........... Tun Mahathir Tak Pernah Saman Pengkritik .... hehehe | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tun Mahathir Tak Pernah Saman Pengkritik .... hehehe

Saturday, December 6, 201425comments

Tak reti nak gelak atau nak nangis bila baca ayat Tun Mahathir ni -

"Pada masa dulu, saya tidak pergi ke mahkamah. Saya hanya jawab (kritikan).

"Jika tindakan saya betul, apa yang nak ditakutkan? Orang akan percaya (jika tindakan itu betul),”
- Mkini.




Itu zaman Tun..... zaman sebelum adanya media sosial... kan ? Zaman internet sekarang lain, fitnah mudah dan cepat disebarkan.... kan ?

Okaylah kalau bab fitnah tu, sesiapa pun kalau dah tak tahan, mereka berhak untuk saman bagi pertahankan diri.

“Bagaimanapun, sebagai ahli politik, diserang, dikritik, difitnah oleh orang itu perkara biasa.

"Bagi saya, tidak perlu pergi ke mahkamah tetapi bagi perdana menteri, mungkin berguna bagi dirinya,” kata Mahathir
.


Mungkin berguna bagi dirinya .....  hehehe .. 

Saman pun saman lah tapi mohon segala persoalan tetap jawab ya.. terutama tentang 1mdb. 

"Jika tindakan saya betul, apa yang nak ditakutkan?


Share this article :

+ comments + 25 comments

....................
Reply To This Comment ...................
December 6, 2014 at 6:11 PM

Sebab dulu Tun M couple dgn anak didik kesayangan dia Anwar Ibrahim..ada akta ISA..skrg ni akta ISA telah dimansuhkan..yang buat BALA kpd malaysia skrg ini adalah bekas anak didik Tun M jgk dan jugak anak kandung Tun M jgk iaitu Marina..mmg sah MELAYU MUDAH LUPA..so Tun M x payahlah nk usik2 pentadbiran DSN skrg ni

....................
Reply To This Comment ...................
December 6, 2014 at 7:36 PM

Yeaa pengampu Ah Jib Gor dah mari... kalau Tun tak usik Najib pun... Umno tetap akan kalah pru14 ni...Umno jangan perasan orang sokong Umno sebab Najib...hakikat dia orang ramai sekarang dah meluat dengan Najib! P mabuk sama ah jib gor bangang!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 6, 2014 at 7:48 PM

tun M xpayah usik pentadbiran Najib yg paling cemerlang dalam sejarah Negara..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 6, 2014 at 8:12 PM

Itulah cerdiknya Ah Jib Gor yang pandai2 mansuhkan ISA. Bila perisai dah hilang, musuh pun tak takut nak memfitnah, mengkritik dan menghentam. Nasib baik perisai satu lagi iaitu Akta Hasutan tak jadi nak dihapuskan. Kalau tidak, Ah Jib Gor akan menjadi satu-satunya PM yang tak dilindungi perisai. Akhirnya, bila dah tiada perisai, terpaksa menggunakan mahkamah untuk melindungi diri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 6, 2014 at 8:23 PM

Bro Din, Tun M dah kasi satu lagi sindirin pedas pasal pelantikan CEO baru MAS. Betul2 ho liao...hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 6, 2014 at 8:23 PM

tun mampu mengkritik dan berusaha nak membetulkan satu malaysia. bagaimanapun anakanda tun adalah salah satu manusia yang sebenarnya sebahagian punca permasalahan. kenapa dengan anakanda sendiri tun tak mampu betulkan? adakah tun tak pernah menyebut betapa SIS yang dianggotai oleh anakandanya itu adalah ngo islam yang sesat?

....................
Reply To This Comment ...................
December 6, 2014 at 8:24 PM

@AnonymousBetul juga ek .... zaman Tun M, siapa yang agak2 biadab jer, terus kena ISA, makanya Tun M tak payah pergi mahkamah pun hehehe ...

Yang penting negara aman makmur !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 6, 2014 at 9:29 PM

Zaman berubah... ni zaman fitnah menjadi2 sebagai senjata utk jatuhkan musuh. Fitnah dan lari..fitnah lagi... sehingga rakyat percaya dgn fitnah. Ditambah pula dgn media teknologi skarang yg memudahkan fitnah tersebar.cara terbaik memang saman supaya si pelaku lebih bertanggungjawab.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 6, 2014 at 9:36 PM

agak2 ada sapa2 kena ISA ke sebab guna mahafiraun dll..? apa la gabenor johor dah la bodoh baru kluar gua ke.

