........... Kuil Putrajaya Mesra Umat Islam | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kuil Putrajaya Mesra Umat Islam

Sunday, January 18, 201520comments

Peeeergh.... Dap puji Tengku Adnan la .....

“Kritikan Tengku Adnan pada PERKASA kena pada masanya, dialu-alukan dan layak mendapat pujian dan sokongan rakyat Malaysia,” 

“Diharapkan lebih ramai menteri-menteri Muslim tampil menegur PERKASA untuk menghatar mesej kuat dan jelas bahawa ketaksuban agama tiada tempat di negara pelbagai bangsa dan agama.”

Apakah pujian itu kerana isu kuil semata2 atau kerana Ku Nan sound Perkasa ?

Bantahan Perkasa itu dijelaskan oleh KP Perkasa Irwan Fahmi -



"Penganut Hindu di Putrajaya hanya dalam lingkungan 600 hingga 700 orang, tetapi kapasiti kuil itu mencecah sehingga 10,000 orang.


"Tetapi ia sudah 85% siap, saya minta perkara yang realistik, satu pintu dibina dari Banting,"- TMI.

Ini komen Ku Nan sebelum ini -


Kalau dah 85% siap, nak komen apa lagi, ek ? Tapi heran juga, kenapa sebelum kerja2 pembinaan bermula, isu2  kesesuaian dan sensitiviti masyarakat setempat tidak diambilkira ? Main redah jer ..... seolah kerajaan lebih tahu apa yang baik untuk rakyat, makanya tak perlu nak tanya pandangan rakyat.

Hmmm .... kuil berkapasiti 10 ribu untuk penganut Hindu seramai 700 orang..... penganut Buddha ada berapa ramai di Putrajaya ? Penganut Kristian ? 

Bila dah siap nanti diharap KuNan bolehlah rasmikan program menggalakkan rakyat termasuk umat Islam untuk berkunjung dan menggunakan fasiliti yang ada. Hebahkan di Mesjid nanti, ya.
 

Mkini

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 7:57 PM

salam
sudah sampai masanya perkasa didaftar sebagai parti politik untuk menggantikan umno yg semakin tak relevan untuk membela tanah air tercinta ini demi melayu dan islam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 8:17 PM

Pelik kenapa perlu ada kuil begitu besar di putrajaya. Di Selangor pun dah semakin banyak kuil mega didirikan. Ada satu tu didirikan berdekatan masjid, dan bila dilihat org ingat kat india bukan kt Malaysia sebab masjid tu kecik dan buruk berbanding kuil yang mega hebat besarnya. Ahli politik Melayu di Malaysia ni begitu memualkan. Hanya mereka yang tidak terikat dgn parti politik boleh berfikran waras dan realistic bila berhadapan dengan isu-isu macam ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 8:57 PM

pemimpin dari mana yg muncul ni? islam ke? ramai sgt ke orang hindu kat putrajaya sampai nak buat sebesar besar masjid tu...mahathir buat putrajaya tu sbb nak tunjukkan pada dunia kemajuan malaysia terutamanya islam...aku pikir la kan, baik menteri tu letak jawatan lagi baik la...ape pon x bole...

....................
Reply To This Comment ...................
January 18, 2015 at 9:21 PM

Kesian melayu mcm adnan ni... gagal dlm imbang sentimen dgn simpati.. kejar 6 ke 7 ratus undi,hilang lbh bnyk..
Dulu kes hard rock cafe... skrg kuil.. apa yg diperjuang utk majoriti?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 9:21 PM

PERKARA berjuang untuk mepertaankan hak Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Jika ada orang melayu/Islam yang menentang PERKASA nampak sangatlah kerapuhan iman mereka : Rasulullah s.a.w bersabda:
“Sentiasa ada satu golongan daripada kalangan umatku yang menzahirkan kebenaran, tidak akan memberi mudarat kepada mereka orang yang meninggalkan mereka sehingga datang hari kiamat dan mereka dalam keadaan tersebut.” (H.R. Muslim)
Hadith ini jelas membuktikan bahawa pada akhir zaman nanti pejuang-pejuang kebenaran dan mereka yang menyeru kepada ma’ruf dan mencegah kemungkaran bukan daripada kalangan yang ramai tetapi terdiri daripada kumpulan yang kecil. Mereka akan berjuang menegakkan kebenaran, mengajak kepada berpegang dan kembali kepada ajaran Al-Quran dan As-sunnah, bersabar di atas segala celaan dan hinaan dan tidak takut kepada ancaman.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 9:38 PM

X jauh pon dr putrjaya sudah ade kuil betul2 tepi highway menghala bangi kajang....x jauh mana pon. Betul2 exit putrajaya x jauh dr ioi city mall... Tg adnan x nmpk kot sb selau naik heli ke ape...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 9:39 PM

NIPIS SANGAT IMAN TG NAN NI...

