........... Tun Mahathir Makin Vokal .... Orang Tua Ni Tak Reti Duduk Diam ker ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tun Mahathir Makin Vokal .... Orang Tua Ni Tak Reti Duduk Diam ker ?

Sunday, December 7, 201416comments



Benarkah Tun Mahathir kini semakin vokal mengkritik PM Najib ? Entahla ..... tapi yang saya nampak media terutamanya media sosial semakin kerap memetik kenyataan2 beliau. Kekadang tu coverage mengenai komen2 Tun Mahathir lebih kerap berbanding kenyataan dari Najib.


Yang pasti mereka yang pro ahjibgor semakin panas bontot. Ramai yang dah berani marah2 dan menyerang Tun balik ..... bagi mempertahankan ahjibgor yang sering menjadi sasaran Tun.

Habis diungkitnya segala tindakan2 Tun ketika jadi PM dulu, kononnya Tun cakap tak serupa bikin. Kalau Tun bunyi hal maruah bangsa , maka pro ahjibgor akan ungkit cerita2 di mana Tun sendiri pernah bantu orang cina .... kononnya hendak timbulkan persepsi yang Tun dulu pun sama atau lagi teruk ....... jadi baik Tun diam jer.

Hehehehe ..... tertekan sekali nampaknya pro ahjibgor sekarang.

Apasaja yang Tun komen akan digambarkan sebagai serangan terhadap Najib. Tun bertanya meminta penjelasan pun dikatakan serangan !

Payahlah macam ni .....  jika ahjibgor itu seorang pemimpin besar yang terbaik ketika ini, banyak jasanya dan perlu disokong terus, sepatutnya prestasi beliau sendiri mampu jawab segala kritikan. Maksud saya, jawablah kritikan dan pertanyaan dari Tun bukannya lari topik dengan menyerang Tun.

Apa yang Tun suarakan adalah sama dengan apa yang berlegar dalam kepala rakyat. Apakah dengan serangan terhadap Tun itu mampu jawap segala pertanyaan yang beliau suarakan ? Bukan saja tindakan itu menunjukkan ketidakmatangan pro ahjibgor, malah ia hanya mencambahkan lebih banyak persoalan susulan  - Kenapa tak dijawab persoalan Tun ? Apa yang nak disorokkan ? Betulkah apa yang pembangkang duk tuduh2 itu ?


Apa masalahnya ahjibgor ngan penyokong2nya ni ? Jawab sajalah apa yang Tun tanya .... payah sangat ke ? Bukan Tun Mahathir saja yang nak tahu jawapan tapi 1Malaysia pun nak tahu !

Sebenarnya senang jer kalau tak nak Tun banyak tanya ..... kalau nak buat apa2 tu biarlah telus.

Ini tidak .... hampir semua tindakan ahjibgor memerlukan penjelasan panjang lebar. Mungkin pro ahjibgor akan kata, takkan semua benda nak kena terangkan niat dan strateginya, kadang2 tu kenalah ada kepercayaan. 

Well ...... anda percaya pada keikhlasan ahjibgor ?

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 4:03 PM

Kalo nak bagi aku percaya kat Ah Jib Gor mudah jer. Tapi ada syarat2nya iaitu :

1. Mansuhkan Sekolah Vernakular
2. Ambik tindakan kat tauke2 kiasu yang meneroka secara haram tanah kat Cameron Highlands
3. Menarikbalik gelaran manje Ah Jib Gor serta-merta
4. Kembalikan ISA dan Ordinan Darurat
5. Kembalikan MECD
6. Gunakan bahasa melayu sepenuhnya apabila berucap kat hadapan rakyat bukan melayu
7. Mansuhkan PEMANDU, 1MDB, MPPN, Talentcorp dan lain-lain agensi yang membebankan kewangan kerajaan dan menyusahkan rakyat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 4:20 PM

dari awal lagi saya sememangnya tidak percaya dan najib tidak punyai keikhlasan. mana tidaknya kalau apa yang dia bagi berkehendakkan balasa dan minta diterjemahkan kepada undi. ikhlas apa namanya tu?

