........... Kalau 1MDB Tak Pandai Bangunkan Sendiri TRX, Kembalikan Kepada Kerajaan !! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalau 1MDB Tak Pandai Bangunkan Sendiri TRX, Kembalikan Kepada Kerajaan !!

Saturday, May 9, 201557comments


"Saya nak bagi tahu, lepas ini jangan kata mengapa Tabung Haji jual kepada orang bukan Islam,"

Saya terkejut dengan ayat di atas yang disebut oleh Azeez Rahim dalam sidang media sebentar tadi seperti yang dilaporkan oleh Malaysiakini ( KLIK ) dan Astroawani ( KLIK )

Azeez Rahim biadab dan kurang ajar !!!

Beginikah rupa pendirian seorang pemimpin Melayu yang beragama Islam yang telah diberikan amanah oleh rakyat khasnya orang Melayu untuk menjaga kepentingan dan maruah bangsa dan agama sendiri ?



Seterusnya ...... KLiK.

Biar betul Datuk Azeez cakap macam tu ....... takkan merajuk kot ? Betullah macam kata Datuk Khairuddin, perangai macam budak2 !

Lepas sorang2 Menteri dan pemimpin Umno main lepas cakap ikut sedap mulut jer .....

Ni apa cerita dengan dakwaan bahawa tanah TRX sebenarnya sudah diberikan kepada Yayasan Pembangunan Bumiputera ? Apakah Kementerian Kewangan sedar akan hal ini ? Apakah tidak ada syarat kepada 1MDB supaya mengekalkan hak Bumi itu dalam projek pembangunan disitu ?

Atas nama RM, semua boleh diubah ?

Kalau Tabung Haji terdesak duit juga ( sama seperti 1MDB ) hingga terpaksa jual cepat sampai tak peduli dah siapa pembelinya, kenapa tidak batalkan saja perjanjian dengan 1MDB itu ? Dapatkan balik amaun yang dibayar..... tak perlulah semua benda nak kira untung, kan ? Asal tak rugi .....

1MDB pula, kalau tak pandai atau tak mampu nak bangunkan sendiri tanpa melepaskan hakmilik, boleh pulangkan semula tanah2 itu kepada kerajaan dan kerajaan boleh jual semula kepada Tabung Haji atau mana2 GLC lain dengan harga yang sama diberikan kepada 1MDB untuk dibangunkan.

Kenapa perlu digadaikan hak kerajaan dan hak Bumi hanya kerana RM ?

Hmmmm ..... rasanya kita kena tanya juga 1MDB, tanah2 lain di TRX itu kepada siapa dijualnya ?

Share this article :

+ comments + 57 comments

....................
Reply To This Comment ...................
kakbedah
May 9, 2015 at 5:57 PM

Syabas en.din, aku mmg dh lama tk pcaya sama mamat ni..tolong org tipu org.. azeez 10%

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 6:36 PM

Tn penubuhan 1mdb bukan utk bumi, percayalah ianya utk 1malaysia.Saat pm menubuhkan 1mdb ianya telahpun membelakangkan bumiputra. Sedarlah sahabat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 6:39 PM

mmg patutla dia cakap macm tu ...dh korang...banyak sangat bermulot longkang.....dh terang2 trex tuh untuk daerah pembangunan kewangan islam....yg dok kacau tu buat ape.....jual je kat kafiirun..biar rasa orang melayu ni...bnde baik asyik dok komplain jer tak habis2....langsung tak de kene mengene pasal hutang 1mdb......

