........... ETP ke, GTP ke ... Apapun Tolong Jelaskan 1MDB ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

ETP ke, GTP ke ... Apapun Tolong Jelaskan 1MDB !

Wednesday, April 29, 201516comments

Di bawah adalah beberapa klip yang saya copy dari KiniTV yang memetik kenyataan2 Tun Mahathir hari ini.



KLiK ke Youtube

Pung pang pung pang mengenai ETP, GTP bagai, apapun jelaskan tentang duit hilang 1MDB ! Itu yang saya dapat dari kenyataan Tun Mahathir di atas.

Siapa dapat duit tu ? That is the question. Saya yang tak puas hati pasal duit hilang. Duit kerajaan.

Dia bagi written statement ... kata dia simpan duit di Singapore .... la ni Singapore punya bank kata TAKDAK ! Hari tu dia kata bawa duit balik ke Malaysia ... mana ada duit tu ? Saya nak tahu yang itu jer ... saya tanya question - Where is the money ? Duit tu ada mana ? Pasal duit tu duit rakyat.





KLiK ke Youtube

Tentang komen Mat Maslan yang Tun tak faham GST -  Saya tak faham .... tapi apa yang saya kata, dia tak kata salah... tapi yang dia bercakap tu ... macam orang tak tahu apa ! Jaga pasal finance tapi tak tahu pasal finance langsung .... macamana ? ?





KLiK ke Youtube

Saya dah lama dah .... saya bercakap, saya try nak pujuk tapi takde kesan langsung. Lepas tu mai pilihanraya, kalah. Bukanlah kalah tapi worse than Paklah. Takkanlah Paklah tidur tu pun menang lebih lagi !

Bukan pasal anak saya pun ...  anak saya tu dulu saya tak bagi masuk politik langsung. Kalau saya nak tolong dia .... masa jadi Perdana Menteri dulu, angkat dia jadi menteri la..




KLiK ke Youtube

Saya kata lavish lifestyle .... pendapatan PM ni tak besar.  Tapi cerita orang kononnya bunga saja RM3 million... betul ke tak betul tak tau la tapi orang cerita. Kalau tak factual pun (pasti), ada sedikit fact.

Kita hidup secara sederhana la..




KLiK ke Youtube

..... kata konon anak orang kaya, tapi Najib punya brothers semua kata, diorang tak kaya. 

Ambassador kita di Jakarta kata, oh dia orang KAYA ! Kalau kahwin tu, boleh belanja bawa 300 orang pergi Kazakhstan..... Mana mai duit ?

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 8:41 PM

Umno masih sindrom penafian mereka sudah kalah..
Bukti kt tgu prk p.pauh & rompin...p.pauh konfem kalah dgn nenek kipas
Rompin x mgkn dpt majoriti mcm dulu...cuma harap org2 felda jela..
Umno kalah sb byk skandal..kalopon nk nafikan...kata lah najib tu bersih tahap dewa berbanding tun m...
Dari segi populariti mmg dah jatuh merudum ..sejak pru 13 pon dah nmpk..
Ironi umno masih perasan popular..
Jadi sb tu najib perlu berundur

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 8:43 PM

Kita tunggu depa saman Sarawak Report. Akmar dah pi bgtau boss dah kot yg rakyat suruh saman Sarawak Report. Kita tengok camana...ok?

....................
Reply To This Comment ...................
April 29, 2015 at 9:31 PM

Apparently Najib is trying to polytricking us but caught in the web of serious criminal breach of trust involving billions RM, mysteriously known only by his inner circles, notably Rosmah, Arul Kandasamy, his step son and Jho Low.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 9:35 PM

nampak sapeerti keadaan menjadi semakin rumit. selagi segala persoalan tak dijawab, selagi itulah UMNO akan hancur. dalam ucapan najib saperti bongkak dan angkuh bila mengatakan tidak berpatah balik walaupun badai melambung dan layar dirobek. kalau kapal dah tak ada layar, maka akan hanyutlah entah kemana mana, atau pun akan terus karam bersama anak kapal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 9:36 PM

Gtp ke....etp ke...abc ke...xyz ke...yang ko buat GST apehal haaaah?

