........... Isu Jambatan Bengkok - Satu Penjelasan | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Jambatan Bengkok - Satu Penjelasan

Friday, April 17, 201513comments


Isu yang paling kerap dimainkan oleh pro ahjibgor dalam kes Tun Mahathir - Najib selama lebih satu minggu ini adalah berkenaan Jambatan Bengkok.

Sejak ahjibgor menyebutnya sepintas lalu dalam sesi Soal Tak Jawab minggu lepas, tak putus2 kita disogokkan dengan laporan betapa Tun berasa marah dan tidak puashati kerana ahjibgor tidak mahu teruskan projek itu. Tak henti2. 

Berita TV3 juga setiap hari akan siarkan komen2 dan analisis dari pelbagai pihak yang rata2 tidak setuju dengan Jambatan Bengkok. 

Para blogger ahjibgor pun lagilah .... siap keluar segala dokumen sejarah bagai bagi menghangatkan lagi isu Jambatan Bengkok.

Saya sendiri terpanggil untuk komen juga !

Bagi saya, isu Jambatan Bengkok ni - TAK PAYAH LAYAN !

Ia tidak lebih hanyalah usaha pro ahjibgor untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada persoalan sebenar yang diutarakan rakyat melalui Tun Mahathir.

Satu lagi, bagi memberi gambaran seolah pertembungan Tun-Najib itu merupakan satu isu peribadi. Ini jelas dapat kita lihat dari serangan2 terhadap KISAH2 SILAM semasa Tun menjadi PM dulu. 

Habis semuanya diungkit sebagai umpan kepada mereka yang menyokong Tun, sebagai provokasi.

Saya perhatikan, ada juga yang termakan dengan provokasi mereka dan berlakulah perdebatan siapa lebih bagus antara Tun dan ahjibgor. 

Hello ! JANGAN LAYAN ! 

Tak perlu layan persoalan2 LARI TOPIK yang dibalas bilamana kita mengulangi isu2 1MDB. 

Ini bukan soal Tun Mahathir tapi soal kepentingan rakyat. Tun Mahathir hanyalah sebagai jurucakap rakyat yang menyuarakan apa yang selama ini kita suarakan tapi tidak diendahkan.

Tapi bila Tun bersuara je, kelam kabut dibuatnya ahjibgor sehingga habis dikerah segala askar2nya menyerang balas Tun dan antara strategi mereka adalah dengan ALIH ISU.

Jadi jawapan saya kepada isu Jambatan Bengkok atau apa saja isu yang tidak menjawab persoalan2 utama sepertimana disuarakan oleh Tun sebelum ini adalah - JANGAN LAYAN.

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 12:06 AM

Betul. Saya setuju. Jgn layan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 12:07 AM

salam.
ada baca satu komen, tdm cakap dia tak mati pun kalu tak buat. tu dah tunjuk bukti bahawa sesiapa yang menyokong ahjibgor dan urus tadbirnya telah tersalah arah. bab pertanyaan dan kritikan pun tak boleh bezakan. macam mana nak tadbir negara, mesti kelam kabut kerana kurang ilmu memahami. bila dah jadi boss nanti, kalu ada yang berbeza pendapat, dicop tak sokong dan cuba menjatuhkan pemimpin, semua orang bawah kena yes ajer kerana tak boleh nak berbeza pendapat. zaman tdm, masih ada lagi pemgkritiknya dan penentangnya mendapat tempat dalam kabinet. sekarang kalu tak solidiriti, kena buang kerana tak setia. pemimpin dahulu,, kemudian kuasa dan duit, belakang baru bangsa , negara, agama dan parti.

....................
Reply To This Comment ...................
April 18, 2015 at 12:16 AM

cuba cari dari chedet, ada tak Tun sebut apa2 tentang Jambatan Bengkok sebelum ini semasa menyuarakan ketidakpuasan hati rakyat ...... mana ada !

alih2 lepas ahjibgor sebut, benda ni jadi satu isu panas pulak .. jadi mohon rakan2 jangan termakan provokasi pro ahjibgor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 12:48 AM

Dari awal lagi saya dah perasan. Mereka2 itu perassn bijak dengan mengalihkan issue. Hanya pembaca yang tak punyai pegangan dan pendirian sajala yang skan menyokong. Tidak ads kena mengens langsung persoalan Tun dengan issue yana dimainkan mrreka.

Ada pulak tu yang nsk jadi hero konon jaeabkan issue 1MDB. Bila Wahid dah berikan statement, senyap pulak tu. Mereka blogger pro Najib bukanya tak paham bahasa mudah Tun, tapi mungkin kerana RM mereka kenslah dpin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 12:48 AM

Tgk jawapan team najib apa jadi dgn duit rm42bilion itu...

