........... Kemaskini - Kemenangan Buat Eric Paulsen ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kemaskini - Kemenangan Buat Eric Paulsen !

Thursday, January 15, 201522comments


KEMASKINI 9:40 pm -

Paulsen setuju debat, apa kata Jakim? - Mkini

Kenapa para pejuang alif ba ta dari pagi tadi lagi terus senyap isu apek ni ? Anda semua sokong apek ni sebar dakyahnya melalui TV ?

                         ****************************

Saya sengaja tunggu perkembangan penahanan Eric Paulsen sebelum komen sebab dah agak beliau akan bebas segera. Itu pun saya malas nak komen lagi sehingga saya baca Mkini di mana Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek setuju dengan saranan agar satu debat terbuka diadakan antara Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan peguam Eric Paulsen.

"Saya setuju kalau Jakim bersetuju untuk berbahas supaya Eric datang ke mana-mana stesen televisyen dan beritahu apa yang dimaksudkan dengan kenyataan beliau yang Jakim galakkan keganasan,".


Satu kemenangan buat Eric jika saranan Menteri ini diteruskan !

Disebalik pembebasan segera beliau, pihak Polis berkata kertas siasatan akan diserahkan SECEPAT MUNGKIN kepada Peguam Negara untuk tindakan lanjut.

"Kita akan hantar secepat mungkin. Kalau boleh, kita nak hantar esok," Mkini. Ia memberi gambaran yang polis ada kes.

Shabery pulak nak beri peluang suspek yang ada kes ini keluar TV untuk bela diri !

Hadoooooi ........ 

Lepas ni semakin ramai yang akan berani dengan kebiadapan mereka menghina Islam, Melayu dan Raja-raja kerana berpeluang keluar TV !

Kepada  mereka yang agak blur dengan kes apek bernama ala Eropah ni, anda boleh baca -

Sinar - Siapa Eric Paulsen

BNBBC - DISEBALIK KRITIKAN PAULSEN TERHADAP KHUTBAH JUMAAT

Bangkit - POTA, Eric Paulsen dan Charlie Hebdo

Share this article :

+ comments + 22 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 1:16 PM

Macam Annie cakap dalam blog dia, paul ni Scandinavian Banana! Cina jenis malu mengaku asal-usul sendiri. Jadi evalgelis dah macam lahir semula ke dunia; tapi untuk mencetuskan huru-hara dengan menganggu apa-apa yang Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 1:17 PM

manusia eric ni dh langgar tatacara bermasyarakat di negara ini (islam adalah agama rasmi, khutbah jumaat adalah rukun dalam solat jumaat, solat jumaat adalah fardhu ain), kenapa buka pulak peluang untuk berdebat berbahas bagai? adakah kerana manusia eric ini peguam maka menteri bagi peluang tembak jakim sekali lagi? najib sebenarnya tidak perlu kepada menteri yang tidak menyokong tulang belakang najib yg sudah semakin membongkok. malah idea longlai seperti ini akan mempercepatkan proses ketuaan pemerintahan najib di negara ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 1:38 PM

Malaysia tak ada undang-undang ke sampai takut nak dakwa beruk tu, tak ada telur ke, hanya nak debat aje, apa punya tindakan yang sungguh bodoh oleh Jakim, lagi kurang ajar la mereka yang hendak kacau hal-ehwal Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 1:38 PM

Tak usah lah YB menteri allocate airtime untuk cina tu. Lagi elok nasihatkan dia tonton TV Al-Hijrah. JAKIM kena guna kaedah promo terbaik untuk galak orang-orang bukan Islam juga tonton stesen TV Al-Hijrah. Pleeez.. THINK OUTSIDE THE BOX!

zamano

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 1:44 PM

biar dia berhujah kat tv. jemput ISMA sekali. nak tengok hebat sangat ke hujah ah piow ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 2:25 PM