GST zalim ni dah buat bajet aku lari tau dak??
Padahal bajet tu aku dok guna bertahun ok je..tapi GST zalim ni dah kacau perancangan kewangan aku sebab SEMUA KOS NAIK!!! terbaru sekali takaful kenderaan pun kena cukai zalim GST nih..

Kami memang marah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 9:44 PM

salam,
pm cakap dia nak bawa kapal tenggelam sekali sama dia. setakat ni, semua tu ibarat badai dan ombak biasa jer. layar makin kembang, dia nak terus jer dengan kapal dia. semua pakat selesa dalam kapal yang dia bawa. tak ada pun yang komen muntah, mabuk, cirit, ombak besar, lantai bocor, layar koyak, batu kat depan, ribut kat depan, semuanya pakat dok kata semuanya ok, pm bawa kapal dengan baik dan tak ada pun yang terkincit atau seram sejuk. ok belaka, kita yang berada kat luar kapal dok bagi tahu ada bahaya kat depan, orang dalam kapal lagi kuat bersorak suruh belayar terus tanpa peduli apa yang orang luar cakap.

....................
Reply To This Comment ...................
April 29, 2015 at 10:31 PM

Prk rompin penentu nasib najib... klu pengundi tetap pilih bn maka najib akan terus terawang diulit kuasa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 10:47 PM

Dia wujud PEMANDU. Dia cakap bagus. Cb suruh JPA buat survey senyap2. Berapa ramai peg kerajaan menyampah dgn pemandu. Lps tu jgn lupa bagitau duit 1MDB pergi mana. Lps dah bgtau duit kt mana kita sambung ETP dan GTP. Cb bawak jugak berapa ramai yang tak puas hati sbb tak dapat BRIM. Bantu org susah tak semesti melalui BRIM. Bantuan JKM setiap bulan ada. Salurkan la pada yg perlu. Sekarang kalau nak sokongan rakyat. Tunjuk duit ada di mana. Baru rakyat percaya. Baru rakyat akan sokong. Buktikan. Jangan sampai UMNO hilang kuasa baru nak buktikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2015 at 11:33 PM

Maslan si badut tu dah jadi makelele. Dia dah man-mark dr.m. Kurang ajar najib dia hantar si badut tu jaga dr.m.

....................
Reply To This Comment ...................
April 30, 2015 at 1:15 AM

Angkuh sombong dan takabur.......Jgn lupa sikap low profile Tun.....banyak benda yg dia tahu tu......dan rakyat pun tahu jugak.....ni semua Allah nak tunjuk siapa mereka2 ni....
1mdb ni alat je.....

....................
Reply To This Comment ...................
April 30, 2015 at 1:18 AM

Peliknya......pdrm dgn sprm mana ye.......
Lambak kan je bukti2 tu......berani kerana BENAR....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2015 at 2:22 AM

the worse ever..menteri kabinet pon mcm kabinet dapur..worse worse worse ever
sgt bbeza dgn zaman Tun M
syok sndr la ko PM ngan punasibat ko...kalu x heret rakyat xpe..ni dgn rakyat pon kena...brkhidmat utk rakyat kunun...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2015 at 9:35 AM

https://www.change.org/p/najib-razak-rakyat-not-alone-najib-must-go

....................
Reply To This Comment ...................
April 30, 2015 at 9:35 AM

Memilih utk jadi badut.....org takde pendirian mcm tu la......murah sangat mamat ni..naikkan elaun , lagi bising dia......kalau dunia luar akui kebijaksanaan Tun....dia memilih utk jadi kurang cerdik dan duduk dlm.parlimen...org mcm ni kita NAK ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2015 at 3:26 PM

GST Tukar tambang kapal terbang kena GST Airport Tex kena GST pergi dan balik ...Cukai pendapatan Bayar semua kena bayar Balik asal miskin jadi tegar Mati ja kena Mengucap dua kalimahsyadat tak kena GST

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2015 at 5:37 PM

Najib berucap mulakan dgn salawat nabi mmg baik tapi tak ikut cara kepemimpinan , corak pemerintahan dan sunah nabi. Jangan pandai kata org lain guna agama utk politik diri sendiri melanggar perintah ALLAH

Post a Comment