........... Ridhuan Tee - Isu Seperti 1MDB, Gunakan Neraca Kebenaran | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Ridhuan Tee - Isu Seperti 1MDB, Gunakan Neraca Kebenaran

Tuesday, April 28, 201511comments


Prof Ridhuan Tee membuka pentas Bicara Negarawan Bersama Tun Mahathir baru2 ini dengan mesej meminta semua pihak supaya menggunakan Neraca Kebenaran dalam menangani isu 1MDB dan lain2 isu yang dibawa oleh Tun Mahathir.

Bukan bertegang urat berdebat dan menuding jari siapa yang benar atau siapa yang salah TAPI menimbang Apa Yang Benar dan Apa Yang Salah.

Beliau juga mengingat kembali semasa 22 tahun Tun Mahathir sebagai PM, kita nampak ke mana perginya wang yang dibelanjakan kerajaan.

Apa yang dibangkitkan oleh Tun, jawab dari segi apa yang Benar dan apa yang Salah. Itu saja yang dipinta dan saya sendiri sebagai seorang marhean ini, kita nak kan jawapan itu.

Dan mudah2an dengan jawapan ini, kita mengharapkan selepas itu masalah kita dapat dikurangkan.




KLiK untuk ke Youtube

Dengan katalain - Janganlah dipanjangkan isu dengan mengungkit soal2 peribadi hanya untuk mencari kesalahan atau membandingkan siapa yang lebih hebat antara Tun Mahathir atau Najib ..... tumpukan saja kepada persoalan yang dibangkitkan, maka cepatlah selesai masalah.

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2015 at 3:02 PM

Tapi Tun Mahathir memang lagi hebat dari Ah Jib Gor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2015 at 3:45 PM

Inilah pemikiran baik dari orang yang beriman

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2015 at 4:02 PM

Kalau nak ajak banding pun apa salahnya.

Apa kata kita minta bentangkan semua masalah kewangan yg dituduh ke atas Tun M siap dgn laporan audit dan bukti dengan syarat Najib buat yg sama terhadap semua yg dituduh ke atasnya.

Lepas tu kita minta senaraikan pula handbag, jam tangan dan juga kos perkahwinan anak2 keduanya dan juga semua harta benda keluarga termasuk anak tiri.

Lepas tu kita minta senaraikan pula jasa2 keduanya.

Baru lah boleh buat perbandingan. Nak lagi menarik, kita suruh Pak Lah pun join sekali.

....................
Reply To This Comment ...................
April 28, 2015 at 5:00 PM

Dalam politik jangan kita TERTIPU dengan ketaksuban. Bila terlalu taksub, maaf, pusara arwah Nik Aziz juga hendak di jadikan keramat ! Bersyukur lah anak nya "beringat" dan memantau kesyirikan.

Hakikat nya dari perkara di atas, kita rakyat marhaen akan di bawa bersama dengan dosa dan noda pemimpin-pemimpin pujaan yang rakus, tamak haloba, gila kuasa, bersikap dayus dalam semua perkara. Allah redho ? Jika redho, itu nama nya bahagian manusia-manusia yang di janjikan dunia untuk mereka. Akhirat nya siapa yang tahu ? Akhirat kita juga, siapa yang tahu ?

Jika terbukti jelas PM Najib hilang kawalan, siapa bersama beliau ? Kenapa beliau melakukan nya ? Kita selalu juga lihat beliau bersolat dan berjemaah. Kenapa tiada efek?
Jika beliau berundur sekarang, bagaimana kerajaan kelak hendak melupus hutang walhal "mereka yang hidup di kayangan" belum lagi di
hambat, di rampas harta dan wang mereka, menutup semula hutang jaminan kerajaan ! Tangan-tangan mereka mesti di potong kerana perbuatan melampaui batas. Sesungguh nya mereka juga umpama sindikit "black money" atau "money laundering" atau rangkaian besar raja dadah seoerti di Colombia.

Jika ada aset, ia adalah milik kerajaan juga
seperti TRX dan Sg. Besi - Bandar Malaysia. Cara bagaimana menampung hutang dalam jangkawaktu singkat?

Jika ia penjana tenaga letrik, kategori nya milik
kerajaan jua kerana kewujudan mereka atas "urusan kerajaan." Secara logik, pimai pimai tang
tu jugak...

Itu kenapa PM Najib mesti menjawab secara komprehensif. Itu kenapa Jho Low mesti berbukti bila beliau menafikan keterlibatan sehingga mencemar nama Umno secara mutlak nya di kategorikan semua Melayu itu bodoh dan hampas belaka.

He..he.. pelik lak Redhuan Tee di sebelah Tun M..
Seimbang ke neraca beliau ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2015 at 5:31 PM

Zaman Tun....Tun akan jawap apa saja ditanya kerana beliau berpengetahuan luas.Kalau orang2 dia jawab akan jadi caca merba dan gelong dan Tun terpaksa memperbetulkan semula. Nampak macam Tun diktator dan autokratik bila menjawab semua pertanyaan (sebenarnya wartawan suka kepada jawapan Tun).Lepas zaman Tun kononnya ada kebebesan bersuara dikalangan orang2 yang dilantik pada zaman itu. Tapi sebenarnya Top Man tak ada idea atau tak reti nak jawab maka diserah kepada orang2 lantikannya menjawab .Jadi nampaklah macam ada kebebasan bersuara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2015 at 7:47 PM

1mdb dah jd bubur lambok so kita tggu dia basi je lah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2015 at 10:14 PM

Nak jawab macam mana kalau semalam tanya, esok jawab, lusa tanya balik soalan sama. Pening..... kalau yg bertanya dah faham pun tak akan menyelesaikan masalah kerana masalah sebenar bukan jawapan itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 5:49 PM

Duit rakyat..tu jgn biarkan duit tu lesap..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 8:20 PM

Tanya berkali-kali pun tak mau nak jawab!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2015 at 8:51 AM

perbezaan antara Mukhriz dgn anak dan menantu bekas PM yg lain.Mukhriz ,naik nya dalam politik agak menyakitkan kan ,pernah beberapa kali tewas ddlm pemilihan UMNO.Sekatan dari Tun sendiri yg melarang nya berpolitik.Tapi anak menantu ex PM yg lain naik nya cukup laju dan mudah ,naik dgn "tangga emas" keran mereka anak ex PM.Tapi ternyata mereka tak punya jiwa politik yg kental.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 15, 2015 at 12:12 PM

Najib kena jawab dengan jelas. Kalo ada kesilapan, mengaku je. Jangan lari diri. Tapi tak tau la kan kalo ada yg salah guna duit 1mdb.. Terutama kroni, kenalan n keluarga.. Kalo ni terjadi, better najib berundur

Post a Comment