........... Betul Ke Ada 'Kem' Mahathir ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Betul Ke Ada 'Kem' Mahathir ?

Monday, January 19, 201516comments

Hehehehe .... satu pun tak kena !



Rancak orang berkata mengenai perang antara kem Tun Mahathir ( dan Daim ) dengan kem Najib. Waktu sama bergema jugalah seruan2 supaya kedua kem berkompromi ..... demi Melayu.


Saya tak tahulah samada benar atau tidak wujud apa yang dikatakan sebagai kem Tin Mahathir. Mungkin benar .... atau mungkin label itu sendiri satu bentuk game ... wallahualam.

Kerana bagi saya, apa yang saya tulis adalah berdasarkan logik dan pemahaman saya dari apa yang dipaparkan oleh media. Saya timbang dan guna pemikiran sendiri dan dari situ saya komen.

Kalau ada pemimpin atau bekas pemimpin yang ikut sama beri kenyataan yang sama aliran, saya akan guna untuk menguatkan hujah. Dan dalam kes ini, kebetulan banyak perkara yang ditimbulkan oleh Tun terhadap Najib adalah sealiran.

Saya nampak apa yang Tun timbulkan adalah sama dengan apa yang rakyat ( disekeliling saya dan dari pembacaan saya ) bisingkan. Tun timbulkan ISU bukannya peribadi Najib.

Jadi bagaimana bentuk kompromi yang boleh diwujudkan antara Tun dan Najib ?

Apakah hasil yang diharapkan dari kompromi itu dalam bentuk satu keadaan di mana Tun tidak lagi mengkritik cara Najib mentadbir negara ?

Adakah KALAU Tun diam maka rakyat pun akan ikut sama diam ? Selama ini saya melihat suara Tun sama dengan suara rakyat BUKANnya rakyat yang mengikut suara Tun.

Entahlah .... malas saya nak campur hal kem-kem ni . Ini bukan soal peribadi sapa2 tapi mengenai survival dan halatuju bangsa dan negara.

Jadi kepada kem Najib, janganlah buang masa tulis komen2 mengkritik zaman Tun Mahathir dulu. Komen2 sebegitu bagi saya adalah lari tajuk dan tidak akan disiarkan. Baca artikel dan komen mengikut apa yang ditulis, ya.

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 5:59 PM

blog baru diujudkan kerana blog lama telah kena 'hacked' .. http://puchongmeranti.blogspot.com RT Please.. semoga murah rezeki !!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 6:13 PM

Ni info daripada Saiful Bukhari Azlan yang isterinya adalah bekas wartawan TV3. Amat pelik bin ajaib apabila TV3 boleh pulak kasi full coverage kat Anwar Ibrahim untuk hentam kaw2 Tun Daim Zainudin.

http://3.bp.blogspot.com/-EkfeBE8gyZk/VLy-6qF4-iI/AAAAAAAACWQ/9CTM5eH5bAw/s1600/photo_2015-01-19_16-22-06.jpg

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 6:33 PM

nampaknya akan berterusanlah persengketaan ini. dari politik, ekonomi dan rakyat hinggalah ke peribadi (mungkin). tidak apa yang dapat dimunafaatkan. masa telah berlalu, hari telah berubat dan zaman sudah pun beredar. tak nampak pun isu yang boleh membawa bangsa dan negara kedepan selain dari bertujuan menjatuhkan tokoh tokoh yang telah banyak menyumbang kepada kejayaan negara.

ada kah mungkin pentadbiran najib sememagnya tidak boleh ditegur? ada kah najib punyai kuasa mutlak untuk mengheret rakyat dan negara ke arah mana sekalipun yang disangkakan betul tanpa menghirau dan mendengar denyaut nadi rakyat? beliau yang telah melaporkan kebalai polis berkenaan 1MDB sudah pun dijahanamkan, dan ada kah langkah yang sama yang hendak dilakukan kepada sesiapa saja yang menegur?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 6:35 PM

kem najib + anwar + obama...