....................
Reply To This Comment ...................
January 18, 2015 at 9:44 PM

Kuil yg dibina diputra jaya mungkin nak menandingi gereja yg terbesar di SEA di bukit jalil.
Lepas ini kita boleh bina tokong buddha yg yerbesar pula di cyberjaya. Kalau nak ikut alasan yang diberi oleh menteri berkenaan bolehlah kita menarik pelancung dari thailand, burma, kamboja, china dan lain lain. Mungkin juga boleh digunakan oleh orang islam untuk kenduri kahwin.
Tahniah kepada menteri tersebut. Moga moga usaha ini dapat menarik undi bukan islam. Tapi mungkin undi orang islam akan lari.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 9:51 PM

Dah lama aku trfikir psal ni..dan ramai lagi akn sokong..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 10:14 PM

Setuju dengan anon diatas. Perkasa perlu daftar sebagai parti politik. Dah meluat dengan UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 18, 2015 at 11:53 PM

Sedih aku ada pemimpin mcmni....nak tunjuk tolenransi pun agak2 la....aku rasa termasuk kuil ni dengan kuil tepi pokok,dlm gua,batu cave,tepi jalan,dlm jamban dan kuil seluruh Malaysia nisbah kuil Dan penganut hindu adalah 1:1 rasanya!!!!

Wahai pemimpin umno jangan terlampau aniaya!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 12:00 AM

sepatutnya jadikan putrajaya sebagai simbol melayu Islam.....kalau kaum lain ada little India,china townnya....melayu ada apa?jgn kau bagi jawapan umno ye din!!!hati tengah panas ni!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 12:10 AM

klu najib dan orang2 mcm yg ni x letak jawatan tahun ni..aku sarankan PERKASA tubuh parti politik..tanding pru-14 nnti...aku konpem undi PERKASA punya la...da menyampah najib simpan orang2 mcm ni...xde faedah langsung...asyik2 kite kena bagitau dorang apa nak buat..bosan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 12:54 AM

Sokong. Bukan lah fikiran aku sempit, Tapi mengigatkan apa yang akan jadi kehadapan. Aku Naik sebak, apahal kau Ku Nan...Dah Naik meluat, agama, bangsa, mesti didahulukan, nie tidak, bagi alasan yang bodoh. Aku sokong Perkasa, Kalau dijadikan parti Aku sokong dan pilih untuk PAU14. UMNO IS DEAD, NEEF TO BE TUNE-Up.


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 2:42 AM

Nasib teuku ni duk mesia. Kalau duk kat acheh, dah lama arwah disapu tsunami dulu..

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2015 at 4:58 AM

Umno,Pas dah x relevan dan memboringkan,Pkr lagi hancur..jd org melayu memerlukan satu parti politik yg islamik,berintegriti dan memperjuangkan agenda bumiputra.Jgn sesekali memberi muka pada bangsa lain.kaKalau mereka kata parti rasis!!,dgn segala hormat mereka blh berambus dari negara ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 6:51 AM

UMNO mmg terkenal dlm memperjuangkan hal minoriti India... Tak tahu apa yg diorg dah dpt dari sami-sami vellu tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 10:35 PM

setuju PEKASA jadi parti politik.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
January 19, 2015 at 11:25 PM

Agama rasmi dan agama persekutuan adalah agama Islam tapi yang dibuat besar dan gah bukannya masjid. Tak ke pelik tu ?

Walaupun mereka kaum minoriti mereka mendapat yang lebih hebat daripada majoriti. Tak ke pelik tu ?

Menteri beragama Islam tetapi tidak mempertahankan pendapat orang2 Islam. Tak ke pelik tu ?

Kenapa orang Islam perlu guna dewan dalam kuil sedangkan boleh saja masjid dibina dengan kelengkapan dewan ? Tak ke pelik tu ?

Saya rasa PERKASA, ISMA dll NGO berteraskan peribumi dan Islam boleh mula perbincangan ke arah penubuhan satu parti politik yang memperjuangkan Agama, Bangsa dan Tanahair secara bersama jika beginilah cara atau halatuju pentadbiran kerajaan sekarang yang tak berani dalam hal2 berkaitan Alif Ba Ta.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2015 at 4:03 PM

Daripada bina kuil sebesar tu, lebih baik bina rumah rakyat mampu milik. Pemimpin ni buta dan tuli kerana masalah rakyat tak mampu beli rumah langsung tak dipedulikan. Tidak tahu keutamaan sebab mereka mewah dan tidak terpikir betapa ramai golongan yg telah berkahwin tidak berumah. Buat rumab berjuta juta harga di putrajaya.

Post a Comment