........... SPRM Belum Siasat Tapi Tunku Aziz Dah Pertahankan 1MDB ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

SPRM Belum Siasat Tapi Tunku Aziz Dah Pertahankan 1MDB ?

Thursday, May 14, 201518comments



Baca tajuk artikel Datuk Khairuddin di atas ( KLiK ) ....  antara lain beliau menulis -

- Dia lupa bahawa kini beliau bukan lagi ahli politik tapi menjawat jawatan Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM.

Tunku Aziz tidak boleh lagi cakap politik. Beliau kena bersikap 'neutral' dan adil kepada semua pihak.

Semalam Tunku Aziz bercakap seolah-olah beliau mempertahankan 1mdb. SPRM sendiri belum siasat kes 1mdb yang saya telah laporkan beberapa kali dan SPRM juga belum buat sebarang 'conclusion' terhadap laporan siasatan kes 1mdb, macamana Tunku Aziz cuba mempertahankan 1mdb seolah-olah tiada sebarang elemen salah laku di dalam pentadbirannya.

Tunku Aziz tak layak jadi Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM. Tunku Aziz lebih layak jadi ahli politik pembangkang.

Jadi lebih baik Tunku Aziz duduk diam-diam dan jangan buat kenyataan yang 'bias' memandangkan beliau kini adalah Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM yang harus bersikap neutral, bebas, adil, telus serta berintegriti!!! 

Tidak terfikirkah beliau yang kenyataan menyokong 1mdb baik secara langsung atau tidak langsung itu bakal memberi persepsi negatif akan kredibiliti SPRM dalam menyiasat kes 1mdb? Dikhuatiri nanti rakyat akan menolak dari awal lagi siasatan SPRM kerana Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM sendiri sudah begitu teruja menyokong subjek siasatan, iaitu 1mdb.

Hmmm .... saya tidak menonton berita TV3 malam tu jadi saya tak pasti apakah Tunku Aziz ada sebut apa2 mengenai 1MDB atau samada beliau ada menyokong 1MDB selain dari cuba spin isu ke arah menyerang peribadi dan keluarga Tun Mahathir. ( macam biasa la ...itulah SOP mereka yang secara tiba2 menjadi penyokong kuat Najib ni )

Tapi jika benar seperti apa yang di dakwa, saya setuju dan sokong kenyataan Khairuddin di atas. Selaku Penasihat Lembaga Penasihat SPRM, amatlah tidak wajar Tunku Aziz mempertahankan 1MDB sebelum siasatan SPRM dilakukan.

Belum siasat lagi dah dipertahankan ? ? Apa barang .....

Di laman SPRM, di bawah tajuk Mekanisme 'Check & Balance', disenaraikan tugas2 lembaga penasihat ini dan nama Tunku Aziz di no 1.


Nah.... sekarang Tunku Aziz pula dikatakan telah keluar di media utama mempertahankan 1MDB ???

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
May 14, 2015 at 6:13 PM

Assalammualaikum wmt,
Inilah yg dikatakan 'lebih sudu dari mangkok'.
Boleh juga dikatakan 'bagai sikudung dapat cincin'.
Tidakkah ini menambahkan benci rakyat kpd UMNO yg dipimpin DSNajib?
Bekas Naib Presiden DAP dijadikan penasihat.....
Akai ada ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2015 at 6:17 PM

kata tak makan suap tengku ajis nie...len mcm jeer backup

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2015 at 6:24 PM

Mengikut OSTB ade berita gembira masa Deepavali nanti.. tak tau betul ke tidak.. kenapa nak tunggu Deepavali? Kalau masa Raya Puasa kan lagi elok.. memang satu negara beraya nanti..

....................
Reply To This Comment ...................
May 14, 2015 at 6:37 PM

Memang salah itu DT. Conflict of interest. SPRM badan bebas, jadi panel penasihat tidak boleh "pinned down" seseorang begitu sahaja. Mahfum nya Tun M kata tidak suka saman orang atau musuh nya...

Sebagai imbangan, boleh tidak Tunku Aziz tuduh PM Najib salah tadbir 1MDB?

Sama bukan ? Kenapa lah sampai begini....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2015 at 6:40 PM

Aku rasa xde melayu yang paling bangsat dalam sejarah bangsa melainkan mereka adalah melayu dap!!!!aku yang tak tahu membaca ni pun boleh kenal dan faham agenda dap,masakan orang yang mempunyai lidah lebih mat salleh dari mat saleh x boleh nampak???tungku dahi nak???