Antaranya jawapan nya diungkit nya kuota haji bertambah...
Eh pelik betol..apa kaitan kuota haji dgn 1mdb?
Bagaiamana ia membantu rakyat?
Adekah ia bermakna najib merasuah arab saudi utk naikkan kuota haji??
Bukan itu mmg tjawab kerajaan ke?
Jawapan bodoh & tidak jujur ini mula berkeliaran...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 1:03 AM

aku tgk semenjak najib mansuhkan ISA aku da nmpk najib ni lemah,cacian makian yg diterima orang islam sgt berleluasa,keselamatan rakyat ditahap paling lemah selepas zaman komunis dlu...kejadian besar seperti lahad datu,mh370,mh17 dpt dinilai isu keselamatan dan langkah memansuhkan ISA menjelaskan tahap kelemahan pemerintahan najib..tambah memalukan ketika najib membuat iklan raya cina untuk meraih undi cina...diharap najib pohon la kepada orang cina seperti dia lakukan dlu untuk pertahankan jawatan PM dia tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 7:30 AM

Din Turtle - saya setuju dgn tuan - jgn layan isu yg lari dari topik - berani kerana benar takut kerana salah .... adakah mereka semakin takut? Fikir2kan lah ..

Anon 18/4 - 1.03am - saya juga setuju dgn tuan - sebut pasal bangsa tu .. sejak akhir2 ni kalau sesiapa rajin semak iklan2 jawatan kosong di persada internet ... dia akan perasan di mana .. makin kerap dpt dilihat sykt2 bangsa tu .... atau pun kalau bukan sykt mereka pun tapi sykt yg mereka kuasai .. mereka akan letak salah satu syarat utk memohon kerja di sykt itu .. pemohon mestilah mempunyai skil di dalam bahasa Mandarin ! Walaupun kerja2 tu sebenarnya tak ada kena mengena dgn penggunaan bahasa Mandarin pun .. BM dan BI dah memadai ... tapi BM tiada di dalam senarai ... diskriminasi bangsa secara halus? Saya hairan kenapa tiada sesiapa memantau isu ini .. DBP ?

Seperkara lagi cara halus bangsa2 tu membuat diskriminasi terhadap bangsa melayu / org islam yg saya perasan adalah .. melalui surat khabar kepunyaan mereka yg berbahasa inggeris ... tengok saja muka depan mereka ... tuan2 akan perasan apa yg saya maksudkan .. isu2 berkaitan dgn kelemahan org melayu / org islam akan sentiasa mendapat liputan ... walaupun ada berita lain yg lebih layak jadi bahan headline .. tetapi berita keburukan / kelemahan melayu / islam juga menjadi pilihan headline ... hebat mereka ni tuan2 ... mereka buat cara halus .. cara senyap .... supaya bangsa melayu / org islam dilihat rendah dan jijik dan terus dibenci ... harap kita peka dgn tipu helah mereka ni ... (agaknya dalam suratkhabar bahasa mereka mcm mana lah agaknya berita2 yg disiarkan, sayangnya saya tiada kepakaran dlm bahasa tu)



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 8:26 AM

Nampak sangat ahjib terdesak. Maka kesimpulan nya ialah 1MDB memang masaalah BESAR buat negara Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 9:31 AM

Din
Alhamdulillah Selangor bakal dirampas,...tersukan perjuangan.Insyallah UMNO akan terus memerintah malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 9:51 AM

Mengenai jambatan bengkok itu hanya Tun mahathir pemimpin yang betul2 memahami sifat kiasu singapura.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 10:19 AM

ahli politik nim en.penyu yg aq percaya ayahanda tun ja..menaroh harapan pd anaknya dan 1/2 org mp...yg len boleh dengaq percaya bila hada bukti yg hada impak kebabooom...gitew...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 10:36 AM

@Anonymous ya ke? masa pru13 dulu kuat juga bunyi, tapi ke laut dan makin kurang. umno selangor dah buat solidiriti untuk ahjibgor ? bukan nak memperkecilkan pemikiran dan hasrat, tapi . kemenangan itu bergantung juga kepada pemimpin peringkat persekutuan. tapi kalu dah ahjibgor yg jadi ketuanya, ramai ke yang nak alih undi untuk menangkan ahjibgor tu macam keluar mulut buaya masuk ke mulut rimau jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2015 at 3:16 PM

sokong,senang je yang bengkok tu jambatan cuba luruskan dengan jawapan ,jangan macam jambatan

Post a Comment