........... The Naked Emperor | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

The Naked Emperor

Sunday, March 8, 201514comments






Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2015 at 8:57 PM

I like the "smart boy" ........muhyiddin?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2015 at 9:00 PM

wahhh byknya undi tu,170 orang ke x silap...pru lepas ni kompem buleh menang dgn orang byk tu...

....................
Reply To This Comment ...................
March 8, 2015 at 9:38 PM

Mohon berhemah dalam mengomen ya. Bahasa kasar, mencarut tidak disiarkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2015 at 9:39 PM

Pemimpin-pemimpin Melayu sekarang banyak pandai sandiwara, opera dan wayang kulit belajar dari DAP ke?

....................
Reply To This Comment ...................
March 8, 2015 at 10:01 PM

154/191 : 37. .. Masih ada 37 KB yg tak berjaya ditipu ikut lawatan tengok panda bercakap d pwtc hari ini. . Dari 154 KB yg ikut lawatan tu pun ada yg tertipu. .Diaorang ingat ada majlis penyerahan BRIM. ..Rupa rupanya pergi tengok dan dengar panda bercakap. ..Harap harap ada yg masih waras akalnya dalam 154 KB yg hadir tu. .Panda mana boleh bercakap. .haiwan yg paling hampir boleh cakap pun burung kakaktua saja. ..Itu pun mengajuk cakap konsultan konsentan d sekeliling. ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2015 at 10:51 PM

Soalan hamba:

1. Adakah syarikat yang dapat tender mencetak poster "Solidariti Bersama Presiden UMNO" ini syarikat yang sama mencetak poster "I Love PM" satu ketika dulu?

2. Adakah sokongan 170 Ketua Bahagian di belakang Najib ini mencerminkan sokongan 3 juta ahli UMNO?

3. Najib dalam perjumpaan tadi menyatakan TIADA sebarang penyelewengan dana 1MDB. Bagaimana kesimpulan tersebut boleh dikeluarkan sedangkan Ketua Audit Negara dan PAC belum keluarkan apa-apa laporan?

Modus operandi yang sama digunapakai penasihat Najib seperti ketika PRU13 dulu. Sepanduk diedar dalam setiap perhimpunan dan rakyat menjulang tinggi-tinggi. Najib dari atas pentas tersenyum lebar dengan "sokongan" rakyat. Kali ini giliran Ketua Bahagian UMNO pula jadi tukang julang sepanduk.

Ini menunjukkan Najib tidak ambil pengajaran kesilapannya semasa PRU13. Apa nak jadi UMNO?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2015 at 11:04 PM

salam,
seperti yang diramalkan, tepukan gemuruh dan berdiri untuk penghormatan atas kehebatan ah jib gor memimpin umno dan negara. jeles ker? tak ada pun. perjumpaan tertutup. tak tahu apa yang ketua umno bahagian soal dan cakap. rahsia belaka. yang pasti, tepukan itu tak boleh rahsia, itu kena tonjolkan.fuhhhh ketua bahagian mewakili semua ahli umno memberi sokongan padu pada ah jib gor. maksudnya, ahli umno tak ada yang bengang kepada presiden mereka. hanya orang luar umno sahaja yang tak suka. itu kira umno akan menang 88 kerusi parlimen la tu dalam pru14 nanti. semua orang muda yang daftar dikatakan masuk umno belaka. lebih 20000. kalu 4 tahun, mau dekat 100000 sokong umno, banyak tu undi untuk umno. pakatan rakyat boleh lupa la putrajaya, umno dapat sokongan orang baru daftar. orang lama penyokong umno tak penting dah. mungkin masa tu dah mati dah blogger yang dok belasah kritikan kepada presiden ah jib gor. i lap pm bukti rakyat sokong pm. tak perlu dengar apa yang orang sampaikan, cukup dengan orang yang hampir dengan telinga dan mata pm.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu kampung
March 8, 2015 at 11:06 PM

a.) Kalau ikutkan artikel bro Din kali ini, semua ketua bahagian wajib disingkirkan kerana membiarkan presiden telanjang bulat.

b.) Bagaimana poster "Solidariti bersama presiden UMNO" boleh ada didalam perjumpaan tokeh-tokeh kaya raya ni? Bukankah Najib baru hendak memberi penjelasan mengenai 1MDB dalam perjumpaan yang berlaku hari ini. Sama pelik macam Deloitte beri penjelasan audit akaun dan serta merta kabinet buat statement tidak wujud salah laku. Scripted.

c.) Perjumpaan yang terlampau eksklusif kepada Ketua bahagian saja dan bukan untuk UMNO serta ahlinya. 160 je yang hadir. Yang lain (termasuk Pagoh) tidak dapat hadir sebab ada komitmen sendiri tetapi timbalan ketua bahagian tidak diberi peluang hadir sebagai wakil kepada ketua.

d.) Ketua-ketua bahagian yang MIA ni betul ke ada komitmen lain atau sebenarnya tak setuju untuk jadi tukang angkat poster dan melihat presiden bertelanjang bulat?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2015 at 11:57 PM

Ah Jib Gor pee em you so smart one. You so powerful one like Chinese emperor ... can conquer orang Melayu leh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2015 at 12:42 AM

Kata pujangga 'Pujian merupakan bunyi yang paling merdu'.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
March 9, 2015 at 1:09 AM

Nasi tambah.....

Kenapa Najib tersengih di kelilingi pecacai penjulang poster???

Kalau PAU diadakan hari ini jugak dimana Muhyiddin bertanding menentang Najib, Najib yakin menang sebab 160 bahagian sokong dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2015 at 1:39 AM

kalau dibuat undian sulit semua ahli umno setiap bahagian, mungkin presiden termasuk ramai ketua bahagian yang bersolidariti terpaksa berundur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2015 at 4:39 AM

What? Not all chiefs attending? Why not? Other commitments? Why no assistant chiefs representing the chiefs?

Muhyiddin....too busy kah? Important you know...not good No 2 not around. Haiya sure lots of speculation ma....

Good lah.....najib very strong. Reminds me of a ship with a very firm captain. Ship will never sink ma....MUTINY????? PERGHHHHHH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2015 at 7:53 PM


1. I am now on my way home after a meeting with 3 retiree friends of mine

2. Did anyone think about sumpah mubahalah which saiful and najib did when both of them were alleged to have lied in sodomy 2 and altantuya, respectively?

3. Would anyone especially the umno heads or ordinary members or the ordinary public demand najib to do it again in view of allegations against him the case of 1MDB?

4. A murder case involved a life lost and 2 with the noose over their heads after federal court rejected their appeal To overturn their convictions.

5. In the case of 1MDB, rakyats' money have been invested (esp KWAP) and the fiasco had seen something even worse than the infamous ENRON. Money trail is like a roller coaster........

WHAT SAY YOU, PEOPLE OUT THERE

Post a Comment