........... Kepada Pengkritik 1MDB - Buktikan Wang Itu Hilang ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kepada Pengkritik 1MDB - Buktikan Wang Itu Hilang !

Thursday, April 16, 201525comments

The Star

Tunjukkan bukti yang wang 1MDB sudah hilang, kata Datuk Puad Zarkashi.

Mengenai wang yang dilabur di Cayman, pada 8 Februari Arul Kanda menegaskan -  “Wang tunai itu ada di dalam akaun kami dan dalam matawang AS. Saya boleh yakinkan anda kerana saya telah melihat penyatanya,”

Kenapa ? Anda tidak percaya kepada Arul Kanda ? 

Pada 11 Mac, PM Najib pula berkata dalam jawapan bertulis di Parlimen - Baki wang Cayman ada disimpan di bank di Singapura. Keputusan untuk menggunakan bank di Singapura bertujuan untuk memudahkan urusan pengeluaran wang memandangkan peraturan yang ditetapkan oleh Bank Negara Malaysia memerlukan kelulusan BNM diperoleh bagi setiap transaksi wang melebihi RM50 juta.

Kenapa ? Anda tidak percaya kepada PM Najib ?

Jadi..... kepada mereka yang mendakwa wang 1MDB dah hilang, tunjukkanlah bukti kehilangan itu.

Jangan pula anda tanya kepada 1MDB atau kepada kerajaan supaya tunjukkan yang wang itu ada / wujud.  ( yang mana saya kira lebih mudah dan lebih efektif bagi menutup mulut pengkritik )

Share this article :

+ comments + 25 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 1:51 PM

Puad... Show proof that the money is still here.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 2:01 PM

Salam,
wowwww berat tu. memberi bukti benda yang tak ada kat kita dan bukan dalam kawalan kita. yang ada hanya cakap2 mereka sendiri la. pi melabur, tapi tak jadi buat jv, duit kasi pinjam dahulu, kira labur kemudian dah bayar ada kat bank pulau cayman. kemudian dapat untung juga tak bawa balik teruskan pelaburan. bawa balik dah sebahagian, kemudian dah bawa balik semua. duit kat singapura pasal bank negara tak mau terima duit lebih daripada 50 juta masuk malaysia walaupun duit syarikat malaysia. kena caya cakap pasal ceo dah tengok penyata, audit pun dah buat. pm pun dah cakap tak boleh bawa masuk malaysia kerana kuasa bank negara bab duit melebihi pm dan menteri kewangan. pm tak tipu cuma tdm cakap pm tak tunai janji.

cuma kita tanya, kenapa tak boleh bayar hutang? kenapa hutang banyak sangat? kenapa hutang untuk bayar hutang? kenapa kerajaan bagi lagi hutang? kenapa pi beli barang yang nak tamat tempoh dengan harga mahal? kenapa beli tanah dengan harga mahal? tak bolehlah jual tanah trx dengan harga mahal kerana awak dapat dengan harga murah bertujuan untuk dibangunkan. dah hutang banyak, projek tak jalan, hutang makin bertambah? tak cakap pun duit hilang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 2:30 PM

What a stupid statement by this so called Puad....Woww, I'm just speechless!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 3:08 PM

Kelab UMNO kaki ampu akan lenyap PRU14 jika inilah tahap pemikiran pengampu Ahjibgor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 3:09 PM

Susah sangat ke nak jawab persoalan TDM? Berani kerana benar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 4:01 PM

I am most disappointed at Puad Zakarshi as i use to admire this guy from johor. Unfortunately he has turned into an unintelligent MP who cannot differentiate truth from falsity and reality from fantasy.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 4:04 PM

Anda kehilangan H/phone note3??? tunjukanlah bukti yang anda telah kehilangan telefon tu.... tak sangka penyakit aljubbb yang kehilangan jam omega dah berjangkit kepada blok kerajaan pulakkk... kita ingat dulu aljubbb saja yang jadi luar tabiee, rupanya belah kita pun tak kurang juga...... bila dah gelabah dan hilang punca, beginilah rupanya peel manusia ni yek?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 4:16 PM

"Saya cakap saya ada duit banyak dlm bank. Kalau tak percaya, sila buktikan yg saya tak ada duit dalam bank.".