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
May 9, 2015 at 6:46 PM

Assalammualaikum wmt,
Drpd keseluruhan tanah TRX tu, berapa lot yg telah dijual dan kepada siapa (bumi atau bukan)?
Kalau betullah begitu ayat yg terkeluar dari mulut Pengerusi TH (tak mustahil), nampak macam dia lepas geram.
Mestilahhhhhhhhhh! Nak bela boss ler katakan..... Nahaslah kalau tak bela.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 7:27 PM

semuanya yg blaku bmula dari 1mdb..

kini, melarut pula kpd TH..

apa yg tuan blogger tulis sy setuju..

sy juga tkejut dgn kenyataan ini:

"Saya nak bagi tahu, lepas ini jangan kata mengapa Tabung Haji jual kepada orang bukan Islam,"

penyelesaian sekadar melepaskan batuk ditangga..

pelik..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 7:29 PM

Letak jawatan ler kalau tak mampu nk bertanggungjawab. Jangan burukkan lagi keadaan. Jangan dok hina orang Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 7:39 PM

Aku berani kerat jari kalau ada company cina nak beli tanah tu dengan harga lebih 200 juta!!!!....Tabung haji jugak korang kacau!!!!kenapa tak kacau berjaya group,public bank,hong Leong bank???sebab tuhan pemimpin umno kan????

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 7:52 PM

Batal saja urusniaga tersebut, jangan nak main wayang lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 7:54 PM

Betul ke dia ckp cmni?
Bahaya ni.. lain kali mungkin dia akan ckp:
Klu lps ni saya labur kat carlsberg,jgn nak komplen.. atau
Klu lps ni saya labur buat rumah kat bangsa asing ,jgn nk komplen.. atau
Klu lps ni saya ckp melayu bodoh ,jgn komplen.
Banyk kemungkinan ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 7:56 PM

Najib jangan lembik gunakan POTA..Ini lah masanya masukkan semua golongan fitnah ke POTA je..Kita tengok boleh lepas ke tak...

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 8:00 PM

Dari mula awal lagi saya dah tegaskan Najib tidak berkemampuan (incompetent) kecuali bersandar pada Rosmah, puak Liberal UMNO, Spore PAP, Foreign Talent Corpse dari USA/UK, Pemandu & Omar Ong.

Dia & Rosmah ingin mengikuti jejak Temasek Holdings yg diterajui oleh PM Spura & isterinya. Orang2 kuat dalam GLC hampir semuanya terdiri dari inner circlesnya yg kelayakan & pengalaman mereka meragukan. Contoh si Azeez & Jho Low.

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 8:07 PM

Siamang ini ! Aku sokong engkau DT. Sekurang-kurang nya kaji semula harga belian atau keseluruhan perjanjian. Paling tidak balik ke tangan kerajaan. Janji harta prima ini tidak jatuh ketangan tidak sepatut nya.

Aku minta Azeez melepaskan jawatan pengerusi 1MDB. Kita tahu beliau "di arahkan" tetapi ini salah laku tidak berwibawa termasuk beberapa individu lain yang di pengaruhi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 8:11 PM

Nampak mcm dia mmg plan nak jual pd bukan melayu pun. Pembeli pun dah tersedia... Memang pengkhianat bangsa semua ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 8:16 PM

Marahkan nyamuk,kelambu dibakar! ha ha ha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 8:17 PM

Dorg ni paham ke buat2 tak paham situasi skg ni...adoila..makin aku rasa meluat dgn pm najib ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 8:21 PM

Pasai apa TH x beli dulu tanah tu? tak mungkin pengurusan TH x tau harga tanah tu dijual cheap sale! sebab lembaga pengarah 1mdb pun ada kat dlm TH tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 8:35 PM

Kebodohan apakah ini...

....................
Reply To This Comment ...................
esa adam
May 9, 2015 at 8:36 PM

Din.
Aku percaya kalau yg beli tu syarikat cina seperti Mah Seng atau Eco World org2 cina akan diam aja kerana mereka.tahu trx tu adalah meeting point Mrt1 dan Mrt2. Gelak besar mereka kerana melayu gaduh sama sendiri mereka yg untung. Pandangan aku padan muka Melayu. Sampai sekarang pun takpandai cari peluang niaga yg menguntungkan. Melayu bila dgr.nama 1MDB terus lalok. tak boleh fikir apa dah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 8:45 PM

