........... Pendirian Dap Yang Menjadi Tandatanya Rakyat Malaysia | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pendirian Dap Yang Menjadi Tandatanya Rakyat Malaysia

Saturday, February 28, 20158comments

Dap dikatakan mahu kaum Dayak diiktiraf sebagai sebuah bangsa ..... huh ? Takut tersalah faham, sila baca -


“Maka itu kita menggesa kepada veteran perundangan, menteri kanan Dayak perlu mengenali ordinan ini dengan lebih baik dan memberikan status sah kepada bangsa Dayak dengan meminda Ordinan Interpretasi 2005.

“Kami DAP juga menggesa kepada kerajaan negeri untuk mengemukakan usul mengenai pindaan Ordinan Inteprestasi 2005 semasa persidangan DUN akan datang, dan jika tidak ada respons maka kami yang akan membentangkan usul ini,”


Bunyi macam Dap mahu memperjuangkan pengiktirafan kaum Dayak sebagai sebuah bangsa yang tersendiri, bukan lagi dikelompokkan sebagai Bumiputera.

KLiK
Dap memperjuangkan KAUM ? Bukankah kaum-kaum ni takde dalam kamus perjuangan Dap ? Maksud saya, itu yang Dap duk melalak setiap masa, kononnya pengenalan mengikut kaum ini tidak adil, tidak samarata .... pendek kata Rasis !

Tidak ada lagi pengenalan rakyat Malaysia mengikut kaum mereka baik Melayu, Cina atau India ..... hanya satu bangsa Malaysia.

Nah, alih2 di Sarawak, Dap cakap lain pula ?


Kalau tak silap ada juga Menteri dan Timbalan Menteri di Pejabat PM yang ikut sama peel Dap dengan saranan mahu hapuskan pengenalan bangsa dalam borang resmi kerajaan .... kenapa tak bantah saranan Dap ini kerana ia bukan menghapuskan tapi menambahkan satu lagi ruang kaum.

Artikel ini bukan soal kewajaran usul itu tapi mengenai sikap bermuka2 Dap. Benarkah Dap ikhlas mahu perjuangkan nasib kaum Dayak atau sengaja mahu menimbulkan huruhara di Sarawak ?

Dap, please explain to the rakyat what you talking ?

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2015 at 9:53 PM

DAPigs are talking nonsense. All bullshit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2015 at 10:40 PM

Prihatin sungguh dap kepada kaum dayak....patut le pak pak lebai mintak izin dap untuk laksanakan hudud....kihkih....takebeer....eh betul ke tu???

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
February 28, 2015 at 10:51 PM

DAP tak lama dah... tunggu tokong besar menyembah bumi...tokong kecil pun akan ikut sekali.

Hanya bumiputera yang hilang akal saja yang sokong DAP....

....................
Reply To This Comment ...................
zethro
March 1, 2015 at 12:36 AM

Salam semua. Untuk pengetahuan, next PRU DAPigs target Sarawak, Johor dan Perak. Di Sarawak, DAPigs sedang aktif memberi kemudahan penempatan di kawasan2 sempadan Serian, Bau dan Lundu kepada pendatang2 dari Kalimantan yg mendakwa kononnya penempatan tersebut sememangnya tempat asal mereka sebelum merdeka dulu. Tujuan mereka di sini tidak lain tidak bukan untuk menambah bilangan "pengundi tetap" mereka di Sarawak. Rakan kerja saya berbangsa cina dari Kuching, Sarawak sendiri yg menunjukkan saya video di mana DAPigs membuat sebuah 'volunteer program' utk mendirikan rumah panjang, membuat 'piping' yg disalurkan dr sungai yg berdekatan, membuat tangga di kawasan berbukit supaya memudahkan mereka mencari hasil hutan dan sebagainya. Program tersebut berjalan selama hampir 2 minggu yg disertai kira2 20 lebih org anak2 muda yg dibiayai DAPigs. Siap ada majlis tamat program tersebut yg dirasmikan oleh Lim Kit Sial.

Jadi tidak hairan mengapa DAPigs membuat pindaan ini asalkan mereka dilihat sbg "juara rakyat" Sarawak. Jentera BN seharusnya bersiap siaga dr sekarang kerana DAPigs sudah pun bersedia sekiranya PAS tidak lg bersama Pakatan Rakus di mana mereka sudah pun me'recruit' pemudi2 Melayu untuk menarik minat belia2 Melayu menyertai dan menyokong mereka. Tidak perlu tunggu PAS, mesti bertindak dari SEKARANG!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2015 at 7:44 AM

Dan seperti biasa BN masih tido..bila lah nak sedar dan beri perhatian pd rakyat disana yg masih serba kekurangan keperluan asas. Nanti bila dah kehilangan Sarawak meraung lah kamu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2015 at 8:27 AM

DAP mengambil semua oeluang yg ada utk menguatkan gerakan mendapat sokkngan tak kira darin siapa. DAP adalah juga terdiri drpd penganut Kristian Evangelist yg menganggap ITU Satu perjuangan agamanya. Maka org melayu akan semakin dipecah pecahkan begitu juga bumiputera mahu dipecah pecahkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2015 at 8:38 AM

Ini punca sebenar....apa jua yang DAP buat mesti mesti ada keuntungan dari sudut politik...tak lain tak bukan...politik semata-mata.

http://www.malaysiakini.com/news/288530

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2015 at 10:08 AM

Cinabeng ni nak pecahkan kelompok "bumiputera'. Parti Pengkianat ni dah pun pecah belahkan Melayu kepada tiga - UMNO, PAS, PKR.

Cinabeng pun sungguh sungguh mahu pecahkan Bumiputera kepada Islam dan Kristian.

Pucuk pangkal cinabeng mahu ambil kuasa drp Melayu dlm kerajaan. Anak muda Melayu Islam harus diawasi. Jangan sampai jadi Melayu Singapura. Bahasa Kebangsaan pun tak boleh dijunjung. Bahasa mandarin yg dibela dan dipromosi.

Post a Comment