ini lah melayu yg kita bole klasifikasikan sebagai tak pandai jaga masa. dah kena bangang sekali baru nak keluar ke? aku ulang lagi, dlm tulisan2 sblm ni yg lagi pedas, pre-bangang, takde plak korang kua. ni dah lepas-bangang baru nak kua?

skang ni nak dpt duit kena printscreen baru bole claim ke hahahahahhaha...memalukan. JIB ASKAR KAU SAMPAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 6, 2014 at 9:43 PM

ISA ada, memang la tun tak perlu ke mahkamah. sekarang ISA, anak didik tun sendiri dah mansuhkan. lagi satu, pembangkang sekarang ni dah terlalu kasar guraunya. ada ke patut main fitnah sesedap rasa. asal ada isu sedap, terus war2kan kepada rakyat dalam bentuk fitnah. lepas tu seronok kemain bila fitnah dah disebarkan. jika tidak menggunakan saman untuk memberhentikan mulut takde insuran pembangkang, nak gunakan apa lagi. nak gunakan pasukan khas kasi padam terus si tuan punya mulut longkang tu ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 6, 2014 at 11:41 PM

Andaikata fitnah perihal batang tubuh pemimpin, tak payah di layan. Kalau dasar kerajaan di fitnah boleh menganggu krelibiliti hala tuju kehidupan sosial dan ekonomi rakyat malaysia,ia patut di saman.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 1:36 AM

Salam than penulis blog.saya Ni bukanya ahli parti yg manapun .saya seeing mengikuti peulisan than..sepanjang pemerhatian saya saya dapati tuan seperti tiada pendirian sekejap kekiri sekejap kekanan..tidak dinafikan Tun telah banyak berjasa kepada negara tetapi dengan kekerapan Tun mengkritik pentadbiran sekarang melalui media amat bahaya kepada kepada perpaduan Dan dgn secara tidak langsung telah menggangu usaha usaha pentadbiran sekarang membawa negara kedepan..wassalam..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 2:07 AM

Banyak sangat isu yang di cipta, yang boleh menganggu gugat masa depan rakyat. Dari isu rasionalisasi subsidi,brim, 1mdb,Tppa,gst dan lain2, terbaru harga minyak mentah turun,nilai ringgit turun.Ia sangat berkait rapat dengan sosial ekonomi rakyat seperti harga barang keperluan harian, blr loan bank yang berkait rapat dengan pembayaran hutang bulanan,keselamatan negara dan banyak lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 2:26 AM

Bro 1.36am,kena ambil tahu isu politik semasa,sanggupkah anak cucu cicit awak jadi macam orang mexico yang asyik menyeberang sempadan negara sendiri ke negara lain,akibat dari ketidakadilan ekonomi dlm negara, persaingan tenaga kerja dan teknologi,kos sara hidup tinggi,rawatan kesihatan yang tinggi,aktiviti ekonomi tempatan menjadi kecil akibat di kontrol oleh syarikat gergasi,nilai matawang yang rendah,kerajaan rugi asyik bayar saman akibat perjanjian perdagangan yang berat sebelah.

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2014 at 8:52 AM

Kritik politik boleh dengar. Ikut yang terbaik.

Malang nya kritik sekarang mirip HASUTAN dan tidak lain menjahanamkan kesejahteraan dan keselamatan negara. Di tambah pula agenda menghina Islam dan memperlekehkan Melayu. Menghidupkan semula komunis dan hak asasi tidak bertempat.

Negara kita, acuan kita. Itu kebenaran nya. Kenapa mesti takut ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 9:19 AM

Kesian dengan orang umno masih perasan Lagi,teringin jugak nak tengok najib,hishamudin,nazri,zahid hamidi macam kepimpinan umno selangor tak bermaya macam sekarang ni...kesian tapi orang takabur ujub bongkak sombong tak patut kesian!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 10:09 AM

yang bodoh nak mam&*$ mansuhkan akta ISA apehal?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 11:08 AM

Patutnya ISMA/NGO-NGO Islam-Melayu-TULEN juga MENYAMAN Khazanah Nasional/Kem. Pengangkutan kerana MENGGADAI MAS pd. warga asing - dgn. mengambil CEO Jerman! Dahlah paramugari Islam/melayu MAS diDISKRIMINASI pakai tudung dan diPAKSA hidangkan arak!

Inilah akibatnya bila si PENGKHIANAT-LIBERAL Islam/Melayu terus MENGUASAI UMNO - keuntungan/WANG melebihi segalanya termasuk identiti/KEDAULATAN NEGARA ISLAM kita ini serta ISLAMhak umatnya!

Dahlah si HIPOKRIT-KEPARAT NGO Tranparency International yg. asyik nak masuk hal-ehwal kat Malaysia ni berpusat di JERMAN, pusat ZIONIS no-1 di EU - lihat di http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014!

