........... Selamat Kembali Tun Mahathir .... Perjuangan Belum Selesai ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Selamat Kembali Tun Mahathir .... Perjuangan Belum Selesai !

Friday, May 15, 201527comments

Selamat Kembali Ke TanahAir Tun Mahathir  ....





Kredit Gambar ini FB Firdaus

Tun tiba lebihkurang pukul 3:40 petang tadi. Apa yang menarik adalah bila Tun turun dari kereta semasa tiba di pintu pagar, dan berjalan ditengah panas untuk bersalaman dengan mereka yang hadir menanti kepulangan beliau.




PERJUANGAN  BELUM  SELESAI ...... Tanpa melengahkan masa, esok Tun akan bertemu rakyat pada program Bicara Negara di Ipoh. Jet lag ? Tanyalah Tun sendiri .....



Apapun saya harap Tun jagalah kesihatan .... Kalau Tun boleh ke Ipoh esok, kenapa tidak anda ?

Share this article :

+ comments + 27 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 5:36 PM

Pasti menyirap gurkha najib tengok sambutan orang ramai kepada tun m!!!!kalau aku antara gurkha najib dah lama aku mintak up lagi bayaran!!!!kikiki

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 15, 2015 at 6:00 PM

Saya rasa amat sedih dengan penghinaan demi penghinaan oleh mereka yang tidak tahu menghargai jasa seorang negarawan ulung seperti Tun Dr Mahathir Mohamad.

Saya berdoa semoga dibukakan hati ahli2 MT UMNO untuk bertindak. Sekurang2nya beri tekanan pada Najib supaya beliau menyerahkan jawatan Menteri Kewangan kepada orang lain supaya dapat diperbetulkan semasa masa masih ada ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 6:07 PM

Pulangnya seorang negarawan membawa berkah dari bumi Allah. Semoga Allah terus memberikan kekuatan pada Tun untuk terus memperjuangkn suara rakyat marhaen. -desaguy-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 7:15 PM

Alhamdulillah, semoga ibadah umrah Tun Dr. Mahathir dan isteri mendapat rahmat dan pahala dari Allah S.W.T.

Rakyat di negara ini memerlukan pemimpin yang berwawasan seperti Tun Dr. Mahathir, walaupun sudah berusia 90 tahun, tetapi pemikiran masih tajam, pemikiran sangat berkualiti, syukur alhamdulillah, Allah Taala memberikan Malaysia dengan berbagai rahmat, negara yang aman makmur, serta pemimpin yang sangat berkualiti tinggi iaitu Tun Dr. Mahathir.

Teruskan perjuangan Tun Dr. Mahathir untuk menyelamatkan negara ini dari ancaman yang sangat berbahaya kini iaitu pemimpin yang syok sendiri serta agensi pelaburan yang menjahanamkan ekonomi serta melingkupkan harta negara iaitu 1MDB.

Tun tidak keseorangan, berjuta rakyat Malaysia berdiri teguh di samping Tun untuk mempertahankan negara ini. Isu utama adalah bukannya isu peribadi, tetapi kedaulatan negara, ekonomi negara, hak rakyat yang dicabuli secara zalim, satu persatu terbongkar, mula-mula tanah kerajaan dijual dengan begitu murah, negara rugi berbilion ringgit, rakyat rugi berbilion ringgit kehilangan peruntukkan pembangunan, lepas tu menggunakan dana awam seperti dana Tabung Haji dan terkini dana Kumpulan Wang Amanah Persaraan (Diperbadankan), pula, bukan sikit, tapi dana Tabung Haji hampir RM 200 juta, dana Kumpulan Wang Amanah Persaraan pula antara RM 1 bilion hingga RM 1.2 bilion, hanya untuk bail out hutang 1MDB.

Sekarang ini muncul pula rahsia yang dah terbongkar, iaitu rancangan untuk mencagarkan telaga petroleum dan gas asli di perairan Terengganu, di masa mantan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said, usaha menjahanamkan segala aset negara itu gagal, tetapi tak tahulah apakah selepas Datuk Seri Ahmad Said dipaksa letak jawatan, maka dengan kepimpinan terbaharu Terengganu maka telaga petroleum dan gas asli itu dah digadaikan kepada pihak asing.

Kita perlu tahu perkara ini, walaupun berlaku di Terengganu, tetapi melibatkan aset negara, melibatkan kepentingan rakyat.

Inilah zaman kepimpinan yang paling dahsyat dalam sejarah Malaysia, tidak pernah sebegini berlaku, pemimpin yang berhati kering, berhati batu, suka buat ikut nafsu serakah walaupun menjahanamkan negara sendiri.

Keutamaan kini adalah untuk menyelamatkan negara ini dan menyelamatkan kedudukan Barisan Nasional sebagai parti pemerintah di negara ini, ini keutamaan. Semoga Tun Dr. Mahathir terus bersama rakyat untuk mempertahankan negara ini.