DT, Menteri Shabery Chik ni suka style utk panjat kedudukan, bila dia terajui Kementerian, dia mula nak tunjuk sifat "terbuka" sehingga dia tersilap nak samakan "Liberal" dengan berfikiran terbuka. Istilah pun tak betul.
Shabery Chik kena faham, walau debat sampai muntah darah pun cina Evangelist ini tak akan terima dan setuju Islam ini adalah agama sederhana. Sebab bagi dia Kristian dia adalah yang paling betul.
Eric ni ada agenda. Yang paling besar agenda dia ialah cari popularity. Dia bukan bangan tak tahu komen dia akan sebabkan ditahan oleh polis. Dia dah faham betul. Dia ada agenda lagi besar...nak AKTA HASUTAN dicemuh oleh dunia. Sebab ISA dihapuskan oleh kerana kejayaan strategi menekan kerajaan dengan tekanan datang dari negara luar yang memang dah sah kafirnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 2:54 PM

Cakap banyak buang masa......rentikan bercakap .sudah sampai ke penghujung persimpangan......nak buat ke taknak buat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 3:13 PM

eh...nie bukan menteri yg cakap mulut berbuih tu ke? apelah nasib PM...dapat menteri2 yang menjahanamkan pentadbiran jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 5:18 PM

depa haramkan nikab tetapi halalkan kebiadaban kartunis. hakikatnya niqab tidak menimbulkan huru hara sebaliknya kartunis biadab yang dibela menimbulkan huru-hara. ini semua berlaku kerana kesongsangan dan ianya diterima dalam konteks "freedom" kononnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 5:29 PM

mesej yang hendak disampaikan susulan kes ini harus jelas dan terang. apakah penganut satu agama dibenarkan atau tidak dibenarkan untuk bercakap apa saja terhadap satu agama lain tanpa ada batas dan kekangan? kalau boleh apakah ianya terpakai kepada semua atau kepada pihak eric dan paulsen saja ke?

sesungguhnya dalam konteks sebegini, si mamat ada lebih banyak isu yang terbuku di hati yang kalau boleh mahu di lontarkan kepada eric dan paulsen. eric mungkin ingat dia ada isu untuk diketengahkan walhal kalau si mamat dapat peluang sama seperti eric, tentunya si mamat dapat mengenengahkan lebih apa yang eric lakukan.

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2015 at 5:38 PM

Yang lebih menghairankan saya adalah kenapa SEMUA blogger senyap ? Sebelum ni mengaum riuh 1Malaysia ......

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2015 at 5:39 PM

Ada jenis ni yg dh pun berjaya keluar kat radio...ada la sebhgn manusia yg dengar... Sekarang ditawar peluang terbuka di TV ... Lagi ramai la audience yg dpt cover.. Lagi lagi klu program debate tu di beli oleh astro.. Terimalah padahnya ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 7:19 PM

salam,
buat debat yang menghabiskan masa dan wang. berdebat nak tunjuk paul atau jakim betul. sampai mati pun paul tu akan kata jakim salah. tak payah berdebat, dah tau pun dia punya hujah dan pandangan. buat siaran langsung, berdebat sampai mati pun, menang sorak jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 10:07 PM

Awatlah nak BERDEBAT pula dgn. PENGGANAS/EKTREMIS KAPIRDAJAL mcm. kat Barat-KEPARAT pasal KHUTBAH suci kita – di mana MUSUH-MUSUH Islam/umatnya ini sewenangnya mempermainkan KHUTBAH, tak sedaq diri kat NEGARA ISLAM; pusaka nenek moyang berzaman kami ini!

Adakah umat Islam/Melayu pi dok selidik ceramah agama lain - jadi yg. kita nak jaga hati depa si PENGGANAS KAPIRDAJAL ni apasal?!

Kita sbg. NEGARA ISLAM tak patut asyik APOLOGETIK & TUNDUK-mcm-KULI pd. si puak EKTREMIS/PENGGANAS KAPIRDAJAL ANTI-ISLAM termasuk yg. mcm. PENGGANAS loyar LONGKANG BANGKAI BABI PORKsen dan kit-SIAL KANGKANG BABI! Sampai begitu kurang ajaq asyik MENGHINA ISLAM, Al-Quran dan Hukum HUDUD, serta para ULAMA dan MUFTI kita yg. digelar si PORKsen sbg. 'ANJING' yg. "BARKING mad" - dan juga KPN yg. diFITNAH tindakannya berkaitan UMNO kononnya, harus SAMAN PENGGANAS PORKsen ni BERJUTA!