Tengok sajalah RASUAH berleluasa kat Jerman - lihat di http://wolfstreet.com/2013/12/30/leaked-confession-cesspool-of-greek-german-corruption-2/, LEAKED Confession: Cesspool Of Greek-German Corruption, by Wolf Richter, December 30, 2013!

Bahkan kat Jerman yg. kononnya negara industri-no-1 kat dunia, lagi lawak! Banyak flat-flat yg. dibina oleh sy. gergasi yang MEMONOPOLI industri pembinaan/perumahan (selalunya dari keturunan Jerman terkaya, berzaman) untuk si miskin terutamanya puak imigran - dinding nipis dari 'cardboard'! Itulah jenis dunia KAPITALIS Barat/Zionis-PENIPU/PEROMPAK/amat TAMAK!

Dan lebih dari 300 serangan ke atas MASJID-MAJID serta umat Islam di Jerman - tapi 88% kes tak diselesaikan pun oleh POLIS mahupun PERISIKnya yg. disyaki dikuasai ejen NAZI/ZIONIS-anti Islam- lihat di http://www.islamophobiawatch.co.uk/turkish-parliament-report-88-of-attacks-on-german-mosques-unsolved/#more-38818 , Turkish Parliament report: 88% of attacks on German mosques unsolved, Posted on November 20, 2014 by Bob Pitt , Today’s Zaman, 2014!

Dan lihat ini di mana disyaki puak PERISIK Jerman BEKERJASAMA dgn. puak NAZI-anti Islam untuk MEMBUNUH lebih kurang 10 orang, yg. MAJORITI usahawan Turki-Islam - di http://www.wsws.org/en/articles/2013/11/14/nsu-n14.html, New evidence points to German secret service collaboration with far-right NSU, By Christoph Dreier , 14 November 2013!

Nenek TUA Sambal Petai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 11:50 AM

Ya lah. Sepatutnya soal 1MBD, Tun perlu menasihati kalau ada yang tak betul bukannya mengkritik. Jayakan bersama projek yang diterajui kerajaan ni. Kalau boleh jadikannya komponen utamanya (misalnya 40%) rumah mampu milik. Saya cadangkan DS Najib lantik Tun sebagai Pengerusi 1MDB kalau dia (Tun) bersetuju. Mungkin juga projek ini perlukan sentuhan seorang genius.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 1:05 PM

Orang tua ni memang PM Malaysia yang paling kejam .STOP

TETAPI kekejaman orang tua inilah yang telah melonjak maruah Malaysia ke persada dunia.

ISA memang bagus, Malaysia adalah satu2nya negara yang kerjanya berpolitik 24 jam, fitnah, caci maki, hina dah jadi makanan. Bagus ada ISA LKM, Karpal, Mat Sabu tahu betapa seriknya kena duduk dalam. Dia orang duduk dalam supaya orang tua ini dapat memerah keringat dan buah fikiran utk memajukan negara. Kalau asyik nak berpolitik bila nak bekerja.

Tun M seoarang yang tegas dan berani menghadapi cabaran dan lawan. Beliau akan menumbangkan lawan secara bersahaja di depan media, waima media antarabangsa sekalipun dgn sindiran yang menusuk ke tulang hitam.

Kau Din Turtle hanya tahu menyemai kebencian, internet, memang zaman TUN M jalur lebar belum berfungsi penuh tapi internet ini kau gunakan utk kononnya medan perjuangan walhal kaun ni HABUK PUN TAK ADA JASA KEPADA NEGARA, AGAMA DAN BANGSA. Kau adalah spesies yang layak dipanggil SI Kitul . Kaun adalah pejuang yang bacul dan pengecut. STOP !!!

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2014 at 2:57 PM

@AnonymousHai ... pro ahjibgor pun dah terdesak sama ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2014 at 4:33 PM

Katakan TIDAK pada pemimpin sabung ayam ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2014 at 8:31 AM

apa yang tun kata tu betul. sebab cuba tengok anwar aje, dia menang atau kalah. penyokong dia tetap kata anwar betul.. dan Mahkamah tak ada integriti di mata penyakong penyokong pakatan bangsat.

jadi kerja menyaman hanya kerja BANGANG + BENGAP + BUANG MASA + BUANG DUIT. tak mungkin sokongang & persepsi penyokong PR yang bangang akan tiba tiba beralih pada BN. baik sumbat aje dalam ISA :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2014 at 12:52 PM

Saya nak tanya orang umno, kalau umno kalah, sape yang patut disalahkan, pemimpin atau pengundi.......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 9, 2014 at 5:05 PM

tak pernah minat nak mengangkat cara Najib...kau memang buta !!!

Post a Comment