Syabas dan tahniah Tun Dr. Mahathir, semoga sentiasa mendapat rahmat dah keberkatan dari Allah hendaknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 7:27 PM

Segala puju dan Syukur ke hadrat Allah s.w.t. moga segalanya akan bertambah baik dengan hidayah dan rahmat Allah yang maha agung. Semoga kita boleh dipanjangkan usia, dicerdaskan fikiran, disihatkan tubuh badan, terus berjuang dan mengasihi sesama insan. Terus mendambakan Negara yang aman makmur lagi diberkati. MOga kita dapat setabah Tun Mahathir dalam meneruskan sekalian perjuangan yang tak pernah akan selesai... Berjuang hingga ke akhir nyawa, moga menuju akhirat yang bahagia.. Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 7:54 PM

Inilah akibatnya apabila laki-bini berkuasa mentadbir negara..

....................
Reply To This Comment ...................
May 15, 2015 at 8:56 PM

Alhamdulillah. Negarawan terbilang telah selamat sampai d bumi bertuah...malaysia.
Maka d harap perjuangan yg belum selesai d teruskan dgn satu niat yg murni buat nusa dan bangsa.
Demi Allah....sesungguhnya janji Mu adalah pasti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 9:08 PM

Kami sekeluarga bersama Tun M

....................
Reply To This Comment ...................
May 15, 2015 at 9:14 PM

Najib wajib letak jawatan tiada pilihan lain lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
May 15, 2015 at 9:39 PM

Sama-samalah kita bersyukur dilimpahkan kurnia Illahi kesihatan & panjang umur kpd Negarawan Terulung demi keselamatan agama, bangsa & tanah air dari pembelotan & penyelewengan Najib & puak2 Liberal dek terasuk pujukan USA, UK & Spork.

Di sini saya ingin menangkis serangan puak anti TDM yg menuduh beliau turut membazirkan perbendaharaan berbilion RM semasa pemerintahannya.

Segala usaha TDM janganlah saja diambil kira dari aspek untung laba perniagaan tapi perlu juga dilihat di sudut perolehan intangible yg manfaatnya untuk untuk jangka panjang. Bukankah kebijaksanaan TDM itu menyediakan ribuan peluang pekerjaan, kemahiran di bidang automobil & teknologi modern dalam heavy industries. TDM ingin mengangkat martabat bangsa yg kita pun boleh berdaya saing, tak perlu lagi mengimport atau membeli dari negara asing. Seiring dgn itu, infrastruktur negara juga dinaikkan taraf guna untuk kemudahan harian komersial & awam.

Trial & error TDM adalah usaha berani & bukannya inisiatif buluh kasap seperti yg diguna pakai si anak Bugis. Tiap dasar, perancangan, program, semasa pemerintahan TDM adalah telus, transparen & berintegriti tanpa kecelaruan, misteri & hanky-panky.

Sebelum era TDM taraf hidup Melayu bawahan amat daif & tak berkemampuan di segenap lapangan. Melalui TDM barulah rakyat bawahan mampu memiliki kereta, celik berkomputer, berpengetahuan IT (teknologi maklumat), masuk ke IPT di dalam & luar negara. Beliau juga merubah landskap negara ke arah negara paling cepat membangun & modern sambil mengekalkan imej Islam/Melayu serta kehijauan mesra alam semula jadi. Insya Allah akan saya huraikan di lain kesempatan.

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
May 15, 2015 at 10:40 PM

Salam Sdr Din.
Masih ingat kah kita pada suatu masa dahulu Tun pernah berkata "Sekiranya orang mengatakan saya rasis kerana membela nasib bangsa saya, maka saya rela menjadi rasis".
Agak-agaknya Najib berani ke keluarkan statement sebegitu rupa?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 11:35 PM

Ya Allah, Maha Pengasih dan Maha Penyayang, kepadaMu aku memohon, panjangkan lah umur ayahanda kami, mahathir bin mohamad dan isteri, berikanlah ayahanda kami kesihatan, kekuatan luar dan dalam, untuk memimpin kami mengharungi gelora, hanya kepadaMu jualah kami berserah..Amin Ya RabbalAlamin.

Ayahanda Tun, setiap hari anakanda menitipkan doa buat ayahanda dan isteri tercinta..

Perjuangan masih belum selesai..patah sayap bertongkat paruh...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2015 at 11:38 PM

For Nazir Razak to keluar statement about the sacking ofBOD of 1MDB indicates only 2 thing:-

1)Either Ah Jib Gor the Bugis Warrior is spineless to SACKED incompetent Board of Directors 1MDB or
2) These Board of Directors of 1MDB has runout of lies to cover the fiasco for their boss Ah Jib Gor!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 16, 2015 at 12:47 AM

Welcome home Tun. We love you.

