........... 14 Melayu Berjaya Kebanggaan Bangsa | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

14 Melayu Berjaya Kebanggaan Bangsa

Saturday, February 28, 201510comments

Di bawah adalah senarai 14 orang Melayu yang berjaya dalam bidang keusahawan pada tahun 2013 yang saya copy dari SINI. Kita dah biasa dengan senarai paling kaya di mana nama Melayu hanya 2-3 orang saja. Ada bagusnya juga kalau senarai sebegini terus diadakan supaya kita dapat merasa bangga dengan pencapaian dan kejayaan anak bangsa Melayu.

Malah kejayaan itu akan lebih bermakna sekiranya mereka yang sudah berjaya itu mahu membantu melahirkan lebih ramai lagi usahawan Melayu dengan berkongsi ilmu, dan peluang2 yang ada.

Saya percaya ada lebih ramai lagi Melayu Berjaya yang boleh kita senaraikan. 

PS - Senarai Melayu KAYA pasti berkali ganda senarainya





Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2015 at 2:29 PM

Tiada apa yg perlu dibanggakan dengan melayu ini..semuanya kaya raya dari hasil / kroni org tertentu..kalau semua org melayu diberi spt mana mereka dpt saya pasti lagi ramai melayu kaya dan terkaya di lahirkan

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2015 at 5:08 PM

Belum lengkap tu Din. .. Paling atas lagi kaya raya TDZ. ..Hartanyaa dari Malaysia hinggalah Congostann. .. Itu blum kira stable stable kuda. .Gedung d darat kapal d laut. .. Dengar khabar d langit pun ada hartanyaa. ...

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2015 at 6:09 PM

Sdr Din! Sepatutnya tak boleh disiarkan. 'SALAH' kalau ada Melayu kaya kat Malaysia. Sudah pasti ada kaum lain yang tak senang duduk dan Melayu sendiri pun pasti banyak yang dengki. Bukankah itu sifat semulajadi orang Melayu!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2015 at 7:39 PM

Din..ko ni mmg x boleh harap la...ada ka ko heboh2 kan rahsia kekayaan mereka tu? nanti kalau dorang tu kena culik sapa yg susah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2015 at 8:00 PM

tu sbb tun daim tk nk disenaraikan. ramai phd. bangsa lain pon dah pandai phd mengalahkan melayu. dulu pon mmg deme phd tapi tk brani nk tunjuk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2015 at 8:04 PM

ramai jer org melayu diberi peluang termasuk org yg dengki kt atas ni, tapi ramai yg tk jadi dari yg menjadi. yg tk menjadi tu la join pr. mengabihkab bogheh..prrrr. lps tu nk salahkan gomen. cermin diri dulu sblm menuding jari kt org lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 28, 2015 at 8:25 PM

Kenapa bila Melayu kaya perlu tuduh macam2. Lagi banyak Melayu kaya lagi bagus. Melayu yang berdengki kerana Melayu kaya kenalah usahalah bersungguh-sungguh untuk kaya jangan asik berdengki sahaja.

Bangsa lain kaya tak pula nak berdengki. Memang Melayu jenis ini hanya nak orang lain sumbat mulut dia dengan bantuan dan subsidi.

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2015 at 9:16 PM

Semalam, khatib di masjid Al Hidayah, Kelana Jaya menumpukan khutbahnya kepada se buah hadis yang menyatakan isi neraka kebanyakannya terdiri dari orang kaya dan kaum perempuan dan di shorga sebaliknya. Aku Kira aku untung tak kaya dan bukan wanita, he he..

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
February 28, 2015 at 10:47 PM

Syabas!

Walau bagaimanapun kena dok takhta nombor 1 dulu.... baru dikatakan benar2 kaya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2015 at 6:00 PM

Dah beri. Tapi jual saham, AP dll peluang pada Cina untuk quick profit.

Post a Comment