Jadi bagaimana pula si PENGGANAS-PENGANAS ANTI-ISLAM/umatnya mcm. ni nak dilayan BERDEBAT?! Masukkan saja dlm. PENJARA!

Nek Tempoyak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 10:07 PM

Itulah Dunia Islam dan ramai pemimpin Islam-LIBERAL-SOTONG/DAYUS dok asyik TERUJA mcm. si PEMBODEK-BANGANG memanjang - dok SEMBAH-mcm-si-KULI, "hak asasi kesamaan-kebebasan tanpa-batasan/demokrasi"-SAMPAH si MUSUH ISLAM dari Barat-ZIONIS dan ejen-ejen mereka dari si DAPBANGKAI/PKRSODOM; sedgkan si Barat-ISrael boleh asyik MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam dan MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. berterusan, termasuk di Palestin, Iraq, Syria, Libya, Afghanistan, Nigeria, Mali, Afrika Tengah, Guinea, Kenya, Somalia dsbnya! Dasar si HIPOKRIT-puak-syaitan termasuk UN/ICC-ICJ-INTERPOL dsbnya yg. disyaki diKUASAI si PENGGANAS Barat/NATO- ZIONIS!!

Nek Tempoyak.

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2015 at 10:26 PM

Setuju dengan Sdr Din,

Kala yang menghina Islam diberi hak siaran di TV, tunggulah berbaris puak-puak anti Islam akan membuat kenyataan biadap lepas nih. Rasanya Nameewe pun dah siapkan satiranya untuk disiarkan di TV!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 10:37 PM

Cadangan yang paling bodoh. Menteri UMNO suruh cina berdebat dengan JAKIM pasal Islam. Patutla PAS mati2 tak nak gabung dengan UMNO dan gelar UMNO kafir.Ini buktinya.Kenapa tak bagi Ibrahim Ali berdebat dengan Persatuan Penganut Budha Malaysia?

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
January 15, 2015 at 11:21 PM

Nak berdebat2 apa lagi? Tangkap dan dakwalah!

Oi! Orang yang berkuasa ini Islam yang dipijaklah! TEGAS dan BERANIlah sikit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2015 at 11:56 PM

HENTIKAN DEBAT. Kenakan tuduhan secepat mungkin. Tak sangka ada menteri memberi cadangan mcm tu.Salah tetap salah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2015 at 12:01 AM

Berdebat membuka peluang yg sgt besar utk si dajal2 nie meracuni pemikiran rakyat. Tak semua rakyat tahu pucuk pangkal isu2 selain terdedah kepada sifat semulajadi org2 melayu yg terlalu menjaga hati sehingga berjaya dieksploitasi oleh golongan2 musuh dlm selimut nih! Negara Malaysia bertunjangkan Islam sebagai agama rasmi...agama kepada majoriti rakyat Malaysia...terpelihara dlm perlembagaan akan kesucian dan martabat dikalangan rakyat Malaysia muslim dan non-muslim...so just respect the constitution. JANGAN JADI BODOH DGN MEMBERI PELUANG YG TAK MASUK AKAL NIE SEOLAH2 ADA KECACATAN PADA PERLEMBAGAAN YG KITA DUKUNG SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA sejak merdeka 1957. Anggap la si cina apek perasan org barat nie sebagai salah seorang rakyat yg diCURIGAI kesetiaannya kepada raja dan negara aka bakal pengkhianat bila sifat2 pengkhianat ini ada pada tindakan dia...yg penting malukan dia di media masa...tv...akhbar...internet...facebook...sampai dia berasa malu utk bertentang mata even dgn jiran2nya sebagai org yg TIDAK BERMARUAH...mengaku rakyat malaysia tapi perangai mcm KOMUNIS!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 17, 2015 at 12:56 AM

Masa isma kena dakwa bawah akta hasutan hari tu dengan bawah bukti sejarah, takde pulak menteri nak backup bagi peluang jelaskan di media kerajaan, last2 kena spin dengan media liberal, tapi si apek ni merepek ntah apa2 , ada pulak menteri nak bagi peluang on air

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 17, 2015 at 12:58 AM

Bolgger cari makan bro din, x berani lawan main stream, nak cari blogger sejati pejuang hak agama dan bangsa dah tak ramai,

Post a Comment