Pendapat peribadi aku pun camtu jgk. Aku rasa rata-rata rakyat terutama pendeposit TH bkn mahukan tindakan tersebut tp penerangan yg jelas. Apatah lagi mengeluarkan kenyataan seolah-olah melepaskan geram. Jelas terbukti kurang bijaksana dlm menangani isu ini. Kalau ikutkan kenyataan tu urusniaga dah selesai ler kan. Kiranya duit pun dah selamat masuk akaun 1MDB lah yer. Bertuah rakyat Malaysia ada pemimpin mcm ni. Aku rasa sebagai pemimpin berpengaruh dan memegang jawatan dlm institusi kewangan Islam di negara ini xpayah ler keluar kenyataan mcm tu. Sedih org-org kita dengar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 9:18 PM

tak ada hati da nak pangkat bn..seluruh kelurga kami dan anak cucu kami..no more...selagi ahjibgor tak merambus..man ada pemimin dunia sanggup tukar nama sebab nak raih undi..mamat ni sekor aja..undi cina tak dapat jugak..

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 9:23 PM

Din,
Mamat ni rasa2 dia nak apa a ? Nak saya cakap salah..Tak cakap lagi la salah. Siamang betul la. Ni jenis kan kalau cucuh mulut dgn ciliapi best betul ni...dia ingat dia rapat dgn babun uban laki badak tu dia dah hebat ke ?Hebat sangat ke mamat ni ?
Tlg bagi pencerahan....ni dah gelap sangat ni.....

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 9, 2015 at 9:25 PM

Kenyataan tu datang dari seorang pemimpin UMNO atau pemimpin DAP ?

Kepada Tuan Esa Adam & Anon May 9, 2015 at 6:39 PM,

Suka saya ingatkan kembali dalam artikel chedet ada menyatakan seperti berikut ...


5. Tanah Tun Razak Exchange seluas 70 ekar dibeli oleh 1MDB dengan harga RM194.1 million untuk 70 ekar.

6. Sekarang Tabung Haji membeli satu setengah ekar dengan harga 188.5 million Ringgit, hampir sama dengan harga 1MDB beli 70 ekar. Untung besarlah 1MDB. Sebenarnya tanah ini, asalnya untuk mengadakan pusat dagangan bumiputra. Tetapi 1MDB telah mengenepikan projek ini.

--------------------------------------------------------

Apa kejadahnya fungsi 1MDB ni ? MERAMPAS hak kaum bumiputera ?

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 9:35 PM

Din.....
TH TH jugak....jho lo ngan reza d lupa jgn.....tu lagi anjing kurap tu......selamba lagi nampaknya.....BILA LA NAK D JEMPUT MENGADAP TU YE ?

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 9:40 PM

Mohon berhati2 bila komen dalam keadaan marah ya.... tak dibenarkan menghina bangsa sesiapa. atau guna perkataan2 yang umum anggap kasar.

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 9:44 PM

Buat pertamakalinya kita dapat lihat reaksi rakyat terhadap 1MDB. Kalau sebelum ini ramai yang buat tak kisah kerana beranggapan isu 1MDB ini tidak berkaitan dengan kehidupan mereka tapi bila sentuh je Tabung Haji, ramai yang melompat !

Ini membuktikan betapa rakyat sebenarnya sudah meluat dengan 1MDB

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 9:46 PM

So apsal buat senyap2? Bila dah heboh br sibuk2 nsk buat repot polis dan nak jual...tak ke bangang namanye tu?

Dari awal lg aku tanya..siapakah gerangan yang menjual dan meng'approve' harga yg amat2 murah kepada 1mdb tu? Mereka2 itulah yg perlu disiasat dgn kadar segera..