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2015 at 6:36 PM

betul ke dlm Umno pn ada kem anwar??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 6:39 PM

Apakah TDM nak jadi PM semula? Kalau begitu mungkinlah ada kem dia.
Kalau tidak hanya fitnah sajalah kot oleh orang yang coba melagakan dia dengan PM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 6:46 PM

Gambar bekas pemimpin yg ego walaupun di pehak yg benar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 7:05 PM

Kita pendekkan cerita je din. Ni semua kerja badigol. Nak sebut terus, tak berapa konfiden pulak. Tapi rasanya ada kaitan dengan makhluk yang namanya dan bapaknya bermula dgn J......J....... Siapa tu...

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2015 at 7:23 PM

@Anonymousjauh lebih baik dari 'dah la tak betul, ego pulak ' :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 19, 2015 at 7:51 PM

Salam,
Saya berpendapat, penyokong ah jib gor yg menyerang pengkritik tanpa hujah balas fakta adalah orang yg jual bangsa, agama dan negara. Kebanyakan yg kritik adalah isu yg sering dibangkitkan termasuk pembangkang. Tp, pembangkang ambil kesempatan dan buat modal politik. Yg dok kritik tak ada pun kait politik tapi melihat kemusnahan yg mungkin akan terjadi. patutnya penyokong ah jib gor tak perlu takut pun kerana semua idea tu bukan idea pm pun kecuali brim. Yg buat kerja tu semuanya konsultan, pemandu, teraju, penasihat, talent corp dsbnya. Patutnya serang la kumpulan ni, bukan attack orang yg kritik. Jawab la isu dengan fakta, selagi orang tak puas hati, jawab la

....................
Reply To This Comment ...................
January 19, 2015 at 9:57 PM

Betul EGo vs EGo tak betul..?

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
January 19, 2015 at 11:15 PM

1) Mahathir dah bersara....yang ada cuma Kem Rakyat dan Kem Ah Jib Gor (Najib dah lama tak wujud sejak beliau lupa asal-usul beliau dan mengagungkan keturunan kaum pendatang). Itu saja.

2) Saya rasa setakat ini apa yang Mahathir cakap mewakili rakyat kebanyakan. Jadi jika Najib (sebelum bertukar jadi Ah Jib) sedar yang beliau pernah berjanji untuk dengar denyut nadi rakyat maka tunaikanlah janji tersebut.

3) Tolonglah jangan korbankan lagi melayu yang kaya kerana nak jatuhkan pengkritik Ah Jib. Tolonglah jangan ikut cakap pembangkang membabi-buta. Keturunan kaum pendatang tersenyum girang apabila semua melayu yang kaya telah berjaya dijatuhkan seorang demi seorang.

4) Sila jawab segala kritikan secara berhemah. Tidak perlu serangan peribadi memandangkan pengkritik2 Ah Jib cuma mengkritik beliau sebagai pentadbir sebuah negara bukan sebagai apek jual kangkong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2015 at 2:21 AM

najib ni dari keluarga bangsawan...mmg x tau apa kesusahan rakyat apa lagi perjuangan bangsa dan agama yg sebenarnya....tun mahathir da tua, umor 90 tahun da tahun ni...xda apa yg nak dikejar tun mahathir dlm usia sebegitu...biarpun umor da lanjut tapi otak juga fizikal masih cergas dan sihat demi perjuagan agama dan bangsa...buat najib sdh la jadi PM..bagi la kat orang lain yg mampu,klu x mampu jaga negara malaysia yg tercinta ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 20, 2015 at 9:08 PM

Kalau anwar bebas lepas ni-baru aku percaya!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2015 at 8:13 AM

Saya setuju dengan Pak Kadok...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2015 at 11:46 AM

tak berani tegur ahjib mungkin ada betulnya sbb hardcore dlm kabinet dapur nya sekarang pun penah bercakap masa kempen mkt dulu..maklumkah ahjib kan anak mantan PM dan berkuasa pulak di negara ini.. sape tegur celaka padahnya..ahjib always right..

Post a Comment