Sama mcm

"Najib tak ambil duit, kalau tak percaya siasatlah Mahathir"

... hahahahah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 5:19 PM

Aduh puad.. Patot la ko kalah. Btw he is no longer an MP

....................
Reply To This Comment ...................
April 16, 2015 at 5:35 PM

Hang takkan tak kenai puad.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 5:53 PM

Ini la tahap pemikiran pemimpin umno skrg. Jadi jangan salahkan rakyat kalau PRU14 umno bungkus. Rakyat Malaysia bukan nya tak cerdik sangat. Kalau kita pinjam duit orang. Lps tu nak bayar hutang kita kena pinjam lagi kt orang lain... apa maknanya tuuu. Hutang makin bertambah. Interest makin tambah. Duit kita ada simpan buat apa???? Kalau kita ada duit. Bayar la hutang dulu. Buat pinjam lagi. Benda simple macam ni pun kita biasa buat dalam hidup harian kita. Masa kita sesak. Kita pinjam. Lps ada duit kita bayar balik. Ini asyik pinjam2. Lps tu tibai lagi duit dr kerajaan. Habis tu mcm mna nak yakinkan rakyat. Kepada pemimpin umno. Rakyat menilai tindakan anda. Dan rakyat akan menghukum anda atas kesilapan anda. Sbb anda semua lebih sayangkan insan dari parti anda. Kita ada akal fikiran. Sokong la sapa yg anda nak sokong. Tapi nilai kan sama sokongan anda kepada generasi anak cucu anda. Adakah tindakan anda baik utk generasi akan datang. Jgn menang sorak. Negara tergadai akibat hutang. Rakyat marah gst. Sbb majoriti rakyat anggap gst adalah utk bayar hutang kerajaan. Sbb rakyat nampak kerajaan berbelanja banyak. Penjawat awam jugak marah kerajaan. Sbb jd mangsa kepada kemarahan rakyat akibat gst. Tegur2 la apa yang patut kepada pucuk pimpinan parti. Jgn sampai terlewat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 6:33 PM

Sebegitu ramai menteri yg dibayar gajinya dgn wang rakyat dan negara -- tidak adakah yg berani utk memimpin dgn kebijaksanaan dan kebenaran?

Apakah harimau kini sudah tidak berbelang? Apakah ular kini tidak berbisa?

Dimana egoisnya? Angkuhnya? Nyalinya?
hanya mampu selingkuh dari kebenaran?
Politikus yg menikus tanpa maruah?

Apa akan berlaku kpd negara? Tergadai baru nak bersuara?

-RR-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 7:58 PM

Kenai sangat....
Nak membodek tak bertempat itulah Puad.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 8:23 PM

Najib tak akan berani melepaskan jawatan kerana dia tahu bahana yang menunggu sebaik saja dia lepaskan semua jawatan dalam kerajaan. Tapi yang sedihnya kenapa penyokong UMNO semakin bertambah bodoh

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
April 16, 2015 at 8:43 PM

Tindakkan TDM mempersoalkan perihal 1MDB sangat tepat. Dari satu persoalan kita dapat melihat mereka yang jadi pembodek dan pengampu Najib.

Sanggup beri jawapan yang sangat bodoh demi mengampu dan membodek.

Ayahanda Tun... Tun TIDAK keseorangan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 9:07 PM

Tolong siasat sat... Di unibersiti mana dia dapat gelaran PhD tu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 9:17 PM

Arul kata duit dalam akaun 1mdb. Najib kata dlm bank d singapura. Susah ke nak faham duit itu dlm akaun bank 1mdb di sebuah bank di singapura?

Jgn spin dinturtle. Kerana spin ayat bukan bukti seperti penyata kewangan, surat menyurat, money trail dll dokumen. Laporan akhbar pro pembangkang pun bukan dokumen. New York times atau Sarawak Report bukan dokumen bukti yg boleh bantu mereka yg menuduh dari disaman kelak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 9:30 PM

Antara buktikan wang itu ada dengan buktikan wang itu hilang...yang mana lebih mudah?

Dah nama pun HILANG...camne nak buktikan.
Tapi yang mengaku wang itu ADA...maka amatlah mudah untuk buktikan.

Alangkah tak gunanya org2 dlm umno nih...

....................
Reply To This Comment ...................
April 16, 2015 at 9:57 PM

@AnonymousSpin ? ? Ayat mana tu ?

....................
Reply To This Comment ...................
April 16, 2015 at 11:45 PM

Betul betul betul....bertanding kalah...lagi nak cakap banyak....kaki ampu,idea sendiri takde!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 16, 2015 at 11:59 PM

Soalan bodoh.. dah tentu jawapan lagi bodoh
kak siti.. ijok

....................
Reply To This Comment ...................
April 17, 2015 at 5:52 AM

Betul..betul... saya pun bukan suka sgt simpan kat bank malaysia... walaupun saya ada hutang ,saya takkan keluarkan duit dr bank singapura saya.. saya sanggup pinjam duit dari org lain utk byr hutang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 17, 2015 at 7:49 AM

@dinturtle
Apa kata buat satu entri 'koleksi jawapan-jawapan/kenyataan yang telah disuarakan'. Jawapan/kenyataan 'spin' dan lari tajuk pun boleh asal telah dijawab dan disiar media.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 17, 2015 at 9:06 AM

hahaha...dah buktikan pon....nak bayar interest pon pinjam duit orang lain...ada duit ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 17, 2015 at 9:37 PM

mintak dewan rakyat usul tubuh suruhanjaya siasatan diraja.

Post a Comment