....................
Reply To This Comment ...................
May 16, 2015 at 3:07 AM

Boleh tahan juga komen2 menghina dan memerli Tun yang diterima. Entahlah , bila kenangkan Tun yang baru balik dari Tanah Suci, saya jadi malas nak layan komen2 negatif !
KIPIDAP !! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 16, 2015 at 5:21 AM

Saya setuju dengan komen saudara Othman

....................
Reply To This Comment ...................
Small Green Fish
May 16, 2015 at 5:39 AM

I remember the economic crisis in 1998. Thailand's economy were badly affected. There were people in the streets of Bangkok holding up placards saying that "If Mahathir was our leader, this would not have happened" or something to that effect. Tun Mahathir is a seen as a champion of the oppressed peoples of the world, not just in Malaysia. He speaks for the poor, the oppressed, for those who have no voice. Tun Mahathir is a legend.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 16, 2015 at 7:15 AM

I love Tun..pemimpin sejati

Tuan DT,
harap tak yah approve komen yang menghina Tun tu sebab Tun baru balik dari Tanah Suci. Biarlah dorang meroyan. Lain kali je kita layan bedebah tu suma..

....................
Reply To This Comment ...................
May 16, 2015 at 7:34 AM

Amin... utk yg baik sahaja

....................
Reply To This Comment ...................
May 16, 2015 at 7:38 AM

Alhamdulillah tuan othman.....

....................
Reply To This Comment ...................
May 16, 2015 at 7:38 AM

@othman
Salaam. Anda bijak. Pentadbiran TDM adalah yg terbaik yg pernah kita ada. Mcm2 dugaan dan ancaman yg d terima negara yg mana beliau lebih tahu sebagai nakhodanya. Tak kan semua nak beliau diperincikan satu persatu. Jasanya amat besar membawa bangsa ke persada dunia agar lebih d hormati. Namun musuhnya2 sentiasa mencari kesalahan demi kesalahan......sedarkah kita ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 16, 2015 at 7:43 AM

Pemimpin, apabila nawaitu nya suci dan ikhlas walaupun tak maksum, beliau akan dikenang sehingga akhir hayat.

Pemimpin, apabila nawaitu dicemari nafsu yang rakus akan ditolak sebelum tamat tempuh menjadi pemimpin.

Wallahuaklam

....................
Reply To This Comment ...................
May 16, 2015 at 9:40 AM

Tun M baru balik dari Mekah,adik Najib dah bagi bola lambung kat Tun M semalam untuk attack Najib.Harap Din Turtle dapat siarkan video ucapan Tun M kat Ipoh petang ni. :D

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 16, 2015 at 12:15 PM

amiiin amiiin amiiin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 16, 2015 at 7:12 PM

en.din yg disayangi...belanja bidio ayahanda tun di Ipohhhhhh..plisplisplisssssss...hu hu hu....

....................
Reply To This Comment ...................
May 16, 2015 at 8:19 PM

Friends, Muslims & countrymen...lend me your ear.

Tahukah anda apa yang tersirat di sanubari ayahanda TDM dgn wawasannya membina lebuhraya utara selatan @ PLUS?

Tujuannya adalah untuk menunjukkan kepada rakyat dan dunia luar bahawa negara ini adalah tanah & semenanjung Melayu, di bawah pemerintahan penguasa Melayu dgn landskap berimejkan Islam. Kita boleh saksikan kenyataan ini bila kita selusuri lebuhraya berkenaan sepanjang perjalanan dari Bukit Kayu Hitam ke Johor Baru. Kita dapat melihat kampung2 Melayu, ladang kelapa sawit, getah & sawah padi yg tersusun indah dgn berlatarkan gunung ganang, hutan tropika yg sejuk & penuh kehijauan serta saujana mata memandang. Selain itu, ianya juga dibekalkan sistem pemparitan & jalan tar bertaraf dunia/world class bagi keselamatan penggunanya. Rumah2 rehat berlengkapkan tempat solat, tandas, gerai makan/jajan/souvinir yg sentiasa diselenggarakan kebersihannya, guna untuk khidmat kepuasan pelanggan atau customer's satisfaction. Papan tanda atau tunjuk arah yang jelas dalam bahasa Melayu/Inggeris tidak pernah putus untuk maklumat pengguna. Peluang kaum bumiputera menceburi peluang perniagaan dibuka seluas-luasnya & ketika era TDM hanya stesyen minyak Petronas dibenarkan beroperasi. Perjalanan dari JB ke KL pun dikurangi dari 8 jam (melalui jalan lama) menjadi 4 jam saja.

Sebelum wujudnya lebuhraya ini, setiap persinggahan & bandar dimonopoli kaum China. Seolah-olah gambaran sepanjang perlajanan jalan lama menunjukkan negara ini seperti Spore atau negara kepunyaan kaum China.

Tidakkah umat Melayu yg anti Mahathir terfikir akan kebijaksanaan & jasa Negarawan Terulung itu? Tapi sejak pengunduran beliau dari pemerintahan, keadaan lebuhraya amat uzur dan menyedihkan. Kerana 1Malaysia, Petronas terpaksa bersaing dgn sykt petroleum Yahudi, gerai makan sudah ditembusi oleh bangsa lain, kualiti jalan pun tak terselenggara dgn baik. Landskaping pun dah penuh dgn lalang & tanah runtuh. Kemungkinan kuil & gereja akan disediakan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2015 at 8:01 PM

ah jib gor cuma berani cakap berdegar2 depan pengampu dan penyokong sendiri je, tapi depan cinabeng kecut teloq..

Post a Comment