....................
Reply To This Comment ...................
May 14, 2015 at 6:49 PM

Ahli politik tetap ahli politik.
Bodek, angguk, membabi buta dan buat dulu baru fikir.
Sbb tu klu bos diorg klu ckp taik kambing tu maajun,tetap diorg percaya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2015 at 9:40 PM

Tunku aziz......dulu kena tipu dengan dap...yg srmua org sedia maklum dap bapak rasis prnipu...skg di tiup najib dlm 1mdb....kena goreng 2 kali...ada ati nk jadi jaguh melayu.....tunku layak jadi tunku api..tunku batu api...ada masyukkkk mula jadi tunku batu api...puiiii

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2015 at 10:24 PM

Mengapa pula..TUN tak tunggu penyiasatan Audit atau PAC?...dan terus serang?. Tunku Aziz maksudkan jangan tuduh sebelum bicara dan salah...

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
May 14, 2015 at 10:46 PM

Keluar berita kat TV3? Patut la aku tak tahu langsung kisah ni.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2015 at 10:51 PM

matlamat idop tunku Aziz hanya duit wang money fulus yg lain tolak tepi...sama ada baik atau burok sokong ja janji masyuuuuuuk....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2015 at 11:52 PM

Serang time org xdak boleh la.. Tunggu Tun balik umrah nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2015 at 11:52 PM

Tun bertanya dan bukan menuduh. Blogger pro Najib punya spin sampaikan orang macam kamu pun terpusing.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 8:42 AM

Boleh kah kita terima seseorang yang membuat keputusan masuk satu parti yg budak Sekolah pun tau DAP itu parti rasis dan komunis? Kemudian keluar kerana tersilap busy keputusan? Layakkah org ini jadi penasihat kpd satu badan yg berintergriti?
Wajarkah org yg tak cerdik ini diangkat menjadi pengerusi kpd satu badan yg rakyat harapkan menjaga ketelusan dan bertindak tanpa silap dan transparent?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 11:28 AM

Sama lah yang dok serang 1MDB belum apa2 lagi dah melalak macam anjing gila. Memang dasar DAP yang dalamnya mengalir darah kominis. Habis Hak Melayu diserang. FELDA, NFC, Tabung Haji, Syed Mokhtar, 1MDB. Kanapa tak serang ASTRO, Celcom dan banyak lagi konglomerat bangsa asing yang tak langsung membantu orang Melayu.

Melayu hanya nak jadi jaguh bila menjatuhkan Melayu.

Rasa cukup hebat kiranya Melayu menjahanankan Melayu. Kononnya nak tunjuk di mata dunia aku adalah liberal, aku perjuang Malaysian for Malaysian.

Bangsa lain peduli apa mereka tetap bersama kaum mereka. Heboh di alam cyber melayu bangsa yang tamak,bodoh termasuklah Tun Dr Mahathir sendiri seorang Melayu Ultra yang memperbodohkan bangsanya.

Ananda Krishnan beli tapak Padang Lumba Kuda Ampang RM150 juta kemudian Tun bangunkan Twin Tower Petronas satu Mercu tanda anak Melayu tapi siapa yang untung dan menjadi kaya sekelip mata.

Ini yang Melayu nak banggakan. Apa sekali pun Najib lebih berwibawa dari seorang yang bernama Tun M. Sanggup mengalas beban yang ditinggalkan oleh Tun. Hanya kerana ada manusia yang ingin Wawasan 2020 yang dicetuskannya menjadi kenyataan. Agar orang dapat mengingatinya sepanjang zaman.

Namun realiti kehidupan hari2 yang berbeza2 menyebabkan orang lain yang dipersalahkan. Full Stop!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 12:33 PM

saya masih menonton berita tv3 sebab menghiburkan dengan badut2

joe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 3:59 PM

Sapa yg lantik dia tu....
Kalu melantik yg bukan ahlinya, tngu lah masa....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 6:27 PM

Tuan din, ketika beliau masok dap takan tak tau tujuan lks n co. Fake.!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2015 at 9:58 PM

Bro Din,

Same question for you: Siasatan belum selesai, tapi sudah buat kesimpulan?

I always said, lets not be too judgemental and quickly jump too conclusion. Ini hanya mendatangkan masalah kemudian hari.

Reminder to me also.

Cheers

The Reading Man

Post a Comment