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2014 at 4:23 PM

Suara Tun adalah Suara Majoriti rakyat
Bezanya
suara Tun diberi perhatian
Suara rakyat masuk longkang...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 4:31 PM

Sebenarnya pro ahjibgor ni bukan sayang ajg tapi jaga periuk nasi masing masing

jika meneliti hujah dan isi kandungan, budak sekolah pun boleh mengulas bahawa Tun lebih bijak dan prihatin.

ajg hanya pandai ngumpat perut boroi dan spenda besar, tambah lagi asyk sebut bibibya yg gelar blogger bangang

kalau bini tergamak siku suami dikhalayak ramai dimajlis rasmi, maka kesimpulan nya queen control

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 5:17 PM

salam,
biasa la blogger berbayar ni. mesti jaga tuan macam hantu raya la. kalu tak kasi makan dia usik abis orang. bila tuan marah, dia kacau la orang yang kacau tuan dia. bila dah berbayar, tuisan pun kalu dibaca macam tuan dia juga la. kita pun sakit bila baca tulisan blogger berbayar ni. nak baca blogger pakatan, kita dah tau memang bertuan, tak tahan hati nak baca. sekarang blogger pro bn pun dah kena pilih bila baca. tak tahan bodek dan ampu la.

dari dulu lagi bila kena kritikan, blogger berbayar akan hantam badan blogger yang tulis buruk pasal tuan dia tu. bukannya nak jawab isu yang ditimbulkan itu. macam2 dia tulis sampai kita pun terfikir biar betul orang yang tulis ni sebab yang hantam tu guna nama pena, tapi yg kritik tunjuk muka hensem. memang berani dan bertelur. sekarang dah kena warning, nak dapat maklumat , tak kenal orang atas sebab orang atas pun blur juga pasal tuan clueless. jadi mudahnya serang batang tubuh. buat ajer la cerita asalkan nampak menyerang dan defend big boss.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 5:25 PM

Bukan siku bro, body touching biasalah lakibini. Bukan pembodek tapi aku tengok gak gambar tu. boleh prasangka tapi jgn terlalu berprasangka .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 5:28 PM

Blogger-blogger ni agaknya baru sedar dah kena hempuk dengan perkataan 'bangang' oleh bos besar. Tu yang menyalak balik.

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2014 at 5:36 PM

Itu namanya 'elegent silent' konon ! Pirah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 5:36 PM

Ops...aku pulak rasa najib ni ada keikhlasannya, cuma.....dia ni tak berapa cerdik. Selalu jd mangsa penipuan dan.pembohongan kaki ampu dan org sekeliling dia. Najib ingat org sekeliling dia semua jujur dan ikhlas padahal ada udang sebalik batu. Yg ko kata semua yg diberi kena balas dgn undi, itu kerja konsetan2 yg pelahap bagi idea. Ko ingat brim tu idea najib ke? Itu idea konsetan pelahap yg nk kaya.cepat. tp...ehmmmm org bodoh memang makanan org cerdik...

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2014 at 6:17 PM

Biasa lah yang di bela dengan tidak. Politik Umno pun sudah di lihat tidak sepakat, bulat air dek pomotong,malah masih menyumbang kepada laku kelemahan Umno !

Jika peneraju nya bersikap ikhlas dan benar maka dia akan mendengar terus keluhan rakyat terutama Melayu. Imbas balik kenyataan PM bila beliau itu juga Pemimpin Umno dan Melayu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 7:39 PM

In my view there are 4 types of leaders:

1. He has farsighted vision and he is committed to achieve his objectives through his no nonsense actions even how unpopular he may be. A tested individual......MAHATHIR

2. A leader who has no vision and tried hard to impress he is clean but on the contrary has no track record other causibg cracks here and there.....PAK LAH

3. A leader given his charge on a silver platter, enjoying himself vide thru comfort provided by his surrounding advisors...and preferring populist approach without regard to his bona fide but disappointed voters........NAJIB

4. A leader who is so vengeful, through lust and irresponsible acts and would even sell his soul to the devils to achieve his ultimate goal but failed miserably......ANWAR

SO PICK YOUT CHOICE

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 7:59 PM

Kita rakyat marhaen perlukan Tun M untuk suarakan apa yg terbuku dalam hati kita.
Lebih baik Tun M menegur sekarang (39 bulan to GE14) drpd beliau tegur bila nasik dah jd bubur. So ahjibgor sila buang ego ambil baik teguran itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 8:24 PM

Penjelasan sememangnya perlukan siasatan dan masa bukan boleh asal jawab je. sabarlah.....Pertanyaan juga patut ada caranya bukan main hentam2 je. Nanti lain jadinya. Rakyan perlu kedua2nya, Najib baik Tun M pun baik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 10:07 PM

Anon 8.24 pm

Anda silap coz skrg kita tak perlu najib kerana beliau lemah. Kita perlu pm kuat dan saya yakin muhyiddin boleh. Dengan nasihat mahathir, insyallah we become strong again. Do we do not need najib, he is a liability

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2014 at 3:36 PM

Sebab tun dah nampak...kalau Ah Jib Gor masih tak berubah2 BN pru 14 akan kalah...yang kes Ah jib gor ni...dia merasakan segala dasar yang dibuat kononnya rakyat suka...perasan lebih Ah jib gor ni...

....................
Reply To This Comment ...................
December 11, 2014 at 3:10 AM

betull..aku lebih nampak tan sri mydin daripada ajg...TPM for PM.

Post a Comment