Tp takde tindakan. dah terang dan jelas punca masalah adalah 1mdb. So...batalkan pembelian...1mdb kena pulangkan balik duit TH...1mdb pula kena pulangkan balik tanah kepada kerajaan kerana 1mdb gagal membangunkan tanah tersebut seperti yg dijanjikan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 9:47 PM

Inilah conflict of interest..depa sdh tentu cari mana yg lebih byk masyuuuuuuk..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 9:57 PM

Bro din...
Rakyat dah decide sebenarnya... macam di rompin dan Permatang pauh... senyap je... kat rompin siap ada placard kami sokong gst lagi.... yang undi bn cuma saluran 1 dan sikit sikit saluran 2... saluran 3/4 confirm hanyut...tunggulah pru 14 nanti keputsan dah dibuat cuma tunggu masa undi....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 9:57 PM

Untungnya 5 juta, tolak cukai keuntungan hartanah 30% (1.5 juta), tinggal 3.5 juta. Bayar stamping dan legal fee 2% (3.6 juta), maka tinggallah habuk...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 10:05 PM

Paling tepat meluat pada najib... straight to the point je la bro

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 10:11 PM

Harap2 Muhyiddin dll sempat menghalang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 10:17 PM

Bro...jgn lupa gst 6%...

Habuk pun tarak....

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
May 9, 2015 at 10:19 PM

Batal je perjanjian jual beli. Duit pulang balik. 1MDB bukan ke gah hebat berniaga.

Terima kasih kerana highlight tentang Yayasan Pembangunan Bumiputera. Bila status tanah yang diperuntukan kepada Yayasan telah ditukar. Siapa yang tukar. Perkara ini dirujuk kepada kabinet atau tidak.

Pengerusi TH ni kenapa emosional sangat. Langsung tak nampak sikap profesional. Macam mana orang nak percaya pada orang kuat merajuk macam ni untuk uruskan dana pelaburan yang besar milik TH. Masa mesyuarat bila ada yang tidak sependapat, dia hentak-hentak kaki sambil muncung mulut ke. Alang-alang nak merajuk, pergi la lari bawak diri ke Gunung Everest atau kutub utara sana. Selagi orang tak datang jemput, jangan balik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 10:22 PM

@Anonymous tak salah kritik kerajaan. pota tak boleh guna jika kritik kerajaan. buat fitnah pun tak boleh guna, jangan ajar ahjibgor jadi jahat dan salah guna kuasa. jika sokong, sila beri hujah sokong

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 10:29 PM

salam,
kalu betul nak bangunkan hak orang islam, patutnya th dah lobi projek trx tu. murah jer tanah tu, tak sampaipun 100 juta untuk keseluruhan tanah. kerajaan pun dapat duit banyak jika dibandingkan jual kat 1mdb. th ada duit nak buat projek. kondo pun boleh jual murah jer kat bumi. ramai la islam kat segitiga emas tu. ni dah beli mahal, camna nak jual murah kat bumi. lepas siap kondo tu, jual juga kat bukan bumi. memang tak ceredik langsung la pengerusi th tu. membodekkkk dan menjilat ju$#@ ahjibgor jer kerejanya. saya setuju agar 1mdb serahkan kembali tanah tu kepada kerajaan kerana gagal untuk bangunkan trx seperti yang dikehendaki.

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 10:30 PM

@din.
Kita seolah2 membiarkan diri kita d perbodohkan d tempat tumpah nya darah KITA. Kita d nyanyikan dgn irama pembohongan yg indah2. Umpama katak d dlm cermin...hanya melihat aksi2 ini berlaku....sedangkan sebenarnya KITA lebih kuat dan gagah utk menentangnya.Kita biar kan.....Kita cuma bersuara berbisik2......sedangkan kemungkaran sedang berlaku ? Mana pejuang melayu ? MANA ? Saat apa yg kalian tunggu ? Langkah apa yg kalian cari ? Demi MASA.....sesungguhnya manusia itu d dlm kerugian.........
Saya tetap berjuang.....walau sebaris ayat !

