selepas ini...kecuali dekat2 nak PRU

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 22, 2015 at 6:06 PM

Dalam soal ni...saya tak nampak sebarang kelemahan dari DSN. Sebagai seorang pendekar Melayu...beliau sememangnya perlu membuat 'perkiraan keadaan" sebelum turun ke "medan" utk menentukan dmanakah kekuatan dan kelemahan di pihak sendiri mahupun dpihak "musuh". Hatta oleh yg demikian beiau membuat keputusan untuk tidak atau belum mahu turun ke medan. Jelaslah bahawa beliau seorg pendekar melayu tulen yg berwawasan dan berpegang teguh pada pepatah Melayu sendiri..yakni...
1.Menegakkkan benang yang basah adalah usaha yg sia-sia.
2. Berani kerana benar..."kurang berani" kerana "kurang benar"..

....................
Reply To This Comment ...................
June 23, 2015 at 4:21 AM

Aku ada 3 soalan:

1). Tun mesti ada sesuatu dlm tangannya tentang semua perkara yg dia pernah ungkap tentang Najib termasuk GST..1MDB,ALTANTUYA,TABUNG HAJI,SIRUL,FGV,TREX...soalan aku ;
......" Kenapa Tun tidak melapurkan kpd Polis tentang semua perkara terse but??? Tun pasti ada sebab kenapa tidak berbuat demikian...siapa tahu jawapannya???

2). Tun mendesak DSN menerangkan tentang 1MDB kerana Tun tahu ada yang tidak kena pd 1MDB ..sebab beliau mendapat sokongan drpd dalam tentang dokumentasi 1MDB.. Soalan Aku;
Kenapa DSN masih berkeras tidak meletak jawatan sbg PM sedangkan dengan cara tersebut MUNGKIN tindakan jenayah keatasnya TIDAK akan diambil atas pelbagai tuduhan.??? Siapa tahu jawapannya???

3). Tuduhan Tun juga melibatkan nama FLOM RM sbg isteri PM yg melabelkan beliau sebagai Big Spender dengan kemewahan yang melampau dengan gaya hidup yang mewah... Soalan Aku;
"Kenapa tiada tindakan atau respon drpd RM atau DSN tentang dakwaan tersebut padahal 1Malaysia sudah tahu ...sebagai menjawab pertanyaan Tun. Siapa Thai jawapannya???

Kesimpulannya;
Hanya Tun tahu kenapa beliau bertindak sedemikian....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 24, 2015 at 9:12 AM

Hanya kerana nak bekuasa, kita rakyat Malaysia merana menanggung hutang. Hutang negara adalah hutang rakyat dan dibayar menggunakan duit rakyat, bukan duit individu, duit tabung, duit poket atau duit keturunan sesiapa.

Lagi teruk Tun M dihentam lagi ramai yang bangun menyokong beliau.

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2015 at 4:08 AM

Umno parti utk menghancurkan negara. Habis hasil bumi negara kita dan duit utk Rakyat dibolot kroni depa semua. Negara akan miskin macam Greece Kalau umno terus memerintah. Buka la mata Dan hati semua Rakyat tolak umno.

Post a Comment