........... Arul Nafi Beri Kenyataan Tunai Kepada Bank Negara ..... Tapi... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Arul Nafi Beri Kenyataan Tunai Kepada Bank Negara ..... Tapi...

Thursday, May 28, 201516comments

Ada dua berita terkini mengenai Arul Kanda di Malaymailonline.

Yang pertama Arul dikatakan menjawab isu kenyataannya pada bulan 2 mengenai dana Cayman yang dibawa pulang dalam bentuk Wangtunai matawang US.



In a brief statement here, the CEO noted that in one recent report, the news portal had written, “Arul Kandasamy had provided a false bank statement to Bank Negara to imply that [1MDB] had [cash in a BSI account in Singapore].”

“This is a lie. I have never provided any such statement to Bank Negara.

“To state otherwise is blatantly false and incorrect, as are any allegations that are based on this premise,” Arul Kanda said.


Mesti pro Najib yang juga pro 1MDB dan secara tak langsung pro Arul Kanda tengah bersorak meraikan penafian hero mereka ini.

Cuba kita lihat apa yang tercatit di laman 1MDB sendiri, saya prinskrin artikel bertarikh 9 Februari itu -



"There's a very sensible and simple reason for that," said Mr Arul, eager to counter certain perceptions in an interview with The Business Times at his eighth-floor office in the heart of Kuala Lumpur's Golden Triangle.


Memanglah Arul tidak menyatakan sedemikian kepada Bank Negara tapi beliau menyatakannya kepada media. 1Malaysia ada baca kerana ia turut dilaporkan oleh semua paper dan media sosial waktu itu.

Malaymailonline




Berita kedua pula .... Tony Pua mewakili PAC mahu kedua Arul Kanda dan Shahrul menunjukkan BUKTI dalam bentuk tiket kapalterbang untuk mengesahkan apakah tiket itu dibeli sebelum atau selepas notis PAC dihantar dan tarikh mesyuarat yang mereka hadiri di luarnegara  yang menjadi alasan ketidakhadiran mereka berdepan PAC !



I want 1MDB president Arul Kanda and the former CEO to tell us, if they are not twisting and turning, where were they on the 25th and 26th of May when PAC asked them to attend and what meeting were they having overseas such that they could not attend the PAC.

.
Malaymailonline
Hahaha ..... Kasi tunjuk tiket sini ! Butut ka lu ciakap ?

Hmmm .... boleh tahan juga PAC ni hehehe...

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2015 at 1:56 PM

belum pun masuk gelanggang dah k o. nampak gayanya punah perlawanan ini. harus keputusan t k o. patutnya gantungkan tugas dan mulakan siasatan.

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2015 at 2:23 PM

PAC terdiri dari pembangkang juga bukan saja org najib..

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2015 at 2:27 PM

Nanti dia bagi tiket GSC bro. Movie baru screen.... Pirates of the Carry-BN

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2015 at 3:14 PM

PAC ni kalu bagi Pengerusi kat Pembangkang Tony Pua atau Yg timbalannya tu...Rasa lg best.....memg kena panggil Najib bangang...42b tolak 15b pun tak reti....So bleh kata bodoh ler kot..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2015 at 3:48 PM

hehe ... kantoi ke tak agaknya ? kita saksikan episod yang akan datang. Kalau nak drama ini baru betul drama

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2015 at 4:31 PM

jawapan semua berselerak. mcmana org tak syak. yg tu jawapan mulut bukan lagi yg bentang dalam parlimen. hua.. hua.. hua...

tiket ke overseas - modus operasi 'bwk balik duit kertas' ke malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
hasnul rahman
May 28, 2015 at 4:57 PM

Assalammualaikum wmt,
Peribahasa ada mengatakan, "Pelandonklah yang akan lupakan jerat, tapi jerat tak akan lupakan pelanduk'.
Kah... kahh... kahhh... kahhhh....

....................
Reply To This Comment ...................
BIJAN
May 28, 2015 at 9:39 PM

Ayoyo amma..appaa.. Yelp me deyyyy

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2015 at 10:30 PM

Timbul persoalan mengenai hutang 1MDB sebanyak RM42 Billion dan asset kini bernilai RM 51 Billion iaitu : (1) Berapa kah jumlah wang yang telah digunakan untuk membeli asset-asset 1MDB yang menyumbang kepada RM51B ? (2) Berapa kah baki dari RM 42 B dan di mana ianya disimpan ? (3) Elok dikeluarkan senarai asset tersebut dengan harga belian dan nilai pasaran semasa ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2015 at 10:33 PM

Selain arul sendiri bg statemen pd media..
Adekah penafian arul yg terbaru ini jugak nk kata yg najib sebenarnya berbohong pd parlimen sb bkn arul yg bg info psl 'tunai' tersebut???
So...mat 1bugis pembohong besar..terbelit kena belit putar belit sendiri??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2015 at 5:50 AM

Satu dua tiga lekuk...jantan betina aku ketuk...mari kita tgk sape yg kena...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2015 at 7:56 AM

omg kt malaysian insider ada article arul jmpa shahri tp ditch PAC, alasan balik malaysia dibelah mlm. dh balik g jmpa PAC hrini la, ada bran

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2015 at 10:01 AM

can someone enlighten me, why shahrir comes to picture and his role? Najib's horse from johor to neutralise muhyiddin, johorean?

Why is he more important than pac? To give some inputs to shahrir to keep on harassing umno ministers and bn backbenchers?

Similarly, the busy body rahman dahlan ... why suddenly attacking fellow sabahan? To silence him?

Muhyiddin, shafie, khairy, bung, syed ali and a host of big names are pretty much targetted by najib defenders and bloggers such as rocky bru, mykmu and those najib prepaid, postpaid bloggers. Sabah Minister and chairman bnbbc from johor are currently being used to neutralise critics of najib.

May Allah tunjukkan siapa yang benar dan siapa yang salah


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2015 at 10:17 AM

Kantoi.... Checkmate!! Masih ternampak la sinaran cahaya sikit di negara kite...

Err.. Jib.. in the name of our beloved country - Malaysia, lu undur je le...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2015 at 12:01 PM

Di pagi jumaat yg berkat ini selain berselawat, mari la kita sama2 mendoakan hidayah buat bro Jib & Kak Ros...semoga both sedar apa yg telah mereka lakukan.

Indeks KLCI tiap2 hari jatuh menjunam, Ringgit pun semakin lemah...pelabur asing semakin x konfiden...semakin lama ekonomi semakin parah...makin la ramai x bekerja nnti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2015 at 1:39 PM

Arul bg statement kat media, najib bentang dlm parlimen.. Elok ler tu.. Arul background law.. Debaters.. Public speaker... Time belajar dulu mmg selalu dpt 'best debater'.. Best public speaker.. So PAC pun kena jadi mcm tu.. Jgn biar org yg nak disoal over rule the session sudahlah.

Post a Comment