Maaf terlajak kata. Demi AGAMA BANGSA DAN NEGARA YG TERCINTA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 10:45 PM

1. Rasanya x perlu layan la si Azeez tu membebel.
dari awal dia di lntik pengerusi pun, majoriti x setuju. Dia x lyak pun duduk kerusi chairman tu. Cuma atas dasar membodek, dpt jgk la dduk...
2. Jual semula tanah tu pun sbb dh pecah lubang. dh xda pilihan lain. dengan muka x malu laa jual blk. nk ttup kes.
3. Sama2 laa kita renung, layak ke diorg tu letak songkok ats kepala? klu ckp dan perbuatan x habis2 nk menipu dan membelit. diorg kena ingt, rakyat skrg bkn bodoh. dah meluat sbb dah byk yg jahanam di kerja kan diorg ni. SEKALI LG, PK LAA BAIK2, UTK JAMINAN ANK CUCU NTI. klu x ubah jgk, jgn di sesal ank cucu akn dtg merempat di negara sndiri... Ini semua berpunca dari pemimpin2 dan pembodek2 ni semua....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 11:06 PM

bila dikata melayu pemalas waaaaaa marah gila...najib adalah contoh llki melayu pemalas dlm segala hal..terlebih rajin tarik duit marhein dan glc...duk kata trx nati jatuh ke tgn bkn muslim..soalnya sapa yg lepaskan tanah tu ketgn bkn muslim..dh tentutentu bkn penabung th..azeez n semua ahli politik marhein yg bayaq gaji..pasai pa duk angkuh bongkak sgt..aq penabong th sesen tak mintak duit ahli politik..mkn ban sebijik doplohpatjam ngan ayaq sejuk pasai semangat nk p mekah..brapa gaji ceo th..bkn jeles tp heran dibayaq mahai kerja mcm nk pelingkup th ja...darah dh didih nim..semuga Allah balas salah laku kpd pelaku semua kpd depa n keturunan depa sampai kiamat....takat nolong sesama muslim atao melabur yg memudahkan lagik nk p haji aq tak kesah walopon aq tadapat p.1MDBenggongbahlol nim mmg aq haramkan walo seduit pon...

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2015 at 11:12 PM

Betul la tu.....cover la sikit. Org kita ni sopan santun !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 11:29 PM

Aku dr dlu rasa azeez ni xlayak jd pengerudi LTH.. apa kelayakan dia nak jd chairman GLC.. chartered accountant ke...

Bila satu persatu pekung 1mdb terbuka, kita dapat lihat model business yg depa pakai jadi hanya middleman.. untung atas angin.. yg jadi mangsa org melayu jugak..

Mmg keparat puak2 h*$;#&j**#h ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 11:51 PM

Bro, pasti ada ker duit kat 1MDB tu. Kalau ada alhamdulillah. Aku dok tertunggu-tunggu next berita atau pengumuman dr TH dan 1MDB.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2015 at 11:54 PM

Umno ni maksudnya apa? Korang duduk kat putrajaya sekarang pun ehsan orang melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2015 at 12:10 AM

Kalau otak da sama taraf dgn 3.85 nak buat mcm mana..elok la letak jawatan.kahkahkahkah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 12:16 AM

siapa menteri yg bertanggungjawab ke atas Tabung Haji ni. dia yg last sekali bagi approval. kenapa diam menikus je Pak Menteri.

Joe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 12:25 AM

Bro Din ambe org tak berapa pandai tp knapa tak dibatalkan shj perjanjian...kan lebih mudah? Kenapa nak melalui satu proses lain yg sebenarnya belum pasti lagi berlaku ?adakah untuk melindungi sesuatu atau sesiapa?

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2015 at 12:37 AM

@Anonymouspersoalan yang saya berkira2 nak jadikan artikel selepas ini...... kenapa perlu TH pula yang tolong jualkan ? itu bukan batalkan kontrek..

nama hakmilik pun belum tentu dah tukar!

....................
Reply To This Comment ...................
rakyat prihatin
May 10, 2015 at 12:42 AM

hahaha...cepat benar jualnya pada bukan melayu...

lepas sekali la jawatan tu kalau dah tak boleh nak kawal keadaan. ke sbb berdarah Bugis, maka sanggup karam dgn kapal walau apa pun terjadi?

lepas ni 1MDB boleh la tiru cara TH....jual cepat2 pada bukan melayu mana2 tanah kepunyaan 1MDB. biar ternganga semua Melayu yg bising2 ni. dah habis jual, beli lagi tanah kerajaan dgn murah, lepas tu jual lagi pada bukan melayu. dah habis kikis tanah kerajaan, ambil pula tanah wakaf, org melayu n then jual pada bukan melayu.

aku beri jalan mudah pada 1MDB utk untung besar. Apa kata jual je Malaysia pada Singapore?.....biar ternganga semua melayu/pribumi kat Malaysia ni.

opppsss lupa pulak nak tanya.....boleh tau siapa bukan melayu yg beli tu?....mana tau ada bau-bau bacang dgn penjual.....alang-alang bg tau, biar sampai habis...:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 12:56 AM

Sedih kat kampung saya berebut orang Melayu jual harta pusaka pada Cina. Orang Melayu ni agaknya allergic mempunyai hartanah. Kalau boleh nak get rid semuanya. Cina juga ketawa besar. Bila ada yang beli hartanah, macam TH, mulala bising kata rugilah itu ini. Pelikla. Apek Cina tu semua tengah melopong nganga nak ngap semua tanah tu tak kira berapa harga pun. Tanah tu bukan kat dalam rimba atau kat Rawang. Ni segitiga emas. Kalau saya ada duit, saya pun akan beli.

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2015 at 1:57 AM

Soalan budak skolah rendah ni....sebagai jalan untuk mengelak fitnah berleluasa, kenapa PM tidak 'nasihat' kan si Azeez utk batalkan saja transaksi dengan 1MDB...? Kenapa tidak 'nasihat' kan 1MDB untuk batalkan dan pulangkan smula duit transaksi kpd TH....? Bukan kah 'nasihat' PM ke atas kedua-dua organisasi ini adalah sah mengikut polisi masing2....? Tapi PM nasihat kan si Azeez utk jual smula kat pihak lain secara tergesa2, kenapa ye....? Macam x betul je ni cara nak elak fitnah!! Owhhh...lupa...1MDB kan dah dapat duit untung 'bail out' dari TH....consider settle lah....win win situation for both party....'nasihat' yg bijak, bijak....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 2:35 AM

Din menang nak melayu hancur..salah ke kalau THP buat pelaburan..tolong lah ..rugi atau untung adat dalam perniagaan..duit tabung haji aku pun tak luak pun siap boleh pi tahun depan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 2:49 AM

PRU 14 kalau Umno kalah adakah Islam masih ugama rasmi, adakah kita dikenakan cukai 16%, adakah wujud hak istimewa bumiputra..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 2:53 AM

Pengerusi ni stail org kampung senang nak faham..karang kalau ikut stail Zetty Ada yang menanah telinga..saja najib offer kat TH ..supaya TH berdaya saing..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 6:53 AM

Spesis 3.85. Konon cerdik habis. Segala keputusan dlm masa yg singkat. Yg syiok tu atas nasihat pm. Err atas nasihat ker arahan. Kalau atas nasihat keputusan turn blh dimurnikan lg. Tp kalau dah mmg arahan tu yg segala decision buat tergesa-gesa. TH tau sapa-sapa terlibat blh buat kronologi sikit x pasal urusniaga tu. Bila mula cadang, bila buat penilaian, bila diluluskan dan bila urusniaga mula dibuat. Bg rakyat tahu baru blh tau transaksi tu genuine x genuine. Kita nak beli brg kat market pun blh ambil mass nikan pula investment ratus juta.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 7:24 AM

Semua tu salah najib Dan pemimpin2 umno yg bangang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 7:29 AM

Najib dan gang2 moronnya sbbkan melayu makin meluat kat umno.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 9:15 AM

betul tu.. menteri tikus.. dlu blum jd menteri, ckp berdekah2 mcm hebat sgt kat forum perdana islam... dasar munafik...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2015 at 11:33 AM

@AnonymousKenaifan tuan adalah amat berguna untuk BN dalam PRU akan datang.... sila kekalkan kebendulan tersebut demi kelangsungan kerajaan Najib (bukan